Nový Ford Galaxy - dlhší, širší, nižší

Keď vo februári 1995 debutovali trojičky Ford Galaxy, Seat Alhambra a VW Sharan, Z troch takmer identických modelov sa sa znovuzrodenia dočkal iba Ford Galaxy.

Keď vo februári 1995 debutovali trojičky Ford Galaxy, Seat Alhambra a VW Sharan, kategória minivanov sa rozrástla o tri pozoruhodné vozidlá. Časom však ich sláva vybledla a nepomohla ani zmena vizáže v roku 2000. Z troch takmer identických modelov sa znovuzrodenia dočkal iba Ford Galaxy.


Ford vidí svoju budúcnosť v rodinných automobiloch rôznej veľkosti, ale jednotného strihu v štýle minivanu. Ku kompaktnému modelu C-MAX onedlho pribudne športový S-Max postavený na rovnakej platforme ako najväčšie Galaxy. Kým S-Max zavádza novú kategóriu športového minivanu, Galaxy pokračuje v šľapajách svojho predchodcu. Má však úplne novú a väčšiu karosériu s presklenou panoramatickou strechou. Hlavným magnetom vozidla má byť vzdušný a variabilný interiér určený pre sedem osôb.

Jednou z hlavných požiadaviek dneška na veľkopriestorový automobil je premyslené sklápanie sedadiel bez toho, aby ich bolo treba z interiéru vyberať. Nedávno prišiel s unikátnym systémom preklápania sedadiel do podlahy Chrysler Voyager a nazval ho Stow'n Go. Ford sa chopil hodenej rukavice a pripravil svoj systém sklápania sedadiel FoldFlatSystem (FFS). Ako z názvu vyplýva, zadných päť sedadiel možno sklopiť do roviny bez toho, aby ich bolo treba vyberať. Zo základného batožinového priestoru 435 l (pri plnom obsadení) sa dá postupne urobiť rodinná dodávka s úložným priestorom 2325 l.

Zákazníkov má ohúriť aj 31 odkladacích priestorov, poličiek a boxov celkového objemu 110 l. Na rozdiel od konkurenčného modelu Renault Espace, Galaxy zostane pri klasickej koncepcii prístrojovej dosky a analógových ukazovateľoch rýchlosti a otáčok. V rámci stále vyššieho bezpečnostného štandardu má Galaxy čelné, bočné a hlavové "závesové" vzduchové vankúše. Vodičove nohy zase chráni tzv. kolenný airbag.

Interaktívne pruženie rodinného auta sa kontinuálne prispôsobuje povrchu cesty a štýlu jazdy. Keď vodič poriadne šliapne na plyn a začne rezať zákruty, podvozok zmení charakteristiku na športovú. Najväčšou devízou systému je korekcia nakláňania karosérie v zákrutách a stabilita pri panickom brzdení. Do radu technických prvkov uľahčujúcich jazdenie patrí tiež pomocný systém pre pohýnanie sa v kopci.

Ponuka motorov stojí najmä na vznetových agregátoch značky Ford. Ako základ dobre poslúži motor 1,8 TDCI v dvoch verziách výkonu (74 kW a 92 kW). Druhý naftový agregát 2,0 Duratorq TDCi s výkonom 96 kW a 103 kW budú montovať s filtrom pevných častíc DPF. Jediným zástupcom benzínových motorov je 2,0 litrový Duratec (107 kW).

Viac informácií prinesieme po prvýh jazdách koncom mája.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  6. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  7. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  8. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  9. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  10. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  1. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  2. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Lídri farmárov? Jeden je spájaný so zločinom. A druhý?
  5. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  6. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  7. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  8. Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom
  9. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  10. Noerr advised on WebSupport deal
  1. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 13 717
  2. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 13 213
  3. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 13 181
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 10 981
  5. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 7 683
  6. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 379
  7. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 417
  8. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 315
  9. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 4 051
  10. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 3 642

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Jakuba Fila

Rozhodnú voľby skrytí voliči? Pri čítaní prieskumov sa treba mať na pozore

Ustálila sa štvorica favoritov, súboj môže byť tesný do konca.

Dobré ráno

Dobré ráno: Nachystajte sa na ešte horšieho Roberta Fica

Toto nie sú žiadne tri kroky dopredu.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Za hrsť mýtov o majdane

Rukoväť slovenských ukrajinistov.

Neprehliadnite tiež

Honda v Európe do troch rokov skončí s výrobou áut

Britské médiá za tým vidia frustráciu z brexitu, automobilka to odmieta.

Honda

Aj Porsche čelí možnej pokute v súvislosti s emisným škandálom

Vyšetrovatelia majú podozrenie, že spoločnosť spáchala administratívny priestupok.

Ilustračné foto.

BMW rozširuje ponuku výkonných SUV o modely X3 M a X4 M

Pod kapotou sa nachádza zatiaľ najsilnejší radový šesťvalec značky.

Ostrý Ford Focus ST dostal motor z Mustangu

Pôjde o jedinú verziu s benzínovým štvorvalcom.

Ford Focus ST