SME

Honda Civic 1,8 i-VTEC Sport

Nový Civic sa vzpiera všetkým zaužívaným trendom. Začalo to rozmermi karosérie, ktoré sú menšie než mal predchodca, a to si pri všeobecnom zväčšovaní automobilov v rámci tried dovolí iba málokto. Alibistické odvolávanie sa na vnútorný priestor prameniaci

Nový Civic sa vzpiera všetkým zaužívaným trendom. Začalo to rozmermi karosérie, ktoré sú menšie než mal predchodca, a to si pri všeobecnom zväčšovaní automobilov v rámci tried dovolí iba málokto. Alibistické odvolávanie sa na vnútorný priestor prameniaci z väčších vonkajších rozmerov teda neobstojí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Totálne iný

Pri preskúmaní proporcií karosérie je každému jasné, že vnútorný priestor vznikol v originálnom tvare automobilového vajíčka. Zvlášť prekvapuje priestor vzadu. Vpredu sa taktiež na nedostatok miesta sťažovať nemožno. Akurát polkruhový tvar prístrojovej dosky ústí pri dverách v ostrom výčnelku, ktorý môže obmedzovať pri nasadaní. Inak je interiér na túto triedu priestranný až do takej miery, že sa môžu lídri triedy červenať. Zmena k lepšiemu hlavne v porovnaní s predchádzajúcim Civicom nastala v použitých materiáloch, ktoré začínajú byť hodné ceny auta. S vnútorným dizajnom sa treba vyrovnať a prijať ho rovnako ako fakt, že Civic už neexistuje v chudobnej slovenskej výbave na hranici pol milióna korún.

SkryťVypnúť reklamu

Predsudky zostávajú bokom

Náš rezervovaný prístup k novej koncepcii interiéru zmizol po pár dňoch. Civic sa rovnako ľahko ovláda ako každá športová Honda. Elektronika pomáha, ale neobmedzuje a variabilita zadnej časti presahuje doteraz platné možnosti kompaktných hatchbackov. Pred rozmiestnením ovládacích prvkov vrátane radiacej páky klobúk dole. Jedine plast okolo radiacej páky a polguľa, z ktorej páka vyčnieva, pôsobí trochu lacno.

Podvozok

Snáď žiadnemu Civicu v histórii sme nemuseli vyčítať nedostatočný kontakt vodiča s cestou. S komfortom pruženia prejazdom nerovností a odhlučnením podvozka to bývalo horšie. Konštruktéri si toho boli vedomí a pripravili skutočne dobrý podvozok. Ak sa dostane Civic na hranicu priľnavosti, k čomu dokáže motor 1,8 i-VTEC celkom ľahko vyprovokovať, šmýka sa skôr prednou časťou smerom von (nedotáčavo). Príjemný zvrat nastal v prístupnosti motorov Honda k bežnej jazde. Zážihový štvorvalec 1,8 i-VTEC má chuť do práce v nízkych otáčkach a pri výkone 103 kW/140 k netreba za bežnú dynamickú jazdu platiť viac. V bežnom režime sa spotreba pohybuje okolo 7 litrov paliva, lepšie vychutnanie auta vychádza na 9,1 l/100 km. Pri jazde plnej odriekania klesol priemer na 6,1 l/100 km. Podľa nás sa reálny priemer bude pohybovať okolo 8 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Presvedčil

Istej skupine motoristov nový Civic učaruje už na prvý pohľad. Z vlastnej skúsenosti však vieme, že dokáže osloviť aj tú druhú skupinu. Za extravaganciou sa ukrývajú skutočné hodnoty založené na ergonómii, variabilite a jazdných vlastnostiach.

Na trhu niet výraznejšieho auta nižšej strednej triedy než je Honda Civic. Technickému dizajnu pristane aj čierna farba a doplnky verzie sport. Expresívny dizajn nesie v sebe riziko, že nebude všeobecne obľúbený, pre istý okruh zákazníkov však znamená osudovú príťažlivosť.

Podvozok a jazdné vlastnosti zodpovedajú dynamickému vzhľadu s dvomi koncovkami výfuku. V hraničných situáciách, ktoré vodič ľahko rozpozná, je Civic nedotáčavý.

 

K agilnému motoru patrí šesťstupňová prevodovka a imidžové prvky verzie Sport. Hliníkové pedále sú v tomto prípade súčasťou sériového vybavenia.

SkryťVypnúť reklamu

„Push the button! Štartovanie pomocou tlačidla sa stáva stále populárnejšie. Voči tlačidlu a jeho skvelému umiestneniu by sme nemali výhrady, keby nebolo potrebné používať aj klasický kľúč v spínacej skrinke. Tlačidlo tak nahrádza iba finálne otočenie kľúčom do štartovacej polohy.

Rozporuplný dojem z interiéru trvá iba krátko. Predné sedadlá verzie Sport sú dobre tvarované a primerane tuhé. Taktiež poteší trojramenný multifunkčný volant a ostatné tlačidlá v jeho blízkosti. Z istého uhla pohľadu priznávame, že prístrojová doska posunula vývoj v nižšej strednej triede o krok vpred.

Horizontálne členenie prístrojového panelu v dvoch rovinách rozdeľuje indikované údaje do dvoch skupín na podstatné a menej podstatné. Rýchlosť a svetelná indikácia ekonomickej jazdy sú na vrchu prístrojového panelu. Vodič ich vníma podvedome a pritom sa môže stále pozerať na cestu. Pohľad na otáčkomer už taký jednoznačný nie je, lebo v jeho strede je multifunkčný displej palubného počítača, ktorý chcel množstvom funkcií vynahradiť roky absencie vo vozidlách značky Honda.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Variabilita zadných sedadiel valcuje konkurenciu, lebo sedáky možno zdvihnúť a za prednými sedadlami prevážať vysoké predmety. Ich nakladanie uľahčujú doširoka otvárateľné zadné dvere.

Základný objem kufra 415 l možno zväčšiť sklopením sedadiel. Vznikne tak rovná plocha, pretože sedáky zadných sedadiel klesnú až na podlahu. Honda sa zrejme snaží zákazníkom vynahradiť neexistujúcu kombi verziu.

 

Naše hodnotenie

+ -

dizajn cena

variabilita zadných sedadiel systém štartovania

nastupovanie dozadu výhľad dozadu

jazdné vlastnosti

ergonómia

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 372
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 11 315
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 919
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 805
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 481
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 424
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 113
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  2. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  3. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  4. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  5. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  6. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  7. Alojz Baránik: Vedúca úloha Združenia sudcov v súdnictve potvrdená
  8. Vladimír Čuchran: Parlamentný permanentný superalkoholizmus - obraz dekadentnej doby, spoločnosti, vládnutia
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 643
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 28 015
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 368
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 102
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 818
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 258
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 921
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 494
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
SkryťZatvoriť reklamu