REDAKČNÝ TEST

Škoda Fabia Combi – praktický, na každý deň i na dovolenky

Je lepšie raz skúsiť, ako stokrát počuť – vraví múdre príslovie. Podobne to bolo aj v našom prípade so Škodou Fabia Combi s benzínovým motorom 1,4 16V s výkonom 75 k (55 kW). Testovanie Fabie s karosériou Combi pripadlo na čas, kedy sa v Ženeve konal toht


oročný autosalón. Predstava plahočiť sa s takto málo výkonným motorom vyše 1200 km z Bratislavy až k brehom Ženevského jazera nebudila pred dlhou cestou prílišný optimizmus, rovnako ako predpokladaná vyššia spotreba pri jazde po diaľnici. Príjemnejšia, poviete si, by bola limuzína s výkonom 115 až 120 k, prípadne až 150 k alebo auto s úsporným vznetovým motorom. Iné porekadlo však vraví, že keď dávajú, ber (keď bijú, utekaj). Rýchlo však zistíte, že automobil s elegantne zaoblenou zadnou časťou, unikátnym riešením v tejto kategórii malých automobilov, navyše s veľkým batožinovým priestorom s prekrytím roletkou je pre takúto cestu ako stvorený. A ak je k tomu aj solídna ponuka vnútorného priestoru, sedadiel s patričnou dĺžkou sedacej i operadlovej časti s vystupujúcimi bokmi pre dobré vedenie tela, začnete uvažovať inak a predstava z hrozne únavnej a dlhej cesty je aspoň na čas zažehnaná. Keď však zistíte, že nádrž má len 45 litrov a vy si plánujete rýchlosť „čo to dá“, vychádza, že čerpacie stanice v Rakúsku i Nemecku by mohli byť aj hustejšie, keďže kanister v kufri nie je príliš praktický.


Fabia Combi so šestnásťventilovým motorom s objemom 1,4 nemá však apetít smädného mnícha. A tak aj hustota siete čerpacích staníc v zahraničí je postačujúca, v aute sa príjemne sedí i cíti aj vyššia osoba. Až prekvapujúco dobre je odhlučnený motorový priestor od kabíny. Motor hravo zdoláva na „päťku“ aj dlhé a tiahle stúpania, pričom aj v tomto režime si zachováva kultivovaný a tichý chod, takže aj pri počúvaní integrovane zabudovaného autorádia netreba zvyšovať hlasitosť ako pri megafónoch. Motor vďaka svojej pružnosti a priebehu krútiaceho momentu poslušne reaguje na pridávanie plynu a poslušne zrýchľuje už od stredných otáčok bez toho, aby sme museli preraďovať na nižší prevod. Na udržanie požadovanej teploty v interiéri bolo naše škodovácke kombíčko vyzbrojené klimatizáciou s manuálnym nastavovaním. K jazdnému komfortu prispieval aj palubný počítač, najmä priebežnými informáciami o jazde, ako sú priemerná rýchlosť, počet ubehnutých kilometrov, priemerná spotreba a iné.


Neoceniteľným pomocníkom pri teplotách okolo nuly, najmä pre bezpečnosť jazdy, je merač vonkajšej teploty. Fabia veľmi milo prekvapila aj svojou spotrebou. Pri jazde, keď ručička tachometra neklesala pod stotridsať, vykazoval údaj o priemernej spotrebe 6,6 l/100 km, čo je na zážihový motor za daných jazdných podmienok takmer neskutočná spotreba. A tak prvé tankovanie sa nekonalo v Rakúsku ani Nemecku, ale až po prekročení švajčiarskych hraníc. Pre bezpečnú jazdu sú prvoradé jazdné vlastnosti. Toľko spochybňované, najmä niektorými českými médiami, sa nepreukázali ako pravdivé. Pravdou je opak: Škoda Fabia Combi má jazdné vlastnosti na úrovni základného hatchbacku a tie sú nespochybniteľné.


Škoda Fabia Combi aj s motorom 1,4 16V sa ukázal ako dospelý a aj vyspelý automobil, ktorý vie poskytnúť posádke primerané pohodlie, variabilný interiér s možnosťou sklápania sedadiel a vytvorenia potrebného priestoru na prevoz aj objemnejších predmetov, ktorý disponuje už v základe veľkým batožinovým priestorom. Fabia Combi zároveň svojim vzhľadom aj reprezentuje svojho majiteľa, pretože má moderný dizajn. Je to praktický automobil, vhodný tak na každodenné používanie, ako aj na výlety do prírody či na dovolenky. A čo je dôležité, je vhodný aj pre rodiny.

Škoda Fabia Combi 1,4 16V

Technické údaje

Motor
Vpredu naprieč uložený radový kvapalinou chladený zážihový štvorvalec s ventilovým rozvodom DOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily v každom valci. Samočinné vymedzovanie vôle ventilov. Blok motora a hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1390 cm3, vŕtanie a zdvih 76,5/75,6 mm. Kompresný pomer 10,5 : 1. Najväčší výkon 55 kW/75 k pri otáčkach 5000 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 126 Nm pri otáčkach 3800 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie benzínu.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne - 3,46 – 2,1 – 1,39 - 1,03 - 0,81, R – 3,18. Stály prevod hnanej nápravy 3,88.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Všetky kolesá nezávisle zavesené, predné na priečnych spodných ramenách a vzperách McPherson, priečny skrutný stabilizátor. Vzadu kľuková náprava s vlečenými ramenami. Odpruženie vinutými pružinami s hydraulickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy kvapalinové dvojokruhové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové. Protiblokovací systém ABS s EBD/ASR. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 185/60 R 14.

Karoséria
Samonosná oceľová, plne pozinkovaná. Päťdverový, päťmiestny hatchback.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4222/1646/1451 mm, rázvor náprav 2462 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1435/1419 mm. Priemer otáčania 10,5 m. Pohotovostná hmotnosť 1095 kg. Objem batožinového priestoru 426/1225 l. Objem palivovej nádrže 45 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 170 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 14,1 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 9,3/5,3/6,7 l/100 km.

Cena: 448 900 Sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 25 362
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 657
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 573
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 563
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 233
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 077
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 953
  8. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 853
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 810
  10. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 770

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súboj v koalícii Danko rozpútal a aj naň doplatil

Šéf SNS zváži odchod z politiky. Politológ hovorí, že predvídateľnosť jeho krokov sa stále znižuje.

KOMENTÁRE

Politika ako Danko nikto nechce, demokrati ani oligarchovia

Definitívny politický pád Danka sme sledovali v priamom prenose.

SVET

Sochy ničia na Ukrajine aj v Poľsku, pokračujú Američania

V Amerike sa šíri ničenie sôch z čias občianskej vojny.

DOMOV

Danko: Toto sklamanie si v tichosti prežijem sám

Výber najlepších výrokov z takmer polhodinového prejavu Danka.

Neprehliadnite tiež

Porsche 911 dostalo špeciálnu metalízu, ktorá stojí ako nové Porsche 911

Jedinečnosť je zaručená, v špeciálnych farbách Chromaflair sa vyrobí maximálne päť kusov za rok.

Volkswagen láka na štýlový crossover. Svetu ho predstaví o týždeň

Model T-Roc dizajnovo nadviaže na koncept z roku 2014.

S novým asfaltom vydržia cesty dlhšie, sú v ňom magnetické nanočastice

Rozpraskaný asfalt sa môže zahojiť, stačí pridať teplo a magnetickú silu.