SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky
MALÝ PASSAT ČI GOLF S KUFROM?

VW Jetta 2,0 TDI Sportline

Ponuka modelov Volkswagen medzi Golfom a Passatom je už pomerne nabitá. Posledný modelový prírastok Jetta stelesňuje kombináciu oboch bestsellerov.

Ponuka modelov Volkswagen medzi Golfom a Passatom je už pomerne nabitá. Posledný modelový prírastok Jetta stelesňuje kombináciu oboch bestsellerov. Golf jej prepožičiava techniku, Passat zasa vonkajší imidž, dizajn zadných svetiel a v prípade testovanej verzie Sportline 2,0 TDI i cenu.

Dobrý kompromis
Navrhnúť sedan nižšej strednej triedy tak, aby zadná časť nevyznela ako prilepený batoh, sa nepodarí vždy. Volkswagen Jetta patrí k výnimkám, lebo vonkajším dizajnom iba potvrdzuje, že má právo byť samostatným modelom.Bokom nezostáva ani objem batožinového priestoru 527 l, čo je iba o trochu menej, než má Passat (565 l) a o dosť viac, ako ponúka Golf (350 l). Pri karosérii typu sedan treba rátať s malým nakladacím otvorom (98 x 47 cm) a vysoko položenou nakladacou hranou (71 cm).


Ako Golf
Jetta vyzerá rozhodne reprezentatívnejšie ako Golf a pritom je menšia a obratnejšia než Passat.Dielenské spracovanie a použité materiály dosahujú už tradične vysokú úroveň. Športové sedadlá verzie Sportline odporúčame každému, kto trávi na dlhých cestách väčšinu pracovného týždňa a pritom chce využiť danosti podvozka. Ponuka odkladacích priestorov je už výrazne lepšia, ako v prechádzajúcich modeloch a nárast vnútorného priestoru, ktorý so sebou priniesla piata generácia modelu Golf, pocíti posádka najmä v oblasti nôh a ramien. Menej miesta zostalo vzadu nad hlavami pasažierov. Vnútorné vybavenie pripomína štandardy platné v strednej triede. Rovnako aj cena modelu 2,0 TDI Sportline 912 100 korún patrí o triedu vyššie, veď s príplatkami sa vyšplhala na 1 010 600 korún. Navonok sa Jetta tvári originálnejšie a honosnejšie ako Golf, v interiéri však väčšia odlišnosť od modelu Golf chýba.

Vnútorné rozmery*

Sedenie vzadu
Šírka v oblasti ramien 136 cm
Šírka v oblasti lakťov 146 cm
Výška strechy nad sedadlom 90 cm
Sedenie vpredu
Šírka v oblasti ramien 139 cm
Šírka v oblasti lakťov 146 cm
Miera komfortu 185 cm

* vlastné meranie


Spotreba ako z katalógu
Suverénne jazdné vlastnosti kompaktného sedanu neovplyvnili ani zimné pneumatiky. Prírastok hmotnosti na zadnej náprave a dlhší zadný previs cítiť iba vo vyslovene extrémnych situáciách, pred ktorými dôrazne chráni stabilizačný systém ESP. Dvojlitrový turbodiesel s technológiou čerpadlo-tryska je neprekonateľný v pomere výkonu a spotreby paliva. Akurát môže prekážať jeho drsný "klepotavý" zvuk krátko po štarte a pri nízkych rýchlostiach. Bez problémov sme dosiahli výrobcom udávanú priemernú spotrebu 5,5 l/100 km. V rýchlejšom tempe priemer vzrástol na 6,8 l/100 km.

Jednoduchšia bude výhodnejšia
Dobre vybavená Jetta Sportline 2,0 TDI sa cenou približuje modelu Passat 2,0 TDI Sportline a v tejto finančnej sfére sa nám zdá rozumnejšia kúpa väčšieho Passatu. Jetta má svoje miesto tam, kde Passat s cenou iba začína.

Naše hodnotenie :

vzhľad vydarená kombinácia dvoch modelových radov
interiér kvalita, slušný priestor na nohy a ramená, menej miesta nad hlavou vzadu, dobrý posed vodiča
motor úsporný, výkonný a hlučný
jazdné vlastnosti bezpečné a suverénne aj vo vyšších rýchlostiach,presné držanie stopy, slabší komfort pruženia
technika lepšia úroveň v danej triede
výbava luxus rastie priamo úmerne s cenou, Sportline poskytne slušný komfort
úžitok rodiny poteší veľký batožinový priestor a nízka spotreba, vstupný otvor kufra by mohol byť väčší
celkový dojem vyvážené kvalitné auto vhodné na služobné účely a tiež ako rodinný sedan

Pochrómované časti čelnej masky pridávajú Jette vážnosť a dravosť športového Golfu R32. Za predné hmlovky si vo verzii Sportline netreba priplácať, za ostrekovače predných svetlometov však áno.
Jazdné vlastnosti prekonávajú mnohých konkurentov, zvlášť v kombinácii so silným naftovým motorom, kvalitnými pneumatikami a zníženým športovým podvozkom (-15 mm). Stabilizačný systém ESP patrí do zoznamu príplatkového vybavenia.


Zadná časť s objemným batožinovým priestorom a svetlami z LED diód pripomína väčší Passat. Bočný profil karosérie pôsobí vyvážene, napokon Jetta nie je Golf s kufrom ale samostatný model navrhnutý pre vzniknutú medzeru po vozidle VW Bora.




Hliníkové disky Atlanta priemeru 16 palcov sú naozaj pekné, ale pri pneumatikách rozmeru 205/55 R16 treba dávať lepší pozor na jamy. Použité obutie a športový podvozok znamenajú nižší komfort na rozbitých cestách.

Smerové svetlá integrované do spätných zrkadiel sú v móde najmä kvôli zvýšenej bezpečnosti. V noci však blikajúca smerovka vodiča vyrušuje, lebo jej sklo siaha až na okraj zrkadla.

Prístrojová doska ponúkne presne to isté čo Golf: kvalitné spracovanie, solídne materiály a jednoduché ovládanie.

Verzia Sportline je mimoriadne štedrá, okrem hliníkovej dekorácie interiéru ponúka kožený športový volant. Multifunkčné ovládanie je za príplatok 15 200 Sk.

Veľmi praktickým doplnkom, možno ešte lepším, než elektrické otváranie okien vzadu, je diaľkové ovládanie so samostatným tlačidlom na otváranie veka kufra. To sa po stlačení tlačidla samočinne nadvihne.

VW Jetta sa vďaka veľkému batožinovému priestoru (527 l) stáva rodinnou alternáciou kratšieho Golfu.






leftPredné športové sedadlá s výškovým nastavovaním na mieste vodiča aj spolujazdca sú výsadou verzie sportline. Rozdiel v porovnaní so základnými sedadlami ostatných verzií je markantný. Priestor na nohy a ramená patrí k tomu lepšiemu v triede.

Zvažujúca sa strecha
obmedzuje priestor na hlavu pasažierov vyššieho vzrastu.






V precízne spracovaných výplniach dverí sa našlo miest aj na veľké odkladacie boxy. Vpredu sa do tvarovaného priečinku vmestí 1,5 l fľaša s nápojom.

Zadné dvere by sa mohli otvárať pod väčším uhlom, inak zvuk pri ich zatváraní svedčí o dobrom spracovaní auta.



Malé predmety sa vo veľkom priestore doslova strácajú. Pod dnom je plnohodnotné rezervné koleso, na prevoz dlhších premetov dobre poslúži otvor v operadlách zadných sedadiel.

Nakladacia hrana sedanu je pomerne vysoko. Od zeme ju delí 71 cm od dna kufra 23 cm.








Agregát 2,0 TDI s výkonom 103 kW/140 k sa stal mimoriadne obľúbený, okrem koncernových značiek Škoda, Audi, Seat, ho prevzalo aj Mitsubishi. K jeho prednostiam patrí nízka spotreba, slušný výkon a krútiaci moment. Problémom je však hlučná prevádzka, záleží už len na tom, ako sa s jeho odhlučnením vysporiada výrobca auta.


Porovnanie cien:
VW Jetta 2,0 TDI Sportline verzus VW Passat 2,0 TDI Sportline

Model VW Jetta VW Passat
Motor 2,0 TDI 2,0 TDI
Výkon (kW/k) 103/140 103/140
Spotreba (l/100km) 5,5 5,8
Zrýchlenie 0-100km/h (s) 9,7 9,8
Objem bat. priestoru (l) 527 565
Cena verzie Sportline 2,0 TDI (Sk)* 920 900 1 021 500
ESP – stabilizačný systém 25 900 Sk S
Airbagy (čelné, bočné, hlavové) S S
Klimatizácia S (Climatic) S (Climatic)
Kožený volant S S
Športový podvozok S S

*šesťstupňová manuálna prevodovka


Cena modelu od :; 662 000; Sk
Cena verzie 2,0 TDI Sportline; 920900; Sk

Motor
Typ radový naftový štvorvalec, čerpadlo-tryska
Uloženie priečne
Zdvihový objem 1968 cm3
Výkon 103/140 kw/k
Pri otáčkach 4000 ot./min.
Krútiaci moment 320 Nm
Pri otáčkach 1750 ot./min.
Kilogramový výkon 9,95 kg/k
Litrový výkon 71,1 k/l
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ sedan
Počet dverí 4
Pneumatiky 205/55 R16
Disky 6,5J x 16
Prevodovka
Typ Manuálna
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá predné
Podvozok
Predná náprava trojuholníkové ramená
Zadná náprava štvorprvkové nezávislé zavesenie
Svetlosť podvozka 135 (120) mm
Priemer otočenia 10,9 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2578 mm
Dĺžka 4554 mm
Širka 1781 mm
Výška 1459 mm
Pohotovostná hmotnosť 1393 kg
Užitočná hmotnosť 597 kg
Batožinový priestor základný 527 l
Objem palivovej nádrže 55 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 9,7 s
Maximálna rýchlosť 207 km/h
Spotreba
mesto 6,9 l/100 km
mimo mesto 4,7 l/100 km
kombinácia 5,5 l/100 km
spotreba v teste 6,0 l/100 km




Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  3. Home (ale aj) Office
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Bezbariérové vozidlo
  2. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  3. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Zelená Bratislava
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  7. Ruža zmeny
  8. Úpravy automobilov pre ZŤP
  9. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  10. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 519
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 038
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 513
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 611
  5. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 13 179
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 789
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 033
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 8 981
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 954
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 534
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: V testovacích tímoch budú zdravotníci, vojaci aj policajti (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 31 400. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 98 obetí.

Premiér Igor Matovič a prezidentka Zuzana Čaputová na zasadnutí bezpečnostnej rady.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Premiér nie je Ali paša

Matovič si zasa nesplnil politickú úlohu.

Peter Tkačenko

Matovič hovorí o dobrovoľnosti. Kto však nebude mať test, hrozí mu karanténa

Na test stačí prísť na najbližšie odberné miesto.

Premiér Igor Matovič počas tlačovej konferencie.
Cyklisti počas 16. etapy na Giro d'Italia 2020.
CYNICKÁ OBLUDA

Matovičova predstava dobrovoľnosti

Ak premiér hovorí, že plošné testovanie bude dobrovoľné, tak jednoducho klame.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric