Na autosalóne v Ženeve predstavila kórejská dcéra automobilky Chevrolet sériovú podobu nového SUV Captiva, o ktoré rastie záujem aj medzi slovenskými motoristami, hoci na trh má prísť až o pár mesiacov. Niektorí čitatelia kontaktovali našu redakciu s konkrétnymi otázkami a odpovede na viacero z nich sme požiadali Pavla Baštářa, riaditeľa pre predaj a marketing Chevrolet spoločnosti GM South-East Europe so sídlom v Bratislave
Kedy bude Captiva oficiálne v predaji?
Na Slovensku bude mať Captiva premiéru pri príležitosti autosalónu v
Nitre. Od tohoto dátumu bude tiež oficiálne v predaji.
V akom časovom rozmedzí prídu po sebe verzie s pohonom iba prednej nápravy a 4x4? Počuli sme totiž, že 5 dílerov bude mať „dvojkolku“ (demo) k dispozícii už v priebehu júna a „štvorkolky“ by mali prísť v auguste.
Modely 4x2 budú dodávané dílerom už v priebehu júla a verzie 4x4 v spomínanom septembri. Je pravda, že niekoľko našich predajcov si „dvojkolku“ už
objednalo, takže bude v zásade k dispozícii. Väčší záujem ale očakávame o Captivy s pohonom všetkých štyroch kolies.
Budete ponúkať na Captivu možnosť odpočtu DPH? A keď tak kedy?
Ohľadne odpočtu DPH vedieme jednania. Vzhľadom k prísnej slovenskej
legislatíve to nie je jednoduché, ale snažíme sa. Nie je možné dnes s určitosťou na
túto otázku odpovedať. (Poznámka redakcie: V súčasnosti nemajú odpočet DPH ani najväčší konkurenti Captivy – Toyota RAV4 a Hyundai Santa Fe, hoci podľa slov importéra by sa malo SantaFe N1 objaviť koncom mája tohto roka.)
Môžete prezradiť predbežnú cenu? Aspoň hranicu kde by ste sa chceli
dostať, prípadne prirovnanie k vozidlám Toyota RAV 4 a Hyundai Santa Fe.
Cena sa práve finalizuje. Napriek tomu môžem povedať, že vozidlo by sa malo pohybovať ľahko pod cenou Hyundai Santa Fe. Definitívnu cenu budeme mať k dispozícii v priebehu 14 dní.
Bude naftový motor k dispozícii od začiatku predaja?
Áno, začneme turbodieselom vo výkonnejšej verzii 110 kW/150 k. Začiatkom roka
2007 pribudne aj slabšia verzia 88 kW/120 k.
Na záver jedna pomerne dosť aktuálna otázka, vzhľadom na to, že menší model Aveo doslova prepadol v nárazových testoch Euro NCAP. Aký výsledok očakáva výrobca v prípade Captivy?
Samozrejme veríme, že testy prebehnú dobre a Captiva splní najprísnejšie kritéria.
Chevrolet Captiva základné informácie
Nové SUV značky Chevrolet so sedemmiestnym interiérom zdieľa spoločnú platformu s následníkom vozidla Opel Frontera, ktorý sa bude volať Antara. Captiva znamená pre značku Chevrolet míľnik v rámci vstupu do segmentu SUV a tiež použitím naftového motora. Prvý Chevrolet spaľujúci naftu bol navrhnutý pre potreby európskeho zákazníka. Okrem naftového motora s objemom dva litre a výkonom 110 kW/150 k budú Captivu poháňať benzínové motory 2,4 (104 kW /142 k) a 3,2 V6 (165 kW/225 k).
Zákazníci si budú môcť vybrať vozidlo s pohonom jednej alebo oboch náprav prostredníctvom inteligentnej distribúcie krútiaceho momentu v závislosti na adhéznych podmienkach. Prenos krútiaceho momentu na zadnú nápravu zabezpečuje medzinápravová a elektronicky ovládaná spojka. Pohon všetkých kolies úzko spolupracuje so stabilizačným systémom ESP.
Podľa dostupných informácií bude podvozok okrem brzdového asistenta HBA (Hydraulic Brake Assist) vybavený aj systémom pre kontrolovaný zjazd z kopca HDC (Hill Descent Control). Captiva s celkovou dĺžkou karosérie 4,6 m a rázvorom 2,707 m odvezie až sedem osôb a v päťmiestnej verzii ponúkne batožinový priestor objemu 407 l.