SME
Utorok, 28. marec, 2023 | Meniny má Soňa
reklama

Smart už nebude vyrábať 4-sedadlový model forfour, sústredí sa na 2-sedadlový

Automobilka DaimlerChrysler sa vracia k počiatkom svojej dcérskej spoločnosti na výrobu malých áut Smart, aby na budúci rok ...


Stuttgart 26. marca (TASR) Automobilka DaimlerChrysler sa vracia k počiatkom svojej dcérskej spoločnosti na výrobu malých áut Smart, aby na budúci rok po prvý raz dosiahla zisk. Preto nielen opäť zúži paletu modelov, ale zníži aj počet zamestnancov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Málo úspešný 4-sedadlový model Smart "forfour" sa nebude viac vyrábať. Paleta modelov, ktorá sa z nákladových dôvodov zúžila na 2 výrobné rady, sa zmenší ešte raz zostane mestské autíčko s 2 sedadlami, ktoré uviedli na trh pred 7 rokmi.




SkryťVypnúť reklamu
reklama

Počet zamestnancov Smartu v centrále v Böblingene sa zníži o ďalších 300 na 450 ľudí.Dcérska automobilka Smart je deficitná od svojho vstupu na trh v roku 1998. Predaj 4-sedadlového modelu v tvrdej konkurencii sa napriek zľavám až do 3 000 EUR nezlepšil. Cieľ, ktorý si stanovil bývalý šéf Smartu a dnešný člen predstavenstva pre nákladné automobily Andreas Renschler, a to predaj 80 000 áut, 4-sedadlový model nedosiahol.

Daimler chcel pôvodne dosahovať úspech kultovej značky Smart stále novými variantmi. Teraz sa však všetky nádeje upierajú na 2-sedadlový model, ktorý si podľa dávnejších údajov zarobí na svoje kapitálové náklady. Na jar 2006 by mal prísť na európsky trh opticky a technicky vylepšený "fortwo" model a neskôr s najväčšou pravdepodobnosťou by sa mal po prvý raz predávať aj v USA.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Doplnené 28.02.2006

Nemecký denník Handelsblatt uverejnil chronológiu vývoja značky malého automobilu:
4. marca 1994: Švajčiarsky výrobca hodiniek Nicolas Hayek (Swatch) a predseda predstavenstva automobilky Mercedes Werner Niefer predstavili v Stuttgarte po prvý raz plány najmenšieho auta
20. decembra 1994: Mercedes rozhodol, že miestom výroby bude lotrinský Hambach vo Francúzsku
september 1995: Mercedes prezentuje na Medzinárodnej automobilovej výstave (IAA) vo Frankfurte nad Mohanom svoju štúdiu konceptu Smartu
september 1997: Svetová premiéra Smartu na Medzinárodnej automobilovej výstave (IAA) vo Frankfurte nad Mohanom december
1997: V dôsledku problémov pri extrémnych uhýbacích manévroch sa uvedenie na trh, plánované na začiatok roka 1998, odsunulo
1. júla 1998: Mercedes začína sériovú výrobu Smartu 1. novembra 1998: Spoločnosť Daimler-Benz AG preberá od Švajčiara Hayeka podiely v Smarte a stáva sa tak jeho 100-% vlastníkom
1. decembra 1999: Smart štartuje ako prvý výrobca predaj áut cez internet. V tom istom mesiaci schádza z výrobnej linky v poradí 100 000. Smart
1. januára 2002: Smart informuje o rekordnom predaji 116 200 áut v obchodnom roku 2001 a prvom obrate vo výške viac ako 1 miliarda EUR
1. augusta 2002: Smart predstavuje model Roadster 1. októbra 2002: Pri príležitosti 5. výročia výroby v Hambachu sa oslavuje 430 000. Smart
január 2003: Smart informuje o zvýšení odbytu na 122 300 predaných áut v roku 2002
február 2004: Smart predstavuje v Ríme svoj 4-sedadlový model "forfour"
január 2005: Smart informuje o zvýšení predaja o 24,5 % na 152 000 áut v roku 2004
január 2005: Smart prezentuje svoj 2-sedadlový model po prvý raz v USA na Auto-Show v Detroite, štát Michigan
1. apríla 2005: DaimlerChrysler zverejňuje tvrdý program úspor a rušenie pracovných miest v Smarte. Cieľom je dostať sa do čiernych čísiel do roku 2007
3. novembra 2005: Z výrobnej linky schádza posledný Smart Roadster
január 2006: Veľkí akcionári automobilky DaimlerChrysler žiadajú, aby sa Smart predal. Predseda predstavenstva Dieter Zetsche požiadavky na predaj zamieta. január 2006: Prepad odbytu Smartu o 22,6 % na 8 200 predaných áut
február 2006: DaimlerChrysler informuje o strate 505 miliónov EUR v obchodnom roku 2005 v dôsledku vysokých nákladov na sanáciu Smartu, ktoré dosiahli 1,1 miliardy EUR, a o rušení pracovných miest
25. marca 2006: DaimlerChrysler ohlasuje zastavenie výroby 4-sedadlového modelu Smart "forfour". V závode v Böblingene sa má zrušiť 300 pracovných miest.

SkryťVypnúť reklamu
reklama



SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  3. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  4. Istota nízkeho úroku. Krásne bývanie s hypotékou za 1,49 %
  5. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch
  6. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu
  7. Čo môže ponúknuť laboratórna diagnostika po Covide?
  8. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  1. Ako poraziť vysokú infláciu? Napríklad výnosom 24 % za 3 roky
  2. 8 vecí, na ktoré záhradkári pravidelne zabúdajú
  3. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch
  4. 7 rýchlych tipov, ako lepšie hospodáriť v domácnosti
  5. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu
  6. BILLA Žampa Cup – jedinečný záver zimnej sezóny
  7. Čo môže ponúknuť laboratórna diagnostika po Covide?
  8. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu?
  1. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 7 399
  2. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 5 709
  3. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 5 328
  4. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu 3 737
  5. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 594
  6. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 578
  7. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu? 2 163
  8. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch 1 733
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Ján Valchár: Začal som sa báť o výsledok vojny...
  2. Ľubomír Maretta: Návrat
  3. Miroslav Ferkl: Istoty pretrvali, nekvalita socík nie.
  4. Dušan Koniar: Dohľadanie krásnych, dávno stratených detailov hradu Uhrovec
  5. Kristína Jakubičková: Pozitívne dosahy extrémnej poddimenzovanosti slovenského zdravotníctva
  6. Štefan Vidlár: Kantori a pedagógové!
  7. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  8. Radoslav Pavelka: Ako si dvakrát streliť do kolena, alebo ako vedenie Slovenského hokeja nahnevalo všetkých.
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 21 192
  2. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 10 450
  3. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 7 627
  4. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 7 457
  5. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 4 780
  6. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 4 676
  7. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 3 200
  8. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 2 940
  1. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  3. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  4. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  5. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  6. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  8. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
reklama
SkryťZatvoriť reklamu