SME
Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

Škoda Fabia Combi – praktický, na každý deň i na dovolenky

Je lepšie raz skúsiť, ako stokrát počuť – vraví múdre príslovie. Podobne to bolo aj v našom prípade so Škodou Fabia Combi s benzínovým motorom 1,4 16V s výkonom 75 k (55 kW). Testovanie Fabie s karosériou Combi pripadlo na čas, kedy sa v Ženeve konal toht


oročný autosalón. Predstava plahočiť sa s takto málo výkonným motorom vyše 1200 km z Bratislavy až k brehom Ženevského jazera nebudila pred dlhou cestou prílišný optimizmus, rovnako ako predpokladaná vyššia spotreba pri jazde po diaľnici. Príjemnejšia, poviete si, by bola limuzína s výkonom 115 až 120 k, prípadne až 150 k alebo auto s úsporným vznetovým motorom. Iné porekadlo však vraví, že keď dávajú, ber (keď bijú, utekaj). Rýchlo však zistíte, že automobil s elegantne zaoblenou zadnou časťou, unikátnym riešením v tejto kategórii malých automobilov, navyše s veľkým batožinovým priestorom s prekrytím roletkou je pre takúto cestu ako stvorený. A ak je k tomu aj solídna ponuka vnútorného priestoru, sedadiel s patričnou dĺžkou sedacej i operadlovej časti s vystupujúcimi bokmi pre dobré vedenie tela, začnete uvažovať inak a predstava z hrozne únavnej a dlhej cesty je aspoň na čas zažehnaná. Keď však zistíte, že nádrž má len 45 litrov a vy si plánujete rýchlosť „čo to dá“, vychádza, že čerpacie stanice v Rakúsku i Nemecku by mohli byť aj hustejšie, keďže kanister v kufri nie je príliš praktický.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Fabia Combi so šestnásťventilovým motorom s objemom 1,4 nemá však apetít smädného mnícha. A tak aj hustota siete čerpacích staníc v zahraničí je postačujúca, v aute sa príjemne sedí i cíti aj vyššia osoba. Až prekvapujúco dobre je odhlučnený motorový priestor od kabíny. Motor hravo zdoláva na „päťku“ aj dlhé a tiahle stúpania, pričom aj v tomto režime si zachováva kultivovaný a tichý chod, takže aj pri počúvaní integrovane zabudovaného autorádia netreba zvyšovať hlasitosť ako pri megafónoch. Motor vďaka svojej pružnosti a priebehu krútiaceho momentu poslušne reaguje na pridávanie plynu a poslušne zrýchľuje už od stredných otáčok bez toho, aby sme museli preraďovať na nižší prevod. Na udržanie požadovanej teploty v interiéri bolo naše škodovácke kombíčko vyzbrojené klimatizáciou s manuálnym nastavovaním. K jazdnému komfortu prispieval aj palubný počítač, najmä priebežnými informáciami o jazde, ako sú priemerná rýchlosť, počet ubehnutých kilometrov, priemerná spotreba a iné.

SkryťVypnúť reklamu

Neoceniteľným pomocníkom pri teplotách okolo nuly, najmä pre bezpečnosť jazdy, je merač vonkajšej teploty. Fabia veľmi milo prekvapila aj svojou spotrebou. Pri jazde, keď ručička tachometra neklesala pod stotridsať, vykazoval údaj o priemernej spotrebe 6,6 l/100 km, čo je na zážihový motor za daných jazdných podmienok takmer neskutočná spotreba. A tak prvé tankovanie sa nekonalo v Rakúsku ani Nemecku, ale až po prekročení švajčiarskych hraníc. Pre bezpečnú jazdu sú prvoradé jazdné vlastnosti. Toľko spochybňované, najmä niektorými českými médiami, sa nepreukázali ako pravdivé. Pravdou je opak: Škoda Fabia Combi má jazdné vlastnosti na úrovni základného hatchbacku a tie sú nespochybniteľné.


Škoda Fabia Combi aj s motorom 1,4 16V sa ukázal ako dospelý a aj vyspelý automobil, ktorý vie poskytnúť posádke primerané pohodlie, variabilný interiér s možnosťou sklápania sedadiel a vytvorenia potrebného priestoru na prevoz aj objemnejších predmetov, ktorý disponuje už v základe veľkým batožinovým priestorom. Fabia Combi zároveň svojim vzhľadom aj reprezentuje svojho majiteľa, pretože má moderný dizajn. Je to praktický automobil, vhodný tak na každodenné používanie, ako aj na výlety do prírody či na dovolenky. A čo je dôležité, je vhodný aj pre rodiny.

SkryťVypnúť reklamu

Škoda Fabia Combi 1,4 16V

Technické údaje

Motor
Vpredu naprieč uložený radový kvapalinou chladený zážihový štvorvalec s ventilovým rozvodom DOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily v každom valci. Samočinné vymedzovanie vôle ventilov. Blok motora a hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1390 cm3, vŕtanie a zdvih 76,5/75,6 mm. Kompresný pomer 10,5 : 1. Najväčší výkon 55 kW/75 k pri otáčkach 5000 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 126 Nm pri otáčkach 3800 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie benzínu.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne - 3,46 – 2,1 – 1,39 - 1,03 - 0,81, R – 3,18. Stály prevod hnanej nápravy 3,88.

SkryťVypnúť reklamu

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Všetky kolesá nezávisle zavesené, predné na priečnych spodných ramenách a vzperách McPherson, priečny skrutný stabilizátor. Vzadu kľuková náprava s vlečenými ramenami. Odpruženie vinutými pružinami s hydraulickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy kvapalinové dvojokruhové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové. Protiblokovací systém ABS s EBD/ASR. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 185/60 R 14.

Karoséria
Samonosná oceľová, plne pozinkovaná. Päťdverový, päťmiestny hatchback.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4222/1646/1451 mm, rázvor náprav 2462 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1435/1419 mm. Priemer otáčania 10,5 m. Pohotovostná hmotnosť 1095 kg. Objem batožinového priestoru 426/1225 l. Objem palivovej nádrže 45 l.

SkryťVypnúť reklamu

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 170 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 14,1 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 9,3/5,3/6,7 l/100 km.

Cena: 448 900 Sk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  2. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  5. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  6. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  7. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  2. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  3. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  4. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  5. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  6. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  7. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  8. Modernizácia VÚSCH rozšíri a skvalitní zdravotnú starostlivosť
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 217
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 363
  3. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 6 868
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 4 869
  5. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 4 380
  6. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 960
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 764
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 157
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Súkromné lietadlo od spoločnosti Wheels Up

Zuckerberg prelietal v tryskáči 1,6 milióna a emisie prudko rastú.


19 h
Klimatológ Pavol Faško.

Záhorie má podľa klimatológa najvyššiu pravdepodobnosť vzniku tornád.


3 h
Bývalá štátna tajomníčka Monika Jankovská.

Trnavský súd zatiaľ nepovedal, či ju bude súdiť napriek zlej psychike.


19 h

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 6 ďalší 12 h

Blogy SME

  1. Kristína Jakubičková: Kráľovná zdravých raňajok
  2. Ján Raclavský: Slepí kresťanskí bojovníci
  3. Štefan Vidlár: Pštrosi v písku
  4. Tomáš Jacko: Mala by sa prezidentka stretávať s extrémistami?
  5. Irena Šimuneková: Trenčiansky luh a okolie
  6. Vladimír Krátky: Šialenstvo raketové vs. šialenstvá iné ?
  7. Marek Brenčič: Ukrajine prajem, aby bežala úspešný maratón
  8. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 238
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 6 321
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 5 470
  4. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 045
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 990
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 607
  7. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 124
  8. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 031
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu