SME
Sobota, 25. marec, 2023 | Meniny má Marián
reklama

SsangYong Rexton 2,7 Xdi. Získa si dôveru?

História automobilky založenej v roku 1954 vzbudzuje počiatočnú nedôveru európskeho zákazníka, hoci prvé terénne autá s plátenou strechou boli vyrobené v roku 1974. Masívnejší rozvoj športovo úžitkových automobilov SUV nastal až v roku 1986. V redakčnom

História automobilky založenej v roku 1954 vzbudzuje počiatočnú nedôveru európskeho zákazníka, hoci prvé terénne autá s plátenou strechou boli vyrobené v roku 1974. Masívnejší rozvoj športovo úžitkových automobilov SUV nastal až v roku 1986, preto nás zaujímalo aké modely priniesla značka SsangYong pri svojom opätovnom vstupe na náš trh. V redakčnom teste sa ocitol terénny SsangYong Rexton s naftovým motorom 2,7 Xdi.

Vlastný štýl?
SsangYong nemohol za pár rokov existencie vyvinúť všetko potrebné, preto sa v mnohých prípadoch spoľahol na dodávku osvedčených komponentov od renomovaných výrobcov. Mnoho častí a dokonca aj inšpirácia v interiéri pochádza z modelov Mercedes Benz. Jasným dôkazom je päťstupňová automatická prevodovka T-tronic. Hodnotenie dizajnu v tomto prípade vynecháme, lebo značka zrejme hľadá ten pravý štýl, extravagancia a odvaha jej však rozhodne nechýba. Rexton je po stránke vzhľadu zo všetkých modelov SsangYong asi najkrajší.



Výbava
Interiér karosérie postavenej na priehradovom ráme oplýva množstvom elektronických prvkov i slušným dielenským spracovaním. Automatická klimatizácia síce nie je dvojzónová, ale Rexton ponúka rozsiahlu výbavu (elektricky nastaviteľné kožené sedadlá s pamäťou, elektricky ovládané strešné okno, stabilizačný systém, dažďový senzor, automatické stmievanie vnútorného spätného zrkadla, tempomat, ovládanie autorádia na volante, bočné airbagy, vyhrievané sklo pod stieračmi vpredu, parkovací asistent), ktorú sme tam nečakali. Materiály zodpovedajú našim očakávaniam a pedantné spracovanie detailov zasa svedčí o stúpajúcej kvalite. Rexton nepatrí medzi lacné SUV, ale na rozdiel od drahých konkurentov renomovaných značiek ponúka za danú cenu oveľa viac vybavenia. Kompenzuje tak menej vznešený pôvod a menej isté jazdné vlastnosti.



Pre pokojných
Luxusné sedemmiestne terénne vozidlo určené aj na dlhé cesty môže ťahať príves s hmotnosťou až 3500 kg. Rexton sa v zákrutách nakláňa a s terénom si rozumie lepšie, než so športovou jazdou na cestách. Mäkký podvozok bude vyhovovať pokojnešim motoristom. Prípadné zaváhanie podvozka starostlivo stráži systém ESP. Posmešky na adresu značky si rozhodne nezaslúži.



Radšej manuál
Z ponúknutých alternatív by sme si radšej vybrali manuálnu prevodovku, pretože automat je napriek prednostiam v komforte obsluhy dosť ťažkopádny a zbytočne uberá z temperamentu motora. Aby bola odozva prevodovky rýchlejšia, v teréne sme použili manuálne predvolenie prevodových stupňov. Pohon všetkých kolies riadi elektronika a systém ESP čiastočne nahrádza uzávierky. Použitý systém pohonu a kontroly preklzu kolies sa nám celkom osvedčil na lúke, kde sneh striedalo blato. Pribrzďovanie jednotlivých kolies a zásah trakčného systému vidieť aj na krátkom videu  z testu. Základom pohonu všetkých kolies je medzinápravový diferenciál s lamelovou spojkou. Elektronika na základe informácií z preklzujúcich kolies rozhodne, v akom pomere sa rozdelí hnací moment medzi nápravy. Štandardne sa na zadné kolesá prenáša 85 percent výkonu. Pomer sa potom mení v závislosti od priľnavosti kolies k ceste.

SsangYong Rexton 2,7 Xdi 

Cena zákaldného modelu :           1 147 699 Sk

Testovaná  verzia Comfort Plus:  1 484 699 Sk


Motor
Typ radový naftový päťvalec
Uloženie pozdĺžne
Zdvihový objem 2696 cm3
Výkon 121/165 kw/k
Pri otáčkach 4000 ot./min.
Krútiaci moment 340 Nm
Pri otáčkach 1800 -3200 ot./min.
Karoséria
Typ SUV
Počet dverí 5
Prevodovka
Typ Automatická
Počet stupňov 5
Poháňané kolesá všetky
Podvozok
Predná náprava

na ráme, trojuholníkové ramená,
nezávislé zavesenie

Zadná náprava tuhá, kyvná-multilink
Svetlosť podvozka 195 mm
Priemer otočenia 12 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2820 mm
Dĺžka 4785 mm
Širka 1870 mm
Výška 1760 mm
Pohotovostná hmotnosť 1970 kg
Užitočná hmotnosť 835 kg
Objem palivovej nádrže 80 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 13,4 s
Maximálna rýchlosť 170 km/h
Spotreba
mesto 11,8 l/100 km
mimo mesto 8,0 l/100 km
kombinácia 9,4 l/100 km



SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  2. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  3. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  4. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  6. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  7. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  8. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  1. Sodastream sa mení
  2. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  3. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  4. Marec, poberaj sa, starec - do dôchodku na úrovni
  5. Už 110 rokov súčasťou každej domácnosti. ALPA oslavuje jubileum
  6. Lekárka z Ameriky: Kvalita medicíny v Šaci na mňa zapôsobila
  7. Výšku finančných darov zvolili zákazníci Tesca vo Zvolene
  8. Najväčší súboj obnovených pamiatok prebieha online
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 8 327
  2. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 4 735
  3. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 4 274
  4. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 4 175
  5. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 3 935
  6. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 3 788
  7. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 689
  8. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 558
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nabíjanie na odpočívadle Čaradice. Ilustračné foto.

Cena stúpla najmä na verejných nabíjačkách.


23. mar
Renault Espace prvej generácie vyrobený v roku 1990 a piatej generácie z roku 2020.

Založil európsky segment MPV, dnes sa s ním lúčime.


Oliver Varchol 23. mar
Ford Explorer

Čoskoro sa vydá na cestu okolo sveta.


21. mar
Kia Niro HEV

Okrem dizajnu je už zaujímavejšia aj spotreba.


21. mar
reklama

Blogy SME

  1. Ján Valchár: Tak teda dobre, vy otravy
  2. Michaela Jónová: (v)žitie
  3. Anna Miľanová: Svetový deň vody - nech je radšej každý deň...
  4. Štefan Vidlár: Manky doba
  5. Ján Škerko: Richard Sulík nie je len povalač vlád, ale najnovšie aj podrazák
  6. Rastislav Puchala: Táto republika je v háji
  7. Post Bellum SK: Ľudáci sa zbavili najprv židovských dievčat a mladých žien
  8. Anton Kovalčík: Kde bolo tam bolelo, alebo ako Voloďa kariéru robil. 3 - Petrohrad a Moskva.
  1. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 8 994
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 662
  3. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 4 101
  4. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 3 603
  5. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 491
  6. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia 3 114
  7. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 3 076
  8. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 2 418
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu