SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Schumi vykročil za Fangiovým rekordom

S veľkým treskom odštartoval v nedeľu v Melbourne 53. ročník majstrovstiev sveta formuly 1. Veľkú cenu Austrálie vyhral najväčší favorit Nemec Michael Schumacher na Ferrari, ale po hromadnej havárii už v prvej zákrute vypadlo osem vozidiel - nakoniec v ci

eli klasifikovali len osem z 22 jazdcov. Za druhým Kolumbijčanom Montoyom (Williams) stál prvý raz v kariére na stupni víťazov fínsky mladík Räikkönen (McLaren). Austrálčania oslavovali svojho hrdinu Marka Webera v kokpite Minardi, ktorý vo svojej premiére v F1 skončil na bodovanom 5. mieste.

Z pole position štartoval Barrichello, vedľa neho stál na štartovom rošte tímový kolega M. Schumacher - obaja na starých modeloch Ferrari F 2001. Ako raketa vypálil tretí R. Schumacher na Williamse, ale nenašiel skulinku, ktorou by sa dostal pred Barrichella. Brazílčan ho najprv zablokoval vo vnútornej dráhe a keď vzápätí vošiel pred Ralfa aj v strede cesty a začal brzdiť pred pravotočivou zákrutou, Schumi II mu narazil do zadnej časti vozidla. Modro-biely Williams vyletel do vzduchu, našťastie sa neprevrátil a mäkko pristál v bariére z pneumatík.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

V hromadnej havárii pochovali nádeje aj McNish (V. Brit., Toyota), Panis (Fr., BAR-Honda), Button (V. Brit., Renault), Heidfeld (Nem., Sauber-Petronas), Massa (Braz., Sauber-Petronas), Fisichella (Jordan-Honda). Z dymovej clony lietali úlomky na všetky strany.

Preteky však neprerušili, na trať vyšlo bezpečnostné vozidlo a krúžilo pred zvyškom jazdcov (poradie na čele: 1. Coulthard, 2. Trulli, 3. Montoya, 4. M. Schumacher), kým nevyčistili okruh. Od 5. kola sa išlo naplno, Schumi sa ľahko dostal pred Montoyu, ale po havárii Trulliho v 8. runde znova nastúpilo bezpečnostné vozidlo. Škót Coulthard prišiel o vedenie v 11. kole, v zákrute vyletel na trávu, o čelo zvádzali súboj Montoya s M. Schumacherom.

Kolumbijčan má silnejší motor (880 koní) než majster sveta z Nemecka (850 k) a po cieľovej rovinke sa prvý natlačil do zákruty, no M. Schumacher v 17. kole zakontroval a elegantne sa dostal pred Montoyu. Potom už bolo všetko jasné až do cieľa v 58. kole. Tretie miesto si udržal Räikkönen, ktorý v 37. kole zajazdil najrýchlejšie kolo (1:28,541 min), kým jeho skúsenejší tímový kolega Coulthard pre poruchu prevodovky preteky nedokončil.

Skryť Vypnúť reklamu

Vo svojej premiére v efjednotke bodoval Austrálčan Weber na Minardi a zásluhu Fína Sala zostal jeden bod aj pre nový tím Toyota.
M. Schumacher s celkovým 54. víťazstvom úspešne vykročil za piatym titulom majstra sveta, ktorým by vyrovnal rekord Argentínčana Juana Manuela Fangia. Otázka znie: dokáže niekto Schumiho zastaviť?
Spor Barrichello - R. Schumacher nakoniec nevyriešili ani komisári FIA, situáciu po štarte označili za "bežnú haváriu".

Hlasy v cieli:
M. Schumacher: "Bolo to správne rozhodnutie, že sme jazdili s vlaňajším modelom. Nové vozidlo potrebujeme ešte odskúšať, vychytať drobné chyby. F2001 je spoľahlivý, a to je na začiatku ročníka veľmi dôležité. Ťažko sa mi vyjadruje k havárii - Barrichello je môj tímový kolega, Ralf mladší brat. Keď som videl vozidlo Williams vo vzduchu, bál som sa o Ralfa. Cez vysielačku som sa pýtal, ako sa to skončilo - až potom som sa upokojil. Pravidlo hovorí: "jazdec vzadu môže stopu meniť, ako často chce. Ten vpredu však nemôže. Mám dojem, že Rubens menil stopu viac než je povolené."
J. P. Montoya: "Mal som pekné súboje s M. Schumacherom, ale vedúce postavenie som neudržal - Michael bol rýchlejší a jeho prevaha narastala."
K. Räikkönen: "Som nesmierne šťastný, v prvých pretekoch v novom tíme som na stupni víťazov."
R. Schumacher: "Najprv som chcel Barrichella predbehnúť sprava - zavrel ma. Potom som to skúsil z druhej strany a znova mi vošiel do dráhy, to už zároveň brzdil pred zákrutou. Bolo to hrozné. Radšej lietam v lietadle ako v aute formuly 1."
R. Barrichello: "Takéto veci sa v našom športe stávajú. Bránil som si svoju pozíciu a musel som brzdiť, odmietam však tvrdenie, že som brzdil príliš skoro. Naopak. Ralf išiel do zákruty veľmi rýchlo. Ak ma chcel predbehnúť z vonkajšej strany, mohol to urobiť, bol tam ešte priestor."

Skryť Vypnúť reklamu

Výsledky - VC Austrálie (okruh 5,303 km, 58 kôl, 307,574 km):
1. M. Schumacher (Nem., Ferrari) 1:35:36,792 h (priem. rýchlosť 193,011 km/h), 2. Montoya (Kol., BMW-Williams) +18,628 s, 3. Räikkönen (Fín., McLaren-Mercedes) +25,067, 4. Irvine (V. Brit., Jaguár-Cosworth) +1 kolo, 5. Webber (Austr., Minardi-Asiatech) +2 kolá, 6. Salo (Fín., Toyota) +2 kolá.

Ďalšie poradie: 7. Yoong (Malajz., Minardi-Asiatech) +3 kolá, 8. De la Rosa (Šp., Jaguár-Cosworth) +5 kôl.

Nedokončili: po hromadnej havárii v 1. kole - McNish (V. Brit., Toyota), Panis (Fr., BAR-Honda), Button (V. Brit., Renault), Heidfeld (Nem., Sauber-Petronas), Massa (Braz., Sauber-Petronas), Fisichella (Jordan-Honda), R. Schumacher (Nem., BMW-Williams), Barrichello (Braz., Ferrari), 8 - Trulli (Tal., Renault) havária, 12 - Sato (Jap., Jordan-Honda) tech. porucha, 19 - Frentzen (Nem., Arrows-Cosworth) diskvalifikácia, 23 - Bernoldi (Braz., Arrows-Cosworth) diskvalifikácia, 28 - Villeneuve (Kan., BAR-Honda) techn. porucha, 35 - Coulthard (V. Brit., McLaren-Mercedes) prevodovka.

Skryť Vypnúť reklamu

Poradie MS po prvých pretekoch (zo 17): 1. M. Schumacher 10 bodov, 2. Montoya 6, 3. Räikkönen 4, 4. Irvine 3, 5. Webber 2, 6. Salo 1.

Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 10, 2. Williams 6, 3. McLaren 4, 4. Jaguar 3, 5. Minardi 2, 6. Toyota 1.
Druhé preteky 17-dielneho seriálu MS, Veľká cena Malajzie v Sepandu, sa jazdia v nedeľu 17. marca.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 42 351
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 067
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 846
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 389
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 948
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 892
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 326
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 197
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 055
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 934
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

12 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

1 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan