Volkswagen od začiatku tohto roku stráca podiel na európskom trhu s automobilmi
Brusel 14. marca (TASR) - Koncern Volkswagen (VW), najväčší
výrobca automobilov v Európe, od začiatku tohto roku stráca
v západnej Európe podiel na ...
TASR
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Brusel 14. marca (TASR) - Koncern Volkswagen (VW), najväčší výrobca automobilov v Európe, od začiatku tohto roku stráca v západnej Európe podiel na predaji nových vozidiel. Trend sa v zosilnenej forme prejavil aj vo februári. Kým pred rokom v druhom mesiaci bol podiel VW 10,8 %, tento rok klesol na 9,7 %. Minulý mesiac prišlo na západoeurópske cesty 1 032 669 automobilov, čo bolo o 1,3 % menej ako pred rokom.
Svoju pozíciu na trhu si upevnil francúzsky Renault, ktorý mal vo februári 2002 podiel 11,7 %, kým pred rokom bol o 0,8 % nižší. Pozície si zlepšili aj automobilky Peugeot 9,7 (+ 1,3 %) a Ford 8,7 (+ 0,2 %); stratili Opel 8,8 (- 1,9 %) a Fiat 7,6 (- 1 %).
Podľa Európskeho združenia výrobcov automobilov (ACEA - Association des Constructeurs Européens Automobiles) Renault predal vo februári 124 173 vozidiel, čo bolo v porovnaní s jeho výsledkom vo februári 2001 o 6,3 % viac. Volkswagen predal 102 818 vozidiel, o 11,3 % menej ako pred rokom.
ACEA však predpokladá, že situácia sa v priebehu tohto roka na automobilovom trhu bude postupne zlepšovať v Nemecku, Británii, Španielsku a Taliansku. V Nemecku bol februárový výsledok oproti vlaňajšku lepší o 1,2 %, kým v Británii dokonca až o 18,1 %. Taliansko zaznamenalo medziročný pokles 12,3 % a Španielsko 7,4 %.