Víťazom VC San Marína Michael Schumacher

Ferrari si pred Veľkou cenou San Marína, prvými pretekmi prebiehajúceho ročníka MS F1 v Európe, verilo. Oprávnene, veď "Schumi" zvíťazil.

Víťazom Veľkej ceny San Marína, prvých pretekov prebiehajúceho ročníka MS F1 na pôde starého kontinentu, sa stal sedemnásobný majster sveta Michael Schumacher. S minimálnou stratou skončil na druhom mieste úradujúci šampión Fernando Alonso na Renaulte, tretiu priečku obsadil jazdec McLarenu Mercedes Juan Pablo Montoya.

Štart pretekov bol ako celý ich priebeh pokojný a bez kolízie. Schumacher potvrdil pole position a správne načasovaným odpichom za sebou nechal Jensona Buttona a tímového kolegu Felipeho Massu. Jediný výrazný prepad zaznamenal Rubens Barrichello, pred ktorého sa okrem Massu dostal aj Alonso. Tieňa kvalifikačného neúspechu sa nezbavil Alonsov kolega Giancarlo Fisichella, taliansky pilot s víťaznými ambíciami operoval až na 12. priečke a na posun na bodované miesta sa nadrel celý zvyšok Veľkej ceny.

Okruh v Imole je okrem iného charakteristický minimom miest na predbiehanie a priebeh pretekov to do bodky potvrdil. Poradie sa až na pár výnimiek v strede poľa čoskoro po štarte konsolidovalo a zmeny v ňom nastali až po zastávkach v boxoch. Väčšina tímov, vrátane Ferrari, Renaultu a McLarenu, zvolila zastávky dve. Schumacher si podľa očakávania budoval na čele náskok a postupne prekonával vlastné najrýchlejšie kolá. Button na dostihnutie nemal nárok a Alonsa držal za chrbtom spoľahlivý Massa.

Monoposty Ferrari išli prvý raz do boxov v 20. respektíve 21. kole a na čele sa usadil Alonso. Jeho náskok pred nemeckým veteránom však bol len okolo siedmich sekúnd a po výmene pneumatík strácal Alonso na druhom mieste vyše jedenásť sekúnd. Honda s Buttonom a Barrichellom sa postupne vytrácala z čelných pozícií, pričom Brazílčan spadol až do druhej desiatky. Na špici sa po tom, čo Alonso v priebehu niekoľkých kôl zmazal náskok lídra, vytvorila zaujímavá situácia. Identická ako pred rokom, no v opačnom garde. Prvý Schumacher dôsledne dodržiaval ideálnu stopu a aj keď Alonso vyvíjal drvivý tlak, Schumacher s chladnokrvnosťou sebe vlastnou nepustil.

Nemecko-španielska dvojica robila divákom radosť prakticky polovicu pretekov. Alonso mal na predstihnutie súpera najlepšiu príležitosť logicky pri druhom dotankovaní, no tentoraz narazila jeho snaha na výbornú prácu mechanikov Ferrari. Za duom majstrov sveta došlo k zaujímavému posunu najmä zo strany McLarenu. Montoya aj Kimi Räikkönen stavili na nenápadnú stíhaciu jazdu a premyslenou taktikou tímu sa prepracovali na tretiu resp. piatu priečku, na ktorých dokrúžili až do cieľa. Medzi nimi si po päť bodov prišiel Massa.

V cieli sa teda ako prvý tešil Michael Schumacher, ktorý San Maríno dobyl už po siedmy raz v kariére. Zaznamenal tak prvé víťazstvo, celkovo 85., od škandalóznej GP USA z minulej sezóny, keď okrem Ferrari drali v Indianapolise asfalt len zaniknuvšie tímy Jordan a Minardi. Schumacher sa ziskom desiatich bodov prepracoval na druhú priečku priebežnej klasifikácie jazdcov, spolu ich má 21 a na prvého Alonsa stráca 15 bodov. Tretí je Räikkönen s 18 bodmi. V klasifikácii tímov naďalej vedie Renault pred McLarenom a Ferrari. Najbližšia Veľká cena Európy na okruhu v Nürburgringu sa pôjde o dva týždne 7. mája.

"Po ťažkých časoch to bolo veľmi dôležité víťazstvo. Boli to skvelé preteky, dosť som sa narobil. Nevyhli sme sa nejakým problémom, no počas celého víkendu sme potvrdzovali našu konkurencieschopnosť. Je to skvelý pocit opäť vyhrať," povedal šťastný Schumacher. Niekoľko slov venoval aj krásnemu súboju s Alonsom. "Trať je na predbiehanie veľmi ťažká, stále som sa pozeral dozadu, kde je Alonso, ale vedel som, že predbehnúť ma bude nesmierne náročné." Španielsky mladík to videl podobne. "Nemohol som nič urobiť, Michael bol bezchybný. Skúsili sme niečo vymyslieť skoršou zastávkou v boxoch, ale nefungovalo to. Možno to išlo aj proti nám. Na inej trati by som bol zvíťazil, no nie tu, preto som spokojný s druhým miestom a ôsmimi bodmi," zhodnotil svoje vystúpenie Alonso.

VC San Marína - výsledky:

1. Michael Schumacher
2. Fernando Alonso
3. Juan Pablo Montoya
4. Felipe Massa
5. Kimi Räikkönen
6. Mark Webber
7. Jenson Button
8. Giancarlo Fisichella
9. Ralf Schumacher
10. Rubens Barrichello

nedokončili: David Coulthard (VB/RedBull), Takuma Sato (Jap./Super Aguri), Christian Klien (Rak./RedBull), Judži Ide (Jap./Super Aguri), Jarno Trulli (Tal./Toyota), Christijan Albers (Hol./MF1)

priebežná klasifikácia jazdcov:
1. Alonso 36 bodov
2. M. Schumacher 21
3. Räikkönen 18
4. Fisichella 15
5. Montoya 15,
6. Button 13
7. Massa 9
8. R. Schumacher 7
9. Webber 6
10. Heidfeld 5

priebežná klasifikácia tímov:
1. Renault 51 bodov
2. McLaren Mercedes 33
3. Ferrari 30
4. Honda 15
6. BMW Sauber 10
6. Williams Cosworth 8
7. Toyota 7
8. RedBull 2

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  3. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  4. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  10. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 263
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 3 790
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 510
  4. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 3 250
  5. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 598
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 552
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 435
  8. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 968
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 773
  10. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 723

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Superpočítač kúpili za milióny. Nevyužívali ho, o chvíľu zostarne

Slovenskí vedci vyčíslili škody za nepoužívanie počítača na viac ako milión. Dnes už funguje v poriadku, no čoskoro ho bude treba vymeniť.

KOMENTÁRE

Danko to možno myslel dobre. Nech vysvetlí, ako presne

Naozaj Dankovi nik iný ako Volodin číslo nedal?

KULTÚRA

Slovenská hudba 2017: Náš letný hit je z Ukrajiny, hiphop už nemlčí

Vybrali sme najlepšie domáce nahrávky roka.

Neprehliadnite tiež

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.

Nová Dacia Duster už nie je len z núdze cnosť (prvá jazda)

Lacné SUV je krajšie a má kvalitnejší interiér.

Renault ukázal nový koncept. Je určený iba pre Santu

Sánky s raketovými motormi majú skrátiť čakanie na Vianoce.

Vyskúšali sme novinky od BMW: modely 6 GT a X3 M40i

X3 M40i je jedno z najzábavnejších súčasných BMW.

Vjazdy do Bratislavy sa upchali, vodiči stáli v dlhých kolónach

Pri ceste do práce bolo zdržanie na vyše 40 minút.