eli klasifikovali len osem z 22 jazdcov. Za druhým Kolumbijčanom Montoyom (Williams) stál prvý raz v kariére na stupni víťazov fínsky mladík Räikkönen (McLaren). Austrálčania oslavovali svojho hrdinu Marka Webera v kokpite Minardi, ktorý vo svojej premiére v F1 skončil na bodovanom 5. mieste.
Z pole position štartoval Barrichello, vedľa neho stál na štartovom rošte tímový kolega M. Schumacher - obaja na starých modeloch Ferrari F 2001. Ako raketa vypálil tretí R. Schumacher na Williamse, ale nenašiel skulinku, ktorou by sa dostal pred Barrichella. Brazílčan ho najprv zablokoval vo vnútornej dráhe a keď vzápätí vošiel pred Ralfa aj v strede cesty a začal brzdiť pred pravotočivou zákrutou, Schumi II mu narazil do zadnej časti vozidla. Modro-biely Williams vyletel do vzduchu, našťastie sa neprevrátil a mäkko pristál v bariére z pneumatík.
V hromadnej havárii pochovali nádeje aj McNish (V. Brit., Toyota), Panis (Fr., BAR-Honda), Button (V. Brit., Renault), Heidfeld (Nem., Sauber-Petronas), Massa (Braz., Sauber-Petronas), Fisichella (Jordan-Honda). Z dymovej clony lietali úlomky na všetky strany.
Preteky však neprerušili, na trať vyšlo bezpečnostné vozidlo a krúžilo pred zvyškom jazdcov (poradie na čele: 1. Coulthard, 2. Trulli, 3. Montoya, 4. M. Schumacher), kým nevyčistili okruh. Od 5. kola sa išlo naplno, Schumi sa ľahko dostal pred Montoyu, ale po havárii Trulliho v 8. runde znova nastúpilo bezpečnostné vozidlo. Škót Coulthard prišiel o vedenie v 11. kole, v zákrute vyletel na trávu, o čelo zvádzali súboj Montoya s M. Schumacherom.
Kolumbijčan má silnejší motor (880 koní) než majster sveta z Nemecka (850 k) a po cieľovej rovinke sa prvý natlačil do zákruty, no M. Schumacher v 17. kole zakontroval a elegantne sa dostal pred Montoyu. Potom už bolo všetko jasné až do cieľa v 58. kole. Tretie miesto si udržal Räikkönen, ktorý v 37. kole zajazdil najrýchlejšie kolo (1:28,541 min), kým jeho skúsenejší tímový kolega Coulthard pre poruchu prevodovky preteky nedokončil.
Vo svojej premiére v efjednotke bodoval Austrálčan Weber na Minardi a zásluhu Fína Sala zostal jeden bod aj pre nový tím Toyota.
M. Schumacher s celkovým 54. víťazstvom úspešne vykročil za piatym titulom majstra sveta, ktorým by vyrovnal rekord Argentínčana Juana Manuela Fangia. Otázka znie: dokáže niekto Schumiho zastaviť?
Spor Barrichello - R. Schumacher nakoniec nevyriešili ani komisári FIA, situáciu po štarte označili za "bežnú haváriu".
Hlasy v cieli:
M. Schumacher: "Bolo to správne rozhodnutie, že sme jazdili s vlaňajším modelom. Nové vozidlo potrebujeme ešte odskúšať, vychytať drobné chyby. F2001 je spoľahlivý, a to je na začiatku ročníka veľmi dôležité. Ťažko sa mi vyjadruje k havárii - Barrichello je môj tímový kolega, Ralf mladší brat. Keď som videl vozidlo Williams vo vzduchu, bál som sa o Ralfa. Cez vysielačku som sa pýtal, ako sa to skončilo - až potom som sa upokojil. Pravidlo hovorí: "jazdec vzadu môže stopu meniť, ako často chce. Ten vpredu však nemôže. Mám dojem, že Rubens menil stopu viac než je povolené."
J. P. Montoya: "Mal som pekné súboje s M. Schumacherom, ale vedúce postavenie som neudržal - Michael bol rýchlejší a jeho prevaha narastala."
K. Räikkönen: "Som nesmierne šťastný, v prvých pretekoch v novom tíme som na stupni víťazov."
R. Schumacher: "Najprv som chcel Barrichella predbehnúť sprava - zavrel ma. Potom som to skúsil z druhej strany a znova mi vošiel do dráhy, to už zároveň brzdil pred zákrutou. Bolo to hrozné. Radšej lietam v lietadle ako v aute formuly 1."
R. Barrichello: "Takéto veci sa v našom športe stávajú. Bránil som si svoju pozíciu a musel som brzdiť, odmietam však tvrdenie, že som brzdil príliš skoro. Naopak. Ralf išiel do zákruty veľmi rýchlo. Ak ma chcel predbehnúť z vonkajšej strany, mohol to urobiť, bol tam ešte priestor."
Výsledky - VC Austrálie (okruh 5,303 km, 58 kôl, 307,574 km):
1. M. Schumacher (Nem., Ferrari) 1:35:36,792 h (priem. rýchlosť 193,011 km/h), 2. Montoya (Kol., BMW-Williams) +18,628 s, 3. Räikkönen (Fín., McLaren-Mercedes) +25,067, 4. Irvine (V. Brit., Jaguár-Cosworth) +1 kolo, 5. Webber (Austr., Minardi-Asiatech) +2 kolá, 6. Salo (Fín., Toyota) +2 kolá.
Ďalšie poradie: 7. Yoong (Malajz., Minardi-Asiatech) +3 kolá, 8. De la Rosa (Šp., Jaguár-Cosworth) +5 kôl.
Nedokončili: po hromadnej havárii v 1. kole - McNish (V. Brit., Toyota), Panis (Fr., BAR-Honda), Button (V. Brit., Renault), Heidfeld (Nem., Sauber-Petronas), Massa (Braz., Sauber-Petronas), Fisichella (Jordan-Honda), R. Schumacher (Nem., BMW-Williams), Barrichello (Braz., Ferrari), 8 - Trulli (Tal., Renault) havária, 12 - Sato (Jap., Jordan-Honda) tech. porucha, 19 - Frentzen (Nem., Arrows-Cosworth) diskvalifikácia, 23 - Bernoldi (Braz., Arrows-Cosworth) diskvalifikácia, 28 - Villeneuve (Kan., BAR-Honda) techn. porucha, 35 - Coulthard (V. Brit., McLaren-Mercedes) prevodovka.
Poradie MS po prvých pretekoch (zo 17): 1. M. Schumacher 10 bodov, 2. Montoya 6, 3. Räikkönen 4, 4. Irvine 3, 5. Webber 2, 6. Salo 1.
Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 10, 2. Williams 6, 3. McLaren 4, 4. Jaguar 3, 5. Minardi 2, 6. Toyota 1.
Druhé preteky 17-dielneho seriálu MS, Veľká cena Malajzie v Sepandu, sa jazdia v nedeľu 17. marca.