Bratislava 10. marca (TASR) - Na Slovensku počas prvých 2 mesiacov tohto roka zaregistrovali 9 815 nových osobných a malých nákladných automobilov s hmotnosťou do 3,5 tony (t). Oproti rovnakému obdobiu 2005 to predstavuje zvýšenie o 15,63 %. Len vo februári 2006 sa v SR zaevidovalo 4 956 vozidiel do 3,5 t, čo je medziročne o 25,25 % viac.
Najžiadanejšou značkou na Slovensku bola v prvých 2 mesiacoch tohto roka Škoda s celkovým počtom registrácií 2 476, keď dosiahla trhový podiel 25,23 %. Druhý Volkswagen zaznamenal 9,14-% podiel na trhu. Peugeot sa s trhovým podielom 7,33 % umiestnil na 3. mieste. Štvrtý Ford dosiahol trhový podiel 5,9 %, piaty Citroen 5,55 % a šiesty Renault 5,52 %. Na 7. mieste sa umiestnilo Suzuki so 4,32-% trhovým podielom. Opel bol s trhovým podielom 4,3 % na 8. mieste a Seat, ktorý dosiahol trhový podiel 4,04 %, sa umiestnil ako deviaty. Skupinu 10 najžiadanejších značiek áut na slovenskom trhu uzatváral Fiat s 3,78-% podielom.
TASR o tom informovala Mária Nováková zo Združenia automobilového priemyslu (ZAP) SR.