Honda Civic 1,8 i-VTEC Sport

Nový Civic sa vzpiera všetkým zaužívaným trendom. Začalo to rozmermi karosérie, ktoré sú menšie než mal predchodca, a to si pri všeobecnom zväčšovaní automobilov v rámci tried dovolí iba málokto. Alibistické odvolávanie sa na vnútorný priestor prameniaci

Nový Civic sa vzpiera všetkým zaužívaným trendom. Začalo to rozmermi karosérie, ktoré sú menšie než mal predchodca, a to si pri všeobecnom zväčšovaní automobilov v rámci tried dovolí iba málokto. Alibistické odvolávanie sa na vnútorný priestor prameniaci z väčších vonkajších rozmerov teda neobstojí.


Totálne iný
Pri preskúmaní proporcií karosérie je každému jasné, že vnútorný priestor vznikol v originálnom tvare automobilového vajíčka. Zvlášť prekvapuje priestor vzadu. Vpredu sa taktiež na nedostatok miesta sťažovať nemožno. Akurát polkruhový tvar prístrojovej dosky ústí pri dverách v ostrom výčnelku, ktorý môže obmedzovať pri nasadaní. Inak je interiér na túto triedu priestranný až do takej miery, že sa môžu lídri triedy červenať. Zmena k lepšiemu hlavne v porovnaní s predchádzajúcim Civicom nastala v použitých materiáloch, ktoré začínajú byť hodné ceny auta. S vnútorným dizajnom sa treba vyrovnať a prijať ho rovnako ako fakt, že Civic už neexistuje v chudobnej slovenskej výbave na hranici pol milióna korún.


Predsudky zostávajú bokom
Náš rezervovaný prístup k novej koncepcii interiéru zmizol po pár dňoch. Civic sa rovnako ľahko ovláda ako každá športová Honda. Elektronika pomáha, ale neobmedzuje a variabilita zadnej časti presahuje doteraz platné možnosti kompaktných hatchbackov. Pred rozmiestnením ovládacích prvkov vrátane radiacej páky klobúk dole. Jedine plast okolo radiacej páky a polguľa, z ktorej páka vyčnieva, pôsobí trochu lacno.


Podvozok
Snáď žiadnemu Civicu v histórii sme nemuseli vyčítať nedostatočný kontakt vodiča s cestou. S komfortom pruženia prejazdom nerovností a odhlučnením podvozka to bývalo horšie. Konštruktéri si toho boli vedomí a pripravili skutočne dobrý podvozok. Ak sa dostane Civic na hranicu priľnavosti, k čomu dokáže motor 1,8 i-VTEC celkom ľahko vyprovokovať, šmýka sa skôr prednou časťou smerom von (nedotáčavo). Príjemný zvrat nastal v prístupnosti motorov Honda k bežnej jazde. Zážihový štvorvalec 1,8 i-VTEC má chuť do práce v nízkych otáčkach a pri výkone 103 kW/140 k netreba za bežnú dynamickú jazdu platiť viac. V bežnom režime sa spotreba pohybuje okolo 7 litrov paliva, lepšie vychutnanie auta vychádza na 9,1 l/100 km. Pri jazde plnej odriekania klesol priemer na 6,1 l/100 km. Podľa nás sa reálny priemer bude pohybovať okolo 8 l/100 km.

Presvedčil
Istej skupine motoristov nový Civic učaruje už na prvý pohľad. Z vlastnej skúsenosti však vieme, že dokáže osloviť aj tú druhú skupinu. Za extravaganciou sa ukrývajú skutočné hodnoty založené na ergonómii, variabilite a jazdných vlastnostiach.



Na trhu niet výraznejšieho auta nižšej strednej triedy než je Honda Civic. Technickému dizajnu pristane aj čierna farba a doplnky verzie sport. Expresívny dizajn nesie v sebe riziko, že nebude všeobecne obľúbený, pre istý okruh zákazníkov však znamená osudovú príťažlivosť.








Podvozok a jazdné vlastnosti
zodpovedajú dynamickému vzhľadu s dvomi koncovkami výfuku. V hraničných situáciách, ktoré vodič ľahko rozpozná, je Civic nedotáčavý.






 


K agilnému motoru patrí šesťstupňová prevodovka a imidžové prvky verzie Sport. Hliníkové pedále sú v tomto prípade súčasťou sériového vybavenia.












„Push the button! Štartovanie pomocou tlačidla sa stáva stále populárnejšie. Voči tlačidlu a jeho skvelému umiestneniu by sme nemali výhrady, keby nebolo potrebné používať aj klasický kľúč v spínacej skrinke. Tlačidlo tak nahrádza iba finálne otočenie kľúčom do štartovacej polohy.







Rozporuplný dojem z interiéru trvá iba krátko. Predné sedadlá verzie Sport sú dobre tvarované a primerane tuhé. Taktiež poteší trojramenný multifunkčný volant a ostatné tlačidlá v jeho blízkosti. Z istého uhla pohľadu priznávame, že prístrojová doska posunula vývoj v nižšej strednej triede o krok vpred.







Horizontálne členenie prístrojového panelu v dvoch rovinách rozdeľuje indikované údaje do dvoch skupín na podstatné a menej podstatné. Rýchlosť a svetelná indikácia ekonomickej jazdy sú na vrchu prístrojového panelu. Vodič ich vníma podvedome a pritom sa môže stále pozerať na cestu. Pohľad na otáčkomer už taký jednoznačný nie je, lebo v jeho strede je multifunkčný displej palubného počítača, ktorý chcel množstvom funkcií vynahradiť roky absencie vo vozidlách značky Honda.



Variabilita zadných sedadiel valcuje konkurenciu, lebo sedáky možno zdvihnúť a za prednými sedadlami prevážať vysoké predmety. Ich nakladanie uľahčujú doširoka otvárateľné zadné dvere.










Základný objem kufra 415 l možno zväčšiť sklopením sedadiel. Vznikne tak rovná plocha, pretože sedáky zadných sedadiel klesnú až na podlahu. Honda sa zrejme snaží zákazníkom vynahradiť neexistujúcu kombi verziu.









 

Naše hodnotenie


+ -
dizajn cena
variabilita zadných sedadiel systém štartovania
nastupovanie dozadu výhľad dozadu
jazdné vlastnosti
ergonómia



Honda Civic a konkurenti

automobil - model motor cena (Sk) bezpečnosť výkon (kW/k) spotreba (l/100km)

zrýchlenie
0-100 km/h (s)

kufor (l)
Honda Civic 1,8 Sport 1,8 i-VTEC 729.000 ABS, VSA, 6 x airbag 103/140 6,6 8,9 415
VW Golf 2,0 Sportline 2,0 FSI 785.800 ABS, ESP, 6 x airbag 110/150 7,6 8,8 352
Opel Astra 1,8 Cosmo 1,8 16V MT5 683.400 ABS, 4 x airbag 92/125 7,8 10,9 350
Mazda 3 2,0 i Sport 2,0i16V 794.900 ABS, DSC, 6 x airbag 110/150 8,2 9,0 300
Peugeot 307 2,0 XS 2,0e16V 734.000 ABS, 6x airbag 104/140 7,7 8,9 341
Fiat Stilo 1,8 Dynamic 1,8 16V 699.900 ABS, ESP, 6 x airbag 98/133 8,1 10,3 370
Renault Megane 2,0 Dynamique 2,0 16V 735.900 ABS, 6 x airbag 99/135 8 9,2 330


Honda Civic 1,8 i-VTEC Sport

Motor
Typ benzínový štvorvalec, SOHC i-VTEC
Uloženie priečne
Zdvihový objem 1799 cm3
Výkon 103/140 kw/k
Pri otáčkach 6300 ot./min.
Krútiaci moment 174 Nm
Pri otáčkach 4300 ot./min.
Kilogramový výkon 9,03 kg/k
Litrový výkon 77,8 k/l
Emisná norma Euro VI
Karoséria
Typ hatchback
Počet dverí 5
Pneumatiky 225/45 R17
Disky 7Jx17
Prevodovka
Typ manuálna
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá predné
Podvozok
Predná náprava McPherson
Zadná náprava tuhá náprava so skrutnou tyčou
Svetlosť podvozka 150 mm
Priemer otočenia 11,1 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2620 mm
Dĺžka 4245 mm
Širka 1765 mm
Výška 1460 mm
Pohotovostná hmotnosť 1265 kg
Užitočná hmotnosť 485 kg
Batožinový priestor základný/po sklopení sedadiel 415/1282 l
Objem palivovej nádrže 50 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 8,9 s
Maximálna rýchlosť 205 km/h
Spotreba
mesto 8,4 l/100 km
mimo mesto 5,5 l/100 km
kombinácia 6,6 l/100 km


Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Zmrzlina z McDonald’s má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Pre
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina z McDonald’s má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Pre
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 14 815
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 615
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 422
  4. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 8 081
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 980
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 598
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 784
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 202
  9. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 3 053
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 2 709

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk


Článok je zaradený aj do ďalších tém Honda

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zálohovanie PET fliaš je bližšie. Na aké prekážky naráža?

Zálohovaním sa vyzbiera 90 percent fliaš.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Slovensko vo finále MS vo futbale? Nie je to utópia

Slovenský futbal môže siahať na vrchol.

KOMENTÁR ONDREJA PODSTUPKU

Pomôžme ministrovi spraviť drahé a bolestivé rozhodnutie

Zálohovanie PET fliaš je dobrý a bolestivý nápad.

AUTORSKÁ STRANA PETRY PROCHÁZKOVEJ

Babčenkova manželka prehovorila. Ako prežívala smrť svojho manžela?

O všetkom vedela vopred.

Neprehliadnite tiež

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje. Prestavba prináša zmeny

Treba sa pripraviť na väčšiu trpezlivosť.

V Bratislave sa predviedli vzácne veterány

V centre Bratislavy sa uskutočnil zraz najstarších a najvzácnejších veteránov.