SsangYong Rexton 2,7 Xdi. Získa si dôveru?

História automobilky založenej v roku 1954 vzbudzuje počiatočnú nedôveru európskeho zákazníka, hoci prvé terénne autá s plátenou strechou boli vyrobené v roku 1974. Masívnejší rozvoj športovo úžitkových automobilov SUV nastal až v roku 1986. V redakčnom

História automobilky založenej v roku 1954 vzbudzuje počiatočnú nedôveru európskeho zákazníka, hoci prvé terénne autá s plátenou strechou boli vyrobené v roku 1974. Masívnejší rozvoj športovo úžitkových automobilov SUV nastal až v roku 1986, preto nás zaujímalo aké modely priniesla značka SsangYong pri svojom opätovnom vstupe na náš trh. V redakčnom teste sa ocitol terénny SsangYong Rexton s naftovým motorom 2,7 Xdi.

Vlastný štýl?
SsangYong nemohol za pár rokov existencie vyvinúť všetko potrebné, preto sa v mnohých prípadoch spoľahol na dodávku osvedčených komponentov od renomovaných výrobcov. Mnoho častí a dokonca aj inšpirácia v interiéri pochádza z modelov Mercedes Benz. Jasným dôkazom je päťstupňová automatická prevodovka T-tronic. Hodnotenie dizajnu v tomto prípade vynecháme, lebo značka zrejme hľadá ten pravý štýl, extravagancia a odvaha jej však rozhodne nechýba. Rexton je po stránke vzhľadu zo všetkých modelov SsangYong asi najkrajší.



Výbava
Interiér karosérie postavenej na priehradovom ráme oplýva množstvom elektronických prvkov i slušným dielenským spracovaním. Automatická klimatizácia síce nie je dvojzónová, ale Rexton ponúka rozsiahlu výbavu (elektricky nastaviteľné kožené sedadlá s pamäťou, elektricky ovládané strešné okno, stabilizačný systém, dažďový senzor, automatické stmievanie vnútorného spätného zrkadla, tempomat, ovládanie autorádia na volante, bočné airbagy, vyhrievané sklo pod stieračmi vpredu, parkovací asistent), ktorú sme tam nečakali. Materiály zodpovedajú našim očakávaniam a pedantné spracovanie detailov zasa svedčí o stúpajúcej kvalite. Rexton nepatrí medzi lacné SUV, ale na rozdiel od drahých konkurentov renomovaných značiek ponúka za danú cenu oveľa viac vybavenia. Kompenzuje tak menej vznešený pôvod a menej isté jazdné vlastnosti.



Pre pokojných
Luxusné sedemmiestne terénne vozidlo určené aj na dlhé cesty môže ťahať príves s hmotnosťou až 3500 kg. Rexton sa v zákrutách nakláňa a s terénom si rozumie lepšie, než so športovou jazdou na cestách. Mäkký podvozok bude vyhovovať pokojnešim motoristom. Prípadné zaváhanie podvozka starostlivo stráži systém ESP. Posmešky na adresu značky si rozhodne nezaslúži.



Radšej manuál
Z ponúknutých alternatív by sme si radšej vybrali manuálnu prevodovku, pretože automat je napriek prednostiam v komforte obsluhy dosť ťažkopádny a zbytočne uberá z temperamentu motora. Aby bola odozva prevodovky rýchlejšia, v teréne sme použili manuálne predvolenie prevodových stupňov. Pohon všetkých kolies riadi elektronika a systém ESP čiastočne nahrádza uzávierky. Použitý systém pohonu a kontroly preklzu kolies sa nám celkom osvedčil na lúke, kde sneh striedalo blato. Pribrzďovanie jednotlivých kolies a zásah trakčného systému vidieť aj na krátkom videu  z testu. Základom pohonu všetkých kolies je medzinápravový diferenciál s lamelovou spojkou. Elektronika na základe informácií z preklzujúcich kolies rozhodne, v akom pomere sa rozdelí hnací moment medzi nápravy. Štandardne sa na zadné kolesá prenáša 85 percent výkonu. Pomer sa potom mení v závislosti od priľnavosti kolies k ceste.

SsangYong Rexton 2,7 Xdi 

Cena zákaldného modelu :           1 147 699 Sk

Testovaná  verzia Comfort Plus:  1 484 699 Sk


Motor
Typ radový naftový päťvalec
Uloženie pozdĺžne
Zdvihový objem 2696 cm3
Výkon 121/165 kw/k
Pri otáčkach 4000 ot./min.
Krútiaci moment 340 Nm
Pri otáčkach 1800 -3200 ot./min.
Karoséria
Typ SUV
Počet dverí 5
Prevodovka
Typ Automatická
Počet stupňov 5
Poháňané kolesá všetky
Podvozok
Predná náprava

na ráme, trojuholníkové ramená,
nezávislé zavesenie

Zadná náprava tuhá, kyvná-multilink
Svetlosť podvozka 195 mm
Priemer otočenia 12 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2820 mm
Dĺžka 4785 mm
Širka 1870 mm
Výška 1760 mm
Pohotovostná hmotnosť 1970 kg
Užitočná hmotnosť 835 kg
Objem palivovej nádrže 80 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 13,4 s
Maximálna rýchlosť 170 km/h
Spotreba
mesto 11,8 l/100 km
mimo mesto 8,0 l/100 km
kombinácia 9,4 l/100 km



Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 984
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 415
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 146
  4. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 417
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 306
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 230
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 189
  8. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 144
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 1 997
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 530

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rok 1995: Únos zostal nepotrestaný. Spis otvárajú po rokoch

Bola to najväčšia kauza expremiéra Vladimíra Mečiara. Objasneniu bránili Mečiarove amnestie, ktoré parlament zrušil až teraz.

ŠPORT

Kuzminová potvrdila skvelú formu a vyhrala šprint v Annecy

Slovenská biatlonistka nechybovala ani raz.

DOMOV

Rok 1995: Mečiar uniesol demokraciu

Vladimír Mečiar neuniesol kritiku.

DOMOV

Kiska ukončil dlhoročný spor, vymenoval ústavných sudcov

Ústavný súd bude po takmer troch rokoch opäť v kompletnom zložení.

Neprehliadnite tiež

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.

Nová Dacia Duster už nie je len z núdze cnosť (prvá jazda)

Lacné SUV je krajšie a má kvalitnejší interiér.