Ženeva 2006 - Dvojčatá Ford Galaxy a Ford S-Max

Ford predstaví v Ženeve nie jedno ale hneď dve veľkopriestorové MPV, ktoré nahradia vo výrobnom programe dosluhujúci model Galaxy.



Prvého z nich , jeho priameho nástupcu Ford Galaxy druhej generácie, sme videli ešte ako štúdiu vlani vo Frankfurte. Už vtedy sa hovorilo, že ide viac-menej o konečnú podobu, čo snímky sériovej verzie iba potvrdzujú. Nový Galaxy podrástol v porovnaní s predchodcom o 179 mm do dĺžky (4.820 vs. 4.641 mm) a 74 mm do šírky (1.854 mm vs. 1794 mm), výška klesla o 14 mm (1.676 vs. 1.690 mm). Viac vnútorného priestoru v oblasti ramien a lepšiu stabilitu v zákrutách sľubuje pre Ford typický široký postoj, daný rozmiestnením kolies do rohov karosérie a rozšírením ich rozchodu o 59 mm vpredu a dokonca o 81 mm vzadu.
Výrobca sľubuje dostatok miesta pre siedmych pasažierov a ich batožinu. Samotný batožinový priestor narástol v základnom sedemmiestnom usporiadaní o rovných 100 na 435 litrov. Vďaka novému systému FFS (Ford Flat System) je neobyčajne variabilný a po zložení sedadiel druhého a tretieho radu do podlahy umožní vytvoriť plochu veľkosti 2000 x 1150 mm. Celkový objem priestoru pre batožinu tak narastie na 2.325 litrov!
Sedadlá oboch zadných radov ponúkajú v porovnaní s predchádzajúcim modelom väčšie možnosti ich nastavenia. Na želanie dodávaná panoramatická strecha je podobne ako u novej Zafiry rozdelená na 4 časti (2 nad prednými a 2 nad zadnými pasažiermi), pričom zvonka na rozdiel od Zafiry vyzerá, akoby bola z jedného kusu skla. V strede ich pozdĺžne rozdeľuje masívna stropná konzola ukrývajúca 5 odkladacích schránok a zrkadielko na kontrolu vzadu sediacich detí. Stropná konzola sa dodáva v krátkom, strednom alebo dlhom prevedení v závislosti na konkrétnej špecifikácii daného modelu. Celkovo interiér ponúka až 31 odkladacích priestorov objemu 110 l.
Z nových prvkov výbavy spomeňme vylepšenú verziu inteligentného ochranného systému IPS (Intelligent Protection Systém), ktorý zahŕňa okrem obvyklých čelných, bočných a hlavových airbagov aj nový kolenný pre vodiča. Galaxy bude tiež vybavený novým adaptívnym odpružením CCD (Continuously Controlled Damping), pri rozjazde do kopca vám pomôže Hill Launch Assist a doobjednať sa bude dať aj adaptívny tempomat ACC (Adaptive Cruise Control).
Paleta motorov pre nový Galaxy pozostáva z dvoch naftových a jedného benzínového agregátu. Naftovou alternatívou sú Duratorq 1.8 TDCi (92 kW/125 k) a Duratorq 2.0 TDCi (103 kW/140 k). Pre priaznivcov benzínu výrobca pripravil dvojliter Duratec s výkonom 107 kW/145 k.


Ford S-Max: Galaxy pre športovcov
Druhým modelom postaveným na rovnakom základe s Galaxy je ďalší z dynastie „Maxov“ - Ford S-Max. Jeho úlohou je zaplniť medzeru medzi Mondeom a Galaxy, kde po ukončení výroby Scorpia vzniklo miesta viac než dosť.
Na rozdiel od Galaxy bude S-Max podstatne viac športovo orientovaný, čo naznačuje nielen jeho vonkajší dizajn a interiér, ale tiež motor na vrchole ponuky. Najšpičkovejšiu verziu bude totiž poháňať prepĺňaný 2.5-litrový päťvalec s výkonom 162 kW/220 k z modelu Ford Focus ST. Pod ním bude potom zážihový dvojliter 2.0 Duratec (107 kW/145 k) a turbodiesel 2.0 TDCi ponúkaný v dvoch výkonových verziách (96 kW/130 a 103 kW/140 k).
Podobne ako Galaxy ponúkne aj S-Max celkovo 7 miest na sedenie. Rozdiel je však vo veľkosti priestoru za zadnou radou sedadiel, ktorý vám ostane. Pri plnom obsadení siedmymi pasažiermi vmestíte dozadu ešte 285 l batožiny. Po sklopení druhého i tretieho radu sedadiel do podlahy prostredníctvom rovnako premysleného systému ako u Galaxy (FFS) sa bude dať zväčšiť až na 2.000 l. Ďalším rozdielom medzi Galaxy a S-Maxom je menší počet drobných odkladacích priestorov. Zatiaľ čo Galaxy ponúka 31 o objeme 110 l, S-Max ich len 26 o objeme  90 l.
Zvonka S-Max identifikujete podľa odlišnej masky chladiča a predného nárazníka s integrovanými kruhovými svetlami do hmly, zároveň je ale o 106 mm nižší a 52 mm kratší. Z profilu sú iné tretie zadné okná a športovo zošikmený zadný stĺpik. Masívnejšie lemy blatníkov ukrývajú za prednými kolesami pomerne veľké vetracie „žiabre“ a zadná časť je tiež prepracovaná. Má odlišné svetlá a inak je po štylistickej stránke usporiadaná. Ford tvrdí, že odlišné budú tiež interiéry, pričom S-Max má byť jednoznačne viac športovo orientovaný. Za príplatok si môžete doobjednať napríklad vysúvateľnú podlahu (o 480 mm) batožinového priestoru, ktorá uľahčuje posádke manipuláciu s veľkými predmetmi. Podvozok sa môže podobne ako u Galaxy pochváliť novým adaptívnym odpružením CCD, ale športovo tvrdšou charakteristikou než väčší a komfortnejší brat.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 18 677
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 253
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 388
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 146
  5. Kam do tepla v januári? 1 796
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 541
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 414
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 382
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 907
  10. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 890

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zarábajú milióny na úkor štátu. Priekupníkov dreva sa nedarí odstaviť

Niektoré firmy, ktoré len skupujú drevo a posúvajú ho ďalej, majú s Lesmi SR uzatvorené nevypovedateľné zmluvy.

KOMENTÁRE

Starostlivosť vzorného hospodára

Podozrenie, že sa o milióny podelili, asi napadá kdekomu. Okrem prokuratúry, samozrejme.

ŠPORT

Nechcel som, aby Nasťa odišla. Dnes to chápem, tvrdí jej brat

Ako je možné, že Kuzminová vyhráva, a naši nie, čudujú sa Rusi.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.