Detroit 27. marca (TASR) - Automobilka Chrysler v rámci reorganizácie predaja "v teréne" v USA zruší približne 200 pracovných miest. Chrysler oznámil, že v rámci reorganizácie predaja v teréne vytvorí päť regionálnych centier, ktoré budú mať právo určovať iniciatívy a upravovať marketing podľa podmienok v danom regióne.
Ako informuje agentúra Reuters, tento krok je súčasťou reštrukturalizačného programu v hodnote 3,9 miliardy USD, ktorý obsahuje zrušenie 26 000 pracovných miest na celom svete a hľadanie možností zvyšovania príjmov aj napriek neistotám na americkom trhu a tvrdej hospodárskej súťaži.
Chrysler uvádza, že po USA prevádzkuje 25 oblastných zastúpení, ktoré budú pracovať aj naďalej, ale s menším počtom pracovníkov. Hovorca automobilky Marc Henretta síce odmietol uviesť presný počet rušených pracovných miest, podľa jeho slov však divízia predaja v teréne, ktorá zamestnávala 1 000 ľudí, bola zredukovaná o 20% pracovnej sily.
Aj ostatní výrobcovia automobilov, v rámci úsilia usporiť peniaze a nestratiť predaj, sa odklonili od celonárodných akcií a hotovostné zľavy, výhodné úvery a ostatné iniciatívy začali ponúkať na regionálnej úrovni.
* 1 sov