Nový Ford Galaxy - dlhší, širší, nižší

Keď vo februári 1995 debutovali trojičky Ford Galaxy, Seat Alhambra a VW Sharan, Z troch takmer identických modelov sa sa znovuzrodenia dočkal iba Ford Galaxy.

Keď vo februári 1995 debutovali trojičky Ford Galaxy, Seat Alhambra a VW Sharan, kategória minivanov sa rozrástla o tri pozoruhodné vozidlá. Časom však ich sláva vybledla a nepomohla ani zmena vizáže v roku 2000. Z troch takmer identických modelov sa znovuzrodenia dočkal iba Ford Galaxy.


Ford vidí svoju budúcnosť v rodinných automobiloch rôznej veľkosti, ale jednotného strihu v štýle minivanu. Ku kompaktnému modelu C-MAX onedlho pribudne športový S-Max postavený na rovnakej platforme ako najväčšie Galaxy. Kým S-Max zavádza novú kategóriu športového minivanu, Galaxy pokračuje v šľapajách svojho predchodcu. Má však úplne novú a väčšiu karosériu s presklenou panoramatickou strechou. Hlavným magnetom vozidla má byť vzdušný a variabilný interiér určený pre sedem osôb.

Jednou z hlavných požiadaviek dneška na veľkopriestorový automobil je premyslené sklápanie sedadiel bez toho, aby ich bolo treba z interiéru vyberať. Nedávno prišiel s unikátnym systémom preklápania sedadiel do podlahy Chrysler Voyager a nazval ho Stow'n Go. Ford sa chopil hodenej rukavice a pripravil svoj systém sklápania sedadiel FoldFlatSystem (FFS). Ako z názvu vyplýva, zadných päť sedadiel možno sklopiť do roviny bez toho, aby ich bolo treba vyberať. Zo základného batožinového priestoru 435 l (pri plnom obsadení) sa dá postupne urobiť rodinná dodávka s úložným priestorom 2325 l.

Zákazníkov má ohúriť aj 31 odkladacích priestorov, poličiek a boxov celkového objemu 110 l. Na rozdiel od konkurenčného modelu Renault Espace, Galaxy zostane pri klasickej koncepcii prístrojovej dosky a analógových ukazovateľoch rýchlosti a otáčok. V rámci stále vyššieho bezpečnostného štandardu má Galaxy čelné, bočné a hlavové "závesové" vzduchové vankúše. Vodičove nohy zase chráni tzv. kolenný airbag.

Interaktívne pruženie rodinného auta sa kontinuálne prispôsobuje povrchu cesty a štýlu jazdy. Keď vodič poriadne šliapne na plyn a začne rezať zákruty, podvozok zmení charakteristiku na športovú. Najväčšou devízou systému je korekcia nakláňania karosérie v zákrutách a stabilita pri panickom brzdení. Do radu technických prvkov uľahčujúcich jazdenie patrí tiež pomocný systém pre pohýnanie sa v kopci.

Ponuka motorov stojí najmä na vznetových agregátoch značky Ford. Ako základ dobre poslúži motor 1,8 TDCI v dvoch verziách výkonu (74 kW a 92 kW). Druhý naftový agregát 2,0 Duratorq TDCi s výkonom 96 kW a 103 kW budú montovať s filtrom pevných častíc DPF. Jediným zástupcom benzínových motorov je 2,0 litrový Duratec (107 kW).

Viac informácií prinesieme po prvýh jazdách koncom mája.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Legendárna Transsibírska magistrála
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Používate make-up? Potom spozornite
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  7. Vianočný bázar chalaňov
  8. Vianočné mecheche 2017
  9. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  10. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 37 557
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 127
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 2 996
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 086
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 159
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 150
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 128
  8. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 986
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 961
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 766

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Učiteľka v škôlke mala žltačku a chodila do práce. Rodičia o tom nevedeli

V pondelok bude Miestny úrad vo Vajnoroch, ktorý je zriaďovateľom škôlky skúmať , prečo o žltačke neinformovala rodičov.

DOMOV

Rok 1998: Ako Mečiar valcoval a ako skončil

Rok, kedy Mečiar znásilnil ústavu, ale aj kedy jeho éra definitívne skončila.

KOMENTÁRE

Fico to zabalil, s horúcou kávou si nebude páliť prsty

Aká neopätovaná je náklonnosť kaviarne k Smeru – tam ju predsa nik nemiluje!

Neprehliadnite tiež

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.