SME

Autosalón Ženeva: prezentácia nových modelov a dizajnérskych štúdií

Z dvoch najväčších európskych autosalónov sa prvý koná každoročne začiatkom marca pri brehoch ženevského jazera v halovom komplexe Palexpo. Blízkosť letiska k výstavisku je výhodná pre všetkých, ktorí do Ženevy prilietavajú z celého sveta

. Pre tých, ktorí na prehliadku jedného z najväčších a najznámejších svetových autosalónov cestujú vlastným dopravným prostriedkom, je v garážach výstaviska a na priľahlých miestach pripravených dostatok parkovacích miest. Hotely v samotnej Ženeve i širokom okolí sú obsadené do posledného miestečka, a tak tí, ktorí si ubytovanie neobstarali v dostatočnom predstihu, sa môžu tešiť len z toho, že na výstavných plochách Palexpa ich očakávajú vystavovatelia, najmä  však najčerstvejšie novinky renomovaných svetových automobilových výrobcov, či malých výrobcov unikátnych exemplárov, úpravcov či výrobcov doplnkov a príslušenstva. Množstvo vystavovaných exponátov je pastvou pre oči každého návštevníka. A tak spoločne nazrime do expozícií vystavovateľov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Alfa Romeo vystrieľala svoj potenciál v uplynulých rokoch uvedením nových modelových radov, naposledy radu 147 a športovo ladených modelov 156 GTA a Sportwagom GTA. Odteraz model 156 doplnili najvýkonnejším motorom 3,2 V6/250 k, ktorý má maximálnu rýchlosť 250 km/h. Zmien najmä na interiéri sa dostalo modelu 156 označenému Nuova.

Audi prestavoval dva nové športovo ladené modely: RS6 a RS6 Avant – novú limuzínu a nové kombi vyššej strednej triedy. 

Bentley ako svetovú novinku predstavil zo svojho modelového radu Arnage novú luxusnú verziu Arnage R. Jeho motor V8 s objemom 6,75 l. Výkon sa neudáva, zato zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 6,0 s a automobil vyvinie najvyššiu rýchlosť 250 km/h. 

Citroën mal po uvedení C5, C5 Break a malom C3, ktoré predstavil v priebehu posledného jeden a pol roka, ďalšiu svetovú premiéru. Francúzsky výrobca uviedol teraz v Ženeve nový veľkopriestorový van v duchu doterajšieho značenia  C8. Nahradí doterajší model Evasion. Vyrábať sa bude na spoločnej platforme s vanmi Fiat, Peugeot a Lancia. Možno ho uvidíme onedlho aj na autosalóne v Bratislave. Pohonnými jednotkami budú dva benzínové motory 2,0/138 k,  2,2/160 k a 3,0/208 k, a dva turbodieselové 2,0/109 a 2,2/130 k. Zaujímavým exponátom bola štúdia športového úžitkového automobilu (SUV) C-Crosser.

SkryťVypnúť reklamu

Chrysler sa predstavil niekdajším prototypom, o približne o rok už produkčným modelom Crossfire, elegantným dvojmiestnym kupé. Zaujímavosťou u tohto amerického kupé je to, že vyrábať sa bude od roku 2003, nie však v Amerike, ale v Nemecku v známej firme Karmann. Novinkou v expozícii bola špeciálna verzia retro verzia monospace PT Street Cruiser. Ďalšou novinkou je začiatok montáže vznetových motorov Mercedes-Benz s objemom 2,2 do modelov PT Cruiser so značením CRD. Atraktívnou štúdiou bol Jeep-Compass na báze modelu Cherokee.

Daewoo sa prezentovalo európskymi premiérami kompaktnej limuzíny Kalos Sedan (motor 1,4 l) a automobilom vyššej strednej triedy Magnus (motor vidlicový šesťvalec). 

Daihatsu je japonský výrobca malých automobilov. Značka u nás nemá zastúpenie a jej automobily sa u nás nepredávajú. V spektre značky boli zastúpené okrem najmenšieho Cuore všetky ostatné, teda Sirius, YRV Turbo s motorom 1,3 a maximálnym výkonom 95 kW/129 k, i terénne Terios. 

SkryťVypnúť reklamu

Ferrari pristúpilo k ďalšiemu vývoju doterajšieho modelu Maranello 550 a výsledkom je nové Ferrari GT s označením 575M Maranello. Nové Maranello má zvýšený objem z 5500 na 5750 cm³. Zvýšil sa aj výkon zo 485 na 515 k, krútiaci moment z 569 na 589 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h zo 4,4 s na 4,2 s a výkon na vozovku sa prenáša prostredníctvom 6-stupňovej prevodovky používanej u formuly 1.

Fiat nahradil a v Ženeve predstavil doterajší veľkopriestorový van Evasion novým Ulysse. Je na spoločnej báze s podobnými typmi značiek Citroën, Peugeot a Lancia. Uvedenie nového vanu Ulysse bolo zároveň jeho svetovou premiérou. Ulysse bude používať dva benzínové motory 2,0 a 3,0 V6 a dva turbodielové s objemom 2,0 a 2,2 l.

Ford vo svojej expozícii nemohol vynechať svoj nový produkčný model Fiesta, ktorého výroba sa intenzívne pripravuje. Ukazuje sa, že malá Fiesta nie je až tak malá, najmä zvnútra, kde sa pohodlne odvezie päť pasažierov s batožinou. Vnútorný, bezpečnosť, výborné a úsporné dva benzínové motory (1,4 a 1,6 l) a jeden turbodiesel (1,4 l) sú hlavnými prednosťami Fiesty. Veľkej pozornosti sa tešil prototyp Fusion, automobil novej kompaktnej generácie moderných malých automobilov, nový kompaktný van orientovaný na športové využívanie. Fusion ponúka veľký vnútorný priestor. Vysoký komfort a bezpečnosť. Automobil dlhý 4,02 m sa bude dodávať s dvomi benzínovými pohonnými jednotkami (1,4 16V – 59 kW/80 k a 1,6 16V – 74 kW/100 k) a jedným úsporným turbodieselom s priamym vstrekovaním Common Rail (1,4 – 50 kW/68 k). Zaujímavú kolekciu Forda dopĺňali Focus ST 170 ako športová verzia najpredávanejších automobilu na sveta, ale aj najvýkonnejšie Mondeo ST 220. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autor: JÁN GOLDBERGER, Bratislava-Ženeva

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 772
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 215
  3. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 9 062
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 295
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 612
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 974
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 178
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 053
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  2. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  3. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  4. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  7. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  8. Vlado Jakubkovič: Andrej, poď k nám.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 473
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 073
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 66 666
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 208
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 543
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 685
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 226
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 768
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu