Víťazom VC San Marína Michael Schumacher

Ferrari si pred Veľkou cenou San Marína, prvými pretekmi prebiehajúceho ročníka MS F1 v Európe, verilo. Oprávnene, veď "Schumi" zvíťazil.

Víťazom Veľkej ceny San Marína, prvých pretekov prebiehajúceho ročníka MS F1 na pôde starého kontinentu, sa stal sedemnásobný majster sveta Michael Schumacher. S minimálnou stratou skončil na druhom mieste úradujúci šampión Fernando Alonso na Renaulte, tretiu priečku obsadil jazdec McLarenu Mercedes Juan Pablo Montoya.

Štart pretekov bol ako celý ich priebeh pokojný a bez kolízie. Schumacher potvrdil pole position a správne načasovaným odpichom za sebou nechal Jensona Buttona a tímového kolegu Felipeho Massu. Jediný výrazný prepad zaznamenal Rubens Barrichello, pred ktorého sa okrem Massu dostal aj Alonso. Tieňa kvalifikačného neúspechu sa nezbavil Alonsov kolega Giancarlo Fisichella, taliansky pilot s víťaznými ambíciami operoval až na 12. priečke a na posun na bodované miesta sa nadrel celý zvyšok Veľkej ceny.

Okruh v Imole je okrem iného charakteristický minimom miest na predbiehanie a priebeh pretekov to do bodky potvrdil. Poradie sa až na pár výnimiek v strede poľa čoskoro po štarte konsolidovalo a zmeny v ňom nastali až po zastávkach v boxoch. Väčšina tímov, vrátane Ferrari, Renaultu a McLarenu, zvolila zastávky dve. Schumacher si podľa očakávania budoval na čele náskok a postupne prekonával vlastné najrýchlejšie kolá. Button na dostihnutie nemal nárok a Alonsa držal za chrbtom spoľahlivý Massa.

Monoposty Ferrari išli prvý raz do boxov v 20. respektíve 21. kole a na čele sa usadil Alonso. Jeho náskok pred nemeckým veteránom však bol len okolo siedmich sekúnd a po výmene pneumatík strácal Alonso na druhom mieste vyše jedenásť sekúnd. Honda s Buttonom a Barrichellom sa postupne vytrácala z čelných pozícií, pričom Brazílčan spadol až do druhej desiatky. Na špici sa po tom, čo Alonso v priebehu niekoľkých kôl zmazal náskok lídra, vytvorila zaujímavá situácia. Identická ako pred rokom, no v opačnom garde. Prvý Schumacher dôsledne dodržiaval ideálnu stopu a aj keď Alonso vyvíjal drvivý tlak, Schumacher s chladnokrvnosťou sebe vlastnou nepustil.

Nemecko-španielska dvojica robila divákom radosť prakticky polovicu pretekov. Alonso mal na predstihnutie súpera najlepšiu príležitosť logicky pri druhom dotankovaní, no tentoraz narazila jeho snaha na výbornú prácu mechanikov Ferrari. Za duom majstrov sveta došlo k zaujímavému posunu najmä zo strany McLarenu. Montoya aj Kimi Räikkönen stavili na nenápadnú stíhaciu jazdu a premyslenou taktikou tímu sa prepracovali na tretiu resp. piatu priečku, na ktorých dokrúžili až do cieľa. Medzi nimi si po päť bodov prišiel Massa.

V cieli sa teda ako prvý tešil Michael Schumacher, ktorý San Maríno dobyl už po siedmy raz v kariére. Zaznamenal tak prvé víťazstvo, celkovo 85., od škandalóznej GP USA z minulej sezóny, keď okrem Ferrari drali v Indianapolise asfalt len zaniknuvšie tímy Jordan a Minardi. Schumacher sa ziskom desiatich bodov prepracoval na druhú priečku priebežnej klasifikácie jazdcov, spolu ich má 21 a na prvého Alonsa stráca 15 bodov. Tretí je Räikkönen s 18 bodmi. V klasifikácii tímov naďalej vedie Renault pred McLarenom a Ferrari. Najbližšia Veľká cena Európy na okruhu v Nürburgringu sa pôjde o dva týždne 7. mája.

"Po ťažkých časoch to bolo veľmi dôležité víťazstvo. Boli to skvelé preteky, dosť som sa narobil. Nevyhli sme sa nejakým problémom, no počas celého víkendu sme potvrdzovali našu konkurencieschopnosť. Je to skvelý pocit opäť vyhrať," povedal šťastný Schumacher. Niekoľko slov venoval aj krásnemu súboju s Alonsom. "Trať je na predbiehanie veľmi ťažká, stále som sa pozeral dozadu, kde je Alonso, ale vedel som, že predbehnúť ma bude nesmierne náročné." Španielsky mladík to videl podobne. "Nemohol som nič urobiť, Michael bol bezchybný. Skúsili sme niečo vymyslieť skoršou zastávkou v boxoch, ale nefungovalo to. Možno to išlo aj proti nám. Na inej trati by som bol zvíťazil, no nie tu, preto som spokojný s druhým miestom a ôsmimi bodmi," zhodnotil svoje vystúpenie Alonso.

VC San Marína - výsledky:

1. Michael Schumacher
2. Fernando Alonso
3. Juan Pablo Montoya
4. Felipe Massa
5. Kimi Räikkönen
6. Mark Webber
7. Jenson Button
8. Giancarlo Fisichella
9. Ralf Schumacher
10. Rubens Barrichello

nedokončili: David Coulthard (VB/RedBull), Takuma Sato (Jap./Super Aguri), Christian Klien (Rak./RedBull), Judži Ide (Jap./Super Aguri), Jarno Trulli (Tal./Toyota), Christijan Albers (Hol./MF1)

priebežná klasifikácia jazdcov:
1. Alonso 36 bodov
2. M. Schumacher 21
3. Räikkönen 18
4. Fisichella 15
5. Montoya 15,
6. Button 13
7. Massa 9
8. R. Schumacher 7
9. Webber 6
10. Heidfeld 5

priebežná klasifikácia tímov:
1. Renault 51 bodov
2. McLaren Mercedes 33
3. Ferrari 30
4. Honda 15
6. BMW Sauber 10
6. Williams Cosworth 8
7. Toyota 7
8. RedBull 2

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  6. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  7. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  8. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  9. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  10. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  1. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  2. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Lídri farmárov? Jeden je spájaný so zločinom. A druhý?
  5. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  6. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  7. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  8. Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom
  9. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  10. Noerr advised on WebSupport deal
  1. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 13 717
  2. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 13 213
  3. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 13 181
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 10 981
  5. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 7 683
  6. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 379
  7. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 417
  8. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 315
  9. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 4 051
  10. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 3 642

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Jakuba Fila

Rozhodnú voľby skrytí voliči? Pri čítaní prieskumov sa treba mať na pozore

Ustálila sa štvorica favoritov, súboj môže byť tesný do konca.

Dobré ráno

Dobré ráno: Nachystajte sa na ešte horšieho Roberta Fica

Toto nie sú žiadne tri kroky dopredu.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Za hrsť mýtov o majdane

Rukoväť slovenských ukrajinistov.

Neprehliadnite tiež

Honda v Európe do troch rokov skončí s výrobou áut

Britské médiá za tým vidia frustráciu z brexitu, automobilka to odmieta.

Honda

Aj Porsche čelí možnej pokute v súvislosti s emisným škandálom

Vyšetrovatelia majú podozrenie, že spoločnosť spáchala administratívny priestupok.

Ilustračné foto.

BMW rozširuje ponuku výkonných SUV o modely X3 M a X4 M

Pod kapotou sa nachádza zatiaľ najsilnejší radový šesťvalec značky.

Ostrý Ford Focus ST dostal motor z Mustangu

Pôjde o jedinú verziu s benzínovým štvorvalcom.

Ford Focus ST