Volvo XC90 vylepšený model 2007

Športovo úžitkový model Volvo XC90 dostane po štyroch rokoch úspešného pôsobenia vylepšený vzhľad, nové prvky vybavenia a hlavne nový benzínový motor.

Športovo úžitkový model Volvo XC90 dostane po štyroch rokoch úspešného pôsobenia vylepšený vzhľad, nové prvky vybavenia a hlavne nový benzínový motor.

Ani samotná automobilka Volvo zrejme netušila , že o XC90 bude taký veľký záujem a pôvodnú ročnú produkciu 50.000 kusov bude musieť zvýšiť na 90.000 kusov. S cieľom ostať medzi najpredávanejšími vozidlami tejto kategórie musí XC90 podstúpiť ľahkú modernizáciu.
Vozidlo dostalo novú masku chladiča, nové nárazníky s farebne zladenými kontaktnými plochami, zmenené predné reflektory a elegantnejšie štylizované zadné svetlá. Na dverách batožinového priestoru nad výklenkom pre evidenčnú tabuľku pribudla chrómovaná okrasná lišta. Výroba modernizovaného modelového roku 2007 sa začína v letných mesiacoch tohto roka.

Ponuka motorov pre Volvo XC90 sa v uplynulých rokoch kontinuálne rozširovala. K najčerstvejším prírastkom patrí motor V8 s objemom 4,4 litra a výkonom 232 kW (315 k) a päťvalcový turbodiesel D5 so vstrekovaním Common-Rail najnovšej generácie a filtrom pevných čiastočiek (sadzí), ktorý dosahuje výkon 136 k (185 k) a maximálny krútiaci moment 440 Nm.

K doterajším pohonným jednotkám v rámci modelového roku 2007 pribudol nový radový šesťvalcový benzínový motor, ktorý už bol predstavený v novej generácii limuzíny Volvo S80. Celohliníkový motor disponuje výkonom 175 kW (238 k), krútiaci moment dosahuje vrcholnú hodnotu 320 Nm. Pohonný agregát, využívajúci najmodernejšie technické prvky a riešenia ako CPS (Cam Profile Switching = prepínateľné profily vačiek), VCT (Variable Cam Timing = variabilné časovanie ventilov) a VIS (Variable Intake System = variabilné nasávacie potrubie), spotrebou neprekračuje porovnateľné päťvalcové motory.

Pohon agregátov namiesto klinového remeňa zabezpečujú ozubené kolesá na zadnom konci kľukového hriadeľa. Alternátor tvorí jeden celok s blokom motora a takisto je poháňaný priamo. Aj prídavný tlmič torzných kmitov, ktorý kompenzuje charakteristické vibrácie dlhého kľukového hriadeľa radového šesťvalcového motora, je uložený v kľukovej skrini.
Vďaka kompaktným rozmerom môže byť radový šesťvalec bez problémov uložený v karosérii naprieč, čím sa optimálne využívajú deformačné zóny a minimalizuje riziko, že pri čelnom náraze motor vnikne do priestoru kabíny posádky.

Sú to predovšetkým nové dynamické bi-xenónové reflektory, ktoré zabezpečujú optimálnu viditeľnosť pri nočnej jazde v zákrutách. Riadiaci mikroprocesor permanentne analyzuje relevantné parametre a ovláda reflektory, ktoré sa môžu vychyľovať do každej strany o 15 stupňov. Pri jazde cez deň so zapnutými svetlami sa systém automaticky vypína.

Ďalším novým bezpečnostným prvkom je systém BLIS (Blind Spot Information System), využívajúci miniatúrne kamery vo vonkajších spätných zrkadlách. Kamery snímajú oblasť mŕtveho uhla zrkadiel a výstražné svetlá upozorňujú vodiča, ak sa v tomto priestore nachádza nejaký objekt, ktorý nie je viditeľný v spätnom zrkadle.
Ako zvláštne príslušenstvo pre vozidlá, vybavené navigačným systémom sa od jesene 2006 bude dodávať miniatúrna televízna kamera, uľahčujúca parkovanie.

Zdokonalením prešiel aj navigačný systém Volvo RTI (Road and Traffic Information). Nová generácia využíva digitálne mapové dáta na pevnom disku, vďaka čomu navigačný systém pracuje rýchlejšie, ľahšie sa ovláda a poskytuje viac doplnkových informácií.
Volvo XC90 modelového roku 2007 sa začne predávať už koncom mája 2007.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 477
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 886
  3. Moskva alebo Petrohrad? 6 141
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 282
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 400
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 895
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 853
  8. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 807
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 726
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 444

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

DOMOV

Ochranár, pred ktorým cúvli lesníci aj štát

Za dlhodobý prínos získal Bielu vranu Erik Baláž.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.