SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Zhovárame sa s Philipe Claverolom, konateľom spoločnosti Citroën Slovakia

Rozhovor s Philipe Claverolom, konateľom spoločnosti Citroën Slovakia, ktorá je importérom automobilov Citroën na Slovensko



Po autosalónových premiérach vlani v Paríži a v tomto roku v Ženeve predstavujete teraz v Španielsku krátko pred uvedením na trh model C5 európskym i zámorským novinárom. Čo si od nového modelu Citroën sľubuje?
„Autá značky Citroën boli vždy známe svojim komfortom, vysokým stupňom technológie, štýlom, ako aj vyhotovením. Ponuka automobilov s najlepšími vlastnosťami je v Citroëne dlhodobou tradíciou. Z praktického hľadiska je C5 vynikajúcim automobilom značky Citroën, čo dokážeme odborným posudkom hlavne na Slovensku, kde sme známi našimi malými a stredne veľkými automobilmi a našimi obchodnými autami.“

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Dizajn karosérie C5 má s tradičnými, dosť výstrednými tvarmi automobilov Citroën už málo spoločného a priaznivcom značky sa vidia tvary nového modelu málo odvážne. Je to definitívny odklon od tradičných, tak trochu aj futuristických tvarov, alebo len prechodná zmena?
„V prvom rade by som rád spomenul, že automobil C5 je prvým v rámci PSA skupiny Peugeot Citroën group vyrobenej na stupni 3, ktorá je určená pre vyššie a luxusné modely. C5 využíva výhody priekopníckej architektúry, ktorá mu dovoľuje výnimočne priestranný interiér. Keď hovoríme o štýle, je zrejmé, že vyhotovenie C5 je skôr diskrétne a elegantné. Pamätáme na mnoho zákazníkov v tejto cenovej skupine, ktorí uprednostňujú klasické tvary. Veľká pozornosť je venovaná detailom, ako aj samotnému štýlu, je to automobil, ktorý je potrebné stále objavovať. V neposlednom rade štýl C5 s jeho klasickými a elegantnými tvarmi neprestane byť nikdy moderným. Je to auto pre nadšencov automobilov a „connaisseurs“.“

Skryť Vypnúť reklamu

Nový C5 nahrádza úspešnú Xsantiu a dočasne aj nevyrábaný veľký XM. Dokáže „cépäťka“ splniť úlohu vlajkovej lode značky Citroën?
„Je mi úplne jasné, že top verzie automobilu C5 s motorom 3.0i V6 alebo 2.2 HDi môžu konkurovať najlepším autám dokonca i v luxusnej triede. C5 určuje nové štandardy, čo sa týka komfortu a kvality života, je to určite vlajková loď, na ktorú sme hrdí, že je v našich radoch.“

Nový Citroën C5 svojou technickou vyspelosťou patrí k špičke v strednej triede. Má tiež výbornú aerodynamiku, je priestranný a jeho variabilný interiér ponúka budúcim majiteľom vysokú úžitkovú hodnotu. Má teda aj vysoké ambície. Aké?
„Citroën C5 ponúka výhody, ktoré môžeme všeobecne nájsť u áut patriacich ku špičke. Avšak cena zostane na prijateľnej úrovni. Okrem našich obchodných zámerov s C5 máme ambície stať sa vzorom vo svojej kategórii. Na základe výnimočného komfortu, perfektného sedenia na ceste, technológii a kvality konečnej úpravy je to nepochybne dosiahnuteľný cieľ.“

Skryť Vypnúť reklamu

K prednostiam značky Citroën patrí neodmysliteľne komfort hydropneumatického pruženia. Citroën C5 využíva už tretiu generáciu systému Hydractiv. V čom je nový?
„Predovšetkým je to novinka, pretože výška auta sa mení podľa rýchlosti. Navyše, vodič si môže vybrať z dvoch druhov nastavení: komfortná a dynamická. Je to inteligentné a spoľahlivé pruženie. Z toho dôvodu nepotrebuje údržbu ďalších 5 rokov alebo 200 000 km.“

Citroën C5 má aj ďalšie technické lahôdky, nie vždy bežné v strednej triede, a tých je hneď niekoľko. Priblížili by ste ich?
„Je veľmi zložité všetky ich vymenovať. Okrem nového systému značky pruženia Hydractiv 3 C5 zavádza komplexnú elektroniku, ktorá umožňuje funkciu black panel, samočinné zapínanie stieračov, palubný počítač, automatické zapnutie svetiel, senzor úbytku tlaku v pneumatikách, elektronický senzor parkovania. Popri navigačnom asistentovi bude k dispozícii náš Auto PC systém. Ak všetko zhrnieme, C5 disponuje všetkými najnovšími a užitočnými novinkami technicky možnými na tomto aute.“

Skryť Vypnúť reklamu

Posledný veľký Citroën C5 má nielen nový dizajn, podvozok a bohatú výbavu, ale aj nové moderné pohonné jednotky. Ktoré to budú?
„Máme rozsiahlu škálu motorov od 1.8i 16V po nový 3.0i V6 s s výkonom 210 k. Zároveň ponúkame pohonnú jednotku 2.0i 16V a nový benzínový motor s priamym vstrekovaním 2.0 HPi, ktorý zlepšuje spotrebu a efektívnosť.
Dieselové motory, známe 2.0 HDi 110 k, ako aj celkom nový 2.2 HDi 16V s výkonom 136 k s praktickým filtrom, ktorý zachytáva a spaľuje časti produkované motorom. Tieto motory HDi sú v súčasnosti veľmi známe a možno ich považovať za najlepšie súčasné vznetové motory.“

Dá sa očakávať, že Citroën C5 bude na trhu žiadaným automobilom. Odkedy bude v predaji na Slovensku a aká cena sa predpokladá?
„Mohlo by sa zdať, že Citroën C5 so všetkými spomenutými výhodami príde na trh s visačkou vysokej ceny. Našou filozofiou je ponúknuť vybavenie vysokej kvality za rozumnú cenu. V tomto okamihu nemôžem povedať viac, ale som presvedčený, že cena C5 bude veľmi dobre prijatá. Predaj sa začne v nasledovných týždňoch, hneď po zabezpečení dostatku áut pre všetkých našich dílerov na Slovensku. Ako dobre viete, trend posledných 5 rokov je pre značku Citroën veľmi pozitívny a niet pochybností, že C5 podporí rozvoj značky Citroën vo svete a predovšetkým na Slovensku.“

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 513
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 27 906
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 376
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 085
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 810
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 322
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 477
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 538
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 270
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 5 011
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon