SME
Piatok, 12. august, 2022 | Meniny má Darina

Volkswagen Cross Polo

Volkswagen rozširuje modelovú paletu o netradičné verzie svojich vozidiel. V priebehu 3 rokov chce uviesť na trh až 10 nových áut odvodených z veľkosériových modelov, ktoré budú upravené v terénnom štýle, aby dokázali prilákať mladých zákazníkov.

Cieľom automobilky je rozšíriť ponuku a obmedziť závislosť od súčasných nosných modelov. Predstavitelia firmy sa netaja tým, že vývoj verzií Cross si vyžiada minimálne náklady a čas. Po už predstavenom deriváte Pola bude nasledovať Cross Golf odvodený z minivanu Golf Plus, taktiež príde Touran s pohonom všetkých kolies a na terénne vozidlo upravia - aspoň vzhľadovo - aj najmenší Fox. Cross Polo vyvinuli v divízii Volkswagen Individual. Od základného modelu sa líši dosť výraznými optickými prvkami, ktoré z neho robia nápadité malé autíčko. Cross Polo je v podstate nasledovníkom celkom úspešného modelu Polo Fun. Na rozdiel od neho má ešte o stupeň "terénnejší" výzor. Vďaka svojej svetlej výške zväčšenej o 15 mm sa Cross Polo s pohonom predných kolies suverénnejšie a bez obáv vodiča o poškrabané „brucho“ dokáže pohybovať aj mimo vozoviek. Opticky sa tento pokrokový model z mora malých áut vyníma 17-palcovými diskami kolies z ľahkého kovu, robustnými a farebne zvýraznenými doplnkami karosérie aj štýlovými športovými nárazníkmi. Celkom svojský charakter mnohostranného modelu podčiarkujú v interiéri použité špeciálne poťahové materiály a chrómované dekoračné prvky. Reflektory do hmly a centrálne zamykanie patria do základnej výbavy.
Paletu jeho poháňacích agregátov tvoria 3 benzínové a 2 prepĺňané naftové motory. Všetky spĺňajú emisnú normu Euro4 a ich parametre vyčítate z priloženej tabuľky. Štvorvalec výkonu 75 k dá sa už od začiatku kombinovať aj s príplatkovou automatickou prevodovkou.
Následkom zmien v konštrukcii podvozka a sériovo montovaným praktickým chrómovaným strešným lyžinám Cross Polo získal na výške. Len podvozok a pneumatiky ju zväčšili o 32 mm. Merajúc až po lyžiny je vozidlo dokonca o 70 mm vyššie než klasické Polo. To všetko mu dodáva svojský charakter, ktorý podčiarkujú nenápadné detaily. Napr. striebornou metalízou nastriekané vonkajšie spätné zrkadlá farebne ladiace s lyžinami alebo veľký lichobežníkový vzduchový otvor v nárazníku prechádzajúci do robustného ochranného štíta.



Technické parametre vozidiel VW Cross Polo

Motor 1,2 1,4 16V 1,4 16V 1,4 TDI 1,9 TDI
zdvihový objem valcov [cm3] 1198 1390 1390 1422 1896
výkon [kW/k] 47/64 55/75 74/100 51/70 74/100
pri otáčkach [1/min] 5400 5000 6000 4000 4000
krútiaci moment [Nm] 112 126 126 155 240
pri otáčkach [1/min] 3000 3800 4400 1600 1800
palivová spotreba [l/100 km] 6,2 6,7 6,8 4,9 5,1
zrýchlenie 0-100 km/h [s] 16,5 14,3 12,1 15,9 11,5
pohotovostná hmotnosť [kg] 1082 1087 1097 1155 1190
maximálna rýchlosť [km/h] 157 166 183 160 182


Rozmery:
dĺžka 3925 mm, šírka 1671 mm, výška 1499 mm,
rázvor náprav 2465 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1429/1427 mm, priemer otočenia 10,6 m,
batožinový priestor 270-1030 l, palivová nádrž 45 l, užitočné zaťaženie 483 kg

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 13 667
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 11 121
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 9 224
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 500
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 5 396
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 917
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 835
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 436
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Miroslav Galovič: Slovenské Černobyle XXVII / Cykloleto 2022. Časť 2 - Varínske ruiny.
  2. Jozef Sitko: Tajomstvo môjho dlhého veku
  3. Irena Šimuneková: Voda
  4. Marcel Horný: Košúty 2, časť štvrtá : Kapela
  5. Irena Šimuneková: Na výlet s deťmi - hrad Hrušov
  6. Štefan Vidlár: Politický starobinec
  7. Irena Šimuneková: Na výlet s deťmi - Čajka v oblakoch, salaš Vigľaš
  8. Robert Škerko: Moja Haidukova ulica
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 175
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 13 035
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 932
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 221
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 464
  6. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 5 327
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 247
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 349
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu