SME

VW Jetta 2,0 TDI Sportline

Ponuka modelov Volkswagen medzi Golfom a Passatom je už pomerne nabitá. Posledný modelový prírastok Jetta stelesňuje kombináciu oboch bestsellerov.

Ponuka modelov Volkswagen medzi Golfom a Passatom je už pomerne nabitá. Posledný modelový prírastok Jetta stelesňuje kombináciu oboch bestsellerov. Golf jej prepožičiava techniku, Passat zasa vonkajší imidž, dizajn zadných svetiel a v prípade testovanej verzie Sportline 2,0 TDI i cenu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dobrý kompromis

Navrhnúť sedan nižšej strednej triedy tak, aby zadná časť nevyznela ako prilepený batoh, sa nepodarí vždy. Volkswagen Jetta patrí k výnimkám, lebo vonkajším dizajnom iba potvrdzuje, že má právo byť samostatným modelom.Bokom nezostáva ani objem batožinového priestoru 527 l, čo je iba o trochu menej, než má Passat (565 l) a o dosť viac, ako ponúka Golf (350 l). Pri karosérii typu sedan treba rátať s malým nakladacím otvorom (98 x 47 cm) a vysoko položenou nakladacou hranou (71 cm).

SkryťVypnúť reklamu

Ako Golf

Jetta vyzerá rozhodne reprezentatívnejšie ako Golf a pritom je menšia a obratnejšia než Passat.Dielenské spracovanie a použité materiály dosahujú už tradične vysokú úroveň. Športové sedadlá verzie Sportline odporúčame každému, kto trávi na dlhých cestách väčšinu pracovného týždňa a pritom chce využiť danosti podvozka. Ponuka odkladacích priestorov je už výrazne lepšia, ako v prechádzajúcich modeloch a nárast vnútorného priestoru, ktorý so sebou priniesla piata generácia modelu Golf, pocíti posádka najmä v oblasti nôh a ramien. Menej miesta zostalo vzadu nad hlavami pasažierov. Vnútorné vybavenie pripomína štandardy platné v strednej triede. Rovnako aj cena modelu 2,0 TDI Sportline 912 100 korún patrí o triedu vyššie, veď s príplatkami sa vyšplhala na 1 010 600 korún. Navonok sa Jetta tvári originálnejšie a honosnejšie ako Golf, v interiéri však väčšia odlišnosť od modelu Golf chýba.

SkryťVypnúť reklamu

Vnútorné rozmery*

Sedenie vzadu

Šírka v oblasti ramien 136 cm

Šírka v oblasti lakťov 146 cm

Výška strechy nad sedadlom 90 cm

Sedenie vpredu

Šírka v oblasti ramien 139 cm

Šírka v oblasti lakťov 146 cm

Miera komfortu 185 cm

* vlastné meranie

Spotreba ako z katalógu

Suverénne jazdné vlastnosti kompaktného sedanu neovplyvnili ani zimné pneumatiky. Prírastok hmotnosti na zadnej náprave a dlhší zadný previs cítiť iba vo vyslovene extrémnych situáciách, pred ktorými dôrazne chráni stabilizačný systém ESP. Dvojlitrový turbodiesel s technológiou čerpadlo-tryska je neprekonateľný v pomere výkonu a spotreby paliva. Akurát môže prekážať jeho drsný "klepotavý" zvuk krátko po štarte a pri nízkych rýchlostiach. Bez problémov sme dosiahli výrobcom udávanú priemernú spotrebu 5,5 l/100 km. V rýchlejšom tempe priemer vzrástol na 6,8 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Jednoduchšia bude výhodnejšia

Dobre vybavená Jetta Sportline 2,0 TDI sa cenou približuje modelu Passat 2,0 TDI Sportline a v tejto finančnej sfére sa nám zdá rozumnejšia kúpa väčšieho Passatu. Jetta má svoje miesto tam, kde Passat s cenou iba začína.

Naše hodnotenie :

vzhľad vydarená kombinácia dvoch modelových radov

interiér kvalita, slušný priestor na nohy a ramená, menej miesta nad hlavou vzadu, dobrý posed vodiča

motor úsporný, výkonný a hlučný

jazdné vlastnosti bezpečné a suverénne aj vo vyšších rýchlostiach,presné držanie stopy, slabší komfort pruženia

technika lepšia úroveň v danej triede

výbava luxus rastie priamo úmerne s cenou, Sportline poskytne slušný komfort

úžitok rodiny poteší veľký batožinový priestor a nízka spotreba, vstupný otvor kufra by mohol byť väčší

SkryťVypnúť reklamu
reklama

celkový dojem vyvážené kvalitné auto vhodné na služobné účely a tiež ako rodinný sedan

Pochrómované časti čelnej masky pridávajú Jette vážnosť a dravosť športového Golfu R32. Za predné hmlovky si vo verzii Sportline netreba priplácať, za ostrekovače predných svetlometov však áno.

Jazdné vlastnosti prekonávajú mnohých konkurentov, zvlášť v kombinácii so silným naftovým motorom, kvalitnými pneumatikami a zníženým športovým podvozkom (-15 mm). Stabilizačný systém ESP patrí do zoznamu príplatkového vybavenia.

Zadná časť s objemným batožinovým priestorom a svetlami z LED diód pripomína väčší Passat. Bočný profil karosérie pôsobí vyvážene, napokon Jetta nie je Golf s kufrom ale samostatný model navrhnutý pre vzniknutú medzeru po vozidle VW Bora.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hliníkové disky Atlanta priemeru 16 palcov sú naozaj pekné, ale pri pneumatikách rozmeru 205/55 R16 treba dávať lepší pozor na jamy. Použité obutie a športový podvozok znamenajú nižší komfort na rozbitých cestách.

Smerové svetlá integrované do spätných zrkadiel sú v móde najmä kvôli zvýšenej bezpečnosti. V noci však blikajúca smerovka vodiča vyrušuje, lebo jej sklo siaha až na okraj zrkadla.

Prístrojová doska ponúkne presne to isté čo Golf: kvalitné spracovanie, solídne materiály a jednoduché ovládanie.

Verzia Sportline je mimoriadne štedrá, okrem hliníkovej dekorácie interiéru ponúka kožený športový volant. Multifunkčné ovládanie je za príplatok 15 200 Sk.

Veľmi praktickým doplnkom, možno ešte lepším, než elektrické otváranie okien vzadu, je diaľkové ovládanie so samostatným tlačidlom na otváranie veka kufra. To sa po stlačení tlačidla samočinne nadvihne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

VW Jetta sa vďaka veľkému batožinovému priestoru (527 l) stáva rodinnou alternáciou kratšieho Golfu.

Predné športové sedadlá s výškovým nastavovaním na mieste vodiča aj spolujazdca sú výsadou verzie sportline. Rozdiel v porovnaní so základnými sedadlami ostatných verzií je markantný. Priestor na nohy a ramená patrí k tomu lepšiemu v triede.

Zvažujúca sa strecha obmedzuje priestor na hlavu pasažierov vyššieho vzrastu.

V precízne spracovaných výplniach dverí sa našlo miest aj na veľké odkladacie boxy. Vpredu sa do tvarovaného priečinku vmestí 1,5 l fľaša s nápojom.

Zadné dvere by sa mohli otvárať pod väčším uhlom, inak zvuk pri ich zatváraní svedčí o dobrom spracovaní auta.

Malé predmety sa vo veľkom priestore doslova strácajú. Pod dnom je plnohodnotné rezervné koleso, na prevoz dlhších premetov dobre poslúži otvor v operadlách zadných sedadiel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nakladacia hrana sedanu je pomerne vysoko. Od zeme ju delí 71 cm od dna kufra 23 cm.

Agregát 2,0 TDI s výkonom 103 kW/140 k sa stal mimoriadne obľúbený, okrem koncernových značiek Škoda, Audi, Seat, ho prevzalo aj Mitsubishi. K jeho prednostiam patrí nízka spotreba, slušný výkon a krútiaci moment. Problémom je však hlučná prevádzka, záleží už len na tom, ako sa s jeho odhlučnením vysporiada výrobca auta.

Porovnanie cien:

VW Jetta 2,0 TDI Sportline verzus VW Passat 2,0 TDI Sportline

Model VW Jetta VW Passat

Motor 2,0 TDI 2,0 TDI

Výkon (kW/k) 103/140 103/140

Spotreba (l/100km) 5,5 5,8

Zrýchlenie 0-100km/h (s) 9,7 9,8

Objem bat. priestoru (l) 527 565

Cena verzie Sportline 2,0 TDI (Sk)* 920 900 1 021 500

SkryťVypnúť reklamu
reklama

ESP – stabilizačný systém 25 900 Sk S

Airbagy (čelné, bočné, hlavové) S S

Klimatizácia S (Climatic) S (Climatic)

Kožený volant S S

Športový podvozok S S

*šesťstupňová manuálna prevodovka

Cena modelu od :; 662 000; Sk

Cena verzie 2,0 TDI Sportline; 920900; Sk

Motor

Typ radový naftový štvorvalec, čerpadlo-tryska

Uloženie priečne

Zdvihový objem 1968 cm3

Výkon 103/140 kw/k

Pri otáčkach 4000 ot./min.

Krútiaci moment 320 Nm

Pri otáčkach 1750 ot./min.

Kilogramový výkon 9,95 kg/k

Litrový výkon 71,1 k/l

Emisná norma EURO IV

Karoséria

Typ sedan

Počet dverí 4

Pneumatiky 205/55 R16

Disky 6,5J x 16

Prevodovka

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Typ Manuálna

Počet stupňov 6

Poháňané kolesá predné

Podvozok

Predná náprava trojuholníkové ramená

Zadná náprava štvorprvkové nezávislé zavesenie

Svetlosť podvozka 135 (120) mm

Priemer otočenia 10,9 m

Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením

Brzdy vzadu kotúčové

Rozmery, hmotnosti, objemy

Rázvor náprav 2578 mm

Dĺžka 4554 mm

Širka 1781 mm

Výška 1459 mm

Pohotovostná hmotnosť 1393 kg

Užitočná hmotnosť 597 kg

Batožinový priestor základný 527 l

Objem palivovej nádrže 55 l

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 9,7 s

Maximálna rýchlosť 207 km/h

Spotreba

mesto 6,9 l/100 km

mimo mesto 4,7 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

kombinácia 5,5 l/100 km

spotreba v teste 6,0 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 549
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 246
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 010
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 087
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 936
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 828
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 440
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 261
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 730
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 936
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 929
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 571
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 666
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 944
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 871
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu