a aj pre divákov je veľmi atraktívna.
Usporiadatelia tak ešte dvadsať minút pred štartom pretekov domontovávali tribúny, pretože Mexičania prejavili o CART obrovský záujem a zišlo sa ich vyše 200 000. Podporiť prišli hlavne lokálneho matadora, minuloročného vicemajstra Adriana Fernandeza, ktorý tu debutoval s vlastným tímom. Mimochodom, naposledy jazdili CART v Mexiku v roku 1981. Svoju prvú pole position v kariére si vybojoval Švéd Kenny Brack a potom aj dlho viedol. Lenže zopár výletov do trávy ho postupne odsunulo až na piate miesto. Za Švédom sa držal Christiano Da Matta, ktorý sa časom dostal do čela a bravúrne si ho udržal až po cieľ. Pre útleho Brazílčana to znamenalo zisk druhého triumfu po minuloročnom v Chicagu, navyše získal aj bod za najviac kôl odjazdených na prvej priečke. Brack a Da Matta predvádzali aj najkrajšie súboje. Obhajca trofeje Gil de Ferran tiež zajazdil skvelé preteky a druhé miesto určite nie je sklamaním. V novom tíme Motorola sa darilo aj Michaelovi Andrettimu, aj keď na ďalšieho veterána Tracyho nemal. Paradoxom je, že práve Andrettiho nahradil v kokpite auta Newman-Haas práve Da Matta. V novej stajni Patrick Racing zajazdil slušne šampión z roku 1996 Jimmy Vasser, no v závere profitoval aj z problémov Castronevesa. V zákernej poslednej zákrute sa s múrom „zoznámili” Fittipaldi, Moreno a Wilson a spôsobili dlhé žlté fázy. Z nováčikov najlepšie zajazdil Novozélanďan Scott Dixon, ktorý chvíľu aj viedol. Body si však odniesol iný novic – Takagi, a to hneď tri za 10. miesto. Slabo sa uviedlo aj duo z F3000 Bruno Junqueira a Nicolas Minassian, ktoré nahradilo Montoyu a Vassera v stajni Ganassi. Junqueira vypadol a Minassian skončil jedenásty. Dvojnásobný šampión CART Alex Zanardi, ktorý sa do série vrátil po dvoch rokoch, tiež nemal svoj deň. Až priveľa pozornosti venoval zberaniu laku z vozidiel súperov a ochranným zónam a preteky nedokončil. Smolu mal Škót Franchitti. Po výbornej taktike v čase druhého kola zastávok v depe sa posunul z deviatej na tretiu pozíciu, lenže prekročil rýchlostný limit v uličke boxov a trest ho vrátil nazad na deviate miesto. Adrian Fernandez nakoniec odpadol tesne pred cieľom z 12. pozície, čo nepotešilo priaznivcov na tribúnach.
Piloti zasa nemali radosť z nízkej priľnavosti vozovky mimo ideálnej stopy a v poslednej zákrute sa asfalt dokonca začal drať. Z pôvodne plánovaných 80 kôl museli organizátori ubrať dve, pretože bol prekročený dvojhodinový časový limit pretekov. To však boli len malé problémy a nemohli zatieniť celkovú entuziastickú atmosféru podujatia.
Výsledky (78 kôl): 1. Da Matta (Lola-Toyota), 2. De Ferran (obaja Br.), 3. Tracy (Kan.), 4. Andretti (USA/všetci Reynard-Honda), 5. Brack (Švéd./Lola-Ford), 6. Vasser (USA/Reynard-Toyota).
Priebežné poradie v v seriáli: 1. Da Matta 21 bodov, 2. De Ferran 16, 3. Tracy 14, 4. Andretti 12, 5. Brack 11, 6. Vasser 8.
Autor: Dávid Griač