SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Ženeva 2006 - Dvojčatá Ford Galaxy a Ford S-Max

Ford predstaví v Ženeve nie jedno ale hneď dve veľkopriestorové MPV, ktoré nahradia vo výrobnom programe dosluhujúci model Galaxy.



Prvého z nich , jeho priameho nástupcu Ford Galaxy druhej generácie, sme videli ešte ako štúdiu vlani vo Frankfurte. Už vtedy sa hovorilo, že ide viac-menej o konečnú podobu, čo snímky sériovej verzie iba potvrdzujú. Nový Galaxy podrástol v porovnaní s predchodcom o 179 mm do dĺžky (4.820 vs. 4.641 mm) a 74 mm do šírky (1.854 mm vs. 1794 mm), výška klesla o 14 mm (1.676 vs. 1.690 mm). Viac vnútorného priestoru v oblasti ramien a lepšiu stabilitu v zákrutách sľubuje pre Ford typický široký postoj, daný rozmiestnením kolies do rohov karosérie a rozšírením ich rozchodu o 59 mm vpredu a dokonca o 81 mm vzadu.
Výrobca sľubuje dostatok miesta pre siedmych pasažierov a ich batožinu. Samotný batožinový priestor narástol v základnom sedemmiestnom usporiadaní o rovných 100 na 435 litrov. Vďaka novému systému FFS (Ford Flat System) je neobyčajne variabilný a po zložení sedadiel druhého a tretieho radu do podlahy umožní vytvoriť plochu veľkosti 2000 x 1150 mm. Celkový objem priestoru pre batožinu tak narastie na 2.325 litrov!
Sedadlá oboch zadných radov ponúkajú v porovnaní s predchádzajúcim modelom väčšie možnosti ich nastavenia. Na želanie dodávaná panoramatická strecha je podobne ako u novej Zafiry rozdelená na 4 časti (2 nad prednými a 2 nad zadnými pasažiermi), pričom zvonka na rozdiel od Zafiry vyzerá, akoby bola z jedného kusu skla. V strede ich pozdĺžne rozdeľuje masívna stropná konzola ukrývajúca 5 odkladacích schránok a zrkadielko na kontrolu vzadu sediacich detí. Stropná konzola sa dodáva v krátkom, strednom alebo dlhom prevedení v závislosti na konkrétnej špecifikácii daného modelu. Celkovo interiér ponúka až 31 odkladacích priestorov objemu 110 l.
Z nových prvkov výbavy spomeňme vylepšenú verziu inteligentného ochranného systému IPS (Intelligent Protection Systém), ktorý zahŕňa okrem obvyklých čelných, bočných a hlavových airbagov aj nový kolenný pre vodiča. Galaxy bude tiež vybavený novým adaptívnym odpružením CCD (Continuously Controlled Damping), pri rozjazde do kopca vám pomôže Hill Launch Assist a doobjednať sa bude dať aj adaptívny tempomat ACC (Adaptive Cruise Control).
Paleta motorov pre nový Galaxy pozostáva z dvoch naftových a jedného benzínového agregátu. Naftovou alternatívou sú Duratorq 1.8 TDCi (92 kW/125 k) a Duratorq 2.0 TDCi (103 kW/140 k). Pre priaznivcov benzínu výrobca pripravil dvojliter Duratec s výkonom 107 kW/145 k.


Ford S-Max: Galaxy pre športovcov
Druhým modelom postaveným na rovnakom základe s Galaxy je ďalší z dynastie „Maxov“ - Ford S-Max. Jeho úlohou je zaplniť medzeru medzi Mondeom a Galaxy, kde po ukončení výroby Scorpia vzniklo miesta viac než dosť.
Na rozdiel od Galaxy bude S-Max podstatne viac športovo orientovaný, čo naznačuje nielen jeho vonkajší dizajn a interiér, ale tiež motor na vrchole ponuky. Najšpičkovejšiu verziu bude totiž poháňať prepĺňaný 2.5-litrový päťvalec s výkonom 162 kW/220 k z modelu Ford Focus ST. Pod ním bude potom zážihový dvojliter 2.0 Duratec (107 kW/145 k) a turbodiesel 2.0 TDCi ponúkaný v dvoch výkonových verziách (96 kW/130 a 103 kW/140 k).
Podobne ako Galaxy ponúkne aj S-Max celkovo 7 miest na sedenie. Rozdiel je však vo veľkosti priestoru za zadnou radou sedadiel, ktorý vám ostane. Pri plnom obsadení siedmymi pasažiermi vmestíte dozadu ešte 285 l batožiny. Po sklopení druhého i tretieho radu sedadiel do podlahy prostredníctvom rovnako premysleného systému ako u Galaxy (FFS) sa bude dať zväčšiť až na 2.000 l. Ďalším rozdielom medzi Galaxy a S-Maxom je menší počet drobných odkladacích priestorov. Zatiaľ čo Galaxy ponúka 31 o objeme 110 l, S-Max ich len 26 o objeme  90 l.
Zvonka S-Max identifikujete podľa odlišnej masky chladiča a predného nárazníka s integrovanými kruhovými svetlami do hmly, zároveň je ale o 106 mm nižší a 52 mm kratší. Z profilu sú iné tretie zadné okná a športovo zošikmený zadný stĺpik. Masívnejšie lemy blatníkov ukrývajú za prednými kolesami pomerne veľké vetracie „žiabre“ a zadná časť je tiež prepracovaná. Má odlišné svetlá a inak je po štylistickej stránke usporiadaná. Ford tvrdí, že odlišné budú tiež interiéry, pričom S-Max má byť jednoznačne viac športovo orientovaný. Za príplatok si môžete doobjednať napríklad vysúvateľnú podlahu (o 480 mm) batožinového priestoru, ktorá uľahčuje posádke manipuláciu s veľkými predmetmi. Podvozok sa môže podobne ako u Galaxy pochváliť novým adaptívnym odpružením CCD, ale športovo tvrdšou charakteristikou než väčší a komfortnejší brat.

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 25 182
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 18 739
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 838
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 369
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 657
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 872
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 802
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 720
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 448
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 936
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Experti nesúhlasia s Krajčího vyjadreniami o AstraZenece a posune očkovania

Tento týždeň príde o takmer päťtisíc dávok vakcíny od Pfizeru menej.

Minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Čo nám ostáva, keď Fico slintá po moci a vláda sa háda?

Čoraz ťažšie sa rozlišuje, ktoré rozhodnutie smeruje k ochrane životov a ktoré je len zneužívaním dôvery občanov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý sa opäť zatajuje. Buď porušil pravidlá, alebo Britov zavádzal

Na Slovensku pravidlá neporušil, v Anglicku to isté nie je.

Štefan Holý.

Koronavírus na Slovensku: PCR testy odhalili 1 909 nakazených, pribudlo 111 úmrtí (minúta po minúte)

Od začiatku pandémie zomrelo v súvislosti s covidom 3 637 osôb, vyliečilo sa 173 761 ľudí.

Plošné testovanie na Covid-19:Zdravotník odoberá vzorku.

Neprehliadnite tiež

Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon

Ktoré autá sa na Slovensku v minulom roku najčastejšie kupovali?

Niektorým značkám predaje klesli aj o polovicu.

Skokanom minulého roka je Škoda Kamiq, ktorá sa ako nováčik dostala na 6. miesto.