SME
Utorok, 21. marec, 2023 | Meniny má Blahoslav
reklama

Honda Civic 1,8 i-VTEC Sport

Nový Civic sa vzpiera všetkým zaužívaným trendom. Začalo to rozmermi karosérie, ktoré sú menšie než mal predchodca, a to si pri všeobecnom zväčšovaní automobilov v rámci tried dovolí iba málokto. Alibistické odvolávanie sa na vnútorný priestor prameniaci

Nový Civic sa vzpiera všetkým zaužívaným trendom. Začalo to rozmermi karosérie, ktoré sú menšie než mal predchodca, a to si pri všeobecnom zväčšovaní automobilov v rámci tried dovolí iba málokto. Alibistické odvolávanie sa na vnútorný priestor prameniaci z väčších vonkajších rozmerov teda neobstojí.


Totálne iný
Pri preskúmaní proporcií karosérie je každému jasné, že vnútorný priestor vznikol v originálnom tvare automobilového vajíčka. Zvlášť prekvapuje priestor vzadu. Vpredu sa taktiež na nedostatok miesta sťažovať nemožno. Akurát polkruhový tvar prístrojovej dosky ústí pri dverách v ostrom výčnelku, ktorý môže obmedzovať pri nasadaní. Inak je interiér na túto triedu priestranný až do takej miery, že sa môžu lídri triedy červenať. Zmena k lepšiemu hlavne v porovnaní s predchádzajúcim Civicom nastala v použitých materiáloch, ktoré začínajú byť hodné ceny auta. S vnútorným dizajnom sa treba vyrovnať a prijať ho rovnako ako fakt, že Civic už neexistuje v chudobnej slovenskej výbave na hranici pol milióna korún.


Predsudky zostávajú bokom
Náš rezervovaný prístup k novej koncepcii interiéru zmizol po pár dňoch. Civic sa rovnako ľahko ovláda ako každá športová Honda. Elektronika pomáha, ale neobmedzuje a variabilita zadnej časti presahuje doteraz platné možnosti kompaktných hatchbackov. Pred rozmiestnením ovládacích prvkov vrátane radiacej páky klobúk dole. Jedine plast okolo radiacej páky a polguľa, z ktorej páka vyčnieva, pôsobí trochu lacno.


Podvozok
Snáď žiadnemu Civicu v histórii sme nemuseli vyčítať nedostatočný kontakt vodiča s cestou. S komfortom pruženia prejazdom nerovností a odhlučnením podvozka to bývalo horšie. Konštruktéri si toho boli vedomí a pripravili skutočne dobrý podvozok. Ak sa dostane Civic na hranicu priľnavosti, k čomu dokáže motor 1,8 i-VTEC celkom ľahko vyprovokovať, šmýka sa skôr prednou časťou smerom von (nedotáčavo). Príjemný zvrat nastal v prístupnosti motorov Honda k bežnej jazde. Zážihový štvorvalec 1,8 i-VTEC má chuť do práce v nízkych otáčkach a pri výkone 103 kW/140 k netreba za bežnú dynamickú jazdu platiť viac. V bežnom režime sa spotreba pohybuje okolo 7 litrov paliva, lepšie vychutnanie auta vychádza na 9,1 l/100 km. Pri jazde plnej odriekania klesol priemer na 6,1 l/100 km. Podľa nás sa reálny priemer bude pohybovať okolo 8 l/100 km.

Presvedčil
Istej skupine motoristov nový Civic učaruje už na prvý pohľad. Z vlastnej skúsenosti však vieme, že dokáže osloviť aj tú druhú skupinu. Za extravaganciou sa ukrývajú skutočné hodnoty založené na ergonómii, variabilite a jazdných vlastnostiach.



Na trhu niet výraznejšieho auta nižšej strednej triedy než je Honda Civic. Technickému dizajnu pristane aj čierna farba a doplnky verzie sport. Expresívny dizajn nesie v sebe riziko, že nebude všeobecne obľúbený, pre istý okruh zákazníkov však znamená osudovú príťažlivosť.








Podvozok a jazdné vlastnosti
zodpovedajú dynamickému vzhľadu s dvomi koncovkami výfuku. V hraničných situáciách, ktoré vodič ľahko rozpozná, je Civic nedotáčavý.






 


K agilnému motoru patrí šesťstupňová prevodovka a imidžové prvky verzie Sport. Hliníkové pedále sú v tomto prípade súčasťou sériového vybavenia.












„Push the button! Štartovanie pomocou tlačidla sa stáva stále populárnejšie. Voči tlačidlu a jeho skvelému umiestneniu by sme nemali výhrady, keby nebolo potrebné používať aj klasický kľúč v spínacej skrinke. Tlačidlo tak nahrádza iba finálne otočenie kľúčom do štartovacej polohy.







Rozporuplný dojem z interiéru trvá iba krátko. Predné sedadlá verzie Sport sú dobre tvarované a primerane tuhé. Taktiež poteší trojramenný multifunkčný volant a ostatné tlačidlá v jeho blízkosti. Z istého uhla pohľadu priznávame, že prístrojová doska posunula vývoj v nižšej strednej triede o krok vpred.







Horizontálne členenie prístrojového panelu v dvoch rovinách rozdeľuje indikované údaje do dvoch skupín na podstatné a menej podstatné. Rýchlosť a svetelná indikácia ekonomickej jazdy sú na vrchu prístrojového panelu. Vodič ich vníma podvedome a pritom sa môže stále pozerať na cestu. Pohľad na otáčkomer už taký jednoznačný nie je, lebo v jeho strede je multifunkčný displej palubného počítača, ktorý chcel množstvom funkcií vynahradiť roky absencie vo vozidlách značky Honda.



Variabilita zadných sedadiel valcuje konkurenciu, lebo sedáky možno zdvihnúť a za prednými sedadlami prevážať vysoké predmety. Ich nakladanie uľahčujú doširoka otvárateľné zadné dvere.










Základný objem kufra 415 l možno zväčšiť sklopením sedadiel. Vznikne tak rovná plocha, pretože sedáky zadných sedadiel klesnú až na podlahu. Honda sa zrejme snaží zákazníkom vynahradiť neexistujúcu kombi verziu.









 

Naše hodnotenie


+ -
dizajn cena
variabilita zadných sedadiel systém štartovania
nastupovanie dozadu výhľad dozadu
jazdné vlastnosti
ergonómia



Honda Civic a konkurenti

automobil - model motor cena (Sk) bezpečnosť výkon (kW/k) spotreba (l/100km)

zrýchlenie
0-100 km/h (s)

kufor (l)
Honda Civic 1,8 Sport 1,8 i-VTEC 729.000 ABS, VSA, 6 x airbag 103/140 6,6 8,9 415
VW Golf 2,0 Sportline 2,0 FSI 785.800 ABS, ESP, 6 x airbag 110/150 7,6 8,8 352
Opel Astra 1,8 Cosmo 1,8 16V MT5 683.400 ABS, 4 x airbag 92/125 7,8 10,9 350
Mazda 3 2,0 i Sport 2,0i16V 794.900 ABS, DSC, 6 x airbag 110/150 8,2 9,0 300
Peugeot 307 2,0 XS 2,0e16V 734.000 ABS, 6x airbag 104/140 7,7 8,9 341
Fiat Stilo 1,8 Dynamic 1,8 16V 699.900 ABS, ESP, 6 x airbag 98/133 8,1 10,3 370
Renault Megane 2,0 Dynamique 2,0 16V 735.900 ABS, 6 x airbag 99/135 8 9,2 330


Honda Civic 1,8 i-VTEC Sport

Motor
Typ benzínový štvorvalec, SOHC i-VTEC
Uloženie priečne
Zdvihový objem 1799 cm3
Výkon 103/140 kw/k
Pri otáčkach 6300 ot./min.
Krútiaci moment 174 Nm
Pri otáčkach 4300 ot./min.
Kilogramový výkon 9,03 kg/k
Litrový výkon 77,8 k/l
Emisná norma Euro VI
Karoséria
Typ hatchback
Počet dverí 5
Pneumatiky 225/45 R17
Disky 7Jx17
Prevodovka
Typ manuálna
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá predné
Podvozok
Predná náprava McPherson
Zadná náprava tuhá náprava so skrutnou tyčou
Svetlosť podvozka 150 mm
Priemer otočenia 11,1 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2620 mm
Dĺžka 4245 mm
Širka 1765 mm
Výška 1460 mm
Pohotovostná hmotnosť 1265 kg
Užitočná hmotnosť 485 kg
Batožinový priestor základný/po sklopení sedadiel 415/1282 l
Objem palivovej nádrže 50 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 8,9 s
Maximálna rýchlosť 205 km/h
Spotreba
mesto 8,4 l/100 km
mimo mesto 5,5 l/100 km
kombinácia 6,6 l/100 km


SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49%
  3. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  4. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  5. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  6. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  7. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  8. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  2. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  3. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  4. Spoločnosť AGEL SK a VŠZaSP podpísali zmluvu o spolupráci
  5. Čo všetko potrebujete vedieť, ak chcete tehlovú fasádu
  6. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  7. Nový e-book od BaseLinker Kompletný sprievodca po marketplacoch
  8. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  1. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 13 512
  2. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 046
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 933
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 013
  5. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 7 702
  6. Aké sú NAJ slovenské chute? Prezradili ich známi výrobcovia 5 368
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 087
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 606
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Martin Krsak: Žiť treba v krajine, kde je všetko najdrahšie na svete
  2. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia
  3. Martin Šuraba: Symbol Radara
  4. Irena Šimuneková: Horné Lefantovce
  5. Tomáš Mihalík: Halóó, je tu niekto? Či už je každý po smrti?
  6. Robert Štepaník: diel 85 - rubrika: moje najhranejšie (v januári a februári 2023)
  7. Radovan Čičvara: Kajať sa za katastrofu v Iraku? To choďte radšej do kostola.
  8. Aliancia NIE RAKOVINE: Pomáhame. Aj vďaka vám.
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 6 883
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 6 163
  3. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 5 728
  4. Miroslav Žiak: Drogy ako biznis pre vyvolených na Slovensku? 3 250
  5. Michael Achberger: Chudni rýchlo: Tieto cviky ti pomôžu spaľovať tuky efektívne! 3 067
  6. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 485
  7. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 343
  8. Ján Valchár: Lúza znova útočí alebo Ako Prigožin kandidoval za prezidenta 2 206
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu