Ako oznámil spolkový minister dopravy Wolfgang Tiefensee v utorok pri otvorení druhej vodíkovej čerpacej stanice v Berlíne, kabinet vyčlení na tento účel v nadchádzajúcich 10 rokoch 500 miliónov EUR, v prepočte 18,8 miliardy SKK.
"Vodíková technológia má ako palivo v doprave pred sebou ešte dlhú cestu. Vodík musí byť spoľahlivý, spotrebiteľsky prijateľný a ekonomický," zdôraznil Tiefensee. "Výroba, uskladnenie, prevádzka pohonných látok, výkonnosť, výkon a cena vozidiel sa musia osvedčiť na trhu." K spusteniu hromadnej výroby a začatiu všeobecného využívania nemôže dôjsť z noci na ráno.
Berlínsky dopravný podnik (BVG) súčasne oznámil, že do budúceho roka si chce zaobstarať a uviesť do prevádzky 14 linkových autobusov s vodíkovým pohonom. Tento najväčší nemecký dopravný podnik počíta, že za dva až tri roky bude prevádzka autobusov na vodíkových pohon hospodárna.
Informovala o tom nemecká agentúra DPA.