SME
Štvrtok, 25. apríl , 2019

Suzuki Swift 1,5 VVT Automat

Suzuki Swift si za krátky čas vyslúžilo prívlastok malá šťuka. Nejde iba o dravosť a dynamiku auta ale najmä o dobré predajné výsledky. V ponuke samozrejme nechýba verzia s automatickou prevodovkou a plnou výbavou, vhodná do ulíc veľkomesta, kde príde v

Suzuki Swift si za krátky čas vyslúžilo prívlastok malá šťuka. Nejde iba o dravosť a dynamiku auta ale najmä o dobré predajné výsledky. V ponuke samozrejme nechýba verzia s automatickou prevodovkou a plnou výbavou, vhodná do ulíc veľkomesta, kde príde vhod rozšírený balík bezpečnostných prvkov a jednoduchšia obsluha.

Bez predsudkov
Na Slovensku iba veľmi pomaly padajú predsudky voči automatickým prevodovkám, čoho priamym dôkazom je predaj ojazdených vozidiel s automatom. Paradoxne vyššia nákupná cena vozidla s automatickou prevodovkou znamená nižšiu cenu pri ďalšom predaji. Pri rozhodovaní sa pre automatickú prevodovku si treba zvážiť pozitíva i negatíva voľby. Štvorstupňovú automatiku si pri Suzuki Swift možno kúpiť iba s drahším a silnejším motorom VVT, v najvyššom stupni vybavenia GS a s navýšením ceny o 21 000 Sk. Automatické radenie prevodových stupňov znamená voľnosť a oddych pre vodiča najmä v každodennej mestskej premávke, ale tiež šetrenie motora. Strata dynamiky nie je pri silnom motore až taká výrazná. Záujemca o automatiku by mal rátať so zvýšenou spotrebou paliva v priemere o jeden liter na 100 km. Vysokej základnej cene verzie (492 000 Sk) zodpovedá svojim rozsahom aj vybavenie obsahujúce šesť airbagov, inteligentný kľúč, ABS, klimatizáciu a samozrejme automatickú prevodovku.

Dynamický motor zachraňuje
Každá klasická automatická prevodovka, najmä štvorstupňová, znamená úbytok dynamických vlastností vozidla a nárast spotreby. Výkon motora (73 kW/100 k) 1,5 VVT si s tisíc kilogramov vážiacim autom hravo poradí a prekoná aj lenivosť automatickej prevodovky. Predbiehanie si vyžaduje správne načasovanie zošliapnutia plynového pedála, ktoré vyvolá podradenie na tretí stupeň. Manéver sa ľahšie zvláda manuálnym predvolením tretieho stupňa pomocou páky prevodovky. O prijateľnej dynamike jazdy svedčí zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 11,5 s, ktoré je iba o 1,5 s horšie ako pri manuálnej prevodovke. Swift teda deficitom dynamiky netrpí a navyše sa s ním bezstarostne jazdí. Spotrebu výrazne ovplyvňuje spolupráca vodiča a prevodovky. Ak si na seba zvyknú a zladia sa, spotreba nepresahuje 8 l/100 km. V opačnom pípade to bude o liter až dva viac. Komfortné malé auto je určené pre prostredie veľkomesta a tiež na občasné dlhé cesty s primeraným komfortom najvyššieho stupňa výbavy.


Suzuki Swift zaujme dizajnom, rozsiahlou bezpečnostnou výbavou a jaznými vlastnosťami. Automatická prevodovka znamená vyššiu cenu, vyššiu spotrebu ale aj úplnú pohodu za volantom. Nám sa táto kombinácia páčila.

 


 

Vďaka kolesám umiestneným v rohoch karosérie sa Swift ovláda jednoducho a prípadný šmyk vodič ľahko vyrovná.

 

 




 

Základný objem batožinového priestoru 236 l po sklopení sedadiel narastie na 526 l. V tomto prípade je dôležitejší jednoduchý a rýchly systém sklápania sedadiel, než celkový objem. Prerod z päťmiestnej verzie na dvojmiestnu trvá veľmi krátko.



 

Automatická prevodovka má iba štyri stupne, napriek tomu Swift nestráca svoj temperament. Pri predbiehaní je lepšie použiť manuálnu voľbu tretieho stupňa. Benzínový štvorvalec 1,5 VVT patrí k tomu lepšiemu, čo v tejto kategórii existuje. Pohotovostná hmotnosť Swiftu s automatickou prevodovkou (1080 kg), neznamená pre „jednapäťku“ s výkonom 75 kW (102 k) žiadnu väčšiu záťaž. Spotreba veľmi citlivo odzrkadľuje vzájomný súlad vodiča a automtickej prevodovky. Nakoľko s automatickými prevodovkami zvyknú jazdiť miernejšie povahy, spotreba nemusí byť strašiakom.



Pri každodennom používaní auta veľmi dobre poslúži veľký odkladací box v stredovej konzole, schopný zhltnúť aj menšiu kabelku. Boxy vo dverách už také priestranné nie sú a poslúžia skôr na papiere alebo utierku na čelné sklo.




 

Vyššie umiestnená nakladacia hrana batožinového priestoru je zrejme daň za dizajn a vyššiu tuhosť karosérie. Práve tuhá karoséria a dobré rozloženie hmotnosti sa podpísali pod zaujímavé jazdné vlastnosti Swiftu.


Cena základného modelu
Suzuki Swift 1,3 GC (3dv.) - 323 000 Sk
Cena testovaného modelu

Suzuki Swift 1,5 VVT GS 4 AT (5dv.) - 499 000 Sk





Naše hodnotenie

+ -
motor spotreba (automat)
podvozok základný objem kufra
dizajn
výbava
sklápanie sedadiel


Suzuki Swift 1,5 VVT GS 4AT

Motor
Typ benzínový štvorvalec, VVT, 16V
Uloženie priečne
Zdvihový objem 1490 cm3
Výkon 75/102 kw/k
Pri otáčkach 5900 ot./min.
Krútiaci moment 133 Nm
Pri otáčkach 4100 ot./min.
Kilogramový výkon 10,58 kg/k
Litrový výkon 68,45 k/l
Emisná norma EURO 4
Karoséria
Typ hatchback
Počet dverí 5
Pneumatiky 185/65 R15
Disky 6,5 J X15
Prevodovka
Typ Automatická
Počet stupňov 4
Poháňané kolesá predné
Podvozok
Predná náprava MacPherson tlmič a vinuté pružiny
Zadná náprava torzný nosník a vinuté pružiny
Svetlosť podvozka 145 mm
Priemer otočenia 10,4 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu bubnové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2380 mm
Dĺžka 3695 mm
Širka 1690 mm
Výška 1500 mm
Pohotovostná hmotnosť 1080 kg
Užitočná hmotnosť 390 kg
Batožinový priestor základný/po sklopení sedadiel 213/562 l
Objem palivovej nádrže 45 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 11,7 s
Maximálna rýchlosť 180 km/h
Spotreba
mesto 9,3 l/100 km
mimo mesto 5,6 l/100 km
kombinácia 6,9 l/100 km
Bezpečnosť podľa Euro NCAP
Rok hviezdičky / body
Celkové hodnotenie / 30
Ochrana detí / 27
Ochrana chodcov /20

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  2. Spready a poplatky pri obchodovaní
  3. Od mája sa mení definícia kilogramu
  4. Fixný výnos až 7 % ročne. Bezpečné investície už od 10.000 eur
  5. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  6. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  7. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  8. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  9. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  10. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  1. Enviro deň v Košiciach prinesie zábavu aj osvetu
  2. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si šiestykrát odnáša Martinus
  3. Fixný výnos až 7 % ročne. Bezpečné investície už od 10.000 eur
  4. Športový deň Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  5. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  6. Pivovar Šariš rozdá regiónu 16-tisíc eur
  7. Recenze autokamery Mio MiVue J60 WIFI - youtuber Bazim hodnotí!
  8. Od mája sa mení definícia kilogramu
  9. Spready a poplatky pri obchodovaní
  10. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  1. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 25 012
  2. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 7 561
  3. Od mája sa mení definícia kilogramu 6 895
  4. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 6 578
  5. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto 6 024
  6. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 5 304
  7. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 4 252
  8. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 3 909
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 287
  10. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou 1 857

Téma: Suzuki


Hlavné správy zo Sme.sk

Novinár Valček: Na sledovanie novinárov sa mali skladať Kočner s Bödörom

Adam Valček vysvetľuje, ako ho Kočnerovi ľudia sledovali.

Adam Valček
Slovenský brankár Samuel Hlavaj.
Emil Signol: Dobytie Jeruzalema Križiakmi 15. júla 1099.

Neprehliadnite tiež

Výber malých SUV je čoraz väčší. Aká je aktuálna ponuka?

Najobľúbenejší je stále Renault Captur.

Praktický Renault Kangoo sa po 12 rokoch dočká novej generácie

Ako bude vyzerať, naznačil elektrický koncept.

Renault Kangoo Z.E. Concept

Americký startup Rivian presvedčil Ford, budú spolu vyvíjať elektromobily

Rivian bude profitovať zo skúseností a zdrojov Fordu.

Bratislavský autosalón prinesie lietajúce auto aj unikátny koncept

Stredoeurópsku premiéru bude mať Mazda 3 Sedan.

Ilustračné foto