SsangYong Rexton 2,7 Xdi. Získa si dôveru?

História automobilky založenej v roku 1954 vzbudzuje počiatočnú nedôveru európskeho zákazníka, hoci prvé terénne autá s plátenou strechou boli vyrobené v roku 1974. Masívnejší rozvoj športovo úžitkových automobilov SUV nastal až v roku 1986. V redakčnom

História automobilky založenej v roku 1954 vzbudzuje počiatočnú nedôveru európskeho zákazníka, hoci prvé terénne autá s plátenou strechou boli vyrobené v roku 1974. Masívnejší rozvoj športovo úžitkových automobilov SUV nastal až v roku 1986, preto nás zaujímalo aké modely priniesla značka SsangYong pri svojom opätovnom vstupe na náš trh. V redakčnom teste sa ocitol terénny SsangYong Rexton s naftovým motorom 2,7 Xdi.

Vlastný štýl?
SsangYong nemohol za pár rokov existencie vyvinúť všetko potrebné, preto sa v mnohých prípadoch spoľahol na dodávku osvedčených komponentov od renomovaných výrobcov. Mnoho častí a dokonca aj inšpirácia v interiéri pochádza z modelov Mercedes Benz. Jasným dôkazom je päťstupňová automatická prevodovka T-tronic. Hodnotenie dizajnu v tomto prípade vynecháme, lebo značka zrejme hľadá ten pravý štýl, extravagancia a odvaha jej však rozhodne nechýba. Rexton je po stránke vzhľadu zo všetkých modelov SsangYong asi najkrajší.



Výbava
Interiér karosérie postavenej na priehradovom ráme oplýva množstvom elektronických prvkov i slušným dielenským spracovaním. Automatická klimatizácia síce nie je dvojzónová, ale Rexton ponúka rozsiahlu výbavu (elektricky nastaviteľné kožené sedadlá s pamäťou, elektricky ovládané strešné okno, stabilizačný systém, dažďový senzor, automatické stmievanie vnútorného spätného zrkadla, tempomat, ovládanie autorádia na volante, bočné airbagy, vyhrievané sklo pod stieračmi vpredu, parkovací asistent), ktorú sme tam nečakali. Materiály zodpovedajú našim očakávaniam a pedantné spracovanie detailov zasa svedčí o stúpajúcej kvalite. Rexton nepatrí medzi lacné SUV, ale na rozdiel od drahých konkurentov renomovaných značiek ponúka za danú cenu oveľa viac vybavenia. Kompenzuje tak menej vznešený pôvod a menej isté jazdné vlastnosti.



Pre pokojných
Luxusné sedemmiestne terénne vozidlo určené aj na dlhé cesty môže ťahať príves s hmotnosťou až 3500 kg. Rexton sa v zákrutách nakláňa a s terénom si rozumie lepšie, než so športovou jazdou na cestách. Mäkký podvozok bude vyhovovať pokojnešim motoristom. Prípadné zaváhanie podvozka starostlivo stráži systém ESP. Posmešky na adresu značky si rozhodne nezaslúži.



Radšej manuál
Z ponúknutých alternatív by sme si radšej vybrali manuálnu prevodovku, pretože automat je napriek prednostiam v komforte obsluhy dosť ťažkopádny a zbytočne uberá z temperamentu motora. Aby bola odozva prevodovky rýchlejšia, v teréne sme použili manuálne predvolenie prevodových stupňov. Pohon všetkých kolies riadi elektronika a systém ESP čiastočne nahrádza uzávierky. Použitý systém pohonu a kontroly preklzu kolies sa nám celkom osvedčil na lúke, kde sneh striedalo blato. Pribrzďovanie jednotlivých kolies a zásah trakčného systému vidieť aj na krátkom videu  z testu. Základom pohonu všetkých kolies je medzinápravový diferenciál s lamelovou spojkou. Elektronika na základe informácií z preklzujúcich kolies rozhodne, v akom pomere sa rozdelí hnací moment medzi nápravy. Štandardne sa na zadné kolesá prenáša 85 percent výkonu. Pomer sa potom mení v závislosti od priľnavosti kolies k ceste.

SsangYong Rexton 2,7 Xdi 

Cena zákaldného modelu :           1 147 699 Sk

Testovaná  verzia Comfort Plus:  1 484 699 Sk


Motor
Typ radový naftový päťvalec
Uloženie pozdĺžne
Zdvihový objem 2696 cm3
Výkon 121/165 kw/k
Pri otáčkach 4000 ot./min.
Krútiaci moment 340 Nm
Pri otáčkach 1800 -3200 ot./min.
Karoséria
Typ SUV
Počet dverí 5
Prevodovka
Typ Automatická
Počet stupňov 5
Poháňané kolesá všetky
Podvozok
Predná náprava

na ráme, trojuholníkové ramená,
nezávislé zavesenie

Zadná náprava tuhá, kyvná-multilink
Svetlosť podvozka 195 mm
Priemer otočenia 12 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2820 mm
Dĺžka 4785 mm
Širka 1870 mm
Výška 1760 mm
Pohotovostná hmotnosť 1970 kg
Užitočná hmotnosť 835 kg
Objem palivovej nádrže 80 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 13,4 s
Maximálna rýchlosť 170 km/h
Spotreba
mesto 11,8 l/100 km
mimo mesto 8,0 l/100 km
kombinácia 9,4 l/100 km



Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 24 449
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 18 135
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 16 888
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 12 335
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 978
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 024
  7. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 3 716
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 233
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 2 721
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 038

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Pomýlil som sa. Trumpove výhovorky kritiku nezastavili

Trump tvrdí, že vyjadrenia v Helsinkách myslel presne naopak. Nie je to prvýkrát.

KULTÚRA

Čím je starší, tým je horší? Merčiak má zodpovednosť, akú si nikto neželá

Niekto má smolu, že jeho práca nie je anonymná.

Neprehliadnite tiež

Tri omyly o milovaní v aute

Čo robíte v aute, robíte na verejnosti.

Zapnutý bezpečnostný pás môže zachrániť život. Aj v autobuse

Niektoré miesta v autobuse sú bezpečnejšie ako iné, pás je povinný na všetkých.

Tesla podvádzala v Nemecku, zákazníkov to bude stáť 4000 eur

Auto s "Cenou od" si nikto nemohol kúpiť.

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.