SME

Suzuki Swift 1,5 VVT Automat

Suzuki Swift si za krátky čas vyslúžilo prívlastok malá šťuka. Nejde iba o dravosť a dynamiku auta ale najmä o dobré predajné výsledky. V ponuke samozrejme nechýba verzia s automatickou prevodovkou a plnou výbavou, vhodná do ulíc veľkomesta, kde príde v

Suzuki Swift si za krátky čas vyslúžilo prívlastok malá šťuka. Nejde iba o dravosť a dynamiku auta ale najmä o dobré predajné výsledky. V ponuke samozrejme nechýba verzia s automatickou prevodovkou a plnou výbavou, vhodná do ulíc veľkomesta, kde príde vhod rozšírený balík bezpečnostných prvkov a jednoduchšia obsluha.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bez predsudkov

Na Slovensku iba veľmi pomaly padajú predsudky voči automatickým prevodovkám, čoho priamym dôkazom je predaj ojazdených vozidiel s automatom. Paradoxne vyššia nákupná cena vozidla s automatickou prevodovkou znamená nižšiu cenu pri ďalšom predaji. Pri rozhodovaní sa pre automatickú prevodovku si treba zvážiť pozitíva i negatíva voľby. Štvorstupňovú automatiku si pri Suzuki Swift možno kúpiť iba s drahším a silnejším motorom VVT, v najvyššom stupni vybavenia GS a s navýšením ceny o 21 000 Sk. Automatické radenie prevodových stupňov znamená voľnosť a oddych pre vodiča najmä v každodennej mestskej premávke, ale tiež šetrenie motora. Strata dynamiky nie je pri silnom motore až taká výrazná. Záujemca o automatiku by mal rátať so zvýšenou spotrebou paliva v priemere o jeden liter na 100 km. Vysokej základnej cene verzie (492 000 Sk) zodpovedá svojim rozsahom aj vybavenie obsahujúce šesť airbagov, inteligentný kľúč, ABS, klimatizáciu a samozrejme automatickú prevodovku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Dynamický motor zachraňuje

Každá klasická automatická prevodovka, najmä štvorstupňová, znamená úbytok dynamických vlastností vozidla a nárast spotreby. Výkon motora (73 kW/100 k) 1,5 VVT si s tisíc kilogramov vážiacim autom hravo poradí a prekoná aj lenivosť automatickej prevodovky. Predbiehanie si vyžaduje správne načasovanie zošliapnutia plynového pedála, ktoré vyvolá podradenie na tretí stupeň. Manéver sa ľahšie zvláda manuálnym predvolením tretieho stupňa pomocou páky prevodovky. O prijateľnej dynamike jazdy svedčí zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 11,5 s, ktoré je iba o 1,5 s horšie ako pri manuálnej prevodovke. Swift teda deficitom dynamiky netrpí a navyše sa s ním bezstarostne jazdí. Spotrebu výrazne ovplyvňuje spolupráca vodiča a prevodovky. Ak si na seba zvyknú a zladia sa, spotreba nepresahuje 8 l/100 km. V opačnom pípade to bude o liter až dva viac. Komfortné malé auto je určené pre prostredie veľkomesta a tiež na občasné dlhé cesty s primeraným komfortom najvyššieho stupňa výbavy.

SkryťVypnúť reklamu

Suzuki Swift zaujme dizajnom, rozsiahlou bezpečnostnou výbavou a jaznými vlastnosťami. Automatická prevodovka znamená vyššiu cenu, vyššiu spotrebu ale aj úplnú pohodu za volantom. Nám sa táto kombinácia páčila.

 

 

Vďaka kolesám umiestneným v rohoch karosérie sa Swift ovláda jednoducho a prípadný šmyk vodič ľahko vyrovná.

 

 

 

Základný objem batožinového priestoru 236 l po sklopení sedadiel narastie na 526 l. V tomto prípade je dôležitejší jednoduchý a rýchly systém sklápania sedadiel, než celkový objem. Prerod z päťmiestnej verzie na dvojmiestnu trvá veľmi krátko.

 

Automatická prevodovka má iba štyri stupne, napriek tomu Swift nestráca svoj temperament. Pri predbiehaní je lepšie použiť manuálnu voľbu tretieho stupňa. Benzínový štvorvalec 1,5 VVT patrí k tomu lepšiemu, čo v tejto kategórii existuje. Pohotovostná hmotnosť Swiftu s automatickou prevodovkou (1080 kg), neznamená pre „jednapäťku“ s výkonom 75 kW (102 k) žiadnu väčšiu záťaž. Spotreba veľmi citlivo odzrkadľuje vzájomný súlad vodiča a automtickej prevodovky. Nakoľko s automatickými prevodovkami zvyknú jazdiť miernejšie povahy, spotreba nemusí byť strašiakom.

SkryťVypnúť reklamu

Pri každodennom používaní auta veľmi dobre poslúži veľký odkladací box v stredovej konzole, schopný zhltnúť aj menšiu kabelku. Boxy vo dverách už také priestranné nie sú a poslúžia skôr na papiere alebo utierku na čelné sklo.

 

Vyššie umiestnená nakladacia hrana batožinového priestoru je zrejme daň za dizajn a vyššiu tuhosť karosérie. Práve tuhá karoséria a dobré rozloženie hmotnosti sa podpísali pod zaujímavé jazdné vlastnosti Swiftu.

Cena základného modelu

Suzuki Swift 1,3 GC (3dv.) - 323 000 Sk

Cena testovaného modelu

Suzuki Swift 1,5 VVT GS 4 AT (5dv.) - 499 000 Sk

Naše hodnotenie

+ -

motor spotreba (automat)

podvozok základný objem kufra

dizajn

výbava

sklápanie sedadiel

Suzuki Swift 1,5 VVT GS 4AT

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Motor

Typ benzínový štvorvalec, VVT, 16V

Uloženie priečne

Zdvihový objem 1490 cm3

Výkon 75/102 kw/k

Pri otáčkach 5900 ot./min.

Krútiaci moment 133 Nm

Pri otáčkach 4100 ot./min.

Kilogramový výkon 10,58 kg/k

Litrový výkon 68,45 k/l

Emisná norma EURO 4

Karoséria

Typ hatchback

Počet dverí 5

Pneumatiky 185/65 R15

Disky 6,5 J X15

Prevodovka

Typ Automatická

Počet stupňov 4

Poháňané kolesá predné

Podvozok

Predná náprava MacPherson tlmič a vinuté pružiny

Zadná náprava torzný nosník a vinuté pružiny

Svetlosť podvozka 145 mm

Priemer otočenia 10,4 m

Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením

Brzdy vzadu bubnové

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rozmery, hmotnosti, objemy

Rázvor náprav 2380 mm

Dĺžka 3695 mm

Širka 1690 mm

Výška 1500 mm

Pohotovostná hmotnosť 1080 kg

Užitočná hmotnosť 390 kg

Batožinový priestor základný/po sklopení sedadiel 213/562 l

Objem palivovej nádrže 45 l

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 11,7 s

Maximálna rýchlosť 180 km/h

Spotreba

mesto 9,3 l/100 km

mimo mesto 5,6 l/100 km

kombinácia 6,9 l/100 km

Bezpečnosť podľa Euro NCAP

Rok hviezdičky / body

Celkové hodnotenie / 30

Ochrana detí / 27

Ochrana chodcov /20

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Požiar môže vzniknúť aj z nabíjačky. V zime riziko stúpa
  4. Lexus spája výkon a úspornosť
  5. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  6. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  7. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  8. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  1. Lexus spája výkon a úspornosť
  2. Požiar môže vzniknúť aj z nabíjačky. V zime riziko stúpa
  3. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  4. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  5. METRO na Slovensku podporuje gastro a obchod už 25 rokov
  6. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  8. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 11 682
  2. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 7 083
  3. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 6 550
  4. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 5 703
  5. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 5 002
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 4 809
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 3 665
  8. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi 1 382
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Fronk: Fontána, ktorá vstala z popola
  2. Marek Strapko: Helloween (organizátor) spôsobil davovú psychózu...
  3. Martin Šuraba: Prečo nepožiadali Evansa?
  4. Jozef Kurty: Kolaborantský gén
  5. Štefan Šturdzík: Mladá vlna v Smere , robí radosť " sama sebe ".
  6. Tadeáš Ďurica: Nie je to len Matovič: Hnutie Slovensko rastie aj mimo svojho jadra
  7. Irena Šimuneková: Medzi vežami z kameňa a farbami jesene – môj okruh Súľovskými skalami
  8. Zuzana Ferencová : Vybrať si dobrú kávu je navyše obťiažne
  1. Sebastian Drobný: Ďalšia mladá puška Smeru 16 636
  2. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 8 674
  3. Radko Mačuha: Šimečkova matka okradla štát o 232 EUR. 8 674
  4. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 7 750
  5. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 7 236
  6. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 6 524
  7. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 978
  8. Ivan Mlynár: S klesajúcimi preferenciami, Robert Fico pripomína už len vyťahanú gumu v starých teplákoch. 5 175
  1. Radko Mačuha: Šimečkova matka okradla štát o 232 EUR.
  2. Radko Mačuha: Herné automaty do každej tradičnej rodiny.
  3. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  4. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  5. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  6. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  7. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  8. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
SkryťZatvoriť reklamu