Smart už nebude vyrábať 4-sedadlový model forfour, sústredí sa na 2-sedadlový

Automobilka DaimlerChrysler sa vracia k počiatkom svojej dcérskej spoločnosti na výrobu malých áut Smart, aby na budúci rok ...


Stuttgart 26. marca (TASR) Automobilka DaimlerChrysler sa vracia k počiatkom svojej dcérskej spoločnosti na výrobu malých áut Smart, aby na budúci rok po prvý raz dosiahla zisk. Preto nielen opäť zúži paletu modelov, ale zníži aj počet zamestnancov.

Málo úspešný 4-sedadlový model Smart "forfour" sa nebude viac vyrábať. Paleta modelov, ktorá sa z nákladových dôvodov zúžila na 2 výrobné rady, sa zmenší ešte raz zostane mestské autíčko s 2 sedadlami, ktoré uviedli na trh pred 7 rokmi.




Počet zamestnancov Smartu v centrále v Böblingene sa zníži o ďalších 300 na 450 ľudí.Dcérska automobilka Smart je deficitná od svojho vstupu na trh v roku 1998. Predaj 4-sedadlového modelu v tvrdej konkurencii sa napriek zľavám až do 3 000 EUR nezlepšil. Cieľ, ktorý si stanovil bývalý šéf Smartu a dnešný člen predstavenstva pre nákladné automobily Andreas Renschler, a to predaj 80 000 áut, 4-sedadlový model nedosiahol.

Daimler chcel pôvodne dosahovať úspech kultovej značky Smart stále novými variantmi. Teraz sa však všetky nádeje upierajú na 2-sedadlový model, ktorý si podľa dávnejších údajov zarobí na svoje kapitálové náklady. Na jar 2006 by mal prísť na európsky trh opticky a technicky vylepšený "fortwo" model a neskôr s najväčšou pravdepodobnosťou by sa mal po prvý raz predávať aj v USA.



Doplnené 28.02.2006

Nemecký denník Handelsblatt uverejnil chronológiu vývoja značky malého automobilu:
4. marca 1994: Švajčiarsky výrobca hodiniek Nicolas Hayek (Swatch) a predseda predstavenstva automobilky Mercedes Werner Niefer predstavili v Stuttgarte po prvý raz plány najmenšieho auta
20. decembra 1994: Mercedes rozhodol, že miestom výroby bude lotrinský Hambach vo Francúzsku
september 1995: Mercedes prezentuje na Medzinárodnej automobilovej výstave (IAA) vo Frankfurte nad Mohanom svoju štúdiu konceptu Smartu
september 1997: Svetová premiéra Smartu na Medzinárodnej automobilovej výstave (IAA) vo Frankfurte nad Mohanom december
1997: V dôsledku problémov pri extrémnych uhýbacích manévroch sa uvedenie na trh, plánované na začiatok roka 1998, odsunulo
1. júla 1998: Mercedes začína sériovú výrobu Smartu 1. novembra 1998: Spoločnosť Daimler-Benz AG preberá od Švajčiara Hayeka podiely v Smarte a stáva sa tak jeho 100-% vlastníkom
1. decembra 1999: Smart štartuje ako prvý výrobca predaj áut cez internet. V tom istom mesiaci schádza z výrobnej linky v poradí 100 000. Smart
1. januára 2002: Smart informuje o rekordnom predaji 116 200 áut v obchodnom roku 2001 a prvom obrate vo výške viac ako 1 miliarda EUR
1. augusta 2002: Smart predstavuje model Roadster 1. októbra 2002: Pri príležitosti 5. výročia výroby v Hambachu sa oslavuje 430 000. Smart
január 2003: Smart informuje o zvýšení odbytu na 122 300 predaných áut v roku 2002
február 2004: Smart predstavuje v Ríme svoj 4-sedadlový model "forfour"
január 2005: Smart informuje o zvýšení predaja o 24,5 % na 152 000 áut v roku 2004
január 2005: Smart prezentuje svoj 2-sedadlový model po prvý raz v USA na Auto-Show v Detroite, štát Michigan
1. apríla 2005: DaimlerChrysler zverejňuje tvrdý program úspor a rušenie pracovných miest v Smarte. Cieľom je dostať sa do čiernych čísiel do roku 2007
3. novembra 2005: Z výrobnej linky schádza posledný Smart Roadster
január 2006: Veľkí akcionári automobilky DaimlerChrysler žiadajú, aby sa Smart predal. Predseda predstavenstva Dieter Zetsche požiadavky na predaj zamieta. január 2006: Prepad odbytu Smartu o 22,6 % na 8 200 predaných áut
február 2006: DaimlerChrysler informuje o strate 505 miliónov EUR v obchodnom roku 2005 v dôsledku vysokých nákladov na sanáciu Smartu, ktoré dosiahli 1,1 miliardy EUR, a o rušení pracovných miest
25. marca 2006: DaimlerChrysler ohlasuje zastavenie výroby 4-sedadlového modelu Smart "forfour". V závode v Böblingene sa má zrušiť 300 pracovných miest.




Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  3. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  4. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  6. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  7. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  8. ZSE ako jediné prináša Virtuálnu batériu pre fotovoltiku
  9. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie
  10. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma
  1. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  2. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  3. eKasa prichádza na Slovensko
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. 4 úkony, ktoré treba absolvovať po založení s.r.o.
  6. Konferencia - EU support for research
  7. A dynamic year in the industrial and logistics sector
  8. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici
  9. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  10. Zápis do Registra partnerov vo verejnom sektore
  1. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 19 138
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 12 362
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 9 048
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 8 335
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 6 220
  6. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 933
  7. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 612
  8. Esin Group: Líder Iniciatívy poľnohospodárov vydiera 4 183
  9. Zbrojársky líder z Považia pomáha ľuďom 4 038
  10. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 831

Blogy SME

  1. Milan Zaťko: Ficoizmus s ľudskou tvárou.
  2. Pavel Pospíšil: (Proti)Ústavný „PUČ“ ?
  3. Tibor Paulen: Kto otáča klimatickým termostatom ? - 4.časť: oceány
  4. Helena Smihulova Laucikova: Nehrám sa
  5. Viera Polakovičová: Jun Märkl výborne dirigoval francúzsku hudbu
  6. Marek Strapko: Posilka v byte - pozor na susedov!
  7. Miro Jankes: Dnešná inverzia
  8. Miroslav Makyta: Odstavte Fica !
  1. Paula Kentošová: Skončila som na psychiatrii 11 743
  2. Monika Nagyova: Bratislavská reality show v MHD 8 103
  3. Júlia Piraňa Mikolášiková: Zsuzsovú môže spájať s Pentou Lexov človek 6 459
  4. Jana Žilková: Dievča s biliónmi na účte 6 313
  5. Rudolf Pado: Ďakujem, pani Čaputová 5 970
  6. Miroslav Žiak: Raw koláče sú síce zdravšie, ale... 4 986
  7. Martin Balušík: Spoznávanie Ukrajiny - zážitky z cesty 3 471
  8. Júlia Piraňa Mikolášiková: Kto pomáhal Zsuzsovej? 3 429