Nedávne testy nezávislej skúšobne Euro NCAP priniesli veľmi nečakané výsledky, najmä pre lacný rodinný sedan Chevrolet Aveo. Následovník Kalosu nedosiahol ani dve hviezdičky za ochranu posádky a dopadol horšie ako niekdajší predchodca Daewoo Lanos. Zaslúžila sa o to slabá ochrana pri čelnom náraze. Ochrana pred bočným nárazom a ochrana detí je na dnešnej úrovni.
Moderný sedan s vydareným dizajnom a veľkým batožinovým priestorom vyzerá byť na prvý pohľad robustné a primerane bezpečné vozidlo. Nikto od neho nečakal bezpečnosť na úrovni päť hviezdičiek, rovnako však nikto nečakal, že náraz do deformovateľnej bariéry, podľa štandardov Euro NCAP, zničí okrem auta aj posádku. Konkrétne vodič dopadol najhoršie.
Oba čelné airbagy sa síce nafúkli v správnom čase, ale volant sa posunul späť až o 13,5 cm, smerom hore o 1,9 cm a doľava. Napriek použitému airbagu sa tak telo vodiča dostalo do priameho kontaktu s volantom. Tiež je zarážajúce, že predný stĺpik (súčasť okenného rámu) zmenil svoju polohu v porovnaní s pôvodnou o 14,9 cm. Neočakávané pohyby nastali v pedálovej skupine (spojkový pedál sa posunul o 23,5 cm späť a o 1,5cm vyššie) a tiež v oblasti priestoru na kolená vodiča. Pokiaľ ide o nohy a hrudník, spolujazdec bol na tom oveľa lepšie. Na dnešné pomery dobrú ochranu poskytne Aveo pri bočnom náraze, za ktorý dostal 17 bodov a teda 94 %. Na rozdiel od čelného nárazu (3 body), ochrana detí v autosedačkách nedopadla zle a za túto disciplínu dostalo Aveo tri hviezdičky a 31 bodov (63%). Paradoxne veľkú šancu na prežitie má chodec, pretože jeho ochranu zvláda Aveo na úrovni troch hviezdičiek.
Čelný náraz sa ukázal ako jediná slabina modelového radu, ktorý patrí na Slovensku do Top 10 najpredávanejších automobilov. Hoci bočný náraz dopadol výrazne lepšie, skúšobňa Euro NCAP dôrazne upozornila na nedostatočnú ochranu posádky pri čelnom náraze.
Počítač a technici vyhodnotili ochranu pri bočnom náraze za celkom dobrú, akoby ani nešlo o to isté vozidlo. Bočné airbagy sa nafúkli včas a poskytli oporu pre hlavu i hrudník.
Deformácie prednej časti karosérie sa našťastie neprejavili na ochrane detí, ktoré majú v predpísaných autosedačkách ochranu na úrovni troch hviezdičiek.