REDAKČNÝ TEST

Škoda Fabia Combi – praktický, na každý deň i na dovolenky

Je lepšie raz skúsiť, ako stokrát počuť – vraví múdre príslovie. Podobne to bolo aj v našom prípade so Škodou Fabia Combi s benzínovým motorom 1,4 16V s výkonom 75 k (55 kW). Testovanie Fabie s karosériou Combi pripadlo na čas, kedy sa v Ženeve konal toht


oročný autosalón. Predstava plahočiť sa s takto málo výkonným motorom vyše 1200 km z Bratislavy až k brehom Ženevského jazera nebudila pred dlhou cestou prílišný optimizmus, rovnako ako predpokladaná vyššia spotreba pri jazde po diaľnici. Príjemnejšia, poviete si, by bola limuzína s výkonom 115 až 120 k, prípadne až 150 k alebo auto s úsporným vznetovým motorom. Iné porekadlo však vraví, že keď dávajú, ber (keď bijú, utekaj). Rýchlo však zistíte, že automobil s elegantne zaoblenou zadnou časťou, unikátnym riešením v tejto kategórii malých automobilov, navyše s veľkým batožinovým priestorom s prekrytím roletkou je pre takúto cestu ako stvorený. A ak je k tomu aj solídna ponuka vnútorného priestoru, sedadiel s patričnou dĺžkou sedacej i operadlovej časti s vystupujúcimi bokmi pre dobré vedenie tela, začnete uvažovať inak a predstava z hrozne únavnej a dlhej cesty je aspoň na čas zažehnaná. Keď však zistíte, že nádrž má len 45 litrov a vy si plánujete rýchlosť „čo to dá“, vychádza, že čerpacie stanice v Rakúsku i Nemecku by mohli byť aj hustejšie, keďže kanister v kufri nie je príliš praktický.


Fabia Combi so šestnásťventilovým motorom s objemom 1,4 nemá však apetít smädného mnícha. A tak aj hustota siete čerpacích staníc v zahraničí je postačujúca, v aute sa príjemne sedí i cíti aj vyššia osoba. Až prekvapujúco dobre je odhlučnený motorový priestor od kabíny. Motor hravo zdoláva na „päťku“ aj dlhé a tiahle stúpania, pričom aj v tomto režime si zachováva kultivovaný a tichý chod, takže aj pri počúvaní integrovane zabudovaného autorádia netreba zvyšovať hlasitosť ako pri megafónoch. Motor vďaka svojej pružnosti a priebehu krútiaceho momentu poslušne reaguje na pridávanie plynu a poslušne zrýchľuje už od stredných otáčok bez toho, aby sme museli preraďovať na nižší prevod. Na udržanie požadovanej teploty v interiéri bolo naše škodovácke kombíčko vyzbrojené klimatizáciou s manuálnym nastavovaním. K jazdnému komfortu prispieval aj palubný počítač, najmä priebežnými informáciami o jazde, ako sú priemerná rýchlosť, počet ubehnutých kilometrov, priemerná spotreba a iné.


Neoceniteľným pomocníkom pri teplotách okolo nuly, najmä pre bezpečnosť jazdy, je merač vonkajšej teploty. Fabia veľmi milo prekvapila aj svojou spotrebou. Pri jazde, keď ručička tachometra neklesala pod stotridsať, vykazoval údaj o priemernej spotrebe 6,6 l/100 km, čo je na zážihový motor za daných jazdných podmienok takmer neskutočná spotreba. A tak prvé tankovanie sa nekonalo v Rakúsku ani Nemecku, ale až po prekročení švajčiarskych hraníc. Pre bezpečnú jazdu sú prvoradé jazdné vlastnosti. Toľko spochybňované, najmä niektorými českými médiami, sa nepreukázali ako pravdivé. Pravdou je opak: Škoda Fabia Combi má jazdné vlastnosti na úrovni základného hatchbacku a tie sú nespochybniteľné.


Škoda Fabia Combi aj s motorom 1,4 16V sa ukázal ako dospelý a aj vyspelý automobil, ktorý vie poskytnúť posádke primerané pohodlie, variabilný interiér s možnosťou sklápania sedadiel a vytvorenia potrebného priestoru na prevoz aj objemnejších predmetov, ktorý disponuje už v základe veľkým batožinovým priestorom. Fabia Combi zároveň svojim vzhľadom aj reprezentuje svojho majiteľa, pretože má moderný dizajn. Je to praktický automobil, vhodný tak na každodenné používanie, ako aj na výlety do prírody či na dovolenky. A čo je dôležité, je vhodný aj pre rodiny.

Škoda Fabia Combi 1,4 16V

Technické údaje

Motor
Vpredu naprieč uložený radový kvapalinou chladený zážihový štvorvalec s ventilovým rozvodom DOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily v každom valci. Samočinné vymedzovanie vôle ventilov. Blok motora a hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1390 cm3, vŕtanie a zdvih 76,5/75,6 mm. Kompresný pomer 10,5 : 1. Najväčší výkon 55 kW/75 k pri otáčkach 5000 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 126 Nm pri otáčkach 3800 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie benzínu.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne - 3,46 – 2,1 – 1,39 - 1,03 - 0,81, R – 3,18. Stály prevod hnanej nápravy 3,88.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Všetky kolesá nezávisle zavesené, predné na priečnych spodných ramenách a vzperách McPherson, priečny skrutný stabilizátor. Vzadu kľuková náprava s vlečenými ramenami. Odpruženie vinutými pružinami s hydraulickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy kvapalinové dvojokruhové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové. Protiblokovací systém ABS s EBD/ASR. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 185/60 R 14.

Karoséria
Samonosná oceľová, plne pozinkovaná. Päťdverový, päťmiestny hatchback.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4222/1646/1451 mm, rázvor náprav 2462 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1435/1419 mm. Priemer otáčania 10,5 m. Pohotovostná hmotnosť 1095 kg. Objem batožinového priestoru 426/1225 l. Objem palivovej nádrže 45 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 170 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 14,1 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 9,3/5,3/6,7 l/100 km.

Cena: 448 900 Sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  1. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  2. Detské zúbky sú veda
  3. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Rastie nám pokrivená generácia?
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  8. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 15 605
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 801
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 294
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 3 166
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 012
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 366
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 299
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 124
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 071
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 636

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan: Bol som zmierený s tým, že nevyhrám

Slovenský cyklista dokázal to, čo sa ešte nikdy nikomu nepodarilo.

KOMENTÁRE

Až teraz si Merkelová začína budovať svoj odkaz

Bude to ona, kto bude ovládať nemeckú aj európsku politiku.

Neprehliadnite tiež

Nová Kia Stonic osloví tínedžera aj dôchodcu (prvá jazda)

Do predaja sa na Slovensku dostane 14. októbra.

Malá XC40 so sebou prináša veľké zmeny

Volvo predstavilo svoje najmenšie SUV, prináša hneď niekoľko noviniek

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.