SME

Volkswagen Cross Polo

Volkswagen rozširuje modelovú paletu o netradičné verzie svojich vozidiel. V priebehu 3 rokov chce uviesť na trh až 10 nových áut odvodených z veľkosériových modelov, ktoré budú upravené v terénnom štýle, aby dokázali prilákať mladých zákazníkov.

Cieľom automobilky je rozšíriť ponuku a obmedziť závislosť od súčasných nosných modelov. Predstavitelia firmy sa netaja tým, že vývoj verzií Cross si vyžiada minimálne náklady a čas. Po už predstavenom deriváte Pola bude nasledovať Cross Golf odvodený z minivanu Golf Plus, taktiež príde Touran s pohonom všetkých kolies a na terénne vozidlo upravia - aspoň vzhľadovo - aj najmenší Fox. Cross Polo vyvinuli v divízii Volkswagen Individual. Od základného modelu sa líši dosť výraznými optickými prvkami, ktoré z neho robia nápadité malé autíčko. Cross Polo je v podstate nasledovníkom celkom úspešného modelu Polo Fun. Na rozdiel od neho má ešte o stupeň "terénnejší" výzor. Vďaka svojej svetlej výške zväčšenej o 15 mm sa Cross Polo s pohonom predných kolies suverénnejšie a bez obáv vodiča o poškrabané „brucho“ dokáže pohybovať aj mimo vozoviek. Opticky sa tento pokrokový model z mora malých áut vyníma 17-palcovými diskami kolies z ľahkého kovu, robustnými a farebne zvýraznenými doplnkami karosérie aj štýlovými športovými nárazníkmi. Celkom svojský charakter mnohostranného modelu podčiarkujú v interiéri použité špeciálne poťahové materiály a chrómované dekoračné prvky. Reflektory do hmly a centrálne zamykanie patria do základnej výbavy.
Paletu jeho poháňacích agregátov tvoria 3 benzínové a 2 prepĺňané naftové motory. Všetky spĺňajú emisnú normu Euro4 a ich parametre vyčítate z priloženej tabuľky. Štvorvalec výkonu 75 k dá sa už od začiatku kombinovať aj s príplatkovou automatickou prevodovkou.
Následkom zmien v konštrukcii podvozka a sériovo montovaným praktickým chrómovaným strešným lyžinám Cross Polo získal na výške. Len podvozok a pneumatiky ju zväčšili o 32 mm. Merajúc až po lyžiny je vozidlo dokonca o 70 mm vyššie než klasické Polo. To všetko mu dodáva svojský charakter, ktorý podčiarkujú nenápadné detaily. Napr. striebornou metalízou nastriekané vonkajšie spätné zrkadlá farebne ladiace s lyžinami alebo veľký lichobežníkový vzduchový otvor v nárazníku prechádzajúci do robustného ochranného štíta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu


Technické parametre vozidiel VW Cross Polo

Motor 1,2 1,4 16V 1,4 16V 1,4 TDI 1,9 TDI
zdvihový objem valcov [cm3] 1198 1390 1390 1422 1896
výkon [kW/k] 47/64 55/75 74/100 51/70 74/100
pri otáčkach [1/min] 5400 5000 6000 4000 4000
krútiaci moment [Nm] 112 126 126 155 240
pri otáčkach [1/min] 3000 3800 4400 1600 1800
palivová spotreba [l/100 km] 6,2 6,7 6,8 4,9 5,1
zrýchlenie 0-100 km/h [s] 16,5 14,3 12,1 15,9 11,5
pohotovostná hmotnosť [kg] 1082 1087 1097 1155 1190
maximálna rýchlosť [km/h] 157 166 183 160 182


Rozmery:
dĺžka 3925 mm, šírka 1671 mm, výška 1499 mm,
rázvor náprav 2465 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1429/1427 mm, priemer otočenia 10,6 m,
batožinový priestor 270-1030 l, palivová nádrž 45 l, užitočné zaťaženie 483 kg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  2. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu?
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  2. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  3. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  7. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  8. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 19 096
  2. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu? 7 223
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 978
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 675
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 4 059
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 452
  7. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 2 819
  8. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 2 551
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Weiss ml. - miesto trestu odmena . Takto sa nikdy nepoučí.
  2. Ján Valchár: Čerpacia ex-stanica vlastnená mafiou
  3. Zuzana Kučminová: Modriny na duši - Cesta k odchodu
  4. Simona Šramová: Prečo sa žena z humanitných vied púšťa do sveta umelej inteligencie
  5. Júlia Piraňa Mikolášiková: Zoroslav Kollár ostal ticho, no iní sa prezradili sami. Reakcie bývalých tajných ukázali ich slabosť
  6. Iveta Grootová: Aj moje Tatry
  7. Róbert Mačej: „Pán prezident, ako sa máte?“
  8. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 16 601
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 15 849
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 253
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 11 990
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 10 186
  6. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 9 145
  7. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 161
  8. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 6 488
  1. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  2. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  3. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
  4. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
  5. Radko Mačuha: Hory majú oči.
  6. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
  7. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
  8. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
SkryťZatvoriť reklamu