SME
Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Schumi vykročil za Fangiovým rekordom

S veľkým treskom odštartoval v nedeľu v Melbourne 53. ročník majstrovstiev sveta formuly 1. Veľkú cenu Austrálie vyhral najväčší favorit Nemec Michael Schumacher na Ferrari, ale po hromadnej havárii už v prvej zákrute vypadlo osem vozidiel - nakoniec v ci

eli klasifikovali len osem z 22 jazdcov. Za druhým Kolumbijčanom Montoyom (Williams) stál prvý raz v kariére na stupni víťazov fínsky mladík Räikkönen (McLaren). Austrálčania oslavovali svojho hrdinu Marka Webera v kokpite Minardi, ktorý vo svojej premiére v F1 skončil na bodovanom 5. mieste.

Z pole position štartoval Barrichello, vedľa neho stál na štartovom rošte tímový kolega M. Schumacher - obaja na starých modeloch Ferrari F 2001. Ako raketa vypálil tretí R. Schumacher na Williamse, ale nenašiel skulinku, ktorou by sa dostal pred Barrichella. Brazílčan ho najprv zablokoval vo vnútornej dráhe a keď vzápätí vošiel pred Ralfa aj v strede cesty a začal brzdiť pred pravotočivou zákrutou, Schumi II mu narazil do zadnej časti vozidla. Modro-biely Williams vyletel do vzduchu, našťastie sa neprevrátil a mäkko pristál v bariére z pneumatík.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

V hromadnej havárii pochovali nádeje aj McNish (V. Brit., Toyota), Panis (Fr., BAR-Honda), Button (V. Brit., Renault), Heidfeld (Nem., Sauber-Petronas), Massa (Braz., Sauber-Petronas), Fisichella (Jordan-Honda). Z dymovej clony lietali úlomky na všetky strany.

Preteky však neprerušili, na trať vyšlo bezpečnostné vozidlo a krúžilo pred zvyškom jazdcov (poradie na čele: 1. Coulthard, 2. Trulli, 3. Montoya, 4. M. Schumacher), kým nevyčistili okruh. Od 5. kola sa išlo naplno, Schumi sa ľahko dostal pred Montoyu, ale po havárii Trulliho v 8. runde znova nastúpilo bezpečnostné vozidlo. Škót Coulthard prišiel o vedenie v 11. kole, v zákrute vyletel na trávu, o čelo zvádzali súboj Montoya s M. Schumacherom.

Kolumbijčan má silnejší motor (880 koní) než majster sveta z Nemecka (850 k) a po cieľovej rovinke sa prvý natlačil do zákruty, no M. Schumacher v 17. kole zakontroval a elegantne sa dostal pred Montoyu. Potom už bolo všetko jasné až do cieľa v 58. kole. Tretie miesto si udržal Räikkönen, ktorý v 37. kole zajazdil najrýchlejšie kolo (1:28,541 min), kým jeho skúsenejší tímový kolega Coulthard pre poruchu prevodovky preteky nedokončil.

Skryť Vypnúť reklamu

Vo svojej premiére v efjednotke bodoval Austrálčan Weber na Minardi a zásluhu Fína Sala zostal jeden bod aj pre nový tím Toyota.
M. Schumacher s celkovým 54. víťazstvom úspešne vykročil za piatym titulom majstra sveta, ktorým by vyrovnal rekord Argentínčana Juana Manuela Fangia. Otázka znie: dokáže niekto Schumiho zastaviť?
Spor Barrichello - R. Schumacher nakoniec nevyriešili ani komisári FIA, situáciu po štarte označili za "bežnú haváriu".

Hlasy v cieli:
M. Schumacher: "Bolo to správne rozhodnutie, že sme jazdili s vlaňajším modelom. Nové vozidlo potrebujeme ešte odskúšať, vychytať drobné chyby. F2001 je spoľahlivý, a to je na začiatku ročníka veľmi dôležité. Ťažko sa mi vyjadruje k havárii - Barrichello je môj tímový kolega, Ralf mladší brat. Keď som videl vozidlo Williams vo vzduchu, bál som sa o Ralfa. Cez vysielačku som sa pýtal, ako sa to skončilo - až potom som sa upokojil. Pravidlo hovorí: "jazdec vzadu môže stopu meniť, ako často chce. Ten vpredu však nemôže. Mám dojem, že Rubens menil stopu viac než je povolené."
J. P. Montoya: "Mal som pekné súboje s M. Schumacherom, ale vedúce postavenie som neudržal - Michael bol rýchlejší a jeho prevaha narastala."
K. Räikkönen: "Som nesmierne šťastný, v prvých pretekoch v novom tíme som na stupni víťazov."
R. Schumacher: "Najprv som chcel Barrichella predbehnúť sprava - zavrel ma. Potom som to skúsil z druhej strany a znova mi vošiel do dráhy, to už zároveň brzdil pred zákrutou. Bolo to hrozné. Radšej lietam v lietadle ako v aute formuly 1."
R. Barrichello: "Takéto veci sa v našom športe stávajú. Bránil som si svoju pozíciu a musel som brzdiť, odmietam však tvrdenie, že som brzdil príliš skoro. Naopak. Ralf išiel do zákruty veľmi rýchlo. Ak ma chcel predbehnúť z vonkajšej strany, mohol to urobiť, bol tam ešte priestor."

Skryť Vypnúť reklamu

Výsledky - VC Austrálie (okruh 5,303 km, 58 kôl, 307,574 km):
1. M. Schumacher (Nem., Ferrari) 1:35:36,792 h (priem. rýchlosť 193,011 km/h), 2. Montoya (Kol., BMW-Williams) +18,628 s, 3. Räikkönen (Fín., McLaren-Mercedes) +25,067, 4. Irvine (V. Brit., Jaguár-Cosworth) +1 kolo, 5. Webber (Austr., Minardi-Asiatech) +2 kolá, 6. Salo (Fín., Toyota) +2 kolá.

Ďalšie poradie: 7. Yoong (Malajz., Minardi-Asiatech) +3 kolá, 8. De la Rosa (Šp., Jaguár-Cosworth) +5 kôl.

Nedokončili: po hromadnej havárii v 1. kole - McNish (V. Brit., Toyota), Panis (Fr., BAR-Honda), Button (V. Brit., Renault), Heidfeld (Nem., Sauber-Petronas), Massa (Braz., Sauber-Petronas), Fisichella (Jordan-Honda), R. Schumacher (Nem., BMW-Williams), Barrichello (Braz., Ferrari), 8 - Trulli (Tal., Renault) havária, 12 - Sato (Jap., Jordan-Honda) tech. porucha, 19 - Frentzen (Nem., Arrows-Cosworth) diskvalifikácia, 23 - Bernoldi (Braz., Arrows-Cosworth) diskvalifikácia, 28 - Villeneuve (Kan., BAR-Honda) techn. porucha, 35 - Coulthard (V. Brit., McLaren-Mercedes) prevodovka.

Skryť Vypnúť reklamu

Poradie MS po prvých pretekoch (zo 17): 1. M. Schumacher 10 bodov, 2. Montoya 6, 3. Räikkönen 4, 4. Irvine 3, 5. Webber 2, 6. Salo 1.

Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 10, 2. Williams 6, 3. McLaren 4, 4. Jaguar 3, 5. Minardi 2, 6. Toyota 1.
Druhé preteky 17-dielneho seriálu MS, Veľká cena Malajzie v Sepandu, sa jazdia v nedeľu 17. marca.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  6. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  9. Zelená Bratislava
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  3. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  4. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  5. Bezbariérové vozidlo
  6. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  9. Zelená Bratislava
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 175
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 109
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 15 155
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 748
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 12 785
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 367
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 415
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 271
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 191
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 8 944
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Prvé dni po pôrode ovplyvnia celý život, aj tak delíme matky od detí

V roku 2018 sa na Slovensku narodilo predčasne štyritisíc detí.

Podcast Dobré Ráno.
Ilustračné foto.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Ako by Trnku potrestali u Emira Kusturicu

Sebaočistu prokuratúra ani len nepredstiera.

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric