SME
Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

Zhovárame sa s Philipe Claverolom, konateľom spoločnosti Citroën Slovakia

Rozhovor s Philipe Claverolom, konateľom spoločnosti Citroën Slovakia, ktorá je importérom automobilov Citroën na Slovensko



Po autosalónových premiérach vlani v Paríži a v tomto roku v Ženeve predstavujete teraz v Španielsku krátko pred uvedením na trh model C5 európskym i zámorským novinárom. Čo si od nového modelu Citroën sľubuje?
„Autá značky Citroën boli vždy známe svojim komfortom, vysokým stupňom technológie, štýlom, ako aj vyhotovením. Ponuka automobilov s najlepšími vlastnosťami je v Citroëne dlhodobou tradíciou. Z praktického hľadiska je C5 vynikajúcim automobilom značky Citroën, čo dokážeme odborným posudkom hlavne na Slovensku, kde sme známi našimi malými a stredne veľkými automobilmi a našimi obchodnými autami.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Dizajn karosérie C5 má s tradičnými, dosť výstrednými tvarmi automobilov Citroën už málo spoločného a priaznivcom značky sa vidia tvary nového modelu málo odvážne. Je to definitívny odklon od tradičných, tak trochu aj futuristických tvarov, alebo len prechodná zmena?
„V prvom rade by som rád spomenul, že automobil C5 je prvým v rámci PSA skupiny Peugeot Citroën group vyrobenej na stupni 3, ktorá je určená pre vyššie a luxusné modely. C5 využíva výhody priekopníckej architektúry, ktorá mu dovoľuje výnimočne priestranný interiér. Keď hovoríme o štýle, je zrejmé, že vyhotovenie C5 je skôr diskrétne a elegantné. Pamätáme na mnoho zákazníkov v tejto cenovej skupine, ktorí uprednostňujú klasické tvary. Veľká pozornosť je venovaná detailom, ako aj samotnému štýlu, je to automobil, ktorý je potrebné stále objavovať. V neposlednom rade štýl C5 s jeho klasickými a elegantnými tvarmi neprestane byť nikdy moderným. Je to auto pre nadšencov automobilov a „connaisseurs“.“

SkryťVypnúť reklamu

Nový C5 nahrádza úspešnú Xsantiu a dočasne aj nevyrábaný veľký XM. Dokáže „cépäťka“ splniť úlohu vlajkovej lode značky Citroën?
„Je mi úplne jasné, že top verzie automobilu C5 s motorom 3.0i V6 alebo 2.2 HDi môžu konkurovať najlepším autám dokonca i v luxusnej triede. C5 určuje nové štandardy, čo sa týka komfortu a kvality života, je to určite vlajková loď, na ktorú sme hrdí, že je v našich radoch.“

Nový Citroën C5 svojou technickou vyspelosťou patrí k špičke v strednej triede. Má tiež výbornú aerodynamiku, je priestranný a jeho variabilný interiér ponúka budúcim majiteľom vysokú úžitkovú hodnotu. Má teda aj vysoké ambície. Aké?
„Citroën C5 ponúka výhody, ktoré môžeme všeobecne nájsť u áut patriacich ku špičke. Avšak cena zostane na prijateľnej úrovni. Okrem našich obchodných zámerov s C5 máme ambície stať sa vzorom vo svojej kategórii. Na základe výnimočného komfortu, perfektného sedenia na ceste, technológii a kvality konečnej úpravy je to nepochybne dosiahnuteľný cieľ.“

SkryťVypnúť reklamu

K prednostiam značky Citroën patrí neodmysliteľne komfort hydropneumatického pruženia. Citroën C5 využíva už tretiu generáciu systému Hydractiv. V čom je nový?
„Predovšetkým je to novinka, pretože výška auta sa mení podľa rýchlosti. Navyše, vodič si môže vybrať z dvoch druhov nastavení: komfortná a dynamická. Je to inteligentné a spoľahlivé pruženie. Z toho dôvodu nepotrebuje údržbu ďalších 5 rokov alebo 200 000 km.“

Citroën C5 má aj ďalšie technické lahôdky, nie vždy bežné v strednej triede, a tých je hneď niekoľko. Priblížili by ste ich?
„Je veľmi zložité všetky ich vymenovať. Okrem nového systému značky pruženia Hydractiv 3 C5 zavádza komplexnú elektroniku, ktorá umožňuje funkciu black panel, samočinné zapínanie stieračov, palubný počítač, automatické zapnutie svetiel, senzor úbytku tlaku v pneumatikách, elektronický senzor parkovania. Popri navigačnom asistentovi bude k dispozícii náš Auto PC systém. Ak všetko zhrnieme, C5 disponuje všetkými najnovšími a užitočnými novinkami technicky možnými na tomto aute.“

SkryťVypnúť reklamu

Posledný veľký Citroën C5 má nielen nový dizajn, podvozok a bohatú výbavu, ale aj nové moderné pohonné jednotky. Ktoré to budú?
„Máme rozsiahlu škálu motorov od 1.8i 16V po nový 3.0i V6 s s výkonom 210 k. Zároveň ponúkame pohonnú jednotku 2.0i 16V a nový benzínový motor s priamym vstrekovaním 2.0 HPi, ktorý zlepšuje spotrebu a efektívnosť.
Dieselové motory, známe 2.0 HDi 110 k, ako aj celkom nový 2.2 HDi 16V s výkonom 136 k s praktickým filtrom, ktorý zachytáva a spaľuje časti produkované motorom. Tieto motory HDi sú v súčasnosti veľmi známe a možno ich považovať za najlepšie súčasné vznetové motory.“

Dá sa očakávať, že Citroën C5 bude na trhu žiadaným automobilom. Odkedy bude v predaji na Slovensku a aká cena sa predpokladá?
„Mohlo by sa zdať, že Citroën C5 so všetkými spomenutými výhodami príde na trh s visačkou vysokej ceny. Našou filozofiou je ponúknuť vybavenie vysokej kvality za rozumnú cenu. V tomto okamihu nemôžem povedať viac, ale som presvedčený, že cena C5 bude veľmi dobre prijatá. Predaj sa začne v nasledovných týždňoch, hneď po zabezpečení dostatku áut pre všetkých našich dílerov na Slovensku. Ako dobre viete, trend posledných 5 rokov je pre značku Citroën veľmi pozitívny a niet pochybností, že C5 podporí rozvoj značky Citroën vo svete a predovšetkým na Slovensku.“

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vytvor si svoju budúcnosť
  2. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  3. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás.
  4. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  5. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  6. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  2. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  3. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  4. Zmeny v systéme revíznych postupov
  5. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  6. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  7. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 16 268
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 904
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 260
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 545
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 211
  6. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 037
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 511
  8. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 131
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 408

Jediným väčším problémom bude cena.


4 h
Porsche 911 Dakar

Celkovo vznikne len 2 500 kusov.


21 h
Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov

Blogy SME

  1. Ctirad Klimčík: Prečo študovať na Univerzite Komenského
  2. Tomáš Hegedűš: Štátne budovy či ruiny? Začnime nanovo
  3. Peter Maroncik: Ako preklenúť tichú domácnosť
  4. Ján Bilohuščin: Generálny sudca SR
  5. Ľuboš Vodička: Rimania na Dunaji: Gerulata v Bratislave
  6. Michal Lendvorsky: Ste nespokojní v práci? Rozmýšľate o zmene? Zdieľame s Vami varovné signály v zamestnaní.
  7. Štefan Vidlár: Pravota holota
  8. Tomáš Vodvářka: O ženském opylování - Manželské toccaty a fugy
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 203 285
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 820
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 136
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 845
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 027
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 932
  7. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 435
  8. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 048
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu