Zhovárame sa s Philipe Claverolom, konateľom spoločnosti Citroën Slovakia

Rozhovor s Philipe Claverolom, konateľom spoločnosti Citroën Slovakia, ktorá je importérom automobilov Citroën na Slovensko



Po autosalónových premiérach vlani v Paríži a v tomto roku v Ženeve predstavujete teraz v Španielsku krátko pred uvedením na trh model C5 európskym i zámorským novinárom. Čo si od nového modelu Citroën sľubuje?
„Autá značky Citroën boli vždy známe svojim komfortom, vysokým stupňom technológie, štýlom, ako aj vyhotovením. Ponuka automobilov s najlepšími vlastnosťami je v Citroëne dlhodobou tradíciou. Z praktického hľadiska je C5 vynikajúcim automobilom značky Citroën, čo dokážeme odborným posudkom hlavne na Slovensku, kde sme známi našimi malými a stredne veľkými automobilmi a našimi obchodnými autami.“

Článok pokračuje pod video reklamou

Dizajn karosérie C5 má s tradičnými, dosť výstrednými tvarmi automobilov Citroën už málo spoločného a priaznivcom značky sa vidia tvary nového modelu málo odvážne. Je to definitívny odklon od tradičných, tak trochu aj futuristických tvarov, alebo len prechodná zmena?
„V prvom rade by som rád spomenul, že automobil C5 je prvým v rámci PSA skupiny Peugeot Citroën group vyrobenej na stupni 3, ktorá je určená pre vyššie a luxusné modely. C5 využíva výhody priekopníckej architektúry, ktorá mu dovoľuje výnimočne priestranný interiér. Keď hovoríme o štýle, je zrejmé, že vyhotovenie C5 je skôr diskrétne a elegantné. Pamätáme na mnoho zákazníkov v tejto cenovej skupine, ktorí uprednostňujú klasické tvary. Veľká pozornosť je venovaná detailom, ako aj samotnému štýlu, je to automobil, ktorý je potrebné stále objavovať. V neposlednom rade štýl C5 s jeho klasickými a elegantnými tvarmi neprestane byť nikdy moderným. Je to auto pre nadšencov automobilov a „connaisseurs“.“

Nový C5 nahrádza úspešnú Xsantiu a dočasne aj nevyrábaný veľký XM. Dokáže „cépäťka“ splniť úlohu vlajkovej lode značky Citroën?
„Je mi úplne jasné, že top verzie automobilu C5 s motorom 3.0i V6 alebo 2.2 HDi môžu konkurovať najlepším autám dokonca i v luxusnej triede. C5 určuje nové štandardy, čo sa týka komfortu a kvality života, je to určite vlajková loď, na ktorú sme hrdí, že je v našich radoch.“

Nový Citroën C5 svojou technickou vyspelosťou patrí k špičke v strednej triede. Má tiež výbornú aerodynamiku, je priestranný a jeho variabilný interiér ponúka budúcim majiteľom vysokú úžitkovú hodnotu. Má teda aj vysoké ambície. Aké?
„Citroën C5 ponúka výhody, ktoré môžeme všeobecne nájsť u áut patriacich ku špičke. Avšak cena zostane na prijateľnej úrovni. Okrem našich obchodných zámerov s C5 máme ambície stať sa vzorom vo svojej kategórii. Na základe výnimočného komfortu, perfektného sedenia na ceste, technológii a kvality konečnej úpravy je to nepochybne dosiahnuteľný cieľ.“

K prednostiam značky Citroën patrí neodmysliteľne komfort hydropneumatického pruženia. Citroën C5 využíva už tretiu generáciu systému Hydractiv. V čom je nový?
„Predovšetkým je to novinka, pretože výška auta sa mení podľa rýchlosti. Navyše, vodič si môže vybrať z dvoch druhov nastavení: komfortná a dynamická. Je to inteligentné a spoľahlivé pruženie. Z toho dôvodu nepotrebuje údržbu ďalších 5 rokov alebo 200 000 km.“

Citroën C5 má aj ďalšie technické lahôdky, nie vždy bežné v strednej triede, a tých je hneď niekoľko. Priblížili by ste ich?
„Je veľmi zložité všetky ich vymenovať. Okrem nového systému značky pruženia Hydractiv 3 C5 zavádza komplexnú elektroniku, ktorá umožňuje funkciu black panel, samočinné zapínanie stieračov, palubný počítač, automatické zapnutie svetiel, senzor úbytku tlaku v pneumatikách, elektronický senzor parkovania. Popri navigačnom asistentovi bude k dispozícii náš Auto PC systém. Ak všetko zhrnieme, C5 disponuje všetkými najnovšími a užitočnými novinkami technicky možnými na tomto aute.“

Posledný veľký Citroën C5 má nielen nový dizajn, podvozok a bohatú výbavu, ale aj nové moderné pohonné jednotky. Ktoré to budú?
„Máme rozsiahlu škálu motorov od 1.8i 16V po nový 3.0i V6 s s výkonom 210 k. Zároveň ponúkame pohonnú jednotku 2.0i 16V a nový benzínový motor s priamym vstrekovaním 2.0 HPi, ktorý zlepšuje spotrebu a efektívnosť.
Dieselové motory, známe 2.0 HDi 110 k, ako aj celkom nový 2.2 HDi 16V s výkonom 136 k s praktickým filtrom, ktorý zachytáva a spaľuje časti produkované motorom. Tieto motory HDi sú v súčasnosti veľmi známe a možno ich považovať za najlepšie súčasné vznetové motory.“

Dá sa očakávať, že Citroën C5 bude na trhu žiadaným automobilom. Odkedy bude v predaji na Slovensku a aká cena sa predpokladá?
„Mohlo by sa zdať, že Citroën C5 so všetkými spomenutými výhodami príde na trh s visačkou vysokej ceny. Našou filozofiou je ponúknuť vybavenie vysokej kvality za rozumnú cenu. V tomto okamihu nemôžem povedať viac, ale som presvedčený, že cena C5 bude veľmi dobre prijatá. Predaj sa začne v nasledovných týždňoch, hneď po zabezpečení dostatku áut pre všetkých našich dílerov na Slovensku. Ako dobre viete, trend posledných 5 rokov je pre značku Citroën veľmi pozitívny a niet pochybností, že C5 podporí rozvoj značky Citroën vo svete a predovšetkým na Slovensku.“

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Talent - vzdelanie - úspech
  3. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  4. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  6. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  7. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  8. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  9. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
  10. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
  1. HubHub spája sily s Neulogy
  2. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  3. Byt alebo dom? V Novom Ružinove vyriešili dilemu za vás
  4. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  5. Uvažujete nad solárnymi kolektormi? Získajte príspevok až 1750 €
  6. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  7. Príbeh tradičného družstva - príbeh Antonína Kvapila
  8. V Botanickej záhrade SPU otvorili jedinečnú výstavu orchideí
  9. Noc architektúry 2018
  10. V súťaži Záhrada, Park a Detail roka uspeli absolventi SPU
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 28 265
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 20 407
  3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 11 864
  4. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 6 855
  5. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 6 460
  6. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 6 393
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 4 040
  8. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 3 590
  9. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove 3 115
  10. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 2 945

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Tragédiou Slovenska sú politici ako Danko. Ukazuje sa to aj pri zákone o drogách

Odbornosť je dôležitejšia než ideológia.

Neprehliadnite tiež

Rozlúčte sa s Partnerom, prichádza Peugeot Rifter

Okrem zmeny názvu prináša štýlovejší exteriér a prémiovejšiu kabínu.

Nové Volvo V60 pokračuje v tradícii rodinných kombi zo Švédska

Popri benzíne a nafte ponúkne dva plug-in hybridné motory.

Ako sa darí predajom elektromobilov v Európe? Renault poráža Nissan

Medziročne došlo v k 33-percentnému nárastu v predaji elektromobilov.

Opel Insignia Country Tourer nie je len o plastoch navyše (prvá jazda)

Zdvihnutie podvozka o 25 milimetrov je na rozbitých cestách citeľné zlepšenie.

BMW M oslavuje tridsať rokov bez strechy limitovanou edíciou

Špeciálna edícia M4 30 Jahre vznikne v počte 300 kusov, na modely z minulosti odkazuje exkluzívnymi farbami.