Keď vo februári 1995 debutovali trojičky Ford Galaxy, Seat Alhambra a VW Sharan, kategória minivanov sa rozrástla o tri pozoruhodné vozidlá. Časom však ich sláva vybledla a nepomohla ani zmena vizáže v roku 2000. Z troch takmer identických modelov sa znovuzrodenia dočkal iba Ford Galaxy.
Ford vidí svoju budúcnosť v rodinných automobiloch rôznej veľkosti, ale jednotného strihu v štýle minivanu. Ku kompaktnému modelu C-MAX onedlho pribudne športový S-Max postavený na rovnakej platforme ako najväčšie Galaxy. Kým S-Max zavádza novú kategóriu športového minivanu, Galaxy pokračuje v šľapajách svojho predchodcu. Má však úplne novú a väčšiu karosériu s presklenou panoramatickou strechou. Hlavným magnetom vozidla má byť vzdušný a variabilný interiér určený pre sedem osôb.
Jednou z hlavných požiadaviek dneška na veľkopriestorový automobil je premyslené sklápanie sedadiel bez toho, aby ich bolo treba z interiéru vyberať. Nedávno prišiel s unikátnym systémom preklápania sedadiel do podlahy Chrysler Voyager a nazval ho Stow'n Go. Ford sa chopil hodenej rukavice a pripravil svoj systém sklápania sedadiel FoldFlatSystem (FFS). Ako z názvu vyplýva, zadných päť sedadiel možno sklopiť do roviny bez toho, aby ich bolo treba vyberať. Zo základného batožinového priestoru 435 l (pri plnom obsadení) sa dá postupne urobiť rodinná dodávka s úložným priestorom 2325 l.
Zákazníkov má ohúriť aj 31 odkladacích priestorov, poličiek a boxov celkového objemu 110 l. Na rozdiel od konkurenčného modelu Renault Espace, Galaxy zostane pri klasickej koncepcii prístrojovej dosky a analógových ukazovateľoch rýchlosti a otáčok. V rámci stále vyššieho bezpečnostného štandardu má Galaxy čelné, bočné a hlavové "závesové" vzduchové vankúše. Vodičove nohy zase chráni tzv. kolenný airbag.
Interaktívne pruženie rodinného auta sa kontinuálne prispôsobuje povrchu cesty a štýlu jazdy. Keď vodič poriadne šliapne na plyn a začne rezať zákruty, podvozok zmení charakteristiku na športovú. Najväčšou devízou systému je korekcia nakláňania karosérie v zákrutách a stabilita pri panickom brzdení. Do radu technických prvkov uľahčujúcich jazdenie patrí tiež pomocný systém pre pohýnanie sa v kopci.
Ponuka motorov stojí najmä na vznetových agregátoch značky Ford. Ako základ dobre poslúži motor 1,8 TDCI v dvoch verziách výkonu (74 kW a 92 kW). Druhý naftový agregát 2,0 Duratorq TDCi s výkonom 96 kW a 103 kW budú montovať s filtrom pevných častíc DPF. Jediným zástupcom benzínových motorov je 2,0 litrový Duratec (107 kW).
Viac informácií prinesieme po prvýh jazdách koncom mája.Autor: rch