KUPUJEME OJAZDENÉ AUTO

VW Golf IV

Na jeseň roku 1997 mala premiéru už štvrtá generácia značky Golf. Počiatočnú ponuku tvorili dve karosárske verzie – dvoj- a štvordverová s piatimi benzínovými (75 až 150 k) a troma dieselovými motormi (68 – 110 k.). Neskôr pribudla verzia s pohonom všetký


ch štyroch kolies 4Motion a napokon aj kombi Variant.

Golf IV vzápätí po uvedení nadviazal na úspechy svojho predchodcu, a to aj napriek faktu, že s ním mal okrem mena a podobného dizajnu len máločo spoločného. Aj keď sa každý rad od toho predošlého výrazne líši, Golf zostáva stále Golfom. Výrobca, poučený nedostatkami predošlých generácií, nemusel čakať na negatívne ohlasy, až Golf IV opustí výrobnú linku. Zúročeným výsledkom skúseností je zrelé auto, ktoré obišli detské choroby. Zvláštnu pozornosť vzbudzuje plne pozinkovaná karoséria, ktorá má na obľúbenosti Golfa nemalý podiel. V jej prednej časti pribudlo priestoru, a tak sa vodičovi i spolujazdcovi dostalo väčšieho komfortu. V zadnej časti ho však ubudlo a pasažieri s dlhšími nohami sa cítia dosť stiesnene. Nedostatočná je aj veľkosť batožinového priestoru. Zoznam ďalších nedostatkov je krátky a jeho obsahom sú drobnosti, ktoré patrili k počiatkom výroby, ako napríklad praskliny na čelnom skle, chybné zámky a tesnenie dvier, nepresný a poruchový palivomer. Majitelia motorov TDI sa musia zmieriť s výmenou ozubeného remeňa po prejdení každých 60 000 km. Týmto sú všetky možnosti kritiky vyčerpané. Vonkajšia aj vnútorná časť karosérie nesú pečať kvality.

Vysoká spoľahlivosť, bezpečné jazdné vlastnosti a dlhá životnosť robia Golf IV atraktívnym aj medzi ojazdenými automobilmi.


Typické slabé miesta
radenie, výpadky elektronického tachometra, praskliny na čelnom skle, zámky dvier
+
účinné brzdy
prehľadná karoséria
dielenské spracovanie karosérie a vnútorného priestoru
bezpečné jazdné vlastnosti
pohodlné sedadlá
-
nedostatok priestoru v zadnej časti
malá sériová výbava
menej pohodlné pruženie

Odporúčané druhy motorov
4,1 l benzínový s výkonom 75 k. Dobré jazdné vlastnosti, tichý chod. Spotreba 8,5 l/100 km.
1,6 l benzínový s výkonom 100 k. Kultivovaný, dostatok točivého momentu. Spotreba 9,5 l/100 km.
2,3 l benzínový V5 s výkonom 150 k. Veľmi tichý a elastický. Spotreba 9,5 l/100 km.
1,9 l TDI s výkonom 90 k. Silný a temperamentný. Nízka spotreba 5 - 6 l/100 km.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 636
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 22 316
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 18 842
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 12 187
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 242
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 712
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 975
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 581
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 749
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 358

Hlavné správy zo Sme.sk

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.