SME
Sobota, 20. august, 2022 | Meniny má Anabela

Ženeva 2006 - Dvojčatá Ford Galaxy a Ford S-Max

Ford predstaví v Ženeve nie jedno ale hneď dve veľkopriestorové MPV, ktoré nahradia vo výrobnom programe dosluhujúci model Galaxy.



Prvého z nich , jeho priameho nástupcu Ford Galaxy druhej generácie, sme videli ešte ako štúdiu vlani vo Frankfurte. Už vtedy sa hovorilo, že ide viac-menej o konečnú podobu, čo snímky sériovej verzie iba potvrdzujú. Nový Galaxy podrástol v porovnaní s predchodcom o 179 mm do dĺžky (4.820 vs. 4.641 mm) a 74 mm do šírky (1.854 mm vs. 1794 mm), výška klesla o 14 mm (1.676 vs. 1.690 mm). Viac vnútorného priestoru v oblasti ramien a lepšiu stabilitu v zákrutách sľubuje pre Ford typický široký postoj, daný rozmiestnením kolies do rohov karosérie a rozšírením ich rozchodu o 59 mm vpredu a dokonca o 81 mm vzadu.
Výrobca sľubuje dostatok miesta pre siedmych pasažierov a ich batožinu. Samotný batožinový priestor narástol v základnom sedemmiestnom usporiadaní o rovných 100 na 435 litrov. Vďaka novému systému FFS (Ford Flat System) je neobyčajne variabilný a po zložení sedadiel druhého a tretieho radu do podlahy umožní vytvoriť plochu veľkosti 2000 x 1150 mm. Celkový objem priestoru pre batožinu tak narastie na 2.325 litrov!
Sedadlá oboch zadných radov ponúkajú v porovnaní s predchádzajúcim modelom väčšie možnosti ich nastavenia. Na želanie dodávaná panoramatická strecha je podobne ako u novej Zafiry rozdelená na 4 časti (2 nad prednými a 2 nad zadnými pasažiermi), pričom zvonka na rozdiel od Zafiry vyzerá, akoby bola z jedného kusu skla. V strede ich pozdĺžne rozdeľuje masívna stropná konzola ukrývajúca 5 odkladacích schránok a zrkadielko na kontrolu vzadu sediacich detí. Stropná konzola sa dodáva v krátkom, strednom alebo dlhom prevedení v závislosti na konkrétnej špecifikácii daného modelu. Celkovo interiér ponúka až 31 odkladacích priestorov objemu 110 l.
Z nových prvkov výbavy spomeňme vylepšenú verziu inteligentného ochranného systému IPS (Intelligent Protection Systém), ktorý zahŕňa okrem obvyklých čelných, bočných a hlavových airbagov aj nový kolenný pre vodiča. Galaxy bude tiež vybavený novým adaptívnym odpružením CCD (Continuously Controlled Damping), pri rozjazde do kopca vám pomôže Hill Launch Assist a doobjednať sa bude dať aj adaptívny tempomat ACC (Adaptive Cruise Control).
Paleta motorov pre nový Galaxy pozostáva z dvoch naftových a jedného benzínového agregátu. Naftovou alternatívou sú Duratorq 1.8 TDCi (92 kW/125 k) a Duratorq 2.0 TDCi (103 kW/140 k). Pre priaznivcov benzínu výrobca pripravil dvojliter Duratec s výkonom 107 kW/145 k.


Ford S-Max: Galaxy pre športovcov
Druhým modelom postaveným na rovnakom základe s Galaxy je ďalší z dynastie „Maxov“ - Ford S-Max. Jeho úlohou je zaplniť medzeru medzi Mondeom a Galaxy, kde po ukončení výroby Scorpia vzniklo miesta viac než dosť.
Na rozdiel od Galaxy bude S-Max podstatne viac športovo orientovaný, čo naznačuje nielen jeho vonkajší dizajn a interiér, ale tiež motor na vrchole ponuky. Najšpičkovejšiu verziu bude totiž poháňať prepĺňaný 2.5-litrový päťvalec s výkonom 162 kW/220 k z modelu Ford Focus ST. Pod ním bude potom zážihový dvojliter 2.0 Duratec (107 kW/145 k) a turbodiesel 2.0 TDCi ponúkaný v dvoch výkonových verziách (96 kW/130 a 103 kW/140 k).
Podobne ako Galaxy ponúkne aj S-Max celkovo 7 miest na sedenie. Rozdiel je však vo veľkosti priestoru za zadnou radou sedadiel, ktorý vám ostane. Pri plnom obsadení siedmymi pasažiermi vmestíte dozadu ešte 285 l batožiny. Po sklopení druhého i tretieho radu sedadiel do podlahy prostredníctvom rovnako premysleného systému ako u Galaxy (FFS) sa bude dať zväčšiť až na 2.000 l. Ďalším rozdielom medzi Galaxy a S-Maxom je menší počet drobných odkladacích priestorov. Zatiaľ čo Galaxy ponúka 31 o objeme 110 l, S-Max ich len 26 o objeme  90 l.
Zvonka S-Max identifikujete podľa odlišnej masky chladiča a predného nárazníka s integrovanými kruhovými svetlami do hmly, zároveň je ale o 106 mm nižší a 52 mm kratší. Z profilu sú iné tretie zadné okná a športovo zošikmený zadný stĺpik. Masívnejšie lemy blatníkov ukrývajú za prednými kolesami pomerne veľké vetracie „žiabre“ a zadná časť je tiež prepracovaná. Má odlišné svetlá a inak je po štylistickej stránke usporiadaná. Ford tvrdí, že odlišné budú tiež interiéry, pričom S-Max má byť jednoznačne viac športovo orientovaný. Za príplatok si môžete doobjednať napríklad vysúvateľnú podlahu (o 480 mm) batožinového priestoru, ktorá uľahčuje posádke manipuláciu s veľkými predmetmi. Podvozok sa môže podobne ako u Galaxy pochváliť novým adaptívnym odpružením CCD, ale športovo tvrdšou charakteristikou než väčší a komfortnejší brat.

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  5. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  6. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Majstrovstvá Slovenska v hode telefónom sa uskutočnia v sobotu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Shell myslí na slovenské komunity
  5. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  6. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  7. Agrokomplex 2022
  8. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 39 724
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 14 164
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 505
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 7 163
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 5 248
  6. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run 4 537
  7. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 257
  8. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem 3 351
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná foto.

Minulý rok si meno alebo priezvisko zmenilo 1 912 ľudí.


17. aug
Nájomné byty na Bajkalskej ulici v Prešove.

Na byty s regulovaným nájmom by mali dosiahnuť aj lepšie zarábajúci.


12 h
Predseda vlády Eduard Heger z OĽaNO.

Od 6. júla sa strany k vyriešeniu krízy kompromisom nepriblížili.


9 h
Víkendový výber SME

Pravidelná dávka víkendového čítania.


5 h

Blogy SME

  1. Ján Chomík: Viva México - čokoláda & káva
  2. Štefan Vidlár: Málí sa mi, málí
  3. Peter Biščo: Smer sa trasie strachom, Hlas žobre, Jankovská plače a ostatní sa modlia všemocnému § 363.
  4. Ján Šeďo: Heger navrhuje o.i. aj tresty za osobné útoky, tvrdí SaS.
  5. Štefan Vidlár: Je suis fan
  6. Miroslav Makyta: Svet podľa Fica a Matoviča
  7. Jana Júdová: Príbeh zúfalého pacienta, muža, ktorý sadil stromy
  8. Marián Kozák: Výlet do Bratislavy a Viedne v roku 2015
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 8 893
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 008
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 785
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 698
  5. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 4 057
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 999
  7. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 664
  8. Marián Viskupič: Rozvrat verejných financií alebo grécka cesta Igora Matoviča 3 649
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu