SME
Utorok, 27. júl, 2021 | Meniny má BoženaKrížovkyKrížovky

Zhovárame sa s Philipe Claverolom, konateľom spoločnosti Citroën Slovakia

Rozhovor s Philipe Claverolom, konateľom spoločnosti Citroën Slovakia, ktorá je importérom automobilov Citroën na Slovensko



Po autosalónových premiérach vlani v Paríži a v tomto roku v Ženeve predstavujete teraz v Španielsku krátko pred uvedením na trh model C5 európskym i zámorským novinárom. Čo si od nového modelu Citroën sľubuje?
„Autá značky Citroën boli vždy známe svojim komfortom, vysokým stupňom technológie, štýlom, ako aj vyhotovením. Ponuka automobilov s najlepšími vlastnosťami je v Citroëne dlhodobou tradíciou. Z praktického hľadiska je C5 vynikajúcim automobilom značky Citroën, čo dokážeme odborným posudkom hlavne na Slovensku, kde sme známi našimi malými a stredne veľkými automobilmi a našimi obchodnými autami.“

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Dizajn karosérie C5 má s tradičnými, dosť výstrednými tvarmi automobilov Citroën už málo spoločného a priaznivcom značky sa vidia tvary nového modelu málo odvážne. Je to definitívny odklon od tradičných, tak trochu aj futuristických tvarov, alebo len prechodná zmena?
„V prvom rade by som rád spomenul, že automobil C5 je prvým v rámci PSA skupiny Peugeot Citroën group vyrobenej na stupni 3, ktorá je určená pre vyššie a luxusné modely. C5 využíva výhody priekopníckej architektúry, ktorá mu dovoľuje výnimočne priestranný interiér. Keď hovoríme o štýle, je zrejmé, že vyhotovenie C5 je skôr diskrétne a elegantné. Pamätáme na mnoho zákazníkov v tejto cenovej skupine, ktorí uprednostňujú klasické tvary. Veľká pozornosť je venovaná detailom, ako aj samotnému štýlu, je to automobil, ktorý je potrebné stále objavovať. V neposlednom rade štýl C5 s jeho klasickými a elegantnými tvarmi neprestane byť nikdy moderným. Je to auto pre nadšencov automobilov a „connaisseurs“.“

Skryť Vypnúť reklamu

Nový C5 nahrádza úspešnú Xsantiu a dočasne aj nevyrábaný veľký XM. Dokáže „cépäťka“ splniť úlohu vlajkovej lode značky Citroën?
„Je mi úplne jasné, že top verzie automobilu C5 s motorom 3.0i V6 alebo 2.2 HDi môžu konkurovať najlepším autám dokonca i v luxusnej triede. C5 určuje nové štandardy, čo sa týka komfortu a kvality života, je to určite vlajková loď, na ktorú sme hrdí, že je v našich radoch.“

Nový Citroën C5 svojou technickou vyspelosťou patrí k špičke v strednej triede. Má tiež výbornú aerodynamiku, je priestranný a jeho variabilný interiér ponúka budúcim majiteľom vysokú úžitkovú hodnotu. Má teda aj vysoké ambície. Aké?
„Citroën C5 ponúka výhody, ktoré môžeme všeobecne nájsť u áut patriacich ku špičke. Avšak cena zostane na prijateľnej úrovni. Okrem našich obchodných zámerov s C5 máme ambície stať sa vzorom vo svojej kategórii. Na základe výnimočného komfortu, perfektného sedenia na ceste, technológii a kvality konečnej úpravy je to nepochybne dosiahnuteľný cieľ.“

Skryť Vypnúť reklamu

K prednostiam značky Citroën patrí neodmysliteľne komfort hydropneumatického pruženia. Citroën C5 využíva už tretiu generáciu systému Hydractiv. V čom je nový?
„Predovšetkým je to novinka, pretože výška auta sa mení podľa rýchlosti. Navyše, vodič si môže vybrať z dvoch druhov nastavení: komfortná a dynamická. Je to inteligentné a spoľahlivé pruženie. Z toho dôvodu nepotrebuje údržbu ďalších 5 rokov alebo 200 000 km.“

Citroën C5 má aj ďalšie technické lahôdky, nie vždy bežné v strednej triede, a tých je hneď niekoľko. Priblížili by ste ich?
„Je veľmi zložité všetky ich vymenovať. Okrem nového systému značky pruženia Hydractiv 3 C5 zavádza komplexnú elektroniku, ktorá umožňuje funkciu black panel, samočinné zapínanie stieračov, palubný počítač, automatické zapnutie svetiel, senzor úbytku tlaku v pneumatikách, elektronický senzor parkovania. Popri navigačnom asistentovi bude k dispozícii náš Auto PC systém. Ak všetko zhrnieme, C5 disponuje všetkými najnovšími a užitočnými novinkami technicky možnými na tomto aute.“

Skryť Vypnúť reklamu

Posledný veľký Citroën C5 má nielen nový dizajn, podvozok a bohatú výbavu, ale aj nové moderné pohonné jednotky. Ktoré to budú?
„Máme rozsiahlu škálu motorov od 1.8i 16V po nový 3.0i V6 s s výkonom 210 k. Zároveň ponúkame pohonnú jednotku 2.0i 16V a nový benzínový motor s priamym vstrekovaním 2.0 HPi, ktorý zlepšuje spotrebu a efektívnosť.
Dieselové motory, známe 2.0 HDi 110 k, ako aj celkom nový 2.2 HDi 16V s výkonom 136 k s praktickým filtrom, ktorý zachytáva a spaľuje časti produkované motorom. Tieto motory HDi sú v súčasnosti veľmi známe a možno ich považovať za najlepšie súčasné vznetové motory.“

Dá sa očakávať, že Citroën C5 bude na trhu žiadaným automobilom. Odkedy bude v predaji na Slovensku a aká cena sa predpokladá?
„Mohlo by sa zdať, že Citroën C5 so všetkými spomenutými výhodami príde na trh s visačkou vysokej ceny. Našou filozofiou je ponúknuť vybavenie vysokej kvality za rozumnú cenu. V tomto okamihu nemôžem povedať viac, ale som presvedčený, že cena C5 bude veľmi dobre prijatá. Predaj sa začne v nasledovných týždňoch, hneď po zabezpečení dostatku áut pre všetkých našich dílerov na Slovensku. Ako dobre viete, trend posledných 5 rokov je pre značku Citroën veľmi pozitívny a niet pochybností, že C5 podporí rozvoj značky Citroën vo svete a predovšetkým na Slovensku.“

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  2. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  3. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  4. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  5. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  6. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  7. Lenivý brunch s Muchom
  8. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  9. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny
  10. Od Česka až po Jadran
  1. Keď ekológia spája
  2. Wüstenrot predstavuje novú stratégiu pre slovenský trh
  3. Na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty
  4. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  5. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  6. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  7. Slovník investora 07: Bitcoin a jeho úloha v portfóliu investora
  8. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 10 801
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 760
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 4 992
  4. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 4 351
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 4 286
  6. Od Česka až po Jadran 3 965
  7. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 149
  8. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 3 119
  9. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 2 807
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny 2 199
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Policajná kontrola na hraničnom priechode.

Zrušili výhodu očkovaným jednou dávkou.


5 h
Peter Tkačenko

Vláda sa musí pozrieť pravde do očí.


9 h
Odporcovia očkovania sa viac boja smrti po vakcíne, ako po nákaze covidom.

Odporcovia očkovania sú najmä medzi nevzdelanými a chudobnými.


5 h

Neprehliadnite tiež

Renault Arkana E-Tech

Výrobcovi sa podaril zaujímavý hybrid s nízkou spotrebou.


10 h
Koncept elektrického Mercedesu Vision EQXX spoznáme budúci rok.

Po roku 2025 budú nové platformy už len pre elektromobily.


26. júl

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.


26. dec
Suzuki S-Cross vs. Ssangyong Korando

Novšie auto nemusí byť vždy presvedčivejšie.


23. júl