SME

Volkswagen Cross Polo

Volkswagen rozširuje modelovú paletu o netradičné verzie svojich vozidiel. V priebehu 3 rokov chce uviesť na trh až 10 nových áut odvodených z veľkosériových modelov, ktoré budú upravené v terénnom štýle, aby dokázali prilákať mladých zákazníkov.

Cieľom automobilky je rozšíriť ponuku a obmedziť závislosť od súčasných nosných modelov. Predstavitelia firmy sa netaja tým, že vývoj verzií Cross si vyžiada minimálne náklady a čas. Po už predstavenom deriváte Pola bude nasledovať Cross Golf odvodený z minivanu Golf Plus, taktiež príde Touran s pohonom všetkých kolies a na terénne vozidlo upravia - aspoň vzhľadovo - aj najmenší Fox. Cross Polo vyvinuli v divízii Volkswagen Individual. Od základného modelu sa líši dosť výraznými optickými prvkami, ktoré z neho robia nápadité malé autíčko. Cross Polo je v podstate nasledovníkom celkom úspešného modelu Polo Fun. Na rozdiel od neho má ešte o stupeň "terénnejší" výzor. Vďaka svojej svetlej výške zväčšenej o 15 mm sa Cross Polo s pohonom predných kolies suverénnejšie a bez obáv vodiča o poškrabané „brucho“ dokáže pohybovať aj mimo vozoviek. Opticky sa tento pokrokový model z mora malých áut vyníma 17-palcovými diskami kolies z ľahkého kovu, robustnými a farebne zvýraznenými doplnkami karosérie aj štýlovými športovými nárazníkmi. Celkom svojský charakter mnohostranného modelu podčiarkujú v interiéri použité špeciálne poťahové materiály a chrómované dekoračné prvky. Reflektory do hmly a centrálne zamykanie patria do základnej výbavy.
Paletu jeho poháňacích agregátov tvoria 3 benzínové a 2 prepĺňané naftové motory. Všetky spĺňajú emisnú normu Euro4 a ich parametre vyčítate z priloženej tabuľky. Štvorvalec výkonu 75 k dá sa už od začiatku kombinovať aj s príplatkovou automatickou prevodovkou.
Následkom zmien v konštrukcii podvozka a sériovo montovaným praktickým chrómovaným strešným lyžinám Cross Polo získal na výške. Len podvozok a pneumatiky ju zväčšili o 32 mm. Merajúc až po lyžiny je vozidlo dokonca o 70 mm vyššie než klasické Polo. To všetko mu dodáva svojský charakter, ktorý podčiarkujú nenápadné detaily. Napr. striebornou metalízou nastriekané vonkajšie spätné zrkadlá farebne ladiace s lyžinami alebo veľký lichobežníkový vzduchový otvor v nárazníku prechádzajúci do robustného ochranného štíta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu


Technické parametre vozidiel VW Cross Polo

Motor 1,2 1,4 16V 1,4 16V 1,4 TDI 1,9 TDI
zdvihový objem valcov [cm3] 1198 1390 1390 1422 1896
výkon [kW/k] 47/64 55/75 74/100 51/70 74/100
pri otáčkach [1/min] 5400 5000 6000 4000 4000
krútiaci moment [Nm] 112 126 126 155 240
pri otáčkach [1/min] 3000 3800 4400 1600 1800
palivová spotreba [l/100 km] 6,2 6,7 6,8 4,9 5,1
zrýchlenie 0-100 km/h [s] 16,5 14,3 12,1 15,9 11,5
pohotovostná hmotnosť [kg] 1082 1087 1097 1155 1190
maximálna rýchlosť [km/h] 157 166 183 160 182


Rozmery:
dĺžka 3925 mm, šírka 1671 mm, výška 1499 mm,
rázvor náprav 2465 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1429/1427 mm, priemer otočenia 10,6 m,
batožinový priestor 270-1030 l, palivová nádrž 45 l, užitočné zaťaženie 483 kg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  2. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  3. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  4. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  5. Na Marka oharka do jarka
  6. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 18 989
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 942
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 134
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 368
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 814
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 098
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 688
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 490
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  2. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  3. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  4. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  5. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  6. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  7. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  8. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 752
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 320
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 073
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 671
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 218
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 929
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 550
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu