Jaguar S-Type 3,0 V6 Executive

Prvé posadenie za volant vozidla značky Jaguar si asi každý zapamätá do konca života. Odhliadnuc od luxusu a výkonu na úrovni danej triedy má Jaguar v sebe niečo, čo treba pochopiť. Podľa vlastnej skúsenosti vieme, že nie každému sa to podarí.

Prvé posadenie za volant vozidla značky Jaguar si asi každý zapamätá do konca života. Odhliadnuc od luxusu a výkonu na úrovni danej triedy má Jaguar v sebe niečo, čo treba pochopiť. Podľa vlastnej skúsenosti vieme, že nie každému sa to podarí.


Jaguar S-type vstúpil do vyššej strednej triedy v roku 1999 a odvtedy sa jeho vonkajší vzhľad zmenil iba veľmi mierne. Svojský štýl a nízky bočný profil mu dáva jedinečnosť, ktorú by mal zákazník vedieť oceniť a zaplatiť. Trochu netradičné tvary 4,8 m dlhej karosérie nie sú naobtiaž, skôr naopak, pretože koeficient odporu vzduhu cx 0,31 prispieva k nízkemu aerodynamickému hluku. Cenou za expresívny dizajn a bočný profil karosérie je plochý a dlhý batožinový priestor objemu 400 l.


Športový posed vodiča nemá chybu a ku komfortu nastupovania rozhodne prispieva automaticky odsúvateľný volant. V svetlom interiéri nám nesedela kombinácia príjemnej bledej kože s dreveným obkladom (vyzerá ako plast hoci je to ušľachtilé drevo) a plastovou stredovou konzolou. Dojem a očakávanie výnimočnosti narušili aj niektoré koncernové ovládače Ford. Priestorové podmienky na predných sedadlách sú primerané, vzadu je tiež dosť miesta na nohy ale už menej v oblasti hlavy. Pri plavnej jazde krajinou zostáva motor dobre utlmený, ale keď sa šelma zobudí, motor si poriadne zareve, čo však patrí k atmosfére vozidla. Interiér je teda svojský, zrejeme ako majitelia exkluzívnej automobilovej značky. Nedostatku elektroniky sa nikto báť nemusí.


Základný benzínový motor (3,0 V6) v ponuke modelového radu S-Type zabezpečuje celkom dynamickú jazdu aj v kombinácii so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Jej preraďovanie by mohlo byť plynulejšie, naopak reakcia vozidla na zošliapnutie plynového pedála je okamžitá a vhod padne aj manuálna voľba prevodových stupňov, ktoré v tomto režime prevodovka samovoľne nemení ani po dosiahnutí vysokých otáčok. Z tohto dôvodu odporúčame mať zapnutý stabilizačný systém a trakčnú kontrolu, zvlášť za zhoršených podmienok. Inak prísun výkonu 175 kW (238 k) na zadnú nápravu spôsobuje celkom dobrú radosť z jazdy a po chvíli tréningu môžete šelmu kontrolovane ovládať. Nie je však jednoduché skresať spotrebu pod priemer 13 l/100 km, hoci výrobca udáva 10,7 l/100 km. Využívanie temperamentu vozidla vychádza na 16 l/100 km. Jaguar S-type potvrdil svoj vrodený športový charakter, ktorému neprekáža ani aristokraticky ladený vonkajší vzhľad. Zmieriť sa treba so svojským riešením detailov a cenou verzie 3,0 V6 Executive 2.110.000 Sk.
Najvýznamnejšou zmenou pre modelový rok 2006 je vypustenie verzie vybavenia Sport. Nahrádza ju komplet príplatkového vybavenia V6S Option Pack so športovým podvozkom a interiérom. Medzi doplnkami pribudla aerodynamická súprava na karosériu a disky kolies priemeru 19 palcov.


Jazda s Jaguarom môže byť celkom zábavná, zvlášť na zasnežených cestách. Podvozok s rezervou zvláda výkon a dosahované rýchlosti pri adekvátnom komforte pruženia. Vodič limuzíny má dobrú spätnú väzbu, aby precítil správanie sa podvozka. Už miernu straty priľnavosti tak môže zaregistrovať rovnako rýchlo, ako stabilizačný systém. 
 


Jaguar S-Type prešiel modernizáciou a úpravami karosérie na jar 2004 pod hlavičkou modelového roku 2005. Modernizácia zachytila masku, predný nárazník, zadné čelo a svetlá. Pre lepšie rozloženie hmotnosti má aktuálny S-Type prednú kapotu vyrobenú z hliníka.




 

Prevedenie interiéru je veľmi svojské, najmä použitý plast a koncernové ovládacie prvky sa nám k značke tejto kategórie nehodia. Vnútorné a vonkajšie vybavenie je však veľkolepé vrátane audiosystému Alpine, šiestich airbagov, tempomatu, autotelefónu, či multifunkčného volantu.



 

Šesťstupňová automatická prevodovka podporuje temperament motora. Pod záťažou by mohla radiť trochu plynulejšie. Na rozdiel od konkurenčných zariadení s manuálnou voľbou stupňov systémom +/- má Jaguar polohu páky pre každý stupeň. Elektronika tam samovoľne nezmení stupeň ani pri dosiahnutí vyšších otáčok.



 

Elektronika je dokonale maskovaná, pretože interiér na prvý pohľad neohúri. Až časom si človek všimne také detaily ako audiosústavu Alpine, prípadne ultrazvukový senzor na zaregistrovanie prítomnosti spolujazdca i jeho rozmerov. V prípade nárazu tak riadiaca jednotka vie, ako nafúknuť airbag spolujazdca. Jaguar Premium Sound (Alpine) vybavený CD meničom a Subwooferom poteší zvukom náročných poslucháčov.


V autorádiu zabudovaný telefón odbremení vodiča od zakázaného telefonovania s mobilom pri uchu. SIM karta sa vkladá do prístroja uloženého v lakťovej opierke. Odpadá tak nutnosť kupovať adaptér pre konkrétny mobilný telefón.


 


 


 



Koľko ľudí toľko chutí. Podľa nás sa k inak príjemnej béžovej koži nehodí takéto plastové prevedenie stredovej konzoly. Nehovoriac o vzácnom ručne leštenom dreve , ktoré vo finále vyzerá ako plast.


 


 




 

Elektronická parkovacia brzda pracuje samočinne a vozidlo zaistí po vytiahnutí kľúča zo spínacej skrinky. V aute tejto kategórie nie je prekvapením ani elektromechanické nastavovanie polohy volantu. V režime auto sa volant automaticky odsunie pri vystupovaní alebo nastupovaní. Keď sa pasažier usadí, volant sa automaticky vráti do pôvodnej polohy.

 

Priestranné a dobre prístupné odkladacie boxy vo dverách sa stávajú pomaly ale isto výnimočné. Jaguar myslel aj na pasažierov vzadu a drobnosti, ktoré nosia so sebou.


 


 

 

„Budíky“ zostali verné klasike, okrem analógovej stupnice sú vybavené displejmi zobrazujúcimi základné informácie o jazde. Majiteľovi vozidla tejto kategórie by nemal prekážať ani pohľad na údaje o priemernej spotrebe.


 





Z práce materiálových inžinierov oceňujume najmä hlavicu radiacej páky. Ide o výborný prostriedok navodenia športovej atmosféry rokov dávno minulých v modernom aute.


 


 

 

Batožinový priestor je podriadený tvarom karosérie a v hierarchii tohto modelového radu neznamená veľa. Lyže na streche by tomuto autu tiež nepristali, preto je v ponuke otvor v zadných sedadlách s integrovaným vakom. Vstupný otvor kufra patrí k najväčším ale samotný priestor k najplytším.



 

Elektricky vysúvateľná zadná slnečná clona patrí k štandardu triedy podobne ako multifunkčný volant. Jeho veniec sa nám zdal trochu tenký a tvar jednoduchý.


 


 


 

Tlačidlá na prepínanie módu palubného počítača, ale najmä ovládací panel vo dverách, majú svoj pôvod vo vozidlách značky Ford.

 

 




 

Naše hodnotenie

+ -
vzhľad cena
jazdné vlastnosti spotreba
imidž


Jaguar S-type 3,0 V6
 

Motor
Typ benzínový šesťvalec do V
Uloženie pozdĺžne
Zdvihový objem 2967 cm3
Výkon 175/238 kw/k
Pri otáčkach 6800 ot./min.
Krútiaci moment 293 Nm
Pri otáčkach 4100 ot./min.
Kilogramový výkon 7,18 kg/k
Litrový výkon 80,21 k/l
Emisná norma EURO III.
Karoséria
Typ sedan
Počet dverí 4
Súčiniteľ odporu vzduchu Cx 0,31
Pneumatiky 235/50 R17
Disky 7,5J x 17
Prevodovka
Typ automatická
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá zadné
Podvozok
Predná náprava Dvojité trojuholníkové ramená, vinuté pružiny, pomocné ramená
Zadná náprava Dvojité trojuholníkové ramená, vinuté pružiny
Svetlosť podvozka 140 mm
Priemer otočenia 12,4 m
Brzdy vpredu Kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu Kotúčové s vnútorným chladením
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2909 mm
Dĺžka 4861 mm
Šírka 1818 mm
Výška 1447 mm
Pohotovostná hmotnosť 1710 kg
Užitočná hmotnosť 470 kg
Batožinový priestor základný/po sklopení sedadiel 400/810 l
Objem palivovej nádrže 69,5 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 7,9 s
Maximálna rýchlosť 233 km/h
Spotreba
mesto 15,3 l/100 km
mimo mesto 8 l/100 km
kombinácia 10,7 l/100 km

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 374
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 12 228
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 904
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 464
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 438
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 125
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 548
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 427
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 355
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 101

Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Astronautka z NASA: Pocit úžasu s vami ostane aj na Zemi

Ako vyzerá tréning a ako sa astronauti pripravujú na zlyhania.

DOMOV

Najhoršiu zmrzlinu toto leto našli v Ružomberku

Takmer v tretine zistili hygienici nedostatky.

PLUS

Angela Merkelová: Krízová manažérka, ktorá ochránila Nemcov

Má dobré nervy a zvláda krízové situácie.

Neprehliadnite tiež

Nová Kia Stonic osloví tínedžera aj dôchodcu (prvá jazda)

Do predaja sa na Slovensku dostane 14. októbra.

Malá XC40 so sebou prináša veľké zmeny

Volvo predstavilo svoje najmenšie SUV, prináša hneď niekoľko noviniek

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.