SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Ženeva 2006 - Audi RS4 Avant a Cabrio

Vlani na jeseň predstavený najvýkonnejší sedan modelového radu A4 dostane na autosalóne v Ženeve ďalšie dve karosárske varianty – RS4 Cabrio a RS4 Avant.

Prvá generácia modelu RS4 existovala výhradne v prevedení kombi, pretože automobilka Audi si vždy zakladala na tom, aby jej modely boli nielen športové a rýchle, ale tiež využiteľné pre každodenný život. O tom, že jej rozhodnutie pre verziu kombi padlo na úrodnú pôdu svedčí viac ako 6.000 predaných kusov za poldruha roka. Nástupca má teda na čo nadväzovať. Opticky sa po stredný B stĺpik v ničom neodlišuje od sedanu. Ďalšie úpravy zadnej časti vrátane decentného zadného spojlera iba nadväzujú na štýl sedanu.

Audi RS4 Cabrio je najvýkonnejším sériovo vyrábaným automobilom svojej kategórie s otvorenou strechou, vďaka ktorej poskytne posádke ešte viac adrenalínu z rýchlosti , fantastického zvuku motora a výfuku ako sedan. Elektrohydraulická strecha sa sklopí za 21 s a čo je dôležité, nemusíte ju sklápať iba keď auto stojí, ale aj za jazdy do rýchlosti 30 km/h.



 

Pohon oboch verzií obstaráva už zo sedanu známy vysokootáčkový (točí až neuveriteľných 8.250 ot/min) atmosferický osemvalec objemu 4,2 litra s výkonom 309 kW/420 k a krútiacim momentom 430 Nm pri 5.500 ot/min, ktorý 90% maxima krútiaceho momentu dáva k dispozícii medzi 2.250 až 7.600 ot/min. Pri jeho stavbe konštruktéri využili viaceré technológie z neporaziteľných pretekárskych monopostov Audi R8 (niekoľkonásobní víťazi Le Mans). Na mysli mám najmä vysokotlakové priame vstrekovanie benzínu FSI, ktoré zvládne až 550 vstrekov za sekundu a vozidlu zabezpečuje okamžitú odozvu na stlačenie akcelerátora a výnimočnú pružnosť na ktoromkoľvek prevodovom stupni. Za zmienku však stoja aj ďalšie technické perličky, ako napríklad vysoký kompresný pomer 12:5,1 , piestová rýchlosť ako vo formule 1 alebo samotný fakt, že hoci maximum krútiaceho momentu dosahuje až pri 5.500 ot/min, jeho 90% dáva k dispozícii vo veľmi širokom spektre otáčok medzi 2.250 ot/min až 7.600 ot/min. Všetka táto sila je prenášaná cez 6-stupňovú prevodovku na všetky štyri kolesá pomocou medzinápravového diferenciálu Torsen. Za normálnych okolností prenáša 40% výkonu dopredu a 60% dozadu, ale pri plnej záťaži v zákrutách môže byť dozadu prenesených až 85% výkonu.

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h s ním obe verzie zvládnu len o 0,1 sekundy (4,9 s) neskôr ako sedan a métu 200 km/h pokorí kombi za 16,9 sekundy a Cabrio za 17,5 sekundy. Najvyššia rýchlosť oboch vozidiel je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 652
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 819
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 512
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 213
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 783
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 215
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 645
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 457
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 219
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 072
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Premiér Igor Matovič.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Prezidentka Zuzana Čaputová, premiér Igor Matovič.

Neprehliadnite tiež

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N