SME

Chevrolet Captiva - aktuálne informácie a rozhovor

Na autosalóne v Ženeve predstavila kórejská dcéra automobilky Chevrolet sériovú podobu nového SUV Captiva, o ktoré rastie záujem aj medzi slovenskými motoristami, hoci na trh má prísť až o pár mesiacov. V rozhovore s Pavlom Baštářom prinášame nové inform

Na autosalóne v Ženeve predstavila kórejská dcéra automobilky Chevrolet sériovú podobu nového SUV Captiva, o ktoré rastie záujem aj medzi slovenskými motoristami, hoci na trh má prísť až o pár mesiacov. Niektorí čitatelia kontaktovali našu redakciu s konkrétnymi otázkami a odpovede na viacero z nich sme požiadali Pavla Baštářa, riaditeľa pre predaj a marketing Chevrolet spoločnosti GM South-East Europe so sídlom v Bratislave

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kedy bude Captiva oficiálne v predaji?
Na Slovensku bude mať Captiva premiéru pri príležitosti autosalónu v
Nitre. Od tohoto dátumu bude tiež oficiálne v predaji.

SkryťVypnúť reklamu

V akom časovom rozmedzí prídu po sebe verzie s pohonom iba prednej nápravy a 4x4? Počuli sme totiž, že 5 dílerov bude mať „dvojkolku“ (demo) k dispozícii už v priebehu júna a „štvorkolky“ by mali prísť v auguste.
Modely 4x2 budú dodávané dílerom už v priebehu júla a verzie 4x4 v spomínanom septembri. Je pravda, že niekoľko našich predajcov si „dvojkolku“ už
objednalo, takže bude v zásade k dispozícii. Väčší záujem ale očakávame o Captivy s pohonom všetkých štyroch kolies.

Budete ponúkať na Captivu možnosť odpočtu DPH? A keď tak kedy?
Ohľadne odpočtu DPH vedieme  jednania. Vzhľadom k prísnej slovenskej
legislatíve to nie je jednoduché, ale snažíme sa. Nie je možné dnes s určitosťou na
túto otázku  odpovedať. (Poznámka redakcie: V súčasnosti  nemajú odpočet DPH ani najväčší konkurenti Captivy – Toyota RAV4 a Hyundai Santa Fe, hoci podľa slov importéra by sa malo SantaFe N1 objaviť koncom mája tohto roka.)

SkryťVypnúť reklamu

Môžete prezradiť predbežnú cenu? Aspoň hranicu kde by ste sa chceli
dostať, prípadne prirovnanie k vozidlám Toyota RAV 4 a Hyundai Santa Fe.
Cena sa práve finalizuje. Napriek tomu môžem povedať, že vozidlo by sa malo pohybovať ľahko pod cenou Hyundai Santa Fe. Definitívnu cenu budeme mať k dispozícii v priebehu 14 dní.

Bude naftový motor k dispozícii od začiatku predaja?
Áno, začneme turbodieselom vo výkonnejšej verzii 110 kW/150 k. Začiatkom roka
2007 pribudne aj slabšia verzia 88 kW/120 k.

Na záver jedna pomerne dosť aktuálna otázka, vzhľadom na to, že menší model Aveo doslova prepadol v nárazových testoch Euro NCAP. Aký výsledok očakáva výrobca v prípade Captivy?
Samozrejme veríme, že testy prebehnú dobre a Captiva splní najprísnejšie kritéria.

SkryťVypnúť reklamu

Chevrolet Captiva základné informácie

Nové SUV značky Chevrolet so sedemmiestnym interiérom zdieľa spoločnú platformu s následníkom vozidla Opel Frontera, ktorý sa bude volať Antara. Captiva znamená pre značku Chevrolet míľnik v rámci vstupu do segmentu SUV a tiež použitím naftového motora. Prvý Chevrolet spaľujúci naftu bol navrhnutý pre potreby európskeho zákazníka. Okrem naftového motora s objemom dva litre a výkonom 110 kW/150 k budú Captivu poháňať benzínové motory 2,4 (104 kW /142 k) a 3,2 V6 (165 kW/225 k).

Zákazníci si budú môcť vybrať vozidlo s pohonom jednej alebo oboch náprav prostredníctvom inteligentnej distribúcie krútiaceho momentu v závislosti na adhéznych podmienkach. Prenos krútiaceho momentu na zadnú nápravu zabezpečuje medzinápravová a elektronicky ovládaná spojka. Pohon všetkých kolies úzko spolupracuje so stabilizačným systémom ESP.
Podľa dostupných informácií bude podvozok okrem brzdového asistenta HBA (Hydraulic Brake Assist) vybavený aj systémom pre kontrolovaný zjazd z kopca HDC (Hill Descent Control). Captiva s celkovou dĺžkou karosérie 4,6 m a rázvorom 2,707 m odvezie až sedem osôb a v päťmiestnej verzii ponúkne batožinový priestor objemu 407 l.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba
  2. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  3. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  4. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  5. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  6. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  7. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  8. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  1. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti
  2. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba
  3. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  4. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  5. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  6. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  7. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  8. Invázne rastliny ako superpotraviny
  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 9 484
  2. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 5 512
  3. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 4 905
  4. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 454
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 2 040
  6. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 1 970
  7. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti 1 899
  8. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 1 525
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Nina Hrivňáková: Víťažstvá aj prehry sa začínajú v hlave
  2. Štefan Šturdzík: Rišo vaše rozhodnutie odísť z politiky je správne. Dve čierne škvrny vám však zostanú navždy bez ohľadu na okolnosti , ktoré ich sprevádzali.
  3. Jozef Huljak: Ako Washington tlačí Indiu do náručia Putina
  4. Irena Šimuneková: Gánovce
  5. Martin Turčan: O zmysle zmyselnosti
  6. Zuzana Valachovičová: Bratislava, Kramáre, nemocnica a chodníky
  7. Rudolfa Vallová: Minister Huliak urobil krok do neznáma a pristál na zemi
  8. Dávid Polák: Medzi ilúziou a napodobňovaním: IDF a dilema Západu vo vedení vojen
  1. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 84 107
  2. Ivan Čáni: Smer SSD sa definitívne sám spláchol na úplné morálne a ľudské dno, odkiaľ sa už nedá vynoriť. 13 534
  3. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná. 9 436
  4. Martin Fronk: Divín: Obec, kde sa sprievodkyne červenajú a umenie visí aj na stenách, nielen vo vzduchu 9 277
  5. Michael Achberger: Supermarketové pasce: 10 "fitness" výrobkov, po ktorých priberáte 7 554
  6. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma 6 963
  7. Juraj Kumičák: Najväčšia tanková bitka v dejinách 6 943
  8. Milan Removčík: Martinské hole 4 498
  1. Radko Mačuha: Politika, pred ktorou musia utekať už aj "dezoláti".
  2. Věra Tepličková: Maličkosti z temperamentovej poradne:Trump a Putin? Dva absolútne odlišné svety
  3. Marcel Rebro: Putinova "obrana" ruskojazyčných Ukrajincov pred "vyvražďovaním": vyvražďuje ich sám
  4. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná.
  5. Marcel Rebro: Rusofili nás posielajú na ukrajinský front. Ideme. Už zajtra. A radi
  6. Marcel Rebro: Summit na Aljaške: Trumpova show, Putinova propaganda, Ukrajina bokom
  7. Roman Kebísek: Slovák Pilárik vybudoval r. 1679 v Nemecku kostol pre exulantov. Stojí dosiaľ
  8. Věra Tepličková: Gruzínci sú už z obliga, za všetko teraz môžu Plaváková a Šimečka
SkryťZatvoriť reklamu