KUPUJEME OJAZDENÉ AUTO

VW Golf IV

Na jeseň roku 1997 mala premiéru už štvrtá generácia značky Golf. Počiatočnú ponuku tvorili dve karosárske verzie – dvoj- a štvordverová s piatimi benzínovými (75 až 150 k) a troma dieselovými motormi (68 – 110 k.). Neskôr pribudla verzia s pohonom všetký


ch štyroch kolies 4Motion a napokon aj kombi Variant.

Golf IV vzápätí po uvedení nadviazal na úspechy svojho predchodcu, a to aj napriek faktu, že s ním mal okrem mena a podobného dizajnu len máločo spoločného. Aj keď sa každý rad od toho predošlého výrazne líši, Golf zostáva stále Golfom. Výrobca, poučený nedostatkami predošlých generácií, nemusel čakať na negatívne ohlasy, až Golf IV opustí výrobnú linku. Zúročeným výsledkom skúseností je zrelé auto, ktoré obišli detské choroby. Zvláštnu pozornosť vzbudzuje plne pozinkovaná karoséria, ktorá má na obľúbenosti Golfa nemalý podiel. V jej prednej časti pribudlo priestoru, a tak sa vodičovi i spolujazdcovi dostalo väčšieho komfortu. V zadnej časti ho však ubudlo a pasažieri s dlhšími nohami sa cítia dosť stiesnene. Nedostatočná je aj veľkosť batožinového priestoru. Zoznam ďalších nedostatkov je krátky a jeho obsahom sú drobnosti, ktoré patrili k počiatkom výroby, ako napríklad praskliny na čelnom skle, chybné zámky a tesnenie dvier, nepresný a poruchový palivomer. Majitelia motorov TDI sa musia zmieriť s výmenou ozubeného remeňa po prejdení každých 60 000 km. Týmto sú všetky možnosti kritiky vyčerpané. Vonkajšia aj vnútorná časť karosérie nesú pečať kvality.

Vysoká spoľahlivosť, bezpečné jazdné vlastnosti a dlhá životnosť robia Golf IV atraktívnym aj medzi ojazdenými automobilmi.


Typické slabé miesta
radenie, výpadky elektronického tachometra, praskliny na čelnom skle, zámky dvier
+
účinné brzdy
prehľadná karoséria
dielenské spracovanie karosérie a vnútorného priestoru
bezpečné jazdné vlastnosti
pohodlné sedadlá
-
nedostatok priestoru v zadnej časti
malá sériová výbava
menej pohodlné pruženie

Odporúčané druhy motorov
4,1 l benzínový s výkonom 75 k. Dobré jazdné vlastnosti, tichý chod. Spotreba 8,5 l/100 km.
1,6 l benzínový s výkonom 100 k. Kultivovaný, dostatok točivého momentu. Spotreba 9,5 l/100 km.
2,3 l benzínový V5 s výkonom 150 k. Veľmi tichý a elastický. Spotreba 9,5 l/100 km.
1,9 l TDI s výkonom 90 k. Silný a temperamentný. Nízka spotreba 5 - 6 l/100 km.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 15 233
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 9 369
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 884
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 349
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 541
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 475
  7. Kam do tepla v januári? 1 954
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 799
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 561
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 951

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan skončil v záverečnej etape na Tour Down Under tretí a vyhral bodovaciu súťaž

V etape triumfoval André Greipel, celkovým víťazom sa stal Daryl Impey.

SVET

Opäť si zavaril. Trump nevie skrývať, že je rasista

Trumpovi neveria, že nie je rasista.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.