SME
Pondelok, 4. júl, 2022 | Meniny má Prokop

Fiat Doblo – zaujímavý dizajn, veľký a variabilný interiér

Do nového segmentu ľahkých úžitkových automobilov zavítal po už dávnejšie predstavených modeloch tejto triedy prvý Fiat s mohutným predkom pripomínajúcim off-road. S výrazným časovým odstupom po Peugeote Partner, Citroëne Berlingo či Renaulte Kangoo priš


iel na automobilový trh Fiat so svojimi novými modelmi Doblo a Doblo Cargo. Jeho zaujímavý dizajn a prednosťami vo variabilite a účelnosti spojenej s pomerne malými vonkajšími rozmermi (dĺžka 4159 mm, šírka 1714 mm, výška 1800 mm) sú už pre túto triedu typické, avšak nový Doblo má aj čosi navyše.

Fiat Doblo a Doblo Cargo je vyrábaný v 26 verziách. Komfortný päťsedadlový a presklenný Doblo má k dispozícii 4- alebo 5-dverovú karosériu a úžitková verzia 3-, 4- a 5-dverovú karosériu s bočnými posuvnými dverami na jednej alebo oboch stranách, asymetrické zadné dvere a zvýšenú strechu u obidvoch modelov. Využiteľnosť vnútorného priestoru a taktiež prístup k nemu je obdivuhodný. Šírka bočných posuvných dverí je u Dobla 645mm a u Dobla Cargo až 685 mm. Cargo sa postaralo o úctyhodný objem ložného priestoru 3,2 m³, so zvýšenou strechou až 3,8 m³, užitočnou hmotnosťou 625 kg alebo 805 kg a rámom zadných dverí s výškou 1,5 metra, čo umožní uložiť do úložného priestoru bez problémov napríklad aj dve europalety. Päťsedadlové Doblo tiež prekvapuje svojimi vnútornými rozmermi. Batožinový priestor 750 litrov a po sklopení zadných sedadiel neuveriteľných 3000 litrov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Nové Doblo sa bude predávať so štyrmi motormi. Dva zážihové štvorvalce s objemom 1,2 l s výkonom 65 k a 1,6 16V 103 k, vznetový štvorvalec s objemom 1,9 s výkonom 65 k a temperamentný preplňovaný Common Rail 1,9 JTD s výkonom 100 k. Na slovenskom trhu sa budú zatiaľ predávať len pohonné jednotky 1,2 benzín a hladký diesel 1,9 l, ale budúci rok by už mala byť ponuka motorov úplná. Plne synchronizované prevodovky sa montujú do všetkých ponúkaných verzii. Jazdným vlastnostiam dobre slúži podvozok, ktorý má vpredu nápravu typu McPherson a vzadu tuhú nápravu s listovými pružinami.

Cena základného modelu je stanovená na 430 377 Sk s DPH.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  2. Slovákovi sa podaril zázračný vynález. Môže zmeniť predpovede počasia
  3. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  4. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  5. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  6. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  7. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  1. Nadšenie zo skúsenosti prenášajú v dm na zákazníka
  2. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  3. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  4. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  5. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  6. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  7. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  8. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 818
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 839
  3. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 10 178
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 425
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 377
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 888
  7. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 2 425
  8. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 2 412
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: EKO NATO HOMO?
  2. Lenka Šafranová: Občan verzus USA
  3. Milan Buno: 7 knižných tipov: Kto prežije? Minister vnútra alebo mafiánsky boss?!
  4. INESS: Dr. Henry Ford z Indie
  5. Post Bellum SK: V Rádiu Slobodná Európa sme počúvali o pravde cez komunistické rušičky
  6. Michael Achberger: Plážová diéta: keď vás od plaviek delí len niekoľko kíl
  7. Jaroslav Polaček: VOLVO je ocenením našej tvrdej práce. Chcem v nej pokračovať.
  8. Jozef Sitko: Len spor Matovič - Heger umožní novú vládu
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 22 536
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 858
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 082
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 878
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 420
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 348
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 089
  8. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 911
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu