SME

Jaguar S-Type 3,0 V6 Executive

Prvé posadenie za volant vozidla značky Jaguar si asi každý zapamätá do konca života. Odhliadnuc od luxusu a výkonu na úrovni danej triedy má Jaguar v sebe niečo, čo treba pochopiť. Podľa vlastnej skúsenosti vieme, že nie každému sa to podarí.

Prvé posadenie za volant vozidla značky Jaguar si asi každý zapamätá do konca života. Odhliadnuc od luxusu a výkonu na úrovni danej triedy má Jaguar v sebe niečo, čo treba pochopiť. Podľa vlastnej skúsenosti vieme, že nie každému sa to podarí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jaguar S-type vstúpil do vyššej strednej triedy v roku 1999 a odvtedy sa jeho vonkajší vzhľad zmenil iba veľmi mierne. Svojský štýl a nízky bočný profil mu dáva jedinečnosť, ktorú by mal zákazník vedieť oceniť a zaplatiť. Trochu netradičné tvary 4,8 m dlhej karosérie nie sú naobtiaž, skôr naopak, pretože koeficient odporu vzduhu cx 0,31 prispieva k nízkemu aerodynamickému hluku. Cenou za expresívny dizajn a bočný profil karosérie je plochý a dlhý batožinový priestor objemu 400 l.

SkryťVypnúť reklamu

Športový posed vodiča nemá chybu a ku komfortu nastupovania rozhodne prispieva automaticky odsúvateľný volant. V svetlom interiéri nám nesedela kombinácia príjemnej bledej kože s dreveným obkladom (vyzerá ako plast hoci je to ušľachtilé drevo) a plastovou stredovou konzolou. Dojem a očakávanie výnimočnosti narušili aj niektoré koncernové ovládače Ford. Priestorové podmienky na predných sedadlách sú primerané, vzadu je tiež dosť miesta na nohy ale už menej v oblasti hlavy. Pri plavnej jazde krajinou zostáva motor dobre utlmený, ale keď sa šelma zobudí, motor si poriadne zareve, čo však patrí k atmosfére vozidla. Interiér je teda svojský, zrejeme ako majitelia exkluzívnej automobilovej značky. Nedostatku elektroniky sa nikto báť nemusí.

Základný benzínový motor (3,0 V6) v ponuke modelového radu S-Type zabezpečuje celkom dynamickú jazdu aj v kombinácii so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Jej preraďovanie by mohlo byť plynulejšie, naopak reakcia vozidla na zošliapnutie plynového pedála je okamžitá a vhod padne aj manuálna voľba prevodových stupňov, ktoré v tomto režime prevodovka samovoľne nemení ani po dosiahnutí vysokých otáčok. Z tohto dôvodu odporúčame mať zapnutý stabilizačný systém a trakčnú kontrolu, zvlášť za zhoršených podmienok. Inak prísun výkonu 175 kW (238 k) na zadnú nápravu spôsobuje celkom dobrú radosť z jazdy a po chvíli tréningu môžete šelmu kontrolovane ovládať. Nie je však jednoduché skresať spotrebu pod priemer 13 l/100 km, hoci výrobca udáva 10,7 l/100 km. Využívanie temperamentu vozidla vychádza na 16 l/100 km. Jaguar S-type potvrdil svoj vrodený športový charakter, ktorému neprekáža ani aristokraticky ladený vonkajší vzhľad. Zmieriť sa treba so svojským riešením detailov a cenou verzie 3,0 V6 Executive 2.110.000 Sk.

SkryťVypnúť reklamu

Najvýznamnejšou zmenou pre modelový rok 2006 je vypustenie verzie vybavenia Sport. Nahrádza ju komplet príplatkového vybavenia V6S Option Pack so športovým podvozkom a interiérom. Medzi doplnkami pribudla aerodynamická súprava na karosériu a disky kolies priemeru 19 palcov.

Jazda s Jaguarom môže byť celkom zábavná, zvlášť na zasnežených cestách. Podvozok s rezervou zvláda výkon a dosahované rýchlosti pri adekvátnom komforte pruženia. Vodič limuzíny má dobrú spätnú väzbu, aby precítil správanie sa podvozka. Už miernu straty priľnavosti tak môže zaregistrovať rovnako rýchlo, ako stabilizačný systém. 

 

Jaguar S-Type prešiel modernizáciou a úpravami karosérie na jar 2004 pod hlavičkou modelového roku 2005. Modernizácia zachytila masku, predný nárazník, zadné čelo a svetlá. Pre lepšie rozloženie hmotnosti má aktuálny S-Type prednú kapotu vyrobenú z hliníka.

SkryťVypnúť reklamu

 

Prevedenie interiéru je veľmi svojské, najmä použitý plast a koncernové ovládacie prvky sa nám k značke tejto kategórie nehodia. Vnútorné a vonkajšie vybavenie je však veľkolepé vrátane audiosystému Alpine, šiestich airbagov, tempomatu, autotelefónu, či multifunkčného volantu.

 

Šesťstupňová automatická prevodovka podporuje temperament motora. Pod záťažou by mohla radiť trochu plynulejšie. Na rozdiel od konkurenčných zariadení s manuálnou voľbou stupňov systémom +/- má Jaguar polohu páky pre každý stupeň. Elektronika tam samovoľne nezmení stupeň ani pri dosiahnutí vyšších otáčok.

 

Elektronika je dokonale maskovaná, pretože interiér na prvý pohľad neohúri. Až časom si človek všimne také detaily ako audiosústavu Alpine, prípadne ultrazvukový senzor na zaregistrovanie prítomnosti spolujazdca i jeho rozmerov. V prípade nárazu tak riadiaca jednotka vie, ako nafúknuť airbag spolujazdca. Jaguar Premium Sound (Alpine) vybavený CD meničom a Subwooferom poteší zvukom náročných poslucháčov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V autorádiu zabudovaný telefón odbremení vodiča od zakázaného telefonovania s mobilom pri uchu. SIM karta sa vkladá do prístroja uloženého v lakťovej opierke. Odpadá tak nutnosť kupovať adaptér pre konkrétny mobilný telefón.

 

 

 

Koľko ľudí toľko chutí. Podľa nás sa k inak príjemnej béžovej koži nehodí takéto plastové prevedenie stredovej konzoly. Nehovoriac o vzácnom ručne leštenom dreve , ktoré vo finále vyzerá ako plast.

 

 

 

Elektronická parkovacia brzda pracuje samočinne a vozidlo zaistí po vytiahnutí kľúča zo spínacej skrinky. V aute tejto kategórie nie je prekvapením ani elektromechanické nastavovanie polohy volantu. V režime auto sa volant automaticky odsunie pri vystupovaní alebo nastupovaní. Keď sa pasažier usadí, volant sa automaticky vráti do pôvodnej polohy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Priestranné a dobre prístupné odkladacie boxy vo dverách sa stávajú pomaly ale isto výnimočné. Jaguar myslel aj na pasažierov vzadu a drobnosti, ktoré nosia so sebou.

 

 

 

„Budíky“ zostali verné klasike, okrem analógovej stupnice sú vybavené displejmi zobrazujúcimi základné informácie o jazde. Majiteľovi vozidla tejto kategórie by nemal prekážať ani pohľad na údaje o priemernej spotrebe.

 

Z práce materiálových inžinierov oceňujume najmä hlavicu radiacej páky. Ide o výborný prostriedok navodenia športovej atmosféry rokov dávno minulých v modernom aute.

 

 

 

Batožinový priestor je podriadený tvarom karosérie a v hierarchii tohto modelového radu neznamená veľa. Lyže na streche by tomuto autu tiež nepristali, preto je v ponuke otvor v zadných sedadlách s integrovaným vakom. Vstupný otvor kufra patrí k najväčším ale samotný priestor k najplytším.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Elektricky vysúvateľná zadná slnečná clona patrí k štandardu triedy podobne ako multifunkčný volant. Jeho veniec sa nám zdal trochu tenký a tvar jednoduchý.

 

 

 

Tlačidlá na prepínanie módu palubného počítača, ale najmä ovládací panel vo dverách, majú svoj pôvod vo vozidlách značky Ford.

 

 

 

Naše hodnotenie

+ -

vzhľad cena

jazdné vlastnosti spotreba

imidž

Jaguar S-type 3,0 V6

 

Motor

Typ benzínový šesťvalec do V

Uloženie pozdĺžne

Zdvihový objem 2967 cm3

Výkon 175/238 kw/k

Pri otáčkach 6800 ot./min.

Krútiaci moment 293 Nm

Pri otáčkach 4100 ot./min.

Kilogramový výkon 7,18 kg/k

Litrový výkon 80,21 k/l

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Emisná norma EURO III.

Karoséria

Typ sedan

Počet dverí 4

Súčiniteľ odporu vzduchu Cx 0,31

Pneumatiky 235/50 R17

Disky 7,5J x 17

Prevodovka

Typ automatická

Počet stupňov 6

Poháňané kolesá zadné

Podvozok

Predná náprava Dvojité trojuholníkové ramená, vinuté pružiny, pomocné ramená

Zadná náprava Dvojité trojuholníkové ramená, vinuté pružiny

Svetlosť podvozka 140 mm

Priemer otočenia 12,4 m

Brzdy vpredu Kotúčové s vnútorným chladením

Brzdy vzadu Kotúčové s vnútorným chladením

Rozmery, hmotnosti, objemy

Rázvor náprav 2909 mm

Dĺžka 4861 mm

Šírka 1818 mm

Výška 1447 mm

Pohotovostná hmotnosť 1710 kg

Užitočná hmotnosť 470 kg

Batožinový priestor základný/po sklopení sedadiel 400/810 l

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Objem palivovej nádrže 69,5 l

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 7,9 s

Maximálna rýchlosť 233 km/h

Spotreba

mesto 15,3 l/100 km

mimo mesto 8 l/100 km

kombinácia 10,7 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 824
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 499
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 212
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 254
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 149
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 761
  7. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 340
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 2 250
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Nemocnica Ružinov.

Uplatňujeme nulovú toleranciu k drogám, tvrdí UNB.


9
Voči doláru sa rubeľ dostal na 83.

Silnejúca mena už robí problémy rozpočtu.


24
Ilustračné foto

Na pozadí je zrejme tvrdý stret s kartelmi.


Jakub Bronec a 1 ďalší 9
Trump, Putin a ďalší siloví lídri prinášajú „vek nemieru“.

Dnešná globálna politika je ako nevydarené manželstvo.


Mark Leonard 27
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 929
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 556
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 335
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 022
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 527
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 11 564
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 540
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 436
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu