SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky
REDAKČNÝ TEST

Škoda Fabia Combi – praktický, na každý deň i na dovolenky

Je lepšie raz skúsiť, ako stokrát počuť – vraví múdre príslovie. Podobne to bolo aj v našom prípade so Škodou Fabia Combi s benzínovým motorom 1,4 16V s výkonom 75 k (55 kW). Testovanie Fabie s karosériou Combi pripadlo na čas, kedy sa v Ženeve konal toht


oročný autosalón. Predstava plahočiť sa s takto málo výkonným motorom vyše 1200 km z Bratislavy až k brehom Ženevského jazera nebudila pred dlhou cestou prílišný optimizmus, rovnako ako predpokladaná vyššia spotreba pri jazde po diaľnici. Príjemnejšia, poviete si, by bola limuzína s výkonom 115 až 120 k, prípadne až 150 k alebo auto s úsporným vznetovým motorom. Iné porekadlo však vraví, že keď dávajú, ber (keď bijú, utekaj). Rýchlo však zistíte, že automobil s elegantne zaoblenou zadnou časťou, unikátnym riešením v tejto kategórii malých automobilov, navyše s veľkým batožinovým priestorom s prekrytím roletkou je pre takúto cestu ako stvorený. A ak je k tomu aj solídna ponuka vnútorného priestoru, sedadiel s patričnou dĺžkou sedacej i operadlovej časti s vystupujúcimi bokmi pre dobré vedenie tela, začnete uvažovať inak a predstava z hrozne únavnej a dlhej cesty je aspoň na čas zažehnaná. Keď však zistíte, že nádrž má len 45 litrov a vy si plánujete rýchlosť „čo to dá“, vychádza, že čerpacie stanice v Rakúsku i Nemecku by mohli byť aj hustejšie, keďže kanister v kufri nie je príliš praktický.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Fabia Combi so šestnásťventilovým motorom s objemom 1,4 nemá však apetít smädného mnícha. A tak aj hustota siete čerpacích staníc v zahraničí je postačujúca, v aute sa príjemne sedí i cíti aj vyššia osoba. Až prekvapujúco dobre je odhlučnený motorový priestor od kabíny. Motor hravo zdoláva na „päťku“ aj dlhé a tiahle stúpania, pričom aj v tomto režime si zachováva kultivovaný a tichý chod, takže aj pri počúvaní integrovane zabudovaného autorádia netreba zvyšovať hlasitosť ako pri megafónoch. Motor vďaka svojej pružnosti a priebehu krútiaceho momentu poslušne reaguje na pridávanie plynu a poslušne zrýchľuje už od stredných otáčok bez toho, aby sme museli preraďovať na nižší prevod. Na udržanie požadovanej teploty v interiéri bolo naše škodovácke kombíčko vyzbrojené klimatizáciou s manuálnym nastavovaním. K jazdnému komfortu prispieval aj palubný počítač, najmä priebežnými informáciami o jazde, ako sú priemerná rýchlosť, počet ubehnutých kilometrov, priemerná spotreba a iné.

Skryť Vypnúť reklamu

Neoceniteľným pomocníkom pri teplotách okolo nuly, najmä pre bezpečnosť jazdy, je merač vonkajšej teploty. Fabia veľmi milo prekvapila aj svojou spotrebou. Pri jazde, keď ručička tachometra neklesala pod stotridsať, vykazoval údaj o priemernej spotrebe 6,6 l/100 km, čo je na zážihový motor za daných jazdných podmienok takmer neskutočná spotreba. A tak prvé tankovanie sa nekonalo v Rakúsku ani Nemecku, ale až po prekročení švajčiarskych hraníc. Pre bezpečnú jazdu sú prvoradé jazdné vlastnosti. Toľko spochybňované, najmä niektorými českými médiami, sa nepreukázali ako pravdivé. Pravdou je opak: Škoda Fabia Combi má jazdné vlastnosti na úrovni základného hatchbacku a tie sú nespochybniteľné.


Škoda Fabia Combi aj s motorom 1,4 16V sa ukázal ako dospelý a aj vyspelý automobil, ktorý vie poskytnúť posádke primerané pohodlie, variabilný interiér s možnosťou sklápania sedadiel a vytvorenia potrebného priestoru na prevoz aj objemnejších predmetov, ktorý disponuje už v základe veľkým batožinovým priestorom. Fabia Combi zároveň svojim vzhľadom aj reprezentuje svojho majiteľa, pretože má moderný dizajn. Je to praktický automobil, vhodný tak na každodenné používanie, ako aj na výlety do prírody či na dovolenky. A čo je dôležité, je vhodný aj pre rodiny.

Skryť Vypnúť reklamu

Škoda Fabia Combi 1,4 16V

Technické údaje

Motor
Vpredu naprieč uložený radový kvapalinou chladený zážihový štvorvalec s ventilovým rozvodom DOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily v každom valci. Samočinné vymedzovanie vôle ventilov. Blok motora a hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1390 cm3, vŕtanie a zdvih 76,5/75,6 mm. Kompresný pomer 10,5 : 1. Najväčší výkon 55 kW/75 k pri otáčkach 5000 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 126 Nm pri otáčkach 3800 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie benzínu.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne - 3,46 – 2,1 – 1,39 - 1,03 - 0,81, R – 3,18. Stály prevod hnanej nápravy 3,88.

Skryť Vypnúť reklamu

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Všetky kolesá nezávisle zavesené, predné na priečnych spodných ramenách a vzperách McPherson, priečny skrutný stabilizátor. Vzadu kľuková náprava s vlečenými ramenami. Odpruženie vinutými pružinami s hydraulickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy kvapalinové dvojokruhové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové. Protiblokovací systém ABS s EBD/ASR. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 185/60 R 14.

Karoséria
Samonosná oceľová, plne pozinkovaná. Päťdverový, päťmiestny hatchback.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4222/1646/1451 mm, rázvor náprav 2462 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1435/1419 mm. Priemer otáčania 10,5 m. Pohotovostná hmotnosť 1095 kg. Objem batožinového priestoru 426/1225 l. Objem palivovej nádrže 45 l.

Skryť Vypnúť reklamu

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 170 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 14,1 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 9,3/5,3/6,7 l/100 km.

Cena: 448 900 Sk

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  2. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  3. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  6. Budovanie zelenej značky
  7. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  8. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  9. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  10. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 854
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 22 655
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 16 830
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 088
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 701
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 503
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 599
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 524
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 394
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 342
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná fotografia.

Slovensko sa bojí míňať vakcíny, aby zostalo na druhú dávku.

20 h
Petra Vlhová ide obrovský slalom.

Sledujte online prenos s nami.

2 h
 Milan Uhrík v končí v Kotlebovej strane.

Pozícia Kotlebu sa výrazne upevnila po zmene v stanovách.

2 h

Neprehliadnite tiež

Chevrolet Corvette Stingray

Dnes má jeho kabriolet už slušnú hodnotu.

20 h
Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan