SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Nový Ford Galaxy - dlhší, širší, nižší

Keď vo februári 1995 debutovali trojičky Ford Galaxy, Seat Alhambra a VW Sharan, Z troch takmer identických modelov sa sa znovuzrodenia dočkal iba Ford Galaxy.

Keď vo februári 1995 debutovali trojičky Ford Galaxy, Seat Alhambra a VW Sharan, kategória minivanov sa rozrástla o tri pozoruhodné vozidlá. Časom však ich sláva vybledla a nepomohla ani zmena vizáže v roku 2000. Z troch takmer identických modelov sa znovuzrodenia dočkal iba Ford Galaxy.


Ford vidí svoju budúcnosť v rodinných automobiloch rôznej veľkosti, ale jednotného strihu v štýle minivanu. Ku kompaktnému modelu C-MAX onedlho pribudne športový S-Max postavený na rovnakej platforme ako najväčšie Galaxy. Kým S-Max zavádza novú kategóriu športového minivanu, Galaxy pokračuje v šľapajách svojho predchodcu. Má však úplne novú a väčšiu karosériu s presklenou panoramatickou strechou. Hlavným magnetom vozidla má byť vzdušný a variabilný interiér určený pre sedem osôb.

Jednou z hlavných požiadaviek dneška na veľkopriestorový automobil je premyslené sklápanie sedadiel bez toho, aby ich bolo treba z interiéru vyberať. Nedávno prišiel s unikátnym systémom preklápania sedadiel do podlahy Chrysler Voyager a nazval ho Stow'n Go. Ford sa chopil hodenej rukavice a pripravil svoj systém sklápania sedadiel FoldFlatSystem (FFS). Ako z názvu vyplýva, zadných päť sedadiel možno sklopiť do roviny bez toho, aby ich bolo treba vyberať. Zo základného batožinového priestoru 435 l (pri plnom obsadení) sa dá postupne urobiť rodinná dodávka s úložným priestorom 2325 l.

Zákazníkov má ohúriť aj 31 odkladacích priestorov, poličiek a boxov celkového objemu 110 l. Na rozdiel od konkurenčného modelu Renault Espace, Galaxy zostane pri klasickej koncepcii prístrojovej dosky a analógových ukazovateľoch rýchlosti a otáčok. V rámci stále vyššieho bezpečnostného štandardu má Galaxy čelné, bočné a hlavové "závesové" vzduchové vankúše. Vodičove nohy zase chráni tzv. kolenný airbag.

Interaktívne pruženie rodinného auta sa kontinuálne prispôsobuje povrchu cesty a štýlu jazdy. Keď vodič poriadne šliapne na plyn a začne rezať zákruty, podvozok zmení charakteristiku na športovú. Najväčšou devízou systému je korekcia nakláňania karosérie v zákrutách a stabilita pri panickom brzdení. Do radu technických prvkov uľahčujúcich jazdenie patrí tiež pomocný systém pre pohýnanie sa v kopci.

Ponuka motorov stojí najmä na vznetových agregátoch značky Ford. Ako základ dobre poslúži motor 1,8 TDCI v dvoch verziách výkonu (74 kW a 92 kW). Druhý naftový agregát 2,0 Duratorq TDCi s výkonom 96 kW a 103 kW budú montovať s filtrom pevných častíc DPF. Jediným zástupcom benzínových motorov je 2,0 litrový Duratec (107 kW).

Viac informácií prinesieme po prvýh jazdách koncom mája.
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  4. Home (ale aj) Office
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  2. Bezbariérové vozidlo
  3. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  4. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Zelená Bratislava
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Ruža zmeny
  9. Úpravy automobilov pre ZŤP
  10. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 931
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 174
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 923
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 751
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 12 478
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 10 903
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 793
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 144
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 090
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 8 890
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zákaz vychádzania pre netestovaných? Pochybnosti majú ústavní právnici aj prezidentka

Vláda riskuje, že Ústavný súd zruší testovanie skôr, ako sa začne.

Ilustračné foto.

Prezidentka odmieta sankcie za neúčasť na testovaní (minúta po minúte)

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy.

Prezidentka Zuzana Čaputová na rokovaní bezpečnostnej rady.
Zamestnanci spoločnosti Volkswagen Slovakia pracujú na výrobnej linke.
Komentár Petra Schutza

Významná časť národa už dávno žije v osobnom lockdowne

Medzi tmami a hmlami.

Peter Schutz.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric