Ženeva 2006 - Audi RS4 Avant a Cabrio

Vlani na jeseň predstavený najvýkonnejší sedan modelového radu A4 dostane na autosalóne v Ženeve ďalšie dve karosárske varianty – RS4 Cabrio a RS4 Avant.

Prvá generácia modelu RS4 existovala výhradne v prevedení kombi, pretože automobilka Audi si vždy zakladala na tom, aby jej modely boli nielen športové a rýchle, ale tiež využiteľné pre každodenný život. O tom, že jej rozhodnutie pre verziu kombi padlo na úrodnú pôdu svedčí viac ako 6.000 predaných kusov za poldruha roka. Nástupca má teda na čo nadväzovať. Opticky sa po stredný B stĺpik v ničom neodlišuje od sedanu. Ďalšie úpravy zadnej časti vrátane decentného zadného spojlera iba nadväzujú na štýl sedanu.

Audi RS4 Cabrio je najvýkonnejším sériovo vyrábaným automobilom svojej kategórie s otvorenou strechou, vďaka ktorej poskytne posádke ešte viac adrenalínu z rýchlosti , fantastického zvuku motora a výfuku ako sedan. Elektrohydraulická strecha sa sklopí za 21 s a čo je dôležité, nemusíte ju sklápať iba keď auto stojí, ale aj za jazdy do rýchlosti 30 km/h.



 

Pohon oboch verzií obstaráva už zo sedanu známy vysokootáčkový (točí až neuveriteľných 8.250 ot/min) atmosferický osemvalec objemu 4,2 litra s výkonom 309 kW/420 k a krútiacim momentom 430 Nm pri 5.500 ot/min, ktorý 90% maxima krútiaceho momentu dáva k dispozícii medzi 2.250 až 7.600 ot/min. Pri jeho stavbe konštruktéri využili viaceré technológie z neporaziteľných pretekárskych monopostov Audi R8 (niekoľkonásobní víťazi Le Mans). Na mysli mám najmä vysokotlakové priame vstrekovanie benzínu FSI, ktoré zvládne až 550 vstrekov za sekundu a vozidlu zabezpečuje okamžitú odozvu na stlačenie akcelerátora a výnimočnú pružnosť na ktoromkoľvek prevodovom stupni. Za zmienku však stoja aj ďalšie technické perličky, ako napríklad vysoký kompresný pomer 12:5,1 , piestová rýchlosť ako vo formule 1 alebo samotný fakt, že hoci maximum krútiaceho momentu dosahuje až pri 5.500 ot/min, jeho 90% dáva k dispozícii vo veľmi širokom spektre otáčok medzi 2.250 ot/min až 7.600 ot/min. Všetka táto sila je prenášaná cez 6-stupňovú prevodovku na všetky štyri kolesá pomocou medzinápravového diferenciálu Torsen. Za normálnych okolností prenáša 40% výkonu dopredu a 60% dozadu, ale pri plnej záťaži v zákrutách môže byť dozadu prenesených až 85% výkonu.

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h s ním obe verzie zvládnu len o 0,1 sekundy (4,9 s) neskôr ako sedan a métu 200 km/h pokorí kombi za 16,9 sekundy a Cabrio za 17,5 sekundy. Najvyššia rýchlosť oboch vozidiel je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  2. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  3. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  4. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  7. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  10. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 14 834
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 425
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 574
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 715
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 994
  6. Moskva alebo Petrohrad? 1 994
  7. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 798
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 793
  9. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 550
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 1 519

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Slovensko ničí lowcostová mentalita. Kedy s tým niečo urobíme?

Atmosféra nedôstojných príjmov a života nás ničí, z nej pramenia spoločenské nedorozumenia.

KOMENTÁRE

Čo je to sloboda

Sloboda prináša ťarchu vlastnej aktivity.

EKONOMIKA

Futej predáva strojárne v Detve, keď SNS chystá výrobu transportérov

Oslovili záujemcov z Česka a Slovenska.

Neprehliadnite tiež

Tesla míňa 8000 dolárov za minútu a nedarí sa jej s Modelom 3

Musk musí čoskoro začať zháňať nové prostriedky.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.