Zámorský seriál CART odštartovali v Mexiku

Nový ročník zámorského seriálu CART odštartovali na novej trati v mexickom Monterrey. Okruh dlhý 3,5 km vybudovali v areáli starej oceliarne, ktorá je “zodpovedná” napríklad aj za most Golden Gate v San Franciscu. Trať vedie pomedzi komíny a výrobné haly

a aj pre divákov je veľmi atraktívna.

Usporiadatelia tak ešte dvadsať minút pred štartom pretekov domontovávali tribúny, pretože Mexičania prejavili o CART obrovský záujem a zišlo sa ich vyše 200 000. Podporiť prišli hlavne lokálneho matadora, minuloročného vicemajstra Adriana Fernandeza, ktorý tu debutoval s vlastným tímom. Mimochodom, naposledy jazdili CART v Mexiku v roku 1981. Svoju prvú pole position v kariére si vybojoval Švéd Kenny Brack a potom aj dlho viedol. Lenže zopár výletov do trávy ho postupne odsunulo až na piate miesto. Za Švédom sa držal Christiano Da Matta, ktorý sa časom dostal do čela a bravúrne si ho udržal až po cieľ. Pre útleho Brazílčana to znamenalo zisk druhého triumfu po minuloročnom v Chicagu, navyše získal aj bod za najviac kôl odjazdených na prvej priečke. Brack a Da Matta predvádzali aj najkrajšie súboje. Obhajca trofeje Gil de Ferran tiež zajazdil skvelé preteky a druhé miesto určite nie je sklamaním. V novom tíme Motorola sa darilo aj Michaelovi Andrettimu, aj keď na ďalšieho veterána Tracyho nemal. Paradoxom je, že práve Andrettiho nahradil v kokpite auta Newman-Haas práve Da Matta. V novej stajni Patrick Racing zajazdil slušne šampión z roku 1996 Jimmy Vasser, no v závere profitoval aj z problémov Castronevesa. V zákernej poslednej zákrute sa s múrom „zoznámili” Fittipaldi, Moreno a Wilson a spôsobili dlhé žlté fázy. Z nováčikov najlepšie zajazdil Novozélanďan Scott Dixon, ktorý chvíľu aj viedol. Body si však odniesol iný novic – Takagi, a to hneď tri za 10. miesto. Slabo sa uviedlo aj duo z F3000 Bruno Junqueira a Nicolas Minassian, ktoré nahradilo Montoyu a Vassera v stajni Ganassi. Junqueira vypadol a Minassian skončil jedenásty. Dvojnásobný šampión CART Alex Zanardi, ktorý sa do série vrátil po dvoch rokoch, tiež nemal svoj deň. Až priveľa pozornosti venoval zberaniu laku z vozidiel súperov a ochranným zónam a preteky nedokončil. Smolu mal Škót Franchitti. Po výbornej taktike v čase druhého kola zastávok v depe sa posunul z deviatej na tretiu pozíciu, lenže prekročil rýchlostný limit v uličke boxov a trest ho vrátil nazad na deviate miesto. Adrian Fernandez nakoniec odpadol tesne pred cieľom z 12. pozície, čo nepotešilo priaznivcov na tribúnach.

Piloti zasa nemali radosť z nízkej priľnavosti vozovky mimo ideálnej stopy a v poslednej zákrute sa asfalt dokonca začal drať. Z pôvodne plánovaných 80 kôl museli organizátori ubrať dve, pretože bol prekročený dvojhodinový časový limit pretekov. To však boli len malé problémy a nemohli zatieniť celkovú entuziastickú atmosféru podujatia.

Výsledky (78 kôl): 1. Da Matta (Lola-Toyota), 2. De Ferran (obaja Br.), 3. Tracy (Kan.), 4. Andretti (USA/všetci Reynard-Honda), 5. Brack (Švéd./Lola-Ford), 6. Vasser (USA/Reynard-Toyota).

Priebežné poradie v v seriáli: 1. Da Matta 21 bodov, 2. De Ferran 16, 3. Tracy 14, 4. Andretti 12, 5. Brack 11, 6. Vasser 8.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 183
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 934
  3. Moskva alebo Petrohrad? 4 433
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 322
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 571
  6. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 2 241
  7. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 2 235
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 710
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 589
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 154

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Filmár: To, čo sa deje v lesoch, presiahlo únosnú mieru

Zmenu už žiadajú tisíce ľudí.

KOMENTÁRE

O ozajstných hlupákoch. Bez mien, všeobecne

Vždy bol na smiech, čo však, neznamená, že by sme sa ho nemali báť.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.