SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

SsangYong Rexton 2,7 Xdi. Získa si dôveru?

História automobilky založenej v roku 1954 vzbudzuje počiatočnú nedôveru európskeho zákazníka, hoci prvé terénne autá s plátenou strechou boli vyrobené v roku 1974. Masívnejší rozvoj športovo úžitkových automobilov SUV nastal až v roku 1986. V redakčnom

História automobilky založenej v roku 1954 vzbudzuje počiatočnú nedôveru európskeho zákazníka, hoci prvé terénne autá s plátenou strechou boli vyrobené v roku 1974. Masívnejší rozvoj športovo úžitkových automobilov SUV nastal až v roku 1986, preto nás zaujímalo aké modely priniesla značka SsangYong pri svojom opätovnom vstupe na náš trh. V redakčnom teste sa ocitol terénny SsangYong Rexton s naftovým motorom 2,7 Xdi.

Vlastný štýl?
SsangYong nemohol za pár rokov existencie vyvinúť všetko potrebné, preto sa v mnohých prípadoch spoľahol na dodávku osvedčených komponentov od renomovaných výrobcov. Mnoho častí a dokonca aj inšpirácia v interiéri pochádza z modelov Mercedes Benz. Jasným dôkazom je päťstupňová automatická prevodovka T-tronic. Hodnotenie dizajnu v tomto prípade vynecháme, lebo značka zrejme hľadá ten pravý štýl, extravagancia a odvaha jej však rozhodne nechýba. Rexton je po stránke vzhľadu zo všetkých modelov SsangYong asi najkrajší.



Výbava
Interiér karosérie postavenej na priehradovom ráme oplýva množstvom elektronických prvkov i slušným dielenským spracovaním. Automatická klimatizácia síce nie je dvojzónová, ale Rexton ponúka rozsiahlu výbavu (elektricky nastaviteľné kožené sedadlá s pamäťou, elektricky ovládané strešné okno, stabilizačný systém, dažďový senzor, automatické stmievanie vnútorného spätného zrkadla, tempomat, ovládanie autorádia na volante, bočné airbagy, vyhrievané sklo pod stieračmi vpredu, parkovací asistent), ktorú sme tam nečakali. Materiály zodpovedajú našim očakávaniam a pedantné spracovanie detailov zasa svedčí o stúpajúcej kvalite. Rexton nepatrí medzi lacné SUV, ale na rozdiel od drahých konkurentov renomovaných značiek ponúka za danú cenu oveľa viac vybavenia. Kompenzuje tak menej vznešený pôvod a menej isté jazdné vlastnosti.



Pre pokojných
Luxusné sedemmiestne terénne vozidlo určené aj na dlhé cesty môže ťahať príves s hmotnosťou až 3500 kg. Rexton sa v zákrutách nakláňa a s terénom si rozumie lepšie, než so športovou jazdou na cestách. Mäkký podvozok bude vyhovovať pokojnešim motoristom. Prípadné zaváhanie podvozka starostlivo stráži systém ESP. Posmešky na adresu značky si rozhodne nezaslúži.



Radšej manuál
Z ponúknutých alternatív by sme si radšej vybrali manuálnu prevodovku, pretože automat je napriek prednostiam v komforte obsluhy dosť ťažkopádny a zbytočne uberá z temperamentu motora. Aby bola odozva prevodovky rýchlejšia, v teréne sme použili manuálne predvolenie prevodových stupňov. Pohon všetkých kolies riadi elektronika a systém ESP čiastočne nahrádza uzávierky. Použitý systém pohonu a kontroly preklzu kolies sa nám celkom osvedčil na lúke, kde sneh striedalo blato. Pribrzďovanie jednotlivých kolies a zásah trakčného systému vidieť aj na krátkom videu  z testu. Základom pohonu všetkých kolies je medzinápravový diferenciál s lamelovou spojkou. Elektronika na základe informácií z preklzujúcich kolies rozhodne, v akom pomere sa rozdelí hnací moment medzi nápravy. Štandardne sa na zadné kolesá prenáša 85 percent výkonu. Pomer sa potom mení v závislosti od priľnavosti kolies k ceste.

SsangYong Rexton 2,7 Xdi 

Cena zákaldného modelu :           1 147 699 Sk

Testovaná  verzia Comfort Plus:  1 484 699 Sk


Motor
Typ radový naftový päťvalec
Uloženie pozdĺžne
Zdvihový objem 2696 cm3
Výkon 121/165 kw/k
Pri otáčkach 4000 ot./min.
Krútiaci moment 340 Nm
Pri otáčkach 1800 -3200 ot./min.
Karoséria
Typ SUV
Počet dverí 5
Prevodovka
Typ Automatická
Počet stupňov 5
Poháňané kolesá všetky
Podvozok
Predná náprava

na ráme, trojuholníkové ramená,
nezávislé zavesenie

Zadná náprava tuhá, kyvná-multilink
Svetlosť podvozka 195 mm
Priemer otočenia 12 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2820 mm
Dĺžka 4785 mm
Širka 1870 mm
Výška 1760 mm
Pohotovostná hmotnosť 1970 kg
Užitočná hmotnosť 835 kg
Objem palivovej nádrže 80 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 13,4 s
Maximálna rýchlosť 170 km/h
Spotreba
mesto 11,8 l/100 km
mimo mesto 8,0 l/100 km
kombinácia 9,4 l/100 km



Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Imunitnú bombu do tela dostanete vďaka Vitaglucanu
  2. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  3. Vyšperkujte Vianoce - tipy na vianočné darčeky
  4. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  5. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  6. Štúdium ekológie, dizajnu či tech-inovácií je životný štýl
  7. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť
  8. Právo: Kto sú najväčší právnici a kde všade zostanú súdy
  9. Toto si zapamätajte! Takto určite nakúpite bezpečne
  10. Pomáhajte čítaním
  1. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť
  2. Budúcnosť M&A v Európe
  3. Zdravá pečeň zlepšuje metabolizmus aj celkové zdravie
  4. Právo: Kto sú najväčší právnici a kde všade zostanú súdy
  5. Toto si zapamätajte! Takto určite nakúpite bezpečne
  6. O bezpečnejších nákupoch pred Vianocami so šéfom Tesca
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  9. Štúdium ekológie, dizajnu či tech-inovácií je životný štýl
  10. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  1. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 31 442
  2. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 11 207
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 471
  4. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 9 306
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 9 085
  6. Oslávte nový rok v teple: Cestujte na Zanzibar úplne bezpečne 8 858
  7. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 8 597
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 590
  9. Učiteľka roka 2018: Koľko času by malo dieťa tráviť za počítačom 8 543
  10. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 299
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Cynická obluda

Matovičova paradigma

Keby žil v ére Edisona, tak sa hádže o zem a vyhráža až kým by sme nemali ústavný zákon o svietení petrolejkami.

Autorská strana Samuela Marca

Privítajte Petra Pellegriniho, náhradného človeka (píše Samo Marec)

Môžete Pellegriniho vyhnať zo Smeru, ale nemôžete Smer vyhnať z Pellegriniho.

Peter Pellegrini.
Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.

Prvá námestníčka Kováčiková odchádza z prokuratúry

Rezignáciu odôvodňuje aj útokmi na svoju osobu.

Viera Kováčiková.

Neprehliadnite tiež

Dacia Duster LPG: Jazda na plný plyn sa oplatí (test)

Technické riešenia motora mu veštia dlhý život.

Dacia Duster LPG
Mercedes-Benz triedy S Maybach
Subaru BRZ 2022
Opel Insignia mal z mainstreamových značiek v kategórii 3-ročných áut najmenej nedostatkov.