avý jednomiestny automobil, ktorého tvary pripomínajú formulu 1 i pretekárske špeciály z Le Mans.
Okrem tvaru a technického riešenia zaujal tento koncept aj možným ekologickým pohonom na bioplyn. Svoje predsavzatie predstaviť každoročne novú štúdiu plní ambiciózny konštruktér aj tentoraz, a na brehu Ženevského jazera, na práve prebiehajúcom autosalóne, predstavuje svoj nový model pomenovaný Rinspeed Presto.
Najnovšiu kreáciu z dielne Rinspeed je možné v priebehu pár sekúnd stlačením gombíka zmeniť pomocou elektromotora a dvoch vretenových prevodoviek z dvojsedadlovej otvorenej verzie dlhej okolo troch metrov na 3,7 m dlhý štvorsedadlový automobil. Pohon obstaráva ekologický štvorvalcový vznetový turbodiesel na báze Mercedes-Benz s objemom 1,7 l so vstrekovaním Common Rail, ktorý bude používať duálne palivo - kombináciu zemného plynu a nafty.
Výsledným efektom bude znížená emisia škodlivín a nižšia spotreba pohonných látok. Výkon motora je 88 kW/120 k a maximálny krútiaci moment 224 Nm pri otáčkach 1600.min-1, čo autu s hmotnosťou len 865 kg umožňuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,5 s. Maximálna rýchlosť je okolo 180 km/h. Zdobia ho vpredu pneumatiky 205/50 R 17, vzadu 235/45 R 17 a výfukový systém Remus.
Rinspeed Presto nezaprie svoju príbuznosť k značke Mercedes-Benz ani exteriérovými či interiérovými prvkami. Tak predné svetlomety i zadné svetlá pochádzajú zo Sportcoupé, prístrojová doska z A-čka a sedadlá zo Smartu. Kreativita Rinspeedu sa prejavuje napríklad aj tak, že ostatných účastníkov cestnej premávky informuje o zámeroch svojho vodiča aj písomne pomocou LED techniky.
Tak pri brzdení sa rozsvieti nápis STOP, pri odbočovaní TURN a pri zapnutých hlavných alebo parkovacích svetlách nápis PRESTO. Na štúdii Rinspeed Presto spolupracoval švajčiarsky konštruktér Rinderknecht s elitou odborníkov domáceho automobilového a plynárenského priemyslu a celým radom renomovaných firiem.
Autor: tep