SME
Streda, 13. november, 2019 | Meniny má Stanislav

Honda Civic 1,8 i-VTEC Sport

Nový Civic sa vzpiera všetkým zaužívaným trendom. Začalo to rozmermi karosérie, ktoré sú menšie než mal predchodca, a to si pri všeobecnom zväčšovaní automobilov v rámci tried dovolí iba málokto. Alibistické odvolávanie sa na vnútorný priestor prameniaci

Nový Civic sa vzpiera všetkým zaužívaným trendom. Začalo to rozmermi karosérie, ktoré sú menšie než mal predchodca, a to si pri všeobecnom zväčšovaní automobilov v rámci tried dovolí iba málokto. Alibistické odvolávanie sa na vnútorný priestor prameniaci z väčších vonkajších rozmerov teda neobstojí.


Totálne iný
Pri preskúmaní proporcií karosérie je každému jasné, že vnútorný priestor vznikol v originálnom tvare automobilového vajíčka. Zvlášť prekvapuje priestor vzadu. Vpredu sa taktiež na nedostatok miesta sťažovať nemožno. Akurát polkruhový tvar prístrojovej dosky ústí pri dverách v ostrom výčnelku, ktorý môže obmedzovať pri nasadaní. Inak je interiér na túto triedu priestranný až do takej miery, že sa môžu lídri triedy červenať. Zmena k lepšiemu hlavne v porovnaní s predchádzajúcim Civicom nastala v použitých materiáloch, ktoré začínajú byť hodné ceny auta. S vnútorným dizajnom sa treba vyrovnať a prijať ho rovnako ako fakt, že Civic už neexistuje v chudobnej slovenskej výbave na hranici pol milióna korún.


Predsudky zostávajú bokom
Náš rezervovaný prístup k novej koncepcii interiéru zmizol po pár dňoch. Civic sa rovnako ľahko ovláda ako každá športová Honda. Elektronika pomáha, ale neobmedzuje a variabilita zadnej časti presahuje doteraz platné možnosti kompaktných hatchbackov. Pred rozmiestnením ovládacích prvkov vrátane radiacej páky klobúk dole. Jedine plast okolo radiacej páky a polguľa, z ktorej páka vyčnieva, pôsobí trochu lacno.


Podvozok
Snáď žiadnemu Civicu v histórii sme nemuseli vyčítať nedostatočný kontakt vodiča s cestou. S komfortom pruženia prejazdom nerovností a odhlučnením podvozka to bývalo horšie. Konštruktéri si toho boli vedomí a pripravili skutočne dobrý podvozok. Ak sa dostane Civic na hranicu priľnavosti, k čomu dokáže motor 1,8 i-VTEC celkom ľahko vyprovokovať, šmýka sa skôr prednou časťou smerom von (nedotáčavo). Príjemný zvrat nastal v prístupnosti motorov Honda k bežnej jazde. Zážihový štvorvalec 1,8 i-VTEC má chuť do práce v nízkych otáčkach a pri výkone 103 kW/140 k netreba za bežnú dynamickú jazdu platiť viac. V bežnom režime sa spotreba pohybuje okolo 7 litrov paliva, lepšie vychutnanie auta vychádza na 9,1 l/100 km. Pri jazde plnej odriekania klesol priemer na 6,1 l/100 km. Podľa nás sa reálny priemer bude pohybovať okolo 8 l/100 km.

Presvedčil
Istej skupine motoristov nový Civic učaruje už na prvý pohľad. Z vlastnej skúsenosti však vieme, že dokáže osloviť aj tú druhú skupinu. Za extravaganciou sa ukrývajú skutočné hodnoty založené na ergonómii, variabilite a jazdných vlastnostiach.



Na trhu niet výraznejšieho auta nižšej strednej triedy než je Honda Civic. Technickému dizajnu pristane aj čierna farba a doplnky verzie sport. Expresívny dizajn nesie v sebe riziko, že nebude všeobecne obľúbený, pre istý okruh zákazníkov však znamená osudovú príťažlivosť.








Podvozok a jazdné vlastnosti
zodpovedajú dynamickému vzhľadu s dvomi koncovkami výfuku. V hraničných situáciách, ktoré vodič ľahko rozpozná, je Civic nedotáčavý.






 


K agilnému motoru patrí šesťstupňová prevodovka a imidžové prvky verzie Sport. Hliníkové pedále sú v tomto prípade súčasťou sériového vybavenia.












„Push the button! Štartovanie pomocou tlačidla sa stáva stále populárnejšie. Voči tlačidlu a jeho skvelému umiestneniu by sme nemali výhrady, keby nebolo potrebné používať aj klasický kľúč v spínacej skrinke. Tlačidlo tak nahrádza iba finálne otočenie kľúčom do štartovacej polohy.







Rozporuplný dojem z interiéru trvá iba krátko. Predné sedadlá verzie Sport sú dobre tvarované a primerane tuhé. Taktiež poteší trojramenný multifunkčný volant a ostatné tlačidlá v jeho blízkosti. Z istého uhla pohľadu priznávame, že prístrojová doska posunula vývoj v nižšej strednej triede o krok vpred.







Horizontálne členenie prístrojového panelu v dvoch rovinách rozdeľuje indikované údaje do dvoch skupín na podstatné a menej podstatné. Rýchlosť a svetelná indikácia ekonomickej jazdy sú na vrchu prístrojového panelu. Vodič ich vníma podvedome a pritom sa môže stále pozerať na cestu. Pohľad na otáčkomer už taký jednoznačný nie je, lebo v jeho strede je multifunkčný displej palubného počítača, ktorý chcel množstvom funkcií vynahradiť roky absencie vo vozidlách značky Honda.



Variabilita zadných sedadiel valcuje konkurenciu, lebo sedáky možno zdvihnúť a za prednými sedadlami prevážať vysoké predmety. Ich nakladanie uľahčujú doširoka otvárateľné zadné dvere.










Základný objem kufra 415 l možno zväčšiť sklopením sedadiel. Vznikne tak rovná plocha, pretože sedáky zadných sedadiel klesnú až na podlahu. Honda sa zrejme snaží zákazníkom vynahradiť neexistujúcu kombi verziu.









 

Naše hodnotenie


+ -
dizajn cena
variabilita zadných sedadiel systém štartovania
nastupovanie dozadu výhľad dozadu
jazdné vlastnosti
ergonómia



Honda Civic a konkurenti

automobil - model motor cena (Sk) bezpečnosť výkon (kW/k) spotreba (l/100km)

zrýchlenie
0-100 km/h (s)

kufor (l)
Honda Civic 1,8 Sport 1,8 i-VTEC 729.000 ABS, VSA, 6 x airbag 103/140 6,6 8,9 415
VW Golf 2,0 Sportline 2,0 FSI 785.800 ABS, ESP, 6 x airbag 110/150 7,6 8,8 352
Opel Astra 1,8 Cosmo 1,8 16V MT5 683.400 ABS, 4 x airbag 92/125 7,8 10,9 350
Mazda 3 2,0 i Sport 2,0i16V 794.900 ABS, DSC, 6 x airbag 110/150 8,2 9,0 300
Peugeot 307 2,0 XS 2,0e16V 734.000 ABS, 6x airbag 104/140 7,7 8,9 341
Fiat Stilo 1,8 Dynamic 1,8 16V 699.900 ABS, ESP, 6 x airbag 98/133 8,1 10,3 370
Renault Megane 2,0 Dynamique 2,0 16V 735.900 ABS, 6 x airbag 99/135 8 9,2 330


Honda Civic 1,8 i-VTEC Sport

Motor
Typ benzínový štvorvalec, SOHC i-VTEC
Uloženie priečne
Zdvihový objem 1799 cm3
Výkon 103/140 kw/k
Pri otáčkach 6300 ot./min.
Krútiaci moment 174 Nm
Pri otáčkach 4300 ot./min.
Kilogramový výkon 9,03 kg/k
Litrový výkon 77,8 k/l
Emisná norma Euro VI
Karoséria
Typ hatchback
Počet dverí 5
Pneumatiky 225/45 R17
Disky 7Jx17
Prevodovka
Typ manuálna
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá predné
Podvozok
Predná náprava McPherson
Zadná náprava tuhá náprava so skrutnou tyčou
Svetlosť podvozka 150 mm
Priemer otočenia 11,1 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2620 mm
Dĺžka 4245 mm
Širka 1765 mm
Výška 1460 mm
Pohotovostná hmotnosť 1265 kg
Užitočná hmotnosť 485 kg
Batožinový priestor základný/po sklopení sedadiel 415/1282 l
Objem palivovej nádrže 50 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 8,9 s
Maximálna rýchlosť 205 km/h
Spotreba
mesto 8,4 l/100 km
mimo mesto 5,5 l/100 km
kombinácia 6,6 l/100 km


Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Obyčajné dáta sa dokážu premeniť na neobyčajné veci
  2. Denisa Fedáková: Štyridsiatka nie je vôbec prekážkou
  3. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme
  4. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať
  5. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  6. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku?
  7. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček
  8. Darčeky sa dajú tento rok kúpiť výhodnejšie
  9. Nestarnú, ale dozrievajú
  10. Vykurujete plynom? Využite špeciálnu ponuku od ZSE
  1. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  2. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček
  3. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku?
  4. Prezentácia zahraničných partnerských univerzít na EUBA
  5. Tatras guide: A fresh take on the stunning soul of Slovakia
  6. Nové palivo E10 zníži emisie v doprave
  7. Denisa Fedáková: Štyridsiatka nie je vôbec prekážkou
  8. Darčeky sa dajú tento rok kúpiť výhodnejšie
  9. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme
  10. Raj prírodného snehu Aflenzer Bürgeralm v regióne HOCHsteiermark
  1. 5 najúčinnejších tipov, ako sa zbaviť bolesti hlavy 11 982
  2. TOP pätnásť miest v Spojených arabských emirátoch 10 491
  3. Príbehy z raketovej základne, ktoré ste nikdy nemali počuť 9 358
  4. Pre prácu v banke sú nevyhnutné tri schopnosti. Máte ich? 7 394
  5. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať 5 874
  6. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 5 272
  7. Vykurujete plynom? Využite špeciálnu ponuku od ZSE 5 108
  8. Nový Volkswagen Golf a jeho 7 zásadných noviniek 5 045
  9. VIVO! prišlo do Bratislavy 4 835
  10. Vyjadrením bohatstva nie sú peniaze, ale múdrosť 4 328

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk


Článok je zaradený aj do ďalších tém Honda

Hlavné správy zo Sme.sk

Bývalý šéf vyšetrovacieho tímu Kuciak Peter Juhás.

Bývalý šéfredaktor Plus 7 dní naklonený Smeru mal byť Kočnerov človek

Správy z Threemy naznačujú aj to s kým si Kočner dohodol živé prenosy na TA3.

Marian Kočner na súde.
INTERAKTÍVNY WEB 1989

Mrznúce prsty a obavy rodičov. Padajú komunisti

Denník SME spustil výnimočný interaktívny web 1989: Cesta k slobode.

Dobré ráno

Dobré ráno: Ženy talianskej mafie. Smrť im hrozí aj za neveru

Talianskym ženám pomáha organizácia.

Podcast Dobré Ráno

Neprehliadnite tiež

Kia predstavila novú Optimu, v Európe sa predávať nebude

V predaji ostáva súčasná generácia už len ako kombi.

Kia K5
Mercedes triedy G
Nová Škoda Octavia
SsangYong Korando