Smart už nebude vyrábať 4-sedadlový model forfour, sústredí sa na 2-sedadlový

Automobilka DaimlerChrysler sa vracia k počiatkom svojej dcérskej spoločnosti na výrobu malých áut Smart, aby na budúci rok ...


Stuttgart 26. marca (TASR) Automobilka DaimlerChrysler sa vracia k počiatkom svojej dcérskej spoločnosti na výrobu malých áut Smart, aby na budúci rok po prvý raz dosiahla zisk. Preto nielen opäť zúži paletu modelov, ale zníži aj počet zamestnancov.

Málo úspešný 4-sedadlový model Smart "forfour" sa nebude viac vyrábať. Paleta modelov, ktorá sa z nákladových dôvodov zúžila na 2 výrobné rady, sa zmenší ešte raz zostane mestské autíčko s 2 sedadlami, ktoré uviedli na trh pred 7 rokmi.




Článok pokračuje pod video reklamou

Počet zamestnancov Smartu v centrále v Böblingene sa zníži o ďalších 300 na 450 ľudí.Dcérska automobilka Smart je deficitná od svojho vstupu na trh v roku 1998. Predaj 4-sedadlového modelu v tvrdej konkurencii sa napriek zľavám až do 3 000 EUR nezlepšil. Cieľ, ktorý si stanovil bývalý šéf Smartu a dnešný člen predstavenstva pre nákladné automobily Andreas Renschler, a to predaj 80 000 áut, 4-sedadlový model nedosiahol.

Daimler chcel pôvodne dosahovať úspech kultovej značky Smart stále novými variantmi. Teraz sa však všetky nádeje upierajú na 2-sedadlový model, ktorý si podľa dávnejších údajov zarobí na svoje kapitálové náklady. Na jar 2006 by mal prísť na európsky trh opticky a technicky vylepšený "fortwo" model a neskôr s najväčšou pravdepodobnosťou by sa mal po prvý raz predávať aj v USA.



Doplnené 28.02.2006

Nemecký denník Handelsblatt uverejnil chronológiu vývoja značky malého automobilu:
4. marca 1994: Švajčiarsky výrobca hodiniek Nicolas Hayek (Swatch) a predseda predstavenstva automobilky Mercedes Werner Niefer predstavili v Stuttgarte po prvý raz plány najmenšieho auta
20. decembra 1994: Mercedes rozhodol, že miestom výroby bude lotrinský Hambach vo Francúzsku
september 1995: Mercedes prezentuje na Medzinárodnej automobilovej výstave (IAA) vo Frankfurte nad Mohanom svoju štúdiu konceptu Smartu
september 1997: Svetová premiéra Smartu na Medzinárodnej automobilovej výstave (IAA) vo Frankfurte nad Mohanom december
1997: V dôsledku problémov pri extrémnych uhýbacích manévroch sa uvedenie na trh, plánované na začiatok roka 1998, odsunulo
1. júla 1998: Mercedes začína sériovú výrobu Smartu 1. novembra 1998: Spoločnosť Daimler-Benz AG preberá od Švajčiara Hayeka podiely v Smarte a stáva sa tak jeho 100-% vlastníkom
1. decembra 1999: Smart štartuje ako prvý výrobca predaj áut cez internet. V tom istom mesiaci schádza z výrobnej linky v poradí 100 000. Smart
1. januára 2002: Smart informuje o rekordnom predaji 116 200 áut v obchodnom roku 2001 a prvom obrate vo výške viac ako 1 miliarda EUR
1. augusta 2002: Smart predstavuje model Roadster 1. októbra 2002: Pri príležitosti 5. výročia výroby v Hambachu sa oslavuje 430 000. Smart
január 2003: Smart informuje o zvýšení odbytu na 122 300 predaných áut v roku 2002
február 2004: Smart predstavuje v Ríme svoj 4-sedadlový model "forfour"
január 2005: Smart informuje o zvýšení predaja o 24,5 % na 152 000 áut v roku 2004
január 2005: Smart prezentuje svoj 2-sedadlový model po prvý raz v USA na Auto-Show v Detroite, štát Michigan
1. apríla 2005: DaimlerChrysler zverejňuje tvrdý program úspor a rušenie pracovných miest v Smarte. Cieľom je dostať sa do čiernych čísiel do roku 2007
3. novembra 2005: Z výrobnej linky schádza posledný Smart Roadster
január 2006: Veľkí akcionári automobilky DaimlerChrysler žiadajú, aby sa Smart predal. Predseda predstavenstva Dieter Zetsche požiadavky na predaj zamieta. január 2006: Prepad odbytu Smartu o 22,6 % na 8 200 predaných áut
február 2006: DaimlerChrysler informuje o strate 505 miliónov EUR v obchodnom roku 2005 v dôsledku vysokých nákladov na sanáciu Smartu, ktoré dosiahli 1,1 miliardy EUR, a o rušení pracovných miest
25. marca 2006: DaimlerChrysler ohlasuje zastavenie výroby 4-sedadlového modelu Smart "forfour". V závode v Böblingene sa má zrušiť 300 pracovných miest.




Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Zmrzlina z McDonald’s má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Pre
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina z McDonald’s má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Pre
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 14 961
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 658
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 494
  4. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 8 005
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 985
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 537
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 743
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 185
  9. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 2 905
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 2 694

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zálohovanie PET fliaš je bližšie. Na aké prekážky naráža?

Zálohovaním sa vyzbiera 90 percent fliaš.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Slovensko vo finále MS vo futbale? Nie je to utópia

Slovenský futbal môže siahať na vrchol.

KOMENTÁR ONDREJA PODSTUPKU

Pomôžme ministrovi spraviť drahé a bolestivé rozhodnutie

Zálohovanie PET fliaš je dobrý a bolestivý nápad.

AUTORSKÁ STRANA PETRY PROCHÁZKOVEJ

Babčenkova manželka prehovorila. Ako prežívala smrť svojho manžela?

O všetkom vedela vopred.

Neprehliadnite tiež

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje. Prestavba prináša zmeny

Treba sa pripraviť na väčšiu trpezlivosť.

V Bratislave sa predviedli vzácne veterány

V centre Bratislavy sa uskutočnil zraz najstarších a najvzácnejších veteránov.