SME
Sobota, 13. august, 2022 | Meniny má Ľubomír

Suzuki Swift 1,5 VVT Automat

Suzuki Swift si za krátky čas vyslúžilo prívlastok malá šťuka. Nejde iba o dravosť a dynamiku auta ale najmä o dobré predajné výsledky. V ponuke samozrejme nechýba verzia s automatickou prevodovkou a plnou výbavou, vhodná do ulíc veľkomesta, kde príde v

Suzuki Swift si za krátky čas vyslúžilo prívlastok malá šťuka. Nejde iba o dravosť a dynamiku auta ale najmä o dobré predajné výsledky. V ponuke samozrejme nechýba verzia s automatickou prevodovkou a plnou výbavou, vhodná do ulíc veľkomesta, kde príde vhod rozšírený balík bezpečnostných prvkov a jednoduchšia obsluha.

Bez predsudkov
Na Slovensku iba veľmi pomaly padajú predsudky voči automatickým prevodovkám, čoho priamym dôkazom je predaj ojazdených vozidiel s automatom. Paradoxne vyššia nákupná cena vozidla s automatickou prevodovkou znamená nižšiu cenu pri ďalšom predaji. Pri rozhodovaní sa pre automatickú prevodovku si treba zvážiť pozitíva i negatíva voľby. Štvorstupňovú automatiku si pri Suzuki Swift možno kúpiť iba s drahším a silnejším motorom VVT, v najvyššom stupni vybavenia GS a s navýšením ceny o 21 000 Sk. Automatické radenie prevodových stupňov znamená voľnosť a oddych pre vodiča najmä v každodennej mestskej premávke, ale tiež šetrenie motora. Strata dynamiky nie je pri silnom motore až taká výrazná. Záujemca o automatiku by mal rátať so zvýšenou spotrebou paliva v priemere o jeden liter na 100 km. Vysokej základnej cene verzie (492 000 Sk) zodpovedá svojim rozsahom aj vybavenie obsahujúce šesť airbagov, inteligentný kľúč, ABS, klimatizáciu a samozrejme automatickú prevodovku.

Dynamický motor zachraňuje
Každá klasická automatická prevodovka, najmä štvorstupňová, znamená úbytok dynamických vlastností vozidla a nárast spotreby. Výkon motora (73 kW/100 k) 1,5 VVT si s tisíc kilogramov vážiacim autom hravo poradí a prekoná aj lenivosť automatickej prevodovky. Predbiehanie si vyžaduje správne načasovanie zošliapnutia plynového pedála, ktoré vyvolá podradenie na tretí stupeň. Manéver sa ľahšie zvláda manuálnym predvolením tretieho stupňa pomocou páky prevodovky. O prijateľnej dynamike jazdy svedčí zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 11,5 s, ktoré je iba o 1,5 s horšie ako pri manuálnej prevodovke. Swift teda deficitom dynamiky netrpí a navyše sa s ním bezstarostne jazdí. Spotrebu výrazne ovplyvňuje spolupráca vodiča a prevodovky. Ak si na seba zvyknú a zladia sa, spotreba nepresahuje 8 l/100 km. V opačnom pípade to bude o liter až dva viac. Komfortné malé auto je určené pre prostredie veľkomesta a tiež na občasné dlhé cesty s primeraným komfortom najvyššieho stupňa výbavy.


Suzuki Swift zaujme dizajnom, rozsiahlou bezpečnostnou výbavou a jaznými vlastnosťami. Automatická prevodovka znamená vyššiu cenu, vyššiu spotrebu ale aj úplnú pohodu za volantom. Nám sa táto kombinácia páčila.

 


 

Vďaka kolesám umiestneným v rohoch karosérie sa Swift ovláda jednoducho a prípadný šmyk vodič ľahko vyrovná.

 

 




 

Základný objem batožinového priestoru 236 l po sklopení sedadiel narastie na 526 l. V tomto prípade je dôležitejší jednoduchý a rýchly systém sklápania sedadiel, než celkový objem. Prerod z päťmiestnej verzie na dvojmiestnu trvá veľmi krátko.



 

Automatická prevodovka má iba štyri stupne, napriek tomu Swift nestráca svoj temperament. Pri predbiehaní je lepšie použiť manuálnu voľbu tretieho stupňa. Benzínový štvorvalec 1,5 VVT patrí k tomu lepšiemu, čo v tejto kategórii existuje. Pohotovostná hmotnosť Swiftu s automatickou prevodovkou (1080 kg), neznamená pre „jednapäťku“ s výkonom 75 kW (102 k) žiadnu väčšiu záťaž. Spotreba veľmi citlivo odzrkadľuje vzájomný súlad vodiča a automtickej prevodovky. Nakoľko s automatickými prevodovkami zvyknú jazdiť miernejšie povahy, spotreba nemusí byť strašiakom.



Pri každodennom používaní auta veľmi dobre poslúži veľký odkladací box v stredovej konzole, schopný zhltnúť aj menšiu kabelku. Boxy vo dverách už také priestranné nie sú a poslúžia skôr na papiere alebo utierku na čelné sklo.




 

Vyššie umiestnená nakladacia hrana batožinového priestoru je zrejme daň za dizajn a vyššiu tuhosť karosérie. Práve tuhá karoséria a dobré rozloženie hmotnosti sa podpísali pod zaujímavé jazdné vlastnosti Swiftu.


Cena základného modelu
Suzuki Swift 1,3 GC (3dv.) - 323 000 Sk
Cena testovaného modelu

Suzuki Swift 1,5 VVT GS 4 AT (5dv.) - 499 000 Sk





Naše hodnotenie

+ -
motor spotreba (automat)
podvozok základný objem kufra
dizajn
výbava
sklápanie sedadiel


Suzuki Swift 1,5 VVT GS 4AT

Motor
Typ benzínový štvorvalec, VVT, 16V
Uloženie priečne
Zdvihový objem 1490 cm3
Výkon 75/102 kw/k
Pri otáčkach 5900 ot./min.
Krútiaci moment 133 Nm
Pri otáčkach 4100 ot./min.
Kilogramový výkon 10,58 kg/k
Litrový výkon 68,45 k/l
Emisná norma EURO 4
Karoséria
Typ hatchback
Počet dverí 5
Pneumatiky 185/65 R15
Disky 6,5 J X15
Prevodovka
Typ Automatická
Počet stupňov 4
Poháňané kolesá predné
Podvozok
Predná náprava MacPherson tlmič a vinuté pružiny
Zadná náprava torzný nosník a vinuté pružiny
Svetlosť podvozka 145 mm
Priemer otočenia 10,4 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu bubnové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2380 mm
Dĺžka 3695 mm
Širka 1690 mm
Výška 1500 mm
Pohotovostná hmotnosť 1080 kg
Užitočná hmotnosť 390 kg
Batožinový priestor základný/po sklopení sedadiel 213/562 l
Objem palivovej nádrže 45 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 11,7 s
Maximálna rýchlosť 180 km/h
Spotreba
mesto 9,3 l/100 km
mimo mesto 5,6 l/100 km
kombinácia 6,9 l/100 km
Bezpečnosť podľa Euro NCAP
Rok hviezdičky / body
Celkové hodnotenie / 30
Ochrana detí / 27
Ochrana chodcov /20

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 14 436
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 11 035
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 968
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 620
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 6 250
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 4 739
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 357
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 849
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Na návrhy sulíkovcov sme sa pozreli z vecného a odborného hľadiska.


13 h
Slovensko vs. Lotyšsko, online prenos s MS v hokeji do 20 rokov 2022.

Sledovali ste online prenos z MS v hokeji U20 2022: Slovensko - Lotyšsko.


Sportnet 11 h
Premiér Heger a minister Matovič.

Koaličné rokovania budú pokračovať na budúci týždeň.


9 h
Iránskeho spisovateľa Salmana Rushdieho napadli pred prednáškou v New Yorku.

Autor Satanských veršov je zatiaľ nažive.


10 h

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: My dúchotci
  2. Miroslav Galovič: Cykloleto 2022. Časť 3 - Budatínsky hrad. Exteriér a park.
  3. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov?
  4. Maťo Chudík: Nedopovedané príbehy
  5. Tupou Ceruzou: Igor, poď už dole!
  6. Ján Škerko: Sulík alebo Matovič? Kto to myslí so Slovenskom dobre a kto nie
  7. Marian Nanias: Jadrová energia – Olivia Newton-John - úžasná umelkyňa – úžasná rodina.
  8. Júlia Piraňa Mikolášiková: Herečka Karin Haydu nespáchala poisťovací podvod. Prokurátorka rozhodla po viac ako deviatich rokov
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 614
  2. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 13 982
  3. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 10 738
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 853
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 804
  6. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 7 801
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 652
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 365
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu