SME

C4 Hybrid HDi = 3,4 l/ 100 km

Vozidlá s hybridným pohonom už nemusia používať iba benzínový motor. Citroen ako prvý na svete predstavil funkčný prototyp automobilu poháňaného hybridnou sústavou s elektromotorom a naftovým motorom HDi, ktorý je na stavbu vhodnejší , pretože má o 20%

Vozidlá s hybridným pohonom už nemusia používať iba benzínový motor. Citroen ako prvý na svete predstavil funkčný prototyp automobilu poháňaného hybridnou sústavou s elektromotorom a naftovým motorom HDi, ktorý je na stavbu vhodnejší , pretože má o 20% nižšiu spotrebu než porovnateľný benzínový agregát.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V koncepte Hybrid HDi má naftový motor systém Stop&Start. Akonáhle vozidlo zastane, motor sa samočinne vypne. Keď vodič opätovne stlačí plynový pedál, motor sa v priebehu necelej sekundy naštartuje. Systém Stop&Start je prvýkrát použitý na naftovom motore, ktorý sa predtým javil ako nevhodný. Pri rozbehu pomáha vozidlu elektromotor zabudovaný medzi spaľovacím motorom a prevodovkou. Počas brzdenia a pri ustálenej rýchlosti funguje elektromotor ako generátor, aby mohol dobíjať batérie. Elektromotor sa zapája do činnosti v situáciách, kedy spaľovacie mtoroy spotrebujú najviac paliva, teda pri zrýchlení a pohýnaní sa z miesta. Pri rýchlosti do 50 km/h dokáže Hybrid HDi prejsť na elektrický pohon 5 km. Spoločný ťah sústavy naftového motora (66 kW) a elektromotora (16 kW) prináša efekt aj v o 35 % lepšej dynamike. Z enviromentálneho hľadiska okrem nižšej spotreby paliva zaujme pokles CO2 vo výfukových plynoch o 45 %.

SkryťVypnúť reklamu

Koncept Hybrid Hdi spotrebuje v mestskom režime menej paliva (3,0 l/100 km) než je jeho celková priemerná spotreba 3,4 l/100 km. Klasickú manuálnu prevodovku nahradila automatizovaná manuálna prevodovka SensoDrive. Na sériovú výrobu budeme musieť počkať až do roku 2010.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vysvetlivky: 1 – naftový motor 1,6 HDi (66kW/90k), 2 – časticový filter výfukových plynov, 3 – systém Stop&Start, 4 – elektromotor/generátor (16 kW/22k), 5- automatizovaná manuálna prevodovka SensoDrive, 6 – riadiaca elektronika na transformáciu napätia a menič, 7 – akomulátor 12 V, 8 – riadiaca elektronika hybridného pohonu, 9 – vysokonapäťové vodiče (288 V), 10 - zotrvačník

SkryťVypnúť reklamu

Porovnanie súčasnosti a budúcnosti

Parameter Citroen C4 1,6 HDi C4 Hybride HDi
Priemerná spotreba
MVEG cyklus (l/100km) 4,7 3,4
Spotreba v meste (l/100km) 5,9 3,0
CO2 (g/km) 142 80 (-45 %)
Zrýchlenie z 30 -60 km/h (s) 5,8 3,5
Zrýchlenie z 80 -120 km/h (s) 13,0 10,6

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 366
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 11 355
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 919
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 799
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 496
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 425
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 117
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  2. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  3. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  4. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  5. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  6. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  7. Alojz Baránik: Vedúca úloha Združenia sudcov v súdnictve potvrdená
  8. Vladimír Čuchran: Parlamentný permanentný superalkoholizmus - obraz dekadentnej doby, spoločnosti, vládnutia
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 642
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 28 188
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 368
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 096
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 810
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 257
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 921
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 494
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
SkryťZatvoriť reklamu