Ako darček k jubilejnému 100. výročiu narodenia tvorcu prvého Mini, Sira Aleca Issigonisa, a spomienka na triumfálne víťazstvá značky Mini v automobilových súťažiach pred takmer 40 rokmi, prichádza koncepčný kombík teraz rally looku a kombinuje tak športový vzhľad s variabilnou architektúrou interiéru.
V poradí už štvrtá štúdia Mini vychádza zo známeho konceptu trojdverového kombi s dlhými bočnými dverami zavesenými na paralelogramových závesoch. Tentokrát sa tvári ako doprovodné vozidlo súťažného tímu, v ktorom nájdete náradie i náhradné diely. Rezervné koleso muselo ísť na strechu. Netradičné schránky na bokoch vozidla boli u minulých verzií plné piknikových alebo lyžiarskych potrieb. Teraz sú naplnené praktickými pomôckami pre opravu alebo pomoc na trati.
Otočné sedadlá s integrovanými bezpečnostnými pásmi, ktoré sú zavesené na stredovom tuneli, snažia sa navodiť v 4-miestnom interiéri vzdušnú atmosféru. Rovnako „vznášajúca sa“ palubná doska s digitálnymi i analógovými prístrojmi podporuje toto úsilie. V batožinovom priestore prístupnom za dverami zavesenými na ďalších paralelogramových závesoch je štýlový cargobox, ktorý plní niekoľko úloh zároveň. Okná zadných krídlových dverí sa dajú elektricky spúšťať.
O športové výkony najnovšej verzie konceptu Mini Traveller sa stará prepĺňaný zážihový motor z modelu Mini S, správny zvuk má na svedomí pekne vyladená dvojitá koncovka výfuku a súťažné zameranie vozidla pripomína taktiež 5 párov svetlometov umiestnených na streche, nárazníku a prednej kapote.