SME
Sobota, 25. marec, 2023 | Meniny má Marián
reklama

Do novej sezóny opäť s viacerými novinkami

BRATISLAVA 9. marca (SITA) - Netradične v Bahrajne sa začne cez víkend nová sezóna majstrovstiev sveta formuly 1. Púštny okruh v Sakire zaskočil za austrálske Melbourne, kde sa v rovnakom čase konajú ...

BRATISLAVA 9. marca (SITA) - Netradične v Bahrajne sa začne cez víkend nová sezóna majstrovstiev sveta formuly 1. Púštny okruh v Sakire zaskočil za austrálske Melbourne, kde sa v rovnakom čase konajú Hry Commonwealthu. VC Austrálie tak príde na rad až ako tretia v poradí.

Medzinárodná automobilová federácia (FIA) pripravila tímom, ako býva zvykom v posledných rokoch, opäť celý rad noviniek. V technickej oblasti sa najzásadnejšie zmeny týkajú prechodu na osemvalcové motory, čo výkon áut zníži z 900 na približne 750 koní. Jedinú výnimku dostal nováčikovský tím Scuderia Toro Rosso. Výhodou nových motorov je, že sú menšie, ľahšie, majú nižšiu spotrebu a stačí im aj menší chladič. Nové aerodynamické obmedzenia sa týkajú konštrukcie prednej časti formúl, kde by sa mal opäť zredukovať prítlak. Menia sa aj pravidlá pre používanie pneumatík, kde je znovu povolené meniť gumy počas pretekov podľa uváženia tímov. Diváci sa tak opäť môžu tešíť aj na súboje mechanikov pri zastávkach v boxoch.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V športovej oblasti si zase fanúšikovia zvykli na neustále zmeny v systéme kvalifikácie. Ten úplne najnovší je založený na báze vyraďovania (knockout systém). Kvalifikácia bude rozdelená až do troch fáz. V tej prvej budú počas pätnástich minút na trati všetky autá a najpomalších šesť jazdcov vypadne. Podľa časov im potom pridelia miesta na samom chvoste štartového poľa. Počas ďalšej štvrťhodinky vypadnú ďalší šiesti a zostávajúcich desať pilotov bude mať ešte 20 minút na boj o pole position.

Do športovej oblasti patrí aj nárast počtu tímov na jedenásť, keď FIA akceptovala aj oneskorenú prihlášku japonského Super Aguri teamu. Z kolotoča F1 po minulej sezóne definitívne zmizlo Minardi, ktoré nahradila talianska Scuderia Toro Rosso. Za tou stojí majiteľ Red Bullu Dietmar Mateschitz, od ktorého si 50 percent akcií kúpil jeho rakúsky krajan a bývalý pilot Gerhard Berger. Tím Eddieho Jordana zase nahradil Midland F1, ktorý by mal jazdiť pod ruskou vlajkou. Jeho majiteľom je totiž kanadský podnikateľ ruského pôvodu Alex Shnaider. Nástupcom stajne BAR je zase čisto japonský tím Honda, ktorý má hneď od začiatku veľmi vysoké ciele.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Novými tvárami v jazdeckej zostave sú Nemec Nico Rosberg (Williams), syn slávneho fínskeho otca Kekeho Rosberga. Scuderia Toro Rosso predstaví v kokpite Američana Scotta Speeda a Super Aguri zase dáva šancu Japoncovi Judžimu Idemu.

K najväčším favoritom na zisk jazdeckého titulu aj triumf v Pohári konštruktérov patria určite Renault, McLaren a Ferrari, prekvapiť môže aj tím Honda. Obhajca prvenstva v Pohári konštruktérov Renault vstupuje do sezóny s rovnakou jazdeckou zostavou (Alonso, Fisichella), aj keď už je známe, že úradujúci majster sveta Fernando Alonso bude od roku 2007 jazdiť v McLarene. Tento fakt však nič nemení na majstrovských ambíciách tímu. Rýchle auto má k dispozícii aj McLaren, no podobne ako v uplynulej sezóne je slabinou nového motoru Mercedes V8 FO 108S jeho spoľahlivosť. Kimi Räikkönen je jedným z najtalentovanejších jazdcov súčasnosti, no v uplynulej sezóne v boji o titul stroskotal práve na tom, že veľa podujatí nedokončil. Ferrari naproti tomu neukázalo v testoch oslnivé výsledky, no nové auto je spoľahlivé. Tím z Maranella sa bude ešte určite zlepšovať, no ani v úvode nemožno sedemnásobného majstra sveta Michaela Schumachera odpisovať. "V najlepšej forme sa na začiatku sezóny zdá byť Renault. V tesnom závese za ním sú McLaren, Honda aj Ferrari. Myslím si, že nás čaká náročná sezóna. Špička je dosť vyrovnaná, a preto to bude zaujímavý boj. Prvé podujatie je už za dverami a ja sa ho už neviem dočkať," vyslovil svoje prognózy Michael Schumacher.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  2. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  3. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  4. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  6. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  7. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  8. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  1. Sodastream sa mení
  2. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  3. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  4. Marec, poberaj sa, starec - do dôchodku na úrovni
  5. Už 110 rokov súčasťou každej domácnosti. ALPA oslavuje jubileum
  6. Lekárka z Ameriky: Kvalita medicíny v Šaci na mňa zapôsobila
  7. Výšku finančných darov zvolili zákazníci Tesca vo Zvolene
  8. Najväčší súboj obnovených pamiatok prebieha online
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 8 334
  2. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 4 666
  3. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 4 311
  4. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 4 183
  5. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 3 909
  6. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 3 813
  7. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 689
  8. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 558
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nabíjanie na odpočívadle Čaradice. Ilustračné foto.

Cena stúpla najmä na verejných nabíjačkách.


23. mar
Renault Espace prvej generácie vyrobený v roku 1990 a piatej generácie z roku 2020.

Založil európsky segment MPV, dnes sa s ním lúčime.


Oliver Varchol 23. mar
Ford Explorer

Čoskoro sa vydá na cestu okolo sveta.


21. mar
Kia Niro HEV

Okrem dizajnu je už zaujímavejšia aj spotreba.


21. mar
reklama

Blogy SME

  1. Ján Valchár: Tak teda dobre, vy otravy
  2. Michaela Jónová: (v)žitie
  3. Anna Miľanová: Svetový deň vody - nech je radšej každý deň...
  4. Štefan Vidlár: Manky doba
  5. Ján Škerko: Richard Sulík nie je len povalač vlád, ale najnovšie aj podrazák
  6. Rastislav Puchala: Táto republika je v háji
  7. Post Bellum SK: Ľudáci sa zbavili najprv židovských dievčat a mladých žien
  8. Anton Kovalčík: Kde bolo tam bolelo, alebo ako Voloďa kariéru robil. 3 - Petrohrad a Moskva.
  1. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 8 995
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 665
  3. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 4 137
  4. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 3 615
  5. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 492
  6. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia 3 115
  7. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 3 076
  8. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 2 433
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu