SME

Predpremiéra - Ford Galaxy a Ford S-max

Nový Galaxy podrástol v porovnaní s predchodcom o 179 mm do dĺžky (4.820 vs. 4.641 mm) a 74 mm do šírky (1.854 mm vs. 1794 mm), výška klesla o 14 mm (1.676 vs. 1.690 mm). Výrobca sľubuje dostatok miesta pre siedmych pasažierov a ich batožinu. Vďaka novému systému FFS (Ford Flat System) je batožinový priestor neobyčajne variabilný a po zložení sedadiel druhého a tretieho radu do podlahy narastie na 2.325 litrov! Na želanie dodávaná panoramatická strecha je podobne ako u novej Zafiry rozdelená na 4 časti a vyzerá, akoby bola z jedného kusu skla. Galaxy bude tiež vybavený novým adaptívnym odpružením CCD (Continuously Controlled Damping), pri rozjazde do kopca vám pomôže Hill Launch Assist a doobjednať sa bude dať aj adaptívny tempomat ACC (Adaptive Cruise Control). Paleta motorov pre nový Galaxy pozostáva z dvoch naftových a jedného benzínového agregátu. Naftovou alternatívou sú Duratorq 1.8 TDCi (92 kW/125 k) a Duratorq 2.0 TDCi (103 kW/140 k). Pre priaznivcov benzínu výrobca pripravil dvojliter Duratec s výkonom 107 kW/145 k.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu


Ford S-Max. Jeho úlohou je zaplniť medzeru medzi Mondeom a Galaxy, no na rozdiel od Galaxy bude S-Max podstatne viac športovo orientovaný, čo naznačuje nielen jeho vonkajší dizajn a interiér, ale tiež motor na vrchole ponuky. Najšpičkovejšiu verziu bude totiž poháňať prepĺňaný 2.5-litrový päťvalec s výkonom 162 kW/220 k z modelu Ford Focus ST. Pod ním bude potom zážihový dvojliter 2.0 Duratec (107 kW/145 k) a turbodiesel 2.0 TDCi ponúkaný v dvoch výkonových verziách (96 kW/130 a 103 kW/140 k).
Aj S-Max ponáka celkovo 7 miest na sedenie. Pri plnom obsadení siedmymi pasažiermi vmestíte dozadu ešte 285 l batožiny. Po sklopení druhého i tretieho radu sedadiel do podlahy (FFS) sa bude dať zväčšiť až na 2.000 l. Zvonka je S-Max o 106 mm nižší a 52 mm kratší ako Galaxy. Z profilu sú iné tretie zadné okná a športovo zošikmený zadný stĺpik. S-Max má byť jednoznačne viac športovo orientovaný.

SkryťVypnúť reklamu

      Viac informácií  TU...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 506
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 509
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 081
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 170
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 475
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 313
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 264
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu