TERÉNIAČIK ?

Volkswagen Cross Polo

Volkswagen rozširuje modelovú paletu o netradičné verzie svojich vozidiel. V priebehu 3 rokov chce uviesť na trh až 10 nových áut odvodených z veľkosériových modelov, ktoré budú upravené v terénnom štýle, aby dokázali prilákať mladých zákazníkov.

Cieľom automobilky je rozšíriť ponuku a obmedziť závislosť od súčasných nosných modelov. Predstavitelia firmy sa netaja tým, že vývoj verzií Cross si vyžiada minimálne náklady a čas. Po už predstavenom deriváte Pola bude nasledovať Cross Golf odvodený z minivanu Golf Plus, taktiež príde Touran s pohonom všetkých kolies a na terénne vozidlo upravia - aspoň vzhľadovo - aj najmenší Fox. Cross Polo vyvinuli v divízii Volkswagen Individual. Od základného modelu sa líši dosť výraznými optickými prvkami, ktoré z neho robia nápadité malé autíčko. Cross Polo je v podstate nasledovníkom celkom úspešného modelu Polo Fun. Na rozdiel od neho má ešte o stupeň "terénnejší" výzor. Vďaka svojej svetlej výške zväčšenej o 15 mm sa Cross Polo s pohonom predných kolies suverénnejšie a bez obáv vodiča o poškrabané „brucho“ dokáže pohybovať aj mimo vozoviek. Opticky sa tento pokrokový model z mora malých áut vyníma 17-palcovými diskami kolies z ľahkého kovu, robustnými a farebne zvýraznenými doplnkami karosérie aj štýlovými športovými nárazníkmi. Celkom svojský charakter mnohostranného modelu podčiarkujú v interiéri použité špeciálne poťahové materiály a chrómované dekoračné prvky. Reflektory do hmly a centrálne zamykanie patria do základnej výbavy.
Paletu jeho poháňacích agregátov tvoria 3 benzínové a 2 prepĺňané naftové motory. Všetky spĺňajú emisnú normu Euro4 a ich parametre vyčítate z priloženej tabuľky. Štvorvalec výkonu 75 k dá sa už od začiatku kombinovať aj s príplatkovou automatickou prevodovkou.
Následkom zmien v konštrukcii podvozka a sériovo montovaným praktickým chrómovaným strešným lyžinám Cross Polo získal na výške. Len podvozok a pneumatiky ju zväčšili o 32 mm. Merajúc až po lyžiny je vozidlo dokonca o 70 mm vyššie než klasické Polo. To všetko mu dodáva svojský charakter, ktorý podčiarkujú nenápadné detaily. Napr. striebornou metalízou nastriekané vonkajšie spätné zrkadlá farebne ladiace s lyžinami alebo veľký lichobežníkový vzduchový otvor v nárazníku prechádzajúci do robustného ochranného štíta.



Technické parametre vozidiel VW Cross Polo

Motor 1,2 1,4 16V 1,4 16V 1,4 TDI 1,9 TDI
zdvihový objem valcov [cm3] 1198 1390 1390 1422 1896
výkon [kW/k] 47/64 55/75 74/100 51/70 74/100
pri otáčkach [1/min] 5400 5000 6000 4000 4000
krútiaci moment [Nm] 112 126 126 155 240
pri otáčkach [1/min] 3000 3800 4400 1600 1800
palivová spotreba [l/100 km] 6,2 6,7 6,8 4,9 5,1
zrýchlenie 0-100 km/h [s] 16,5 14,3 12,1 15,9 11,5
pohotovostná hmotnosť [kg] 1082 1087 1097 1155 1190
maximálna rýchlosť [km/h] 157 166 183 160 182


Rozmery:
dĺžka 3925 mm, šírka 1671 mm, výška 1499 mm,
rázvor náprav 2465 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1429/1427 mm, priemer otočenia 10,6 m,
batožinový priestor 270-1030 l, palivová nádrž 45 l, užitočné zaťaženie 483 kg

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 922
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 048
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 130
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 984
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 733
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 527
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 195
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 112
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 848
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 469

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Bukovský: Doma máme lepšie potraviny než acai či chia

Sme národ, ktorý ľahko prijíma niečo zahraničné ako to svetové. No superpotraviny k nám nemusia cestovať cez celú planétu.

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred 13 rokmi

Víchrica zničila 12-tisíc hektárov lesa.

PLUS

Je suis Čajka. Ukradli symbol bratislavskej kaviarne

Detektívny príbeh o absurdných pohnútkach.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.