SME

Toyota

                                    

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jednou zo sériových noviniek japonskej automobilovej jednotky na autosalóne v Ženeve je optimalizovaná verzia celosvetovo najpredávanejšieho hybridného automobilu Toyota Prius. Od uvedenia prvej generácie začal Prius na seba zarábať a dokonca sa stal veľkým predajným šlágrom. Dopyt po ňom bol a naďalej je taký veľký, že výrobné kapacity museli byť už niekoľkokrát navýšené a koncom minulého roka bola produkcia Priusu spustená aj v čínskej fabrike v Changchun City. Dodnes sa z neho predalo viac ako 450.000 kusov, pričom dopyt po ňom rastie nielen na severoamerickom kontinente ale aj u nás v Európe. Len pre rok 2006 Toyota odhaduje, že na európskych trhoch umiestni 25.000 nových Priusov.

SkryťVypnúť reklamu

Nový model sa od predchodcu zvonka odlišuje len v detailoch. Predná maska chladiča bola vyplnená chrómovou lištou, ktorá zároveň vylepšuje aerodynamiku prednej časti vo vysokých rýchlostiach. Ľahko modifikované predné svetlá dostali nové číre krycie sklá a prepracované boli aj smerové svetlá. Pri pohľade zozadu si len znalec všimne novú grafiku zadných združených svetiel, v rámci ktorej pôvodné čierne smerovky nahradili biele. Čo sa týka farieb karosérie, nový Prius sa bude ponúkať až v ôsmich rôznych odtieňoch.

V interiéri pribudli kvalitatívne hodnotnejšie materiály, čo vidieť aj cítiť v prvom rade na palubnej doske, ktorá je teraz vyrobená z mäkčeného plastu sivej farby. Obdobne kvalitný plast konštruktéri použili aj na výplniach dverí. Nové sú tiež poťahové materiály, pričom na želanie si teraz môžete objednať čalúnenie z pravej kože vrátane kožou obtiahnutého volantu. Viac komfortu a pohodlia sa dočkajú pasažieri nového Priusu aj vzadu. Sedáky a operadlá boli prepracované a rozšírené o 50 mm.

SkryťVypnúť reklamu

Nový Prius prichádza s tvrdšie nastaveným podvozkom, ktorý mu zabezpečí lepšiu stabilitu i ovládateľnosť. Viac komfortu naopak sľubujú nanovo vyladené tlmiče a precíznejšie riadenie s modifikovaným elektrickým posilňovačom sprostredkuje vodičovi priamejší kontakt s vozovkou.

V rámci faceliftu dostal Prius aj niekoľko hi-tech prvkov výbavy. Zaujímavou novinkou je napríklad tzv. inteligentný pomocník pri parkovaní (Inteligent Park Assist ), ktorý Toyota prvýkrát uvádza na európsky trh. Tento systém je veľmi jednoducho ovládateľný, vodič si len musí zvoliť pozíciu, do akej chce svoje auto zaparkovať, čiže buď pozdĺžne alebo priečne. Aktivuje sa stlačením tlačidla IPA na palubnej doske. Cez dotykový displej si vodič potom navolí požadovanú parkovaciu pozíciu a všetky ďalšie úkony vrátane práce s volantom (správne natočenie kolies) už za vás preberie počítač. Ten si cez senzory a zadnú kameru presne vypočíta uhol natočenia kolies. Počas celého parkovacieho manévru vodič kontroluje už len rýchlosť pohybu auta prostredníctvom brzdového pedálu a sám tiež určí, kedy chce auto zastaviť.

SkryťVypnúť reklamu

Toyota Aygo for sport



Toyota Urban cruiser

Toyota Rav4 Sports


 

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  2. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 809
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 648
  3. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 136
  4. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 6 076
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 131
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 897
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 726
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 115
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ladislav Kucharik: Ospalé poobedie smutného cisára v jeho mauzóleu v Hue
  2. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (3.)
  3. Ľubomír Maretta: Die Bank
  4. Peter Gregor: Project Gregus - Purple Sky Beloved
  5. Otilia Horrocks: Agent 00F: Spis „Záhadná evaporácia“ / fikcia a fejtón v jednom/
  6. Pavol Kéri: ČSOB Maratón - 20 rokov
  7. Tomáš Kiebel: AI rubrika: Doba promptová, alebo víťaz je ten čo má predstavivosť
  8. Lukáš Čelinák: Ficova neutralita a jej (ne)výhody v kontexte vojny na Ukrajine
  1. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 13 072
  2. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 13 028
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 912
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 879
  5. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 4 372
  6. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 110
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 952
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 703
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu