Ženeva 2006 - Dvojčatá Ford Galaxy a Ford S-Max

Ford predstaví v Ženeve nie jedno ale hneď dve veľkopriestorové MPV, ktoré nahradia vo výrobnom programe dosluhujúci model Galaxy.



Prvého z nich , jeho priameho nástupcu Ford Galaxy druhej generácie, sme videli ešte ako štúdiu vlani vo Frankfurte. Už vtedy sa hovorilo, že ide viac-menej o konečnú podobu, čo snímky sériovej verzie iba potvrdzujú. Nový Galaxy podrástol v porovnaní s predchodcom o 179 mm do dĺžky (4.820 vs. 4.641 mm) a 74 mm do šírky (1.854 mm vs. 1794 mm), výška klesla o 14 mm (1.676 vs. 1.690 mm). Viac vnútorného priestoru v oblasti ramien a lepšiu stabilitu v zákrutách sľubuje pre Ford typický široký postoj, daný rozmiestnením kolies do rohov karosérie a rozšírením ich rozchodu o 59 mm vpredu a dokonca o 81 mm vzadu.
Výrobca sľubuje dostatok miesta pre siedmych pasažierov a ich batožinu. Samotný batožinový priestor narástol v základnom sedemmiestnom usporiadaní o rovných 100 na 435 litrov. Vďaka novému systému FFS (Ford Flat System) je neobyčajne variabilný a po zložení sedadiel druhého a tretieho radu do podlahy umožní vytvoriť plochu veľkosti 2000 x 1150 mm. Celkový objem priestoru pre batožinu tak narastie na 2.325 litrov!
Sedadlá oboch zadných radov ponúkajú v porovnaní s predchádzajúcim modelom väčšie možnosti ich nastavenia. Na želanie dodávaná panoramatická strecha je podobne ako u novej Zafiry rozdelená na 4 časti (2 nad prednými a 2 nad zadnými pasažiermi), pričom zvonka na rozdiel od Zafiry vyzerá, akoby bola z jedného kusu skla. V strede ich pozdĺžne rozdeľuje masívna stropná konzola ukrývajúca 5 odkladacích schránok a zrkadielko na kontrolu vzadu sediacich detí. Stropná konzola sa dodáva v krátkom, strednom alebo dlhom prevedení v závislosti na konkrétnej špecifikácii daného modelu. Celkovo interiér ponúka až 31 odkladacích priestorov objemu 110 l.
Z nových prvkov výbavy spomeňme vylepšenú verziu inteligentného ochranného systému IPS (Intelligent Protection Systém), ktorý zahŕňa okrem obvyklých čelných, bočných a hlavových airbagov aj nový kolenný pre vodiča. Galaxy bude tiež vybavený novým adaptívnym odpružením CCD (Continuously Controlled Damping), pri rozjazde do kopca vám pomôže Hill Launch Assist a doobjednať sa bude dať aj adaptívny tempomat ACC (Adaptive Cruise Control).
Paleta motorov pre nový Galaxy pozostáva z dvoch naftových a jedného benzínového agregátu. Naftovou alternatívou sú Duratorq 1.8 TDCi (92 kW/125 k) a Duratorq 2.0 TDCi (103 kW/140 k). Pre priaznivcov benzínu výrobca pripravil dvojliter Duratec s výkonom 107 kW/145 k.


Ford S-Max: Galaxy pre športovcov
Druhým modelom postaveným na rovnakom základe s Galaxy je ďalší z dynastie „Maxov“ - Ford S-Max. Jeho úlohou je zaplniť medzeru medzi Mondeom a Galaxy, kde po ukončení výroby Scorpia vzniklo miesta viac než dosť.
Na rozdiel od Galaxy bude S-Max podstatne viac športovo orientovaný, čo naznačuje nielen jeho vonkajší dizajn a interiér, ale tiež motor na vrchole ponuky. Najšpičkovejšiu verziu bude totiž poháňať prepĺňaný 2.5-litrový päťvalec s výkonom 162 kW/220 k z modelu Ford Focus ST. Pod ním bude potom zážihový dvojliter 2.0 Duratec (107 kW/145 k) a turbodiesel 2.0 TDCi ponúkaný v dvoch výkonových verziách (96 kW/130 a 103 kW/140 k).
Podobne ako Galaxy ponúkne aj S-Max celkovo 7 miest na sedenie. Rozdiel je však vo veľkosti priestoru za zadnou radou sedadiel, ktorý vám ostane. Pri plnom obsadení siedmymi pasažiermi vmestíte dozadu ešte 285 l batožiny. Po sklopení druhého i tretieho radu sedadiel do podlahy prostredníctvom rovnako premysleného systému ako u Galaxy (FFS) sa bude dať zväčšiť až na 2.000 l. Ďalším rozdielom medzi Galaxy a S-Maxom je menší počet drobných odkladacích priestorov. Zatiaľ čo Galaxy ponúka 31 o objeme 110 l, S-Max ich len 26 o objeme  90 l.
Zvonka S-Max identifikujete podľa odlišnej masky chladiča a predného nárazníka s integrovanými kruhovými svetlami do hmly, zároveň je ale o 106 mm nižší a 52 mm kratší. Z profilu sú iné tretie zadné okná a športovo zošikmený zadný stĺpik. Masívnejšie lemy blatníkov ukrývajú za prednými kolesami pomerne veľké vetracie „žiabre“ a zadná časť je tiež prepracovaná. Má odlišné svetlá a inak je po štylistickej stránke usporiadaná. Ford tvrdí, že odlišné budú tiež interiéry, pričom S-Max má byť jednoznačne viac športovo orientovaný. Za príplatok si môžete doobjednať napríklad vysúvateľnú podlahu (o 480 mm) batožinového priestoru, ktorá uľahčuje posádke manipuláciu s veľkými predmetmi. Podvozok sa môže podobne ako u Galaxy pochváliť novým adaptívnym odpružením CCD, ale športovo tvrdšou charakteristikou než väčší a komfortnejší brat.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  2. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  3. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  4. Modern luxury next to the Blue Church
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  6. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  10. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 829
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 198
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 044
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 182
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 506
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 375
  7. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 278
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 132
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 117
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 075

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Niekto mohol akceptovať, že pre Bratislavu je hlavné letisko Viedeň, niekto to akceptovať nemusel, vraví šéf portálu euractiv Radovan Geist.

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

SVET

Slovensko neuspelo v boji o sídlo Európskej liekovej agentúry

Bratislava nezískala sídlo EMA, bola na štvrtej nepostupovej pozícii.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.