SME
Streda, 28. júl, 2021 | Meniny má KrištofKrížovkyKrížovky
KUPUJEME OJAZDENÉ AUTO

VW Golf IV

Na jeseň roku 1997 mala premiéru už štvrtá generácia značky Golf. Počiatočnú ponuku tvorili dve karosárske verzie – dvoj- a štvordverová s piatimi benzínovými (75 až 150 k) a troma dieselovými motormi (68 – 110 k.). Neskôr pribudla verzia s pohonom všetký


ch štyroch kolies 4Motion a napokon aj kombi Variant.

Golf IV vzápätí po uvedení nadviazal na úspechy svojho predchodcu, a to aj napriek faktu, že s ním mal okrem mena a podobného dizajnu len máločo spoločného. Aj keď sa každý rad od toho predošlého výrazne líši, Golf zostáva stále Golfom. Výrobca, poučený nedostatkami predošlých generácií, nemusel čakať na negatívne ohlasy, až Golf IV opustí výrobnú linku. Zúročeným výsledkom skúseností je zrelé auto, ktoré obišli detské choroby. Zvláštnu pozornosť vzbudzuje plne pozinkovaná karoséria, ktorá má na obľúbenosti Golfa nemalý podiel. V jej prednej časti pribudlo priestoru, a tak sa vodičovi i spolujazdcovi dostalo väčšieho komfortu. V zadnej časti ho však ubudlo a pasažieri s dlhšími nohami sa cítia dosť stiesnene. Nedostatočná je aj veľkosť batožinového priestoru. Zoznam ďalších nedostatkov je krátky a jeho obsahom sú drobnosti, ktoré patrili k počiatkom výroby, ako napríklad praskliny na čelnom skle, chybné zámky a tesnenie dvier, nepresný a poruchový palivomer. Majitelia motorov TDI sa musia zmieriť s výmenou ozubeného remeňa po prejdení každých 60 000 km. Týmto sú všetky možnosti kritiky vyčerpané. Vonkajšia aj vnútorná časť karosérie nesú pečať kvality.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Vysoká spoľahlivosť, bezpečné jazdné vlastnosti a dlhá životnosť robia Golf IV atraktívnym aj medzi ojazdenými automobilmi.


Typické slabé miesta
radenie, výpadky elektronického tachometra, praskliny na čelnom skle, zámky dvier
+
účinné brzdy
prehľadná karoséria
dielenské spracovanie karosérie a vnútorného priestoru
bezpečné jazdné vlastnosti
pohodlné sedadlá
-
nedostatok priestoru v zadnej časti
malá sériová výbava
menej pohodlné pruženie

Odporúčané druhy motorov
4,1 l benzínový s výkonom 75 k. Dobré jazdné vlastnosti, tichý chod. Spotreba 8,5 l/100 km.
1,6 l benzínový s výkonom 100 k. Kultivovaný, dostatok točivého momentu. Spotreba 9,5 l/100 km.
2,3 l benzínový V5 s výkonom 150 k. Veľmi tichý a elastický. Spotreba 9,5 l/100 km.
1,9 l TDI s výkonom 90 k. Silný a temperamentný. Nízka spotreba 5 - 6 l/100 km.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kravy jedia srvátku. Výrobky vďaka tomu nemajú konkurenciu
  2. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  3. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  4. Túto bagetu jedia Slováci už 24 rokov. Čo nám chutí najviac?
  5. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  6. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  7. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  8. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. Lenivý brunch s Muchom
  1. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  2. Keď ekológia spája
  3. Wüstenrot predstavuje novú stratégiu pre slovenský trh
  4. Na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty
  5. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  6. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  7. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  8. Slovník investora 07: Bitcoin a jeho úloha v portfóliu investora
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 10 817
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 746
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 4 927
  4. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 4 336
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 4 252
  6. Od Česka až po Jadran 3 970
  7. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 149
  8. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 3 101
  9. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 2 849
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny 2 202
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Do kaviarne Towers nevidno.

Inšpekcia má odposluchy aj videozáznamy.


3 h
Zuzana Rehák Štefečeková na LOH Tokio 2020 / 2021.

Sledujte online letnú olympiádu.


Sportnet 48m
Logo podcastu Dobré ráno.

Za kyberšikanu hrozí až šesť rokov.


a 1 ďalší 2 h

Neprehliadnite tiež

Renault Arkana E-Tech

Výrobcovi sa podaril zaujímavý hybrid s nízkou spotrebou.


11 h
Koncept elektrického Mercedesu Vision EQXX spoznáme budúci rok.

Po roku 2025 budú nové platformy už len pre elektromobily.


26. júl

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.


26. dec
Suzuki S-Cross vs. Ssangyong Korando

Novšie auto nemusí byť vždy presvedčivejšie.


23. júl