Smart už nebude vyrábať 4-sedadlový model forfour, sústredí sa na 2-sedadlový

Automobilka DaimlerChrysler sa vracia k počiatkom svojej dcérskej spoločnosti na výrobu malých áut Smart, aby na budúci rok ...


Stuttgart 26. marca (TASR) Automobilka DaimlerChrysler sa vracia k počiatkom svojej dcérskej spoločnosti na výrobu malých áut Smart, aby na budúci rok po prvý raz dosiahla zisk. Preto nielen opäť zúži paletu modelov, ale zníži aj počet zamestnancov.

Málo úspešný 4-sedadlový model Smart "forfour" sa nebude viac vyrábať. Paleta modelov, ktorá sa z nákladových dôvodov zúžila na 2 výrobné rady, sa zmenší ešte raz zostane mestské autíčko s 2 sedadlami, ktoré uviedli na trh pred 7 rokmi.




Počet zamestnancov Smartu v centrále v Böblingene sa zníži o ďalších 300 na 450 ľudí.Dcérska automobilka Smart je deficitná od svojho vstupu na trh v roku 1998. Predaj 4-sedadlového modelu v tvrdej konkurencii sa napriek zľavám až do 3 000 EUR nezlepšil. Cieľ, ktorý si stanovil bývalý šéf Smartu a dnešný člen predstavenstva pre nákladné automobily Andreas Renschler, a to predaj 80 000 áut, 4-sedadlový model nedosiahol.

Daimler chcel pôvodne dosahovať úspech kultovej značky Smart stále novými variantmi. Teraz sa však všetky nádeje upierajú na 2-sedadlový model, ktorý si podľa dávnejších údajov zarobí na svoje kapitálové náklady. Na jar 2006 by mal prísť na európsky trh opticky a technicky vylepšený "fortwo" model a neskôr s najväčšou pravdepodobnosťou by sa mal po prvý raz predávať aj v USA.



Doplnené 28.02.2006

Nemecký denník Handelsblatt uverejnil chronológiu vývoja značky malého automobilu:
4. marca 1994: Švajčiarsky výrobca hodiniek Nicolas Hayek (Swatch) a predseda predstavenstva automobilky Mercedes Werner Niefer predstavili v Stuttgarte po prvý raz plány najmenšieho auta
20. decembra 1994: Mercedes rozhodol, že miestom výroby bude lotrinský Hambach vo Francúzsku
september 1995: Mercedes prezentuje na Medzinárodnej automobilovej výstave (IAA) vo Frankfurte nad Mohanom svoju štúdiu konceptu Smartu
september 1997: Svetová premiéra Smartu na Medzinárodnej automobilovej výstave (IAA) vo Frankfurte nad Mohanom december
1997: V dôsledku problémov pri extrémnych uhýbacích manévroch sa uvedenie na trh, plánované na začiatok roka 1998, odsunulo
1. júla 1998: Mercedes začína sériovú výrobu Smartu 1. novembra 1998: Spoločnosť Daimler-Benz AG preberá od Švajčiara Hayeka podiely v Smarte a stáva sa tak jeho 100-% vlastníkom
1. decembra 1999: Smart štartuje ako prvý výrobca predaj áut cez internet. V tom istom mesiaci schádza z výrobnej linky v poradí 100 000. Smart
1. januára 2002: Smart informuje o rekordnom predaji 116 200 áut v obchodnom roku 2001 a prvom obrate vo výške viac ako 1 miliarda EUR
1. augusta 2002: Smart predstavuje model Roadster 1. októbra 2002: Pri príležitosti 5. výročia výroby v Hambachu sa oslavuje 430 000. Smart
január 2003: Smart informuje o zvýšení odbytu na 122 300 predaných áut v roku 2002
február 2004: Smart predstavuje v Ríme svoj 4-sedadlový model "forfour"
január 2005: Smart informuje o zvýšení predaja o 24,5 % na 152 000 áut v roku 2004
január 2005: Smart prezentuje svoj 2-sedadlový model po prvý raz v USA na Auto-Show v Detroite, štát Michigan
1. apríla 2005: DaimlerChrysler zverejňuje tvrdý program úspor a rušenie pracovných miest v Smarte. Cieľom je dostať sa do čiernych čísiel do roku 2007
3. novembra 2005: Z výrobnej linky schádza posledný Smart Roadster
január 2006: Veľkí akcionári automobilky DaimlerChrysler žiadajú, aby sa Smart predal. Predseda predstavenstva Dieter Zetsche požiadavky na predaj zamieta. január 2006: Prepad odbytu Smartu o 22,6 % na 8 200 predaných áut
február 2006: DaimlerChrysler informuje o strate 505 miliónov EUR v obchodnom roku 2005 v dôsledku vysokých nákladov na sanáciu Smartu, ktoré dosiahli 1,1 miliardy EUR, a o rušení pracovných miest
25. marca 2006: DaimlerChrysler ohlasuje zastavenie výroby 4-sedadlového modelu Smart "forfour". V závode v Böblingene sa má zrušiť 300 pracovných miest.




Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 11 252
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 194
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 3 874
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 256
  5. Moskva alebo Petrohrad? 3 171
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 408
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 406
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 330
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 889
  10. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 694

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment šéfa slovenského parlamentu politológ Grigorij Mesežnikov.

REPORTÁŽ

Rafting v Líbyi. Kríza sa skončila, ľudia ďalej prichádzajú cez more

Na Sicílii sme blízko migračnej kríze.

KOMENTÁRE

Rusi stále trpia na štokholmský syndróm

Na prvý pohľad je to úplne nepochopiteľné.

Neprehliadnite tiež

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.