SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

C4 Hybrid HDi = 3,4 l/ 100 km

Vozidlá s hybridným pohonom už nemusia používať iba benzínový motor. Citroen ako prvý na svete predstavil funkčný prototyp automobilu poháňaného hybridnou sústavou s elektromotorom a naftovým motorom HDi, ktorý je na stavbu vhodnejší , pretože má o 20%

Vozidlá s hybridným pohonom už nemusia používať iba benzínový motor. Citroen ako prvý na svete predstavil funkčný prototyp automobilu poháňaného hybridnou sústavou s elektromotorom a naftovým motorom HDi, ktorý je na stavbu vhodnejší , pretože má o 20% nižšiu spotrebu než porovnateľný benzínový agregát.

V koncepte Hybrid HDi má naftový motor systém Stop&Start. Akonáhle vozidlo zastane, motor sa samočinne vypne. Keď vodič opätovne stlačí plynový pedál, motor sa v priebehu necelej sekundy naštartuje. Systém Stop&Start je prvýkrát použitý na naftovom motore, ktorý sa predtým javil ako nevhodný. Pri rozbehu pomáha vozidlu elektromotor zabudovaný medzi spaľovacím motorom a prevodovkou. Počas brzdenia a pri ustálenej rýchlosti funguje elektromotor ako generátor, aby mohol dobíjať batérie. Elektromotor sa zapája do činnosti v situáciách, kedy spaľovacie mtoroy spotrebujú najviac paliva, teda pri zrýchlení a pohýnaní sa z miesta. Pri rýchlosti do 50 km/h dokáže Hybrid HDi prejsť na elektrický pohon 5 km. Spoločný ťah sústavy naftového motora (66 kW) a elektromotora (16 kW) prináša efekt aj v o 35 % lepšej dynamike. Z enviromentálneho hľadiska okrem nižšej spotreby paliva zaujme pokles CO2 vo výfukových plynoch o 45 %.

Koncept Hybrid Hdi spotrebuje v mestskom režime menej paliva (3,0 l/100 km) než je jeho celková priemerná spotreba 3,4 l/100 km. Klasickú manuálnu prevodovku nahradila automatizovaná manuálna prevodovka SensoDrive. Na sériovú výrobu budeme musieť počkať až do roku 2010.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vysvetlivky: 1 – naftový motor 1,6 HDi (66kW/90k), 2 – časticový filter výfukových plynov, 3 – systém Stop&Start, 4 – elektromotor/generátor (16 kW/22k), 5- automatizovaná manuálna prevodovka SensoDrive, 6 – riadiaca elektronika na transformáciu napätia a menič, 7 – akomulátor 12 V, 8 – riadiaca elektronika hybridného pohonu, 9 – vysokonapäťové vodiče (288 V), 10 - zotrvačník

Porovnanie súčasnosti a budúcnosti

Parameter Citroen C4 1,6 HDi C4 Hybride HDi
Priemerná spotreba
MVEG cyklus (l/100km) 4,7 3,4
Spotreba v meste (l/100km) 5,9 3,0
CO2 (g/km) 142 80 (-45 %)
Zrýchlenie z 30 -60 km/h (s) 5,8 3,5
Zrýchlenie z 80 -120 km/h (s) 13,0 10,6

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  2. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  3. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  4. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  7. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  8. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  9. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  10. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 073
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 215
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 973
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 713
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 675
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 513
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 281
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 494
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 275
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 096
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Ilustračné foto.
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.
Leonardo DiCaprio

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L