Ženeva 2006 - Dvojčatá Ford Galaxy a Ford S-Max

Ford predstaví v Ženeve nie jedno ale hneď dve veľkopriestorové MPV, ktoré nahradia vo výrobnom programe dosluhujúci model Galaxy.



Prvého z nich , jeho priameho nástupcu Ford Galaxy druhej generácie, sme videli ešte ako štúdiu vlani vo Frankfurte. Už vtedy sa hovorilo, že ide viac-menej o konečnú podobu, čo snímky sériovej verzie iba potvrdzujú. Nový Galaxy podrástol v porovnaní s predchodcom o 179 mm do dĺžky (4.820 vs. 4.641 mm) a 74 mm do šírky (1.854 mm vs. 1794 mm), výška klesla o 14 mm (1.676 vs. 1.690 mm). Viac vnútorného priestoru v oblasti ramien a lepšiu stabilitu v zákrutách sľubuje pre Ford typický široký postoj, daný rozmiestnením kolies do rohov karosérie a rozšírením ich rozchodu o 59 mm vpredu a dokonca o 81 mm vzadu.
Výrobca sľubuje dostatok miesta pre siedmych pasažierov a ich batožinu. Samotný batožinový priestor narástol v základnom sedemmiestnom usporiadaní o rovných 100 na 435 litrov. Vďaka novému systému FFS (Ford Flat System) je neobyčajne variabilný a po zložení sedadiel druhého a tretieho radu do podlahy umožní vytvoriť plochu veľkosti 2000 x 1150 mm. Celkový objem priestoru pre batožinu tak narastie na 2.325 litrov!
Sedadlá oboch zadných radov ponúkajú v porovnaní s predchádzajúcim modelom väčšie možnosti ich nastavenia. Na želanie dodávaná panoramatická strecha je podobne ako u novej Zafiry rozdelená na 4 časti (2 nad prednými a 2 nad zadnými pasažiermi), pričom zvonka na rozdiel od Zafiry vyzerá, akoby bola z jedného kusu skla. V strede ich pozdĺžne rozdeľuje masívna stropná konzola ukrývajúca 5 odkladacích schránok a zrkadielko na kontrolu vzadu sediacich detí. Stropná konzola sa dodáva v krátkom, strednom alebo dlhom prevedení v závislosti na konkrétnej špecifikácii daného modelu. Celkovo interiér ponúka až 31 odkladacích priestorov objemu 110 l.
Z nových prvkov výbavy spomeňme vylepšenú verziu inteligentného ochranného systému IPS (Intelligent Protection Systém), ktorý zahŕňa okrem obvyklých čelných, bočných a hlavových airbagov aj nový kolenný pre vodiča. Galaxy bude tiež vybavený novým adaptívnym odpružením CCD (Continuously Controlled Damping), pri rozjazde do kopca vám pomôže Hill Launch Assist a doobjednať sa bude dať aj adaptívny tempomat ACC (Adaptive Cruise Control).
Paleta motorov pre nový Galaxy pozostáva z dvoch naftových a jedného benzínového agregátu. Naftovou alternatívou sú Duratorq 1.8 TDCi (92 kW/125 k) a Duratorq 2.0 TDCi (103 kW/140 k). Pre priaznivcov benzínu výrobca pripravil dvojliter Duratec s výkonom 107 kW/145 k.


Ford S-Max: Galaxy pre športovcov
Druhým modelom postaveným na rovnakom základe s Galaxy je ďalší z dynastie „Maxov“ - Ford S-Max. Jeho úlohou je zaplniť medzeru medzi Mondeom a Galaxy, kde po ukončení výroby Scorpia vzniklo miesta viac než dosť.
Na rozdiel od Galaxy bude S-Max podstatne viac športovo orientovaný, čo naznačuje nielen jeho vonkajší dizajn a interiér, ale tiež motor na vrchole ponuky. Najšpičkovejšiu verziu bude totiž poháňať prepĺňaný 2.5-litrový päťvalec s výkonom 162 kW/220 k z modelu Ford Focus ST. Pod ním bude potom zážihový dvojliter 2.0 Duratec (107 kW/145 k) a turbodiesel 2.0 TDCi ponúkaný v dvoch výkonových verziách (96 kW/130 a 103 kW/140 k).
Podobne ako Galaxy ponúkne aj S-Max celkovo 7 miest na sedenie. Rozdiel je však vo veľkosti priestoru za zadnou radou sedadiel, ktorý vám ostane. Pri plnom obsadení siedmymi pasažiermi vmestíte dozadu ešte 285 l batožiny. Po sklopení druhého i tretieho radu sedadiel do podlahy prostredníctvom rovnako premysleného systému ako u Galaxy (FFS) sa bude dať zväčšiť až na 2.000 l. Ďalším rozdielom medzi Galaxy a S-Maxom je menší počet drobných odkladacích priestorov. Zatiaľ čo Galaxy ponúka 31 o objeme 110 l, S-Max ich len 26 o objeme  90 l.
Zvonka S-Max identifikujete podľa odlišnej masky chladiča a predného nárazníka s integrovanými kruhovými svetlami do hmly, zároveň je ale o 106 mm nižší a 52 mm kratší. Z profilu sú iné tretie zadné okná a športovo zošikmený zadný stĺpik. Masívnejšie lemy blatníkov ukrývajú za prednými kolesami pomerne veľké vetracie „žiabre“ a zadná časť je tiež prepracovaná. Má odlišné svetlá a inak je po štylistickej stránke usporiadaná. Ford tvrdí, že odlišné budú tiež interiéry, pričom S-Max má byť jednoznačne viac športovo orientovaný. Za príplatok si môžete doobjednať napríklad vysúvateľnú podlahu (o 480 mm) batožinového priestoru, ktorá uľahčuje posádke manipuláciu s veľkými predmetmi. Podvozok sa môže podobne ako u Galaxy pochváliť novým adaptívnym odpružením CCD, ale športovo tvrdšou charakteristikou než väčší a komfortnejší brat.

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  6. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  7. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  8. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  9. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  10. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  1. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  2. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Lídri farmárov? Jeden je spájaný so zločinom. A druhý?
  5. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  6. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  7. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  8. Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom
  9. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  10. Noerr advised on WebSupport deal
  1. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 15 371
  2. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 13 537
  3. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 11 574
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 10 453
  5. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 8 676
  6. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 384
  7. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 908
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 500
  9. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 3 825
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 552

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Farmári prišli opäť protestovať do Bratislavy. Čo ich najviac trápi

Premiér dá ministrom domáce úlohy podľa požiadaviek farmárov.

Dobré ráno

Dobré ráno: Fico nikam neodchádza. Zatiaľ, asi, možno

Toto nie sú žiadne tri kroky dopredu.

Komentár Zuzany Kepplovej

Prijatie farmárov dáva zmysel

Smer a SNS sa pokúšali protestujúcich poľnohospodárov odsunúť. Nepodarilo sa.

Neprehliadnite tiež

Honda v Európe do troch rokov skončí s výrobou áut

Britské médiá za tým vidia frustráciu z brexitu, automobilka to odmieta.

Honda

Aj Porsche čelí možnej pokute v súvislosti s emisným škandálom

Vyšetrovatelia majú podozrenie, že spoločnosť spáchala administratívny priestupok.

Ilustračné foto.

BMW rozširuje ponuku výkonných SUV o modely X3 M a X4 M

Pod kapotou sa nachádza zatiaľ najsilnejší radový šesťvalec značky.

Ostrý Ford Focus ST dostal motor z Mustangu

Pôjde o jedinú verziu s benzínovým štvorvalcom.

Ford Focus ST