Keďže ide o nástupcu vlastne dvoch modelov, dali si konštruktéri na vývoji skutočne záležať. Prvým veľmi presvedčivým argumentom je nový atmosferický dvojliter s výkonom vyladeným na 145 kW/197 k , ktorý v segmente dominuje najlepším litrovým výkonom a bez ostychu sa môže postaviť zoči-voči akejkoľvek preplňovanej konkurencii. Nie menej pozoruhodný je tiež maximálny krútiaci moment 215 vrcholiaci pri 7.500 ot/min(!). V kombinácii so špeciálne pre tento model vyvinutou novou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou (s krátkymi prevodmi a krátkymi dráhami radenia) zrýchľuje nové Clio Sport z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy a maximálnu rýchlosť dosahuje 215 km/h.
Aby technici Renaultu predišli problémom s nadľahčovaním predných kolies predchádzajúcej verzie, vyvinuli pre Clio III Sport novú prednú nápravu, principiálne odlišnú od tej v bežnom Cliu. Tá by mala novému dravcovi zabezpečiť lepšiu adhéziu, efektívnejší prenos sily na vozovku a samozrejme výborné vedenie v zákrutách.
Čo fanúšikov pôvodného konceptu poteší je, že zvonka si sériový Clio III Sport zachoval do veľkej miery dynamický tvar karosérie vrátane mohutného predného nárazníka a difúzora vzadu. Interiér je ale oveľa civilnejší. Od bežnej verzie Clia sa odlišuje len anatomicky tvarovanými prednými sedadlami s výraznou bočnou oporou a hlinikovými pedálmi.
Autor: foto Rastislav Chvála