Praha 12. marca (TASR) - Predaj osobných automobilov v Českej republike sa za prvé dva mesiace tohto roka medziročne znížil o 10,17 %, keď sa predalo 19 097 kusov áut. TASR o tom dnes informoval riaditeľ Združenia automobilového priemyslu ČR Antonín Šípek.
Podiel domácej značky Škoda tvoril 50,3 %. Pomerne vysoký nárast predaja zaznamenali v uvedenom období francúzske značky Renault, Peugeot a Citroen - o 31,62 %, čo predstavuje trhový podiel 15,67 %.
Predaj na českom trhu osobných automobilov vykázalo za dva mesiace 32 značiek. Za celý rok 2001 to bolo 38 značiek (žiaden predaj v roku 2002 zatiaľ nevykázali značky Bentley, Dacia, Ferrari, Kaipan, Ssang Yong a Tata).
V kategórii úžitkových vozidiel do 3500 kg došlo za prvé dva mesiace tohto roka k medziročnému poklesu predaja o 6,38 %, keď sa predalo o 152 vozidiel menej. Medzi tri najobľúbenejšie značky patrili Ford (471 kusov), Volkswagen (418 kusov) a Škoda (211 kusov).
* (spravodajkyňa TASR Kamila Pešeková) nel
* * *