Suzuki Swift 1,5 VVT Automat

Suzuki Swift si za krátky čas vyslúžilo prívlastok malá šťuka. Nejde iba o dravosť a dynamiku auta ale najmä o dobré predajné výsledky. V ponuke samozrejme nechýba verzia s automatickou prevodovkou a plnou výbavou, vhodná do ulíc veľkomesta, kde príde v

Suzuki Swift si za krátky čas vyslúžilo prívlastok malá šťuka. Nejde iba o dravosť a dynamiku auta ale najmä o dobré predajné výsledky. V ponuke samozrejme nechýba verzia s automatickou prevodovkou a plnou výbavou, vhodná do ulíc veľkomesta, kde príde vhod rozšírený balík bezpečnostných prvkov a jednoduchšia obsluha.

Bez predsudkov
Na Slovensku iba veľmi pomaly padajú predsudky voči automatickým prevodovkám, čoho priamym dôkazom je predaj ojazdených vozidiel s automatom. Paradoxne vyššia nákupná cena vozidla s automatickou prevodovkou znamená nižšiu cenu pri ďalšom predaji. Pri rozhodovaní sa pre automatickú prevodovku si treba zvážiť pozitíva i negatíva voľby. Štvorstupňovú automatiku si pri Suzuki Swift možno kúpiť iba s drahším a silnejším motorom VVT, v najvyššom stupni vybavenia GS a s navýšením ceny o 21 000 Sk. Automatické radenie prevodových stupňov znamená voľnosť a oddych pre vodiča najmä v každodennej mestskej premávke, ale tiež šetrenie motora. Strata dynamiky nie je pri silnom motore až taká výrazná. Záujemca o automatiku by mal rátať so zvýšenou spotrebou paliva v priemere o jeden liter na 100 km. Vysokej základnej cene verzie (492 000 Sk) zodpovedá svojim rozsahom aj vybavenie obsahujúce šesť airbagov, inteligentný kľúč, ABS, klimatizáciu a samozrejme automatickú prevodovku.

Dynamický motor zachraňuje
Každá klasická automatická prevodovka, najmä štvorstupňová, znamená úbytok dynamických vlastností vozidla a nárast spotreby. Výkon motora (73 kW/100 k) 1,5 VVT si s tisíc kilogramov vážiacim autom hravo poradí a prekoná aj lenivosť automatickej prevodovky. Predbiehanie si vyžaduje správne načasovanie zošliapnutia plynového pedála, ktoré vyvolá podradenie na tretí stupeň. Manéver sa ľahšie zvláda manuálnym predvolením tretieho stupňa pomocou páky prevodovky. O prijateľnej dynamike jazdy svedčí zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 11,5 s, ktoré je iba o 1,5 s horšie ako pri manuálnej prevodovke. Swift teda deficitom dynamiky netrpí a navyše sa s ním bezstarostne jazdí. Spotrebu výrazne ovplyvňuje spolupráca vodiča a prevodovky. Ak si na seba zvyknú a zladia sa, spotreba nepresahuje 8 l/100 km. V opačnom pípade to bude o liter až dva viac. Komfortné malé auto je určené pre prostredie veľkomesta a tiež na občasné dlhé cesty s primeraným komfortom najvyššieho stupňa výbavy.


Suzuki Swift zaujme dizajnom, rozsiahlou bezpečnostnou výbavou a jaznými vlastnosťami. Automatická prevodovka znamená vyššiu cenu, vyššiu spotrebu ale aj úplnú pohodu za volantom. Nám sa táto kombinácia páčila.

 


 

Vďaka kolesám umiestneným v rohoch karosérie sa Swift ovláda jednoducho a prípadný šmyk vodič ľahko vyrovná.

 

 




 

Základný objem batožinového priestoru 236 l po sklopení sedadiel narastie na 526 l. V tomto prípade je dôležitejší jednoduchý a rýchly systém sklápania sedadiel, než celkový objem. Prerod z päťmiestnej verzie na dvojmiestnu trvá veľmi krátko.



 

Automatická prevodovka má iba štyri stupne, napriek tomu Swift nestráca svoj temperament. Pri predbiehaní je lepšie použiť manuálnu voľbu tretieho stupňa. Benzínový štvorvalec 1,5 VVT patrí k tomu lepšiemu, čo v tejto kategórii existuje. Pohotovostná hmotnosť Swiftu s automatickou prevodovkou (1080 kg), neznamená pre „jednapäťku“ s výkonom 75 kW (102 k) žiadnu väčšiu záťaž. Spotreba veľmi citlivo odzrkadľuje vzájomný súlad vodiča a automtickej prevodovky. Nakoľko s automatickými prevodovkami zvyknú jazdiť miernejšie povahy, spotreba nemusí byť strašiakom.



Pri každodennom používaní auta veľmi dobre poslúži veľký odkladací box v stredovej konzole, schopný zhltnúť aj menšiu kabelku. Boxy vo dverách už také priestranné nie sú a poslúžia skôr na papiere alebo utierku na čelné sklo.




 

Vyššie umiestnená nakladacia hrana batožinového priestoru je zrejme daň za dizajn a vyššiu tuhosť karosérie. Práve tuhá karoséria a dobré rozloženie hmotnosti sa podpísali pod zaujímavé jazdné vlastnosti Swiftu.


Cena základného modelu
Suzuki Swift 1,3 GC (3dv.) - 323 000 Sk
Cena testovaného modelu

Suzuki Swift 1,5 VVT GS 4 AT (5dv.) - 499 000 Sk





Naše hodnotenie

+ -
motor spotreba (automat)
podvozok základný objem kufra
dizajn
výbava
sklápanie sedadiel


Suzuki Swift 1,5 VVT GS 4AT

Motor
Typ benzínový štvorvalec, VVT, 16V
Uloženie priečne
Zdvihový objem 1490 cm3
Výkon 75/102 kw/k
Pri otáčkach 5900 ot./min.
Krútiaci moment 133 Nm
Pri otáčkach 4100 ot./min.
Kilogramový výkon 10,58 kg/k
Litrový výkon 68,45 k/l
Emisná norma EURO 4
Karoséria
Typ hatchback
Počet dverí 5
Pneumatiky 185/65 R15
Disky 6,5 J X15
Prevodovka
Typ Automatická
Počet stupňov 4
Poháňané kolesá predné
Podvozok
Predná náprava MacPherson tlmič a vinuté pružiny
Zadná náprava torzný nosník a vinuté pružiny
Svetlosť podvozka 145 mm
Priemer otočenia 10,4 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu bubnové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2380 mm
Dĺžka 3695 mm
Širka 1690 mm
Výška 1500 mm
Pohotovostná hmotnosť 1080 kg
Užitočná hmotnosť 390 kg
Batožinový priestor základný/po sklopení sedadiel 213/562 l
Objem palivovej nádrže 45 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 11,7 s
Maximálna rýchlosť 180 km/h
Spotreba
mesto 9,3 l/100 km
mimo mesto 5,6 l/100 km
kombinácia 6,9 l/100 km
Bezpečnosť podľa Euro NCAP
Rok hviezdičky / body
Celkové hodnotenie / 30
Ochrana detí / 27
Ochrana chodcov /20

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 652
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 698
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 16 874
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 481
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 564
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 554
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 533
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 494
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 993
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 662

Téma: Suzuki


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Po hrade jazdili na trojkolkách, aj robili omše. Boli sme u posledného grófa Šternberka

Súkromný hrad patrí takmer osemsto rokov jednému rodu.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.