Ženeva 2006 - Audi RS4 Avant a Cabrio

Vlani na jeseň predstavený najvýkonnejší sedan modelového radu A4 dostane na autosalóne v Ženeve ďalšie dve karosárske varianty – RS4 Cabrio a RS4 Avant.

Prvá generácia modelu RS4 existovala výhradne v prevedení kombi, pretože automobilka Audi si vždy zakladala na tom, aby jej modely boli nielen športové a rýchle, ale tiež využiteľné pre každodenný život. O tom, že jej rozhodnutie pre verziu kombi padlo na úrodnú pôdu svedčí viac ako 6.000 predaných kusov za poldruha roka. Nástupca má teda na čo nadväzovať. Opticky sa po stredný B stĺpik v ničom neodlišuje od sedanu. Ďalšie úpravy zadnej časti vrátane decentného zadného spojlera iba nadväzujú na štýl sedanu.

Audi RS4 Cabrio je najvýkonnejším sériovo vyrábaným automobilom svojej kategórie s otvorenou strechou, vďaka ktorej poskytne posádke ešte viac adrenalínu z rýchlosti , fantastického zvuku motora a výfuku ako sedan. Elektrohydraulická strecha sa sklopí za 21 s a čo je dôležité, nemusíte ju sklápať iba keď auto stojí, ale aj za jazdy do rýchlosti 30 km/h.



 

Pohon oboch verzií obstaráva už zo sedanu známy vysokootáčkový (točí až neuveriteľných 8.250 ot/min) atmosferický osemvalec objemu 4,2 litra s výkonom 309 kW/420 k a krútiacim momentom 430 Nm pri 5.500 ot/min, ktorý 90% maxima krútiaceho momentu dáva k dispozícii medzi 2.250 až 7.600 ot/min. Pri jeho stavbe konštruktéri využili viaceré technológie z neporaziteľných pretekárskych monopostov Audi R8 (niekoľkonásobní víťazi Le Mans). Na mysli mám najmä vysokotlakové priame vstrekovanie benzínu FSI, ktoré zvládne až 550 vstrekov za sekundu a vozidlu zabezpečuje okamžitú odozvu na stlačenie akcelerátora a výnimočnú pružnosť na ktoromkoľvek prevodovom stupni. Za zmienku však stoja aj ďalšie technické perličky, ako napríklad vysoký kompresný pomer 12:5,1 , piestová rýchlosť ako vo formule 1 alebo samotný fakt, že hoci maximum krútiaceho momentu dosahuje až pri 5.500 ot/min, jeho 90% dáva k dispozícii vo veľmi širokom spektre otáčok medzi 2.250 ot/min až 7.600 ot/min. Všetka táto sila je prenášaná cez 6-stupňovú prevodovku na všetky štyri kolesá pomocou medzinápravového diferenciálu Torsen. Za normálnych okolností prenáša 40% výkonu dopredu a 60% dozadu, ale pri plnej záťaži v zákrutách môže byť dozadu prenesených až 85% výkonu.

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h s ním obe verzie zvládnu len o 0,1 sekundy (4,9 s) neskôr ako sedan a métu 200 km/h pokorí kombi za 16,9 sekundy a Cabrio za 17,5 sekundy. Najvyššia rýchlosť oboch vozidiel je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 17 315
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 639
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 573
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 258
  5. Kam do tepla v januári? 1 876
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 829
  7. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 715
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 629
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 480
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 922

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

KOMENTÁRE

Babiš rovná sa ANO, ANO rovná sa Babiš

Kdesi na konci tunela sa predsa len čosi črtá.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.