TERÉNIAČIK ?

Volkswagen Cross Polo

Volkswagen rozširuje modelovú paletu o netradičné verzie svojich vozidiel. V priebehu 3 rokov chce uviesť na trh až 10 nových áut odvodených z veľkosériových modelov, ktoré budú upravené v terénnom štýle, aby dokázali prilákať mladých zákazníkov.

Cieľom automobilky je rozšíriť ponuku a obmedziť závislosť od súčasných nosných modelov. Predstavitelia firmy sa netaja tým, že vývoj verzií Cross si vyžiada minimálne náklady a čas. Po už predstavenom deriváte Pola bude nasledovať Cross Golf odvodený z minivanu Golf Plus, taktiež príde Touran s pohonom všetkých kolies a na terénne vozidlo upravia - aspoň vzhľadovo - aj najmenší Fox. Cross Polo vyvinuli v divízii Volkswagen Individual. Od základného modelu sa líši dosť výraznými optickými prvkami, ktoré z neho robia nápadité malé autíčko. Cross Polo je v podstate nasledovníkom celkom úspešného modelu Polo Fun. Na rozdiel od neho má ešte o stupeň "terénnejší" výzor. Vďaka svojej svetlej výške zväčšenej o 15 mm sa Cross Polo s pohonom predných kolies suverénnejšie a bez obáv vodiča o poškrabané „brucho“ dokáže pohybovať aj mimo vozoviek. Opticky sa tento pokrokový model z mora malých áut vyníma 17-palcovými diskami kolies z ľahkého kovu, robustnými a farebne zvýraznenými doplnkami karosérie aj štýlovými športovými nárazníkmi. Celkom svojský charakter mnohostranného modelu podčiarkujú v interiéri použité špeciálne poťahové materiály a chrómované dekoračné prvky. Reflektory do hmly a centrálne zamykanie patria do základnej výbavy.
Paletu jeho poháňacích agregátov tvoria 3 benzínové a 2 prepĺňané naftové motory. Všetky spĺňajú emisnú normu Euro4 a ich parametre vyčítate z priloženej tabuľky. Štvorvalec výkonu 75 k dá sa už od začiatku kombinovať aj s príplatkovou automatickou prevodovkou.
Následkom zmien v konštrukcii podvozka a sériovo montovaným praktickým chrómovaným strešným lyžinám Cross Polo získal na výške. Len podvozok a pneumatiky ju zväčšili o 32 mm. Merajúc až po lyžiny je vozidlo dokonca o 70 mm vyššie než klasické Polo. To všetko mu dodáva svojský charakter, ktorý podčiarkujú nenápadné detaily. Napr. striebornou metalízou nastriekané vonkajšie spätné zrkadlá farebne ladiace s lyžinami alebo veľký lichobežníkový vzduchový otvor v nárazníku prechádzajúci do robustného ochranného štíta.



Technické parametre vozidiel VW Cross Polo

Motor 1,2 1,4 16V 1,4 16V 1,4 TDI 1,9 TDI
zdvihový objem valcov [cm3] 1198 1390 1390 1422 1896
výkon [kW/k] 47/64 55/75 74/100 51/70 74/100
pri otáčkach [1/min] 5400 5000 6000 4000 4000
krútiaci moment [Nm] 112 126 126 155 240
pri otáčkach [1/min] 3000 3800 4400 1600 1800
palivová spotreba [l/100 km] 6,2 6,7 6,8 4,9 5,1
zrýchlenie 0-100 km/h [s] 16,5 14,3 12,1 15,9 11,5
pohotovostná hmotnosť [kg] 1082 1087 1097 1155 1190
maximálna rýchlosť [km/h] 157 166 183 160 182


Rozmery:
dĺžka 3925 mm, šírka 1671 mm, výška 1499 mm,
rázvor náprav 2465 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1429/1427 mm, priemer otočenia 10,6 m,
batožinový priestor 270-1030 l, palivová nádrž 45 l, užitočné zaťaženie 483 kg

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 37 109
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 654
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 20 650
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 13 056
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 248
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 980
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 722
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 579
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 357
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 737

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Cinkota: Čím viac mi bolo dovolené, tým viac som hranice prekračoval

Verím, že som oveľa múdrejší, hovorí prepustený herec Dušan Cinkota.

Komentár Ondreja Podstupku

Pri pustenej klimatizácii by ste sa mali cítiť zle

Klíma nevyrába chlad, len robí z tepla problém niekoho iného.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.