SME
Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Nový Ford Galaxy - dlhší, širší, nižší

Keď vo februári 1995 debutovali trojičky Ford Galaxy, Seat Alhambra a VW Sharan, Z troch takmer identických modelov sa sa znovuzrodenia dočkal iba Ford Galaxy.

Keď vo februári 1995 debutovali trojičky Ford Galaxy, Seat Alhambra a VW Sharan, kategória minivanov sa rozrástla o tri pozoruhodné vozidlá. Časom však ich sláva vybledla a nepomohla ani zmena vizáže v roku 2000. Z troch takmer identických modelov sa znovuzrodenia dočkal iba Ford Galaxy.


Ford vidí svoju budúcnosť v rodinných automobiloch rôznej veľkosti, ale jednotného strihu v štýle minivanu. Ku kompaktnému modelu C-MAX onedlho pribudne športový S-Max postavený na rovnakej platforme ako najväčšie Galaxy. Kým S-Max zavádza novú kategóriu športového minivanu, Galaxy pokračuje v šľapajách svojho predchodcu. Má však úplne novú a väčšiu karosériu s presklenou panoramatickou strechou. Hlavným magnetom vozidla má byť vzdušný a variabilný interiér určený pre sedem osôb.

Jednou z hlavných požiadaviek dneška na veľkopriestorový automobil je premyslené sklápanie sedadiel bez toho, aby ich bolo treba z interiéru vyberať. Nedávno prišiel s unikátnym systémom preklápania sedadiel do podlahy Chrysler Voyager a nazval ho Stow'n Go. Ford sa chopil hodenej rukavice a pripravil svoj systém sklápania sedadiel FoldFlatSystem (FFS). Ako z názvu vyplýva, zadných päť sedadiel možno sklopiť do roviny bez toho, aby ich bolo treba vyberať. Zo základného batožinového priestoru 435 l (pri plnom obsadení) sa dá postupne urobiť rodinná dodávka s úložným priestorom 2325 l.

Zákazníkov má ohúriť aj 31 odkladacích priestorov, poličiek a boxov celkového objemu 110 l. Na rozdiel od konkurenčného modelu Renault Espace, Galaxy zostane pri klasickej koncepcii prístrojovej dosky a analógových ukazovateľoch rýchlosti a otáčok. V rámci stále vyššieho bezpečnostného štandardu má Galaxy čelné, bočné a hlavové "závesové" vzduchové vankúše. Vodičove nohy zase chráni tzv. kolenný airbag.

Interaktívne pruženie rodinného auta sa kontinuálne prispôsobuje povrchu cesty a štýlu jazdy. Keď vodič poriadne šliapne na plyn a začne rezať zákruty, podvozok zmení charakteristiku na športovú. Najväčšou devízou systému je korekcia nakláňania karosérie v zákrutách a stabilita pri panickom brzdení. Do radu technických prvkov uľahčujúcich jazdenie patrí tiež pomocný systém pre pohýnanie sa v kopci.

Ponuka motorov stojí najmä na vznetových agregátoch značky Ford. Ako základ dobre poslúži motor 1,8 TDCI v dvoch verziách výkonu (74 kW a 92 kW). Druhý naftový agregát 2,0 Duratorq TDCi s výkonom 96 kW a 103 kW budú montovať s filtrom pevných častíc DPF. Jediným zástupcom benzínových motorov je 2,0 litrový Duratec (107 kW).

Viac informácií prinesieme po prvýh jazdách koncom mája.
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  2. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť
  3. Chcete vedieť, kto fotí influencerky, celebrity a hviezdy?
  4. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  5. BLoKK v Bratislave je pred dokončením, ponúka posledné apartmány
  6. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  7. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  8. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  9. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  10. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  3. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  4. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  5. Zmeny v systéme revíznych postupov
  6. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  7. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  8. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  9. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  10. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 482
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 056
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 808
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 506
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 361
  6. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 4 156
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 3 735
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 102
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 705
  10. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 2 469
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj.

Plánovaný puč podľa Zelenského podporuje Moskva.


22 h
Lieky proti covidu od spoločnosti Merck.

Porovnali sme ich v štyroch kategóriách.


28. nov

Tak nejak sme čakali, že najviac roboty s Ficom budú mať dnes úplne iní ľudia.


Peter Schut.

Všetky lieky majú aj nevýhody.


28. nov

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


4 h
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


24 h
Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


28. nov
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov

Blogy SME

  1. Marek Mačuha: Povinná vakcinácia revisited
  2. Jano Richter: § 'Všeobecné ohrozenie' versus Robert F. a antivaxeri
  3. Julius Kravjar: ANTIPLAG systémy: Turnitin sa stáva vysoko dominantným hráčom na trhu
  4. Jana Hanuliaková: Pol milióna ľudí na Slovensku bez pitnej vody z verejného vodovodu.
  5. Marián Lukáč: Blog č. 57- Vzdelávanie, školstvo a zelené investície
  6. Stanislav Pánis: Panika z omicronu nie je namieste!
  7. Štefan Vidlár: Dilemno dúchotcu
  8. Stanislav Martinčko: Kde boli 12 rokov Fico a Pelle so svojou tlačovkovou múdrosťou ??
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 175
  2. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 796
  3. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 7 403
  4. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 941
  5. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 853
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 292
  7. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 4 012
  8. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 3 776
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Valentína Sedileková: Komentujete vzhľad druhých ľudí? Ubližujete im viac, ako si uvedomujete
Skryť Zatvoriť reklamu