Do novej sezóny opäť s viacerými novinkami

BRATISLAVA 9. marca (SITA) - Netradične v Bahrajne sa začne cez víkend nová sezóna majstrovstiev sveta formuly 1. Púštny okruh v Sakire zaskočil za austrálske Melbourne, kde sa v rovnakom čase konajú ...

BRATISLAVA 9. marca (SITA) - Netradične v Bahrajne sa začne cez víkend nová sezóna majstrovstiev sveta formuly 1. Púštny okruh v Sakire zaskočil za austrálske Melbourne, kde sa v rovnakom čase konajú Hry Commonwealthu. VC Austrálie tak príde na rad až ako tretia v poradí.

Medzinárodná automobilová federácia (FIA) pripravila tímom, ako býva zvykom v posledných rokoch, opäť celý rad noviniek. V technickej oblasti sa najzásadnejšie zmeny týkajú prechodu na osemvalcové motory, čo výkon áut zníži z 900 na približne 750 koní. Jedinú výnimku dostal nováčikovský tím Scuderia Toro Rosso. Výhodou nových motorov je, že sú menšie, ľahšie, majú nižšiu spotrebu a stačí im aj menší chladič. Nové aerodynamické obmedzenia sa týkajú konštrukcie prednej časti formúl, kde by sa mal opäť zredukovať prítlak. Menia sa aj pravidlá pre používanie pneumatík, kde je znovu povolené meniť gumy počas pretekov podľa uváženia tímov. Diváci sa tak opäť môžu tešíť aj na súboje mechanikov pri zastávkach v boxoch.

V športovej oblasti si zase fanúšikovia zvykli na neustále zmeny v systéme kvalifikácie. Ten úplne najnovší je založený na báze vyraďovania (knockout systém). Kvalifikácia bude rozdelená až do troch fáz. V tej prvej budú počas pätnástich minút na trati všetky autá a najpomalších šesť jazdcov vypadne. Podľa časov im potom pridelia miesta na samom chvoste štartového poľa. Počas ďalšej štvrťhodinky vypadnú ďalší šiesti a zostávajúcich desať pilotov bude mať ešte 20 minút na boj o pole position.

Do športovej oblasti patrí aj nárast počtu tímov na jedenásť, keď FIA akceptovala aj oneskorenú prihlášku japonského Super Aguri teamu. Z kolotoča F1 po minulej sezóne definitívne zmizlo Minardi, ktoré nahradila talianska Scuderia Toro Rosso. Za tou stojí majiteľ Red Bullu Dietmar Mateschitz, od ktorého si 50 percent akcií kúpil jeho rakúsky krajan a bývalý pilot Gerhard Berger. Tím Eddieho Jordana zase nahradil Midland F1, ktorý by mal jazdiť pod ruskou vlajkou. Jeho majiteľom je totiž kanadský podnikateľ ruského pôvodu Alex Shnaider. Nástupcom stajne BAR je zase čisto japonský tím Honda, ktorý má hneď od začiatku veľmi vysoké ciele.

Novými tvárami v jazdeckej zostave sú Nemec Nico Rosberg (Williams), syn slávneho fínskeho otca Kekeho Rosberga. Scuderia Toro Rosso predstaví v kokpite Američana Scotta Speeda a Super Aguri zase dáva šancu Japoncovi Judžimu Idemu.

K najväčším favoritom na zisk jazdeckého titulu aj triumf v Pohári konštruktérov patria určite Renault, McLaren a Ferrari, prekvapiť môže aj tím Honda. Obhajca prvenstva v Pohári konštruktérov Renault vstupuje do sezóny s rovnakou jazdeckou zostavou (Alonso, Fisichella), aj keď už je známe, že úradujúci majster sveta Fernando Alonso bude od roku 2007 jazdiť v McLarene. Tento fakt však nič nemení na majstrovských ambíciách tímu. Rýchle auto má k dispozícii aj McLaren, no podobne ako v uplynulej sezóne je slabinou nového motoru Mercedes V8 FO 108S jeho spoľahlivosť. Kimi Räikkönen je jedným z najtalentovanejších jazdcov súčasnosti, no v uplynulej sezóne v boji o titul stroskotal práve na tom, že veľa podujatí nedokončil. Ferrari naproti tomu neukázalo v testoch oslnivé výsledky, no nové auto je spoľahlivé. Tím z Maranella sa bude ešte určite zlepšovať, no ani v úvode nemožno sedemnásobného majstra sveta Michaela Schumachera odpisovať. "V najlepšej forme sa na začiatku sezóny zdá byť Renault. V tesnom závese za ním sú McLaren, Honda aj Ferrari. Myslím si, že nás čaká náročná sezóna. Špička je dosť vyrovnaná, a preto to bude zaujímavý boj. Prvé podujatie je už za dverami a ja sa ho už neviem dočkať," vyslovil svoje prognózy Michael Schumacher.


Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  3. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  6. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  7. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 311
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 6 091
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 854
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 305
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 197
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 013
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 913
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 784
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 660
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 326

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

S elektronickým receptom riskuje pacient tour po lekárňach

Čítačku kariet, ktorú potrebujú, aby sa pripojili do elektronického systému receptov, stále nemá 40 percent lekárnikov. Termíny už tlačia.

Neprehliadnite tiež

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.