SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Suzuki Swift 1,5 VVT Automat

Suzuki Swift si za krátky čas vyslúžilo prívlastok malá šťuka. Nejde iba o dravosť a dynamiku auta ale najmä o dobré predajné výsledky. V ponuke samozrejme nechýba verzia s automatickou prevodovkou a plnou výbavou, vhodná do ulíc veľkomesta, kde príde v

Suzuki Swift si za krátky čas vyslúžilo prívlastok malá šťuka. Nejde iba o dravosť a dynamiku auta ale najmä o dobré predajné výsledky. V ponuke samozrejme nechýba verzia s automatickou prevodovkou a plnou výbavou, vhodná do ulíc veľkomesta, kde príde vhod rozšírený balík bezpečnostných prvkov a jednoduchšia obsluha.

Bez predsudkov
Na Slovensku iba veľmi pomaly padajú predsudky voči automatickým prevodovkám, čoho priamym dôkazom je predaj ojazdených vozidiel s automatom. Paradoxne vyššia nákupná cena vozidla s automatickou prevodovkou znamená nižšiu cenu pri ďalšom predaji. Pri rozhodovaní sa pre automatickú prevodovku si treba zvážiť pozitíva i negatíva voľby. Štvorstupňovú automatiku si pri Suzuki Swift možno kúpiť iba s drahším a silnejším motorom VVT, v najvyššom stupni vybavenia GS a s navýšením ceny o 21 000 Sk. Automatické radenie prevodových stupňov znamená voľnosť a oddych pre vodiča najmä v každodennej mestskej premávke, ale tiež šetrenie motora. Strata dynamiky nie je pri silnom motore až taká výrazná. Záujemca o automatiku by mal rátať so zvýšenou spotrebou paliva v priemere o jeden liter na 100 km. Vysokej základnej cene verzie (492 000 Sk) zodpovedá svojim rozsahom aj vybavenie obsahujúce šesť airbagov, inteligentný kľúč, ABS, klimatizáciu a samozrejme automatickú prevodovku.

Dynamický motor zachraňuje
Každá klasická automatická prevodovka, najmä štvorstupňová, znamená úbytok dynamických vlastností vozidla a nárast spotreby. Výkon motora (73 kW/100 k) 1,5 VVT si s tisíc kilogramov vážiacim autom hravo poradí a prekoná aj lenivosť automatickej prevodovky. Predbiehanie si vyžaduje správne načasovanie zošliapnutia plynového pedála, ktoré vyvolá podradenie na tretí stupeň. Manéver sa ľahšie zvláda manuálnym predvolením tretieho stupňa pomocou páky prevodovky. O prijateľnej dynamike jazdy svedčí zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 11,5 s, ktoré je iba o 1,5 s horšie ako pri manuálnej prevodovke. Swift teda deficitom dynamiky netrpí a navyše sa s ním bezstarostne jazdí. Spotrebu výrazne ovplyvňuje spolupráca vodiča a prevodovky. Ak si na seba zvyknú a zladia sa, spotreba nepresahuje 8 l/100 km. V opačnom pípade to bude o liter až dva viac. Komfortné malé auto je určené pre prostredie veľkomesta a tiež na občasné dlhé cesty s primeraným komfortom najvyššieho stupňa výbavy.


Suzuki Swift zaujme dizajnom, rozsiahlou bezpečnostnou výbavou a jaznými vlastnosťami. Automatická prevodovka znamená vyššiu cenu, vyššiu spotrebu ale aj úplnú pohodu za volantom. Nám sa táto kombinácia páčila.

 


 

Vďaka kolesám umiestneným v rohoch karosérie sa Swift ovláda jednoducho a prípadný šmyk vodič ľahko vyrovná.

 

 




 

Základný objem batožinového priestoru 236 l po sklopení sedadiel narastie na 526 l. V tomto prípade je dôležitejší jednoduchý a rýchly systém sklápania sedadiel, než celkový objem. Prerod z päťmiestnej verzie na dvojmiestnu trvá veľmi krátko.



 

Automatická prevodovka má iba štyri stupne, napriek tomu Swift nestráca svoj temperament. Pri predbiehaní je lepšie použiť manuálnu voľbu tretieho stupňa. Benzínový štvorvalec 1,5 VVT patrí k tomu lepšiemu, čo v tejto kategórii existuje. Pohotovostná hmotnosť Swiftu s automatickou prevodovkou (1080 kg), neznamená pre „jednapäťku“ s výkonom 75 kW (102 k) žiadnu väčšiu záťaž. Spotreba veľmi citlivo odzrkadľuje vzájomný súlad vodiča a automtickej prevodovky. Nakoľko s automatickými prevodovkami zvyknú jazdiť miernejšie povahy, spotreba nemusí byť strašiakom.



Pri každodennom používaní auta veľmi dobre poslúži veľký odkladací box v stredovej konzole, schopný zhltnúť aj menšiu kabelku. Boxy vo dverách už také priestranné nie sú a poslúžia skôr na papiere alebo utierku na čelné sklo.




 

Vyššie umiestnená nakladacia hrana batožinového priestoru je zrejme daň za dizajn a vyššiu tuhosť karosérie. Práve tuhá karoséria a dobré rozloženie hmotnosti sa podpísali pod zaujímavé jazdné vlastnosti Swiftu.


Cena základného modelu
Suzuki Swift 1,3 GC (3dv.) - 323 000 Sk
Cena testovaného modelu

Suzuki Swift 1,5 VVT GS 4 AT (5dv.) - 499 000 Sk





Naše hodnotenie

+ -
motor spotreba (automat)
podvozok základný objem kufra
dizajn
výbava
sklápanie sedadiel


Suzuki Swift 1,5 VVT GS 4AT

Motor
Typ benzínový štvorvalec, VVT, 16V
Uloženie priečne
Zdvihový objem 1490 cm3
Výkon 75/102 kw/k
Pri otáčkach 5900 ot./min.
Krútiaci moment 133 Nm
Pri otáčkach 4100 ot./min.
Kilogramový výkon 10,58 kg/k
Litrový výkon 68,45 k/l
Emisná norma EURO 4
Karoséria
Typ hatchback
Počet dverí 5
Pneumatiky 185/65 R15
Disky 6,5 J X15
Prevodovka
Typ Automatická
Počet stupňov 4
Poháňané kolesá predné
Podvozok
Predná náprava MacPherson tlmič a vinuté pružiny
Zadná náprava torzný nosník a vinuté pružiny
Svetlosť podvozka 145 mm
Priemer otočenia 10,4 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu bubnové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2380 mm
Dĺžka 3695 mm
Širka 1690 mm
Výška 1500 mm
Pohotovostná hmotnosť 1080 kg
Užitočná hmotnosť 390 kg
Batožinový priestor základný/po sklopení sedadiel 213/562 l
Objem palivovej nádrže 45 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 11,7 s
Maximálna rýchlosť 180 km/h
Spotreba
mesto 9,3 l/100 km
mimo mesto 5,6 l/100 km
kombinácia 6,9 l/100 km
Bezpečnosť podľa Euro NCAP
Rok hviezdičky / body
Celkové hodnotenie / 30
Ochrana detí / 27
Ochrana chodcov /20

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  2. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  3. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  2. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  3. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  4. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  10. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 21 296
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 15 852
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 133
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 469
  5. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 7 310
  6. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 087
  7. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 362
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 269
  9. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 123
  10. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 5 894
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Suzuki

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie začne už v pondelok. Dokedy sa treba otestovať a čo sa zmení?

Testovanie si vo februári zopakujú najhoršie okresy.

Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Dotácie na rodovú rovnosť rozdali čudne

Ministerstvo rozdávalo viac ako 21-tisíc eur.

Komentár Zuzany Kepplovej

Hluchá linka, nefunkčná appka

Keď štát rieši násilie v rodinách.

Zuzana Kepplová.
Dave Grohl z kapely Foo Fighters, ktorá 5. februára vydáva nový album.