Ženeva 2006 - Rinspeed zaZen

Pravidelným účastníkom ženevského autosalónu je aj domáci úpravca Frank Rinderknecht, ktorý si nikdy nenechá ujsť príležitosť šokovať motoristický svet konceptom z vlastnej tvorby. Jeho najnovšie dielko sa volá Rinspeed zaZen a vyvinul ho v spolupráci s f

irmou Bayer Material Sciene, ktorá je najväčším výrobcom plastov na svete.

Podivuhodné auto postavené na základoch Porsche Carrera 911 S má unikátnu jednodielnu priehľadnú strechu z polykarbonátu Makrolon. Tento materiál sa pýši vysokou pevnosťou, nízkou hmotnosťou a dobrou tepelnou izoláciou, zároveň. Firma Bayer naviac pripravuje možnosť meniť aj priehľadnosť tohto materiálu z úplne číreho na nepriehľadný. Z rovnakého materiálu boli vyrobené tiež priehľadné plastové sedadlá od renomovaného výrobcu Recaro .

Rinspeed zaZen poháňa zážihový šesťvalec s výkonom 261 kW/355 k a krútiacim momentom 400 Nm, ktorý pochádza z modelu Porsche 997 Carrera S. Vďaka nemu šprintuje 1.495 kg vážiaci zaZen z 0 na 100 km/h za 4,8 s a maximálnu rýchlosť dosahuje 293 km/h. Výkon je prenášaný na zadné kolesá prostredníctvom 6-stupňovej mechanickej prevodovky.

Interiér je ladený do oranžovej farby, ktorá je mimochodom obľúbenou farbou pána Rinderknechta. Pneumatiky dodala firma Dunlop, minerálnu farbu karosérie namiešala a zadné LED diódy dodala spoločnosť Swarovski. Štúdia je dlhá 4.477 mm, široká 1.910 mm a vysoká 1.284 mm.



Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 472
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 854
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 490
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 142
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 016
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 954
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 773
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 541
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 303
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 892

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.