
ch štyroch kolies 4Motion a napokon aj kombi Variant.
Golf IV vzápätí po uvedení nadviazal na úspechy svojho predchodcu, a to aj napriek faktu, že s ním mal okrem mena a podobného dizajnu len máločo spoločného. Aj keď sa každý rad od toho predošlého výrazne líši, Golf zostáva stále Golfom. Výrobca, poučený nedostatkami predošlých generácií, nemusel čakať na negatívne ohlasy, až Golf IV opustí výrobnú linku. Zúročeným výsledkom skúseností je zrelé auto, ktoré obišli detské choroby. Zvláštnu pozornosť vzbudzuje plne pozinkovaná karoséria, ktorá má na obľúbenosti Golfa nemalý podiel. V jej prednej časti pribudlo priestoru, a tak sa vodičovi i spolujazdcovi dostalo väčšieho komfortu. V zadnej časti ho však ubudlo a pasažieri s dlhšími nohami sa cítia dosť stiesnene. Nedostatočná je aj veľkosť batožinového priestoru. Zoznam ďalších nedostatkov je krátky a jeho obsahom sú drobnosti, ktoré patrili k počiatkom výroby, ako napríklad praskliny na čelnom skle, chybné zámky a tesnenie dvier, nepresný a poruchový palivomer. Majitelia motorov TDI sa musia zmieriť s výmenou ozubeného remeňa po prejdení každých 60 000 km. Týmto sú všetky možnosti kritiky vyčerpané. Vonkajšia aj vnútorná časť karosérie nesú pečať kvality.
Vysoká spoľahlivosť, bezpečné jazdné vlastnosti a dlhá životnosť robia Golf IV atraktívnym aj medzi ojazdenými automobilmi.
Typické slabé miesta
radenie, výpadky elektronického tachometra, praskliny na čelnom skle, zámky dvier
+
účinné brzdy
prehľadná karoséria
dielenské spracovanie karosérie a vnútorného priestoru
bezpečné jazdné vlastnosti
pohodlné sedadlá
-
nedostatok priestoru v zadnej časti
malá sériová výbava
menej pohodlné pruženie
Odporúčané druhy motorov
4,1 l benzínový s výkonom 75 k. Dobré jazdné vlastnosti, tichý chod. Spotreba 8,5 l/100 km.
1,6 l benzínový s výkonom 100 k. Kultivovaný, dostatok točivého momentu. Spotreba 9,5 l/100 km.
2,3 l benzínový V5 s výkonom 150 k. Veľmi tichý a elastický. Spotreba 9,5 l/100 km.
1,9 l TDI s výkonom 90 k. Silný a temperamentný. Nízka spotreba 5 - 6 l/100 km.
Autor: Martina Skurková