Renault Clio III Sport – dôstojný nástupca

Zomrel kráľ, nech žije kráľ. Po veľmi pôsobivej štúdii predstavenej vlani vo Frankfurte priniesol Renault do Ženevy už sériovú podobu najrýchlejšej verzie modelového radu Clio, ktorý nahradí nielen pôvodné dvojlitrové Clio Sport ale aj Clio Sport V6.

Keďže ide o nástupcu vlastne dvoch modelov, dali si konštruktéri na vývoji skutočne záležať. Prvým veľmi presvedčivým argumentom je nový atmosferický dvojliter s výkonom vyladeným na 145 kW/197 k , ktorý v segmente dominuje najlepším litrovým výkonom a bez ostychu sa môže postaviť zoči-voči akejkoľvek preplňovanej konkurencii. Nie menej pozoruhodný je tiež maximálny krútiaci moment 215 vrcholiaci pri 7.500 ot/min(!). V kombinácii so špeciálne pre tento model vyvinutou novou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou (s krátkymi prevodmi a krátkymi dráhami radenia) zrýchľuje nové Clio Sport z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy a maximálnu rýchlosť dosahuje 215 km/h.

Aby technici Renaultu predišli problémom s nadľahčovaním predných kolies predchádzajúcej verzie, vyvinuli pre Clio III Sport novú prednú nápravu, principiálne odlišnú od tej v bežnom Cliu. Tá by mala novému dravcovi zabezpečiť lepšiu adhéziu, efektívnejší prenos sily na vozovku a samozrejme výborné vedenie v zákrutách.

Čo fanúšikov pôvodného konceptu poteší je, že zvonka si sériový Clio III Sport zachoval do veľkej miery dynamický tvar karosérie vrátane mohutného predného nárazníka a difúzora vzadu. Interiér je ale oveľa civilnejší. Od bežnej verzie Clia sa odlišuje len anatomicky tvarovanými prednými sedadlami s výraznou bočnou oporou a hlinikovými pedálmi.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 386
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 22 116
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 307
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 11 498
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 288
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 898
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 901
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 603
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 753
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 328

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

Stĺpček Zuzany Kepplovej

Na Krym nejdú nič zisťovať. Odpoveď si nesú v kufri

Marček a spol. sa idú podpísať pod Putinovu verziu udalostí.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.