Bratislava 13. marca (TASR) - Za prvé dva mesiace tohto roku sa na Slovensku predalo 8 639 osobných a malých nákladných automobilov, čo pri 9 264 vozidlách umiestnených na trh v januári a februári 2001 predstavuje medziročný pokles o 6,75 %.
Ako ďalej vyplýva zo štatistiky Združenia automobilového priemyslu (ZAP) SR, najpredávanejšou značkou sa s 44,92-% podielom na trhu stala Škoda, ktorej sa v sledovanom období predalo 3 881 kusov. Nasleduje ju Renault so 782 predanými vozidlami a 9,05-% podielom. Tretie miesto v rebríčku ZAP patrí značke Peugeot, ktorej pokrytie trhu v sledovanom období bolo 6,59 %. Automobilka predala 569 vozidiel a predstihla tak štvrtý Volkswagen s počtom 518 nových áut (podiel 6 %). Prvú päťku uzatvoril s podielom 4,83 % Fiat, u ktorého dosiahol v prvých dvoch mesiacoch odbyt 417 kusov. V prvej desiatke ďalej figurujú Citro‰n (312 kusov), Seat (307), Deawoo (306), Opel (279) a Mercedes (233).
Najlepšie predávanými modelmi osobných automobilov v sledovanom období boli Škoda Fabia (1 810), Škoda Octavia (676), Škoda Fabia Combi (619), Škoda Fabia Sedan (419), Renault Thalia (300), Škoda Octavia Combi (277), Peugeot 206 (231), Renault Clio (220), Peugeot 307 (204) a Volkswagen Golf (171).
Počas prvých dvoch mesiacov tohto roku bolo spolu predaných 872 nákladných automobilov, z toho 600 v kategórii do 3,5 tony, 131 v hmotnosti do 12 ton a 141 s vyššou tonážou. Autobusy na slovenský trh umiestnili Mercedes (2), Karosa (2) a Man (1).