Ženeva 2006 - Audi RS4 Avant a Cabrio

Vlani na jeseň predstavený najvýkonnejší sedan modelového radu A4 dostane na autosalóne v Ženeve ďalšie dve karosárske varianty – RS4 Cabrio a RS4 Avant.

Prvá generácia modelu RS4 existovala výhradne v prevedení kombi, pretože automobilka Audi si vždy zakladala na tom, aby jej modely boli nielen športové a rýchle, ale tiež využiteľné pre každodenný život. O tom, že jej rozhodnutie pre verziu kombi padlo na úrodnú pôdu svedčí viac ako 6.000 predaných kusov za poldruha roka. Nástupca má teda na čo nadväzovať. Opticky sa po stredný B stĺpik v ničom neodlišuje od sedanu. Ďalšie úpravy zadnej časti vrátane decentného zadného spojlera iba nadväzujú na štýl sedanu.

Audi RS4 Cabrio je najvýkonnejším sériovo vyrábaným automobilom svojej kategórie s otvorenou strechou, vďaka ktorej poskytne posádke ešte viac adrenalínu z rýchlosti , fantastického zvuku motora a výfuku ako sedan. Elektrohydraulická strecha sa sklopí za 21 s a čo je dôležité, nemusíte ju sklápať iba keď auto stojí, ale aj za jazdy do rýchlosti 30 km/h.



 

Pohon oboch verzií obstaráva už zo sedanu známy vysokootáčkový (točí až neuveriteľných 8.250 ot/min) atmosferický osemvalec objemu 4,2 litra s výkonom 309 kW/420 k a krútiacim momentom 430 Nm pri 5.500 ot/min, ktorý 90% maxima krútiaceho momentu dáva k dispozícii medzi 2.250 až 7.600 ot/min. Pri jeho stavbe konštruktéri využili viaceré technológie z neporaziteľných pretekárskych monopostov Audi R8 (niekoľkonásobní víťazi Le Mans). Na mysli mám najmä vysokotlakové priame vstrekovanie benzínu FSI, ktoré zvládne až 550 vstrekov za sekundu a vozidlu zabezpečuje okamžitú odozvu na stlačenie akcelerátora a výnimočnú pružnosť na ktoromkoľvek prevodovom stupni. Za zmienku však stoja aj ďalšie technické perličky, ako napríklad vysoký kompresný pomer 12:5,1 , piestová rýchlosť ako vo formule 1 alebo samotný fakt, že hoci maximum krútiaceho momentu dosahuje až pri 5.500 ot/min, jeho 90% dáva k dispozícii vo veľmi širokom spektre otáčok medzi 2.250 ot/min až 7.600 ot/min. Všetka táto sila je prenášaná cez 6-stupňovú prevodovku na všetky štyri kolesá pomocou medzinápravového diferenciálu Torsen. Za normálnych okolností prenáša 40% výkonu dopredu a 60% dozadu, ale pri plnej záťaži v zákrutách môže byť dozadu prenesených až 85% výkonu.

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h s ním obe verzie zvládnu len o 0,1 sekundy (4,9 s) neskôr ako sedan a métu 200 km/h pokorí kombi za 16,9 sekundy a Cabrio za 17,5 sekundy. Najvyššia rýchlosť oboch vozidiel je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  6. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  7. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  8. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  9. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  10. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  1. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  2. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Lídri farmárov? Jeden je spájaný so zločinom. A druhý?
  5. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  6. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  7. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  8. Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom
  9. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  10. Noerr advised on WebSupport deal
  1. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 13 717
  2. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 13 213
  3. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 13 181
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 10 981
  5. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 7 683
  6. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 379
  7. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 417
  8. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 315
  9. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 4 051
  10. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 3 642

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Jakuba Fila

Rozhodnú voľby skrytí voliči? Pri čítaní prieskumov sa treba mať na pozore

Ustálila sa štvorica favoritov, súboj môže byť tesný do konca.

Dobré ráno

Dobré ráno: Nachystajte sa na ešte horšieho Roberta Fica

Toto nie sú žiadne tri kroky dopredu.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Za hrsť mýtov o majdane

Rukoväť slovenských ukrajinistov.

Neprehliadnite tiež

Honda v Európe do troch rokov skončí s výrobou áut

Britské médiá za tým vidia frustráciu z brexitu, automobilka to odmieta.

Honda

Aj Porsche čelí možnej pokute v súvislosti s emisným škandálom

Vyšetrovatelia majú podozrenie, že spoločnosť spáchala administratívny priestupok.

Ilustračné foto.

BMW rozširuje ponuku výkonných SUV o modely X3 M a X4 M

Pod kapotou sa nachádza zatiaľ najsilnejší radový šesťvalec značky.

Ostrý Ford Focus ST dostal motor z Mustangu

Pôjde o jedinú verziu s benzínovým štvorvalcom.

Ford Focus ST