Toyota

                                    

Jednou zo sériových noviniek japonskej automobilovej jednotky na autosalóne v Ženeve je optimalizovaná verzia celosvetovo najpredávanejšieho hybridného automobilu Toyota Prius. Od uvedenia prvej generácie začal Prius na seba zarábať a dokonca sa stal veľkým predajným šlágrom. Dopyt po ňom bol a naďalej je taký veľký, že výrobné kapacity museli byť už niekoľkokrát navýšené a koncom minulého roka bola produkcia Priusu spustená aj v čínskej fabrike v Changchun City. Dodnes sa z neho predalo viac ako 450.000 kusov, pričom dopyt po ňom rastie nielen na severoamerickom kontinente ale aj u nás v Európe. Len pre rok 2006 Toyota odhaduje, že na európskych trhoch umiestni 25.000 nových Priusov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nový model sa od predchodcu zvonka odlišuje len v detailoch. Predná maska chladiča bola vyplnená chrómovou lištou, ktorá zároveň vylepšuje aerodynamiku prednej časti vo vysokých rýchlostiach. Ľahko modifikované predné svetlá dostali nové číre krycie sklá a prepracované boli aj smerové svetlá. Pri pohľade zozadu si len znalec všimne novú grafiku zadných združených svetiel, v rámci ktorej pôvodné čierne smerovky nahradili biele. Čo sa týka farieb karosérie, nový Prius sa bude ponúkať až v ôsmich rôznych odtieňoch.

V interiéri pribudli kvalitatívne hodnotnejšie materiály, čo vidieť aj cítiť v prvom rade na palubnej doske, ktorá je teraz vyrobená z mäkčeného plastu sivej farby. Obdobne kvalitný plast konštruktéri použili aj na výplniach dverí. Nové sú tiež poťahové materiály, pričom na želanie si teraz môžete objednať čalúnenie z pravej kože vrátane kožou obtiahnutého volantu. Viac komfortu a pohodlia sa dočkajú pasažieri nového Priusu aj vzadu. Sedáky a operadlá boli prepracované a rozšírené o 50 mm.

Nový Prius prichádza s tvrdšie nastaveným podvozkom, ktorý mu zabezpečí lepšiu stabilitu i ovládateľnosť. Viac komfortu naopak sľubujú nanovo vyladené tlmiče a precíznejšie riadenie s modifikovaným elektrickým posilňovačom sprostredkuje vodičovi priamejší kontakt s vozovkou.

V rámci faceliftu dostal Prius aj niekoľko hi-tech prvkov výbavy. Zaujímavou novinkou je napríklad tzv. inteligentný pomocník pri parkovaní (Inteligent Park Assist ), ktorý Toyota prvýkrát uvádza na európsky trh. Tento systém je veľmi jednoducho ovládateľný, vodič si len musí zvoliť pozíciu, do akej chce svoje auto zaparkovať, čiže buď pozdĺžne alebo priečne. Aktivuje sa stlačením tlačidla IPA na palubnej doske. Cez dotykový displej si vodič potom navolí požadovanú parkovaciu pozíciu a všetky ďalšie úkony vrátane práce s volantom (správne natočenie kolies) už za vás preberie počítač. Ten si cez senzory a zadnú kameru presne vypočíta uhol natočenia kolies. Počas celého parkovacieho manévru vodič kontroluje už len rýchlosť pohybu auta prostredníctvom brzdového pedálu a sám tiež určí, kedy chce auto zastaviť.

Toyota Aygo for sport



Toyota Urban cruiser

Toyota Rav4 Sports


 

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 593
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 657
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 16 654
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 633
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 584
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 528
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 577
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 503
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 969
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 667

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.