SME
Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

VW Golf IV

Na jeseň roku 1997 mala premiéru už štvrtá generácia značky Golf. Počiatočnú ponuku tvorili dve karosárske verzie – dvoj- a štvordverová s piatimi benzínovými (75 až 150 k) a troma dieselovými motormi (68 – 110 k.). Neskôr pribudla verzia s pohonom všetký


ch štyroch kolies 4Motion a napokon aj kombi Variant.

Golf IV vzápätí po uvedení nadviazal na úspechy svojho predchodcu, a to aj napriek faktu, že s ním mal okrem mena a podobného dizajnu len máločo spoločného. Aj keď sa každý rad od toho predošlého výrazne líši, Golf zostáva stále Golfom. Výrobca, poučený nedostatkami predošlých generácií, nemusel čakať na negatívne ohlasy, až Golf IV opustí výrobnú linku. Zúročeným výsledkom skúseností je zrelé auto, ktoré obišli detské choroby. Zvláštnu pozornosť vzbudzuje plne pozinkovaná karoséria, ktorá má na obľúbenosti Golfa nemalý podiel. V jej prednej časti pribudlo priestoru, a tak sa vodičovi i spolujazdcovi dostalo väčšieho komfortu. V zadnej časti ho však ubudlo a pasažieri s dlhšími nohami sa cítia dosť stiesnene. Nedostatočná je aj veľkosť batožinového priestoru. Zoznam ďalších nedostatkov je krátky a jeho obsahom sú drobnosti, ktoré patrili k počiatkom výroby, ako napríklad praskliny na čelnom skle, chybné zámky a tesnenie dvier, nepresný a poruchový palivomer. Majitelia motorov TDI sa musia zmieriť s výmenou ozubeného remeňa po prejdení každých 60 000 km. Týmto sú všetky možnosti kritiky vyčerpané. Vonkajšia aj vnútorná časť karosérie nesú pečať kvality.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Vysoká spoľahlivosť, bezpečné jazdné vlastnosti a dlhá životnosť robia Golf IV atraktívnym aj medzi ojazdenými automobilmi.


Typické slabé miesta
radenie, výpadky elektronického tachometra, praskliny na čelnom skle, zámky dvier
+
účinné brzdy
prehľadná karoséria
dielenské spracovanie karosérie a vnútorného priestoru
bezpečné jazdné vlastnosti
pohodlné sedadlá
-
nedostatok priestoru v zadnej časti
malá sériová výbava
menej pohodlné pruženie

Odporúčané druhy motorov
4,1 l benzínový s výkonom 75 k. Dobré jazdné vlastnosti, tichý chod. Spotreba 8,5 l/100 km.
1,6 l benzínový s výkonom 100 k. Kultivovaný, dostatok točivého momentu. Spotreba 9,5 l/100 km.
2,3 l benzínový V5 s výkonom 150 k. Veľmi tichý a elastický. Spotreba 9,5 l/100 km.
1,9 l TDI s výkonom 90 k. Silný a temperamentný. Nízka spotreba 5 - 6 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  2. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  3. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  4. Vytvor si svoju budúcnosť
  5. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  6. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás.
  7. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  2. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  3. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  4. Zmeny v systéme revíznych postupov
  5. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  6. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  7. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 16 172
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 905
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 192
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 545
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 134
  6. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 043
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 502
  8. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 166
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 408

Jediným väčším problémom bude cena.


5 h
Porsche 911 Dakar

Celkovo vznikne len 2 500 kusov.


22 h
Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov

Blogy SME

  1. Jozef Kozár: Vianočný Mars na večernej oblohe
  2. Ján Škerko: Temné sily toto kolo vyhrali
  3. Ctirad Klimčík: Prečo študovať na bratislavskom matfyze
  4. Tomáš Hegedűš: Štátne budovy či ruiny? Začnime nanovo
  5. Peter Maroncik: Ako preklenúť tichú domácnosť
  6. Ján Bilohuščin: Generálny sudca SR
  7. Ľuboš Vodička: Rimania na Dunaji: Gerulata v Bratislave
  8. Michal Lendvorsky: Ste nespokojní v práci? Rozmýšľate o zmene? Zdieľame s Vami varovné signály v zamestnaní.
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 205 151
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 811
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 135
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 884
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 027
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 945
  7. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 504
  8. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 2 912
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu