Zhovárame sa s Philipe Claverolom, konateľom spoločnosti Citroën Slovakia

Rozhovor s Philipe Claverolom, konateľom spoločnosti Citroën Slovakia, ktorá je importérom automobilov Citroën na Slovensko



Po autosalónových premiérach vlani v Paríži a v tomto roku v Ženeve predstavujete teraz v Španielsku krátko pred uvedením na trh model C5 európskym i zámorským novinárom. Čo si od nového modelu Citroën sľubuje?
„Autá značky Citroën boli vždy známe svojim komfortom, vysokým stupňom technológie, štýlom, ako aj vyhotovením. Ponuka automobilov s najlepšími vlastnosťami je v Citroëne dlhodobou tradíciou. Z praktického hľadiska je C5 vynikajúcim automobilom značky Citroën, čo dokážeme odborným posudkom hlavne na Slovensku, kde sme známi našimi malými a stredne veľkými automobilmi a našimi obchodnými autami.“

Dizajn karosérie C5 má s tradičnými, dosť výstrednými tvarmi automobilov Citroën už málo spoločného a priaznivcom značky sa vidia tvary nového modelu málo odvážne. Je to definitívny odklon od tradičných, tak trochu aj futuristických tvarov, alebo len prechodná zmena?
„V prvom rade by som rád spomenul, že automobil C5 je prvým v rámci PSA skupiny Peugeot Citroën group vyrobenej na stupni 3, ktorá je určená pre vyššie a luxusné modely. C5 využíva výhody priekopníckej architektúry, ktorá mu dovoľuje výnimočne priestranný interiér. Keď hovoríme o štýle, je zrejmé, že vyhotovenie C5 je skôr diskrétne a elegantné. Pamätáme na mnoho zákazníkov v tejto cenovej skupine, ktorí uprednostňujú klasické tvary. Veľká pozornosť je venovaná detailom, ako aj samotnému štýlu, je to automobil, ktorý je potrebné stále objavovať. V neposlednom rade štýl C5 s jeho klasickými a elegantnými tvarmi neprestane byť nikdy moderným. Je to auto pre nadšencov automobilov a „connaisseurs“.“

Nový C5 nahrádza úspešnú Xsantiu a dočasne aj nevyrábaný veľký XM. Dokáže „cépäťka“ splniť úlohu vlajkovej lode značky Citroën?
„Je mi úplne jasné, že top verzie automobilu C5 s motorom 3.0i V6 alebo 2.2 HDi môžu konkurovať najlepším autám dokonca i v luxusnej triede. C5 určuje nové štandardy, čo sa týka komfortu a kvality života, je to určite vlajková loď, na ktorú sme hrdí, že je v našich radoch.“

Nový Citroën C5 svojou technickou vyspelosťou patrí k špičke v strednej triede. Má tiež výbornú aerodynamiku, je priestranný a jeho variabilný interiér ponúka budúcim majiteľom vysokú úžitkovú hodnotu. Má teda aj vysoké ambície. Aké?
„Citroën C5 ponúka výhody, ktoré môžeme všeobecne nájsť u áut patriacich ku špičke. Avšak cena zostane na prijateľnej úrovni. Okrem našich obchodných zámerov s C5 máme ambície stať sa vzorom vo svojej kategórii. Na základe výnimočného komfortu, perfektného sedenia na ceste, technológii a kvality konečnej úpravy je to nepochybne dosiahnuteľný cieľ.“

K prednostiam značky Citroën patrí neodmysliteľne komfort hydropneumatického pruženia. Citroën C5 využíva už tretiu generáciu systému Hydractiv. V čom je nový?
„Predovšetkým je to novinka, pretože výška auta sa mení podľa rýchlosti. Navyše, vodič si môže vybrať z dvoch druhov nastavení: komfortná a dynamická. Je to inteligentné a spoľahlivé pruženie. Z toho dôvodu nepotrebuje údržbu ďalších 5 rokov alebo 200 000 km.“

Citroën C5 má aj ďalšie technické lahôdky, nie vždy bežné v strednej triede, a tých je hneď niekoľko. Priblížili by ste ich?
„Je veľmi zložité všetky ich vymenovať. Okrem nového systému značky pruženia Hydractiv 3 C5 zavádza komplexnú elektroniku, ktorá umožňuje funkciu black panel, samočinné zapínanie stieračov, palubný počítač, automatické zapnutie svetiel, senzor úbytku tlaku v pneumatikách, elektronický senzor parkovania. Popri navigačnom asistentovi bude k dispozícii náš Auto PC systém. Ak všetko zhrnieme, C5 disponuje všetkými najnovšími a užitočnými novinkami technicky možnými na tomto aute.“

Posledný veľký Citroën C5 má nielen nový dizajn, podvozok a bohatú výbavu, ale aj nové moderné pohonné jednotky. Ktoré to budú?
„Máme rozsiahlu škálu motorov od 1.8i 16V po nový 3.0i V6 s s výkonom 210 k. Zároveň ponúkame pohonnú jednotku 2.0i 16V a nový benzínový motor s priamym vstrekovaním 2.0 HPi, ktorý zlepšuje spotrebu a efektívnosť.
Dieselové motory, známe 2.0 HDi 110 k, ako aj celkom nový 2.2 HDi 16V s výkonom 136 k s praktickým filtrom, ktorý zachytáva a spaľuje časti produkované motorom. Tieto motory HDi sú v súčasnosti veľmi známe a možno ich považovať za najlepšie súčasné vznetové motory.“

Dá sa očakávať, že Citroën C5 bude na trhu žiadaným automobilom. Odkedy bude v predaji na Slovensku a aká cena sa predpokladá?
„Mohlo by sa zdať, že Citroën C5 so všetkými spomenutými výhodami príde na trh s visačkou vysokej ceny. Našou filozofiou je ponúknuť vybavenie vysokej kvality za rozumnú cenu. V tomto okamihu nemôžem povedať viac, ale som presvedčený, že cena C5 bude veľmi dobre prijatá. Predaj sa začne v nasledovných týždňoch, hneď po zabezpečení dostatku áut pre všetkých našich dílerov na Slovensku. Ako dobre viete, trend posledných 5 rokov je pre značku Citroën veľmi pozitívny a niet pochybností, že C5 podporí rozvoj značky Citroën vo svete a predovšetkým na Slovensku.“

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  1. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  2. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. Od septembra opäť po starom
  5. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  6. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  7. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  8. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  9. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  10. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 962
  2. Od septembra opäť po starom 5 563
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 581
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 2 853
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 813
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 795
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 225
  8. Ako sme jazdili v socializme 1 181
  9. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 079
  10. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 034

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Ramsaymu premiéra vyšla, slovenskí hokejisti zdolali v príprave Česko

Víťazstvo je dobré, ale vieme, že musíme hrať lepšie, priznal nový kouč Slovákov.

KOMENTÁRE

Podomový šmejd s jadrom Únie

Žiadna „super EÚ“ s jedným pevným jadrom sa nechystá.

EKONOMIKA

Kedy dostanete 13. a 14. plat? Fico podporil Dankov návrh

Koalícia sa zrejme dohodne na úľavách.

KOMENTÁRE

Odsedel si trest za protest proti okupácii ČSSR. Neľutuje

Zorjanov príbeh je ťažko uveriteľný.

Neprehliadnite tiež

Ferrari nečakane nahrádza Californiu modelom Portofino

Maximálna rýchlosť sa zvýšila na 320 kilometrov za hodinu.

Legendárny mikrobus od Volkswagenu sa vráti do výroby

Prví zákazníci sa ho dočkajú v roku 2022 v podobe elektromobilu.

Apple už nechce vyrobiť autonómne vozidlo

Spoločnosť sa chce sústrediť na samotnú technológiu autonómneho riadenia.

Čínska automobilka chce kúpiť americký Jeep

Great Wall má ambíciu byť najväčším výrobcom SUV na svete.