V roku 1961 po prvý raz nahradil v zážihovom (benzínovom) motore Glas reťaz na pohon vačkového hriadeľa ozubený remeň. Potom sa ozubený remeň začal čoraz viac používať v konštrukcii spaľovacích motorov. V súčasnosti sa oceňuje jeho jednoduchosť, prispôsobivosť rôznym obežným dráham, nízka hmotnosť, malá náročnosť na priestor, nízke výrobné náklady i malá rozťažnosť, ktorá umožňuje zachovanie presnosti časovania ventilov i nastavenia zapaľovania (v súčasnosti sa dosahuje tolerancia 1 až 1,5 stupňa na kľukovom hriadeli), malé trecie straty a tým aj nízka spotreba paliva, malé množstvo škodlivín vo výfukových plynoch a tichosť chodu. Dnes sa ozubený remeň používa v troch štvrtinách európskych motorov a značne sa rozšíril tiež v oblasti vysokozaťažených vznetových (naftových) motorov.
Dnes dosahujú ozubené remene v zážihových motoroch životnosť 120- až 160-tisíc kilometrov a vo vznetových motoroch 90- až 160-tisíc kilometrov. V niektorých zážihových motoroch však už teraz vydrží ozubený remeň toľko ako motor. Vo všeobecnosti sa dnes vyžaduje životnosť motora 240-tisíc kilometrov. Nové ozubené remene majú tiež vydržať 240-tisíc kilometrov alebo 10 až 12 rokov. To si vyžiadalo použiť vysokokvalitné materiály na základe sklených kordov s nízkym opotrebením a automatický systém napínania remeňa.
Je zaujímavé spomenúť, že zvýšenie výkonu rotačných vstrekovacích čerpadiel vznetových motorov spôsobilo značne väčšie namáhanie ozubeného remeňa. Naproti tomu súčasná najnovšia technika vstrekovania Common Rail znížila mechanické zaťaženie ozubeného remeňa na úroveň zážihových motorov. Vďaka tomu sa tu podarilo predĺžiť životnosť ozubeného remeňa na vyše 300-tisíc kilometrov.
Autor: AI