SME
Streda, 24. apríl , 2019

Volvo XC90 vylepšený model 2007

Športovo úžitkový model Volvo XC90 dostane po štyroch rokoch úspešného pôsobenia vylepšený vzhľad, nové prvky vybavenia a hlavne nový benzínový motor.

Športovo úžitkový model Volvo XC90 dostane po štyroch rokoch úspešného pôsobenia vylepšený vzhľad, nové prvky vybavenia a hlavne nový benzínový motor.

Ani samotná automobilka Volvo zrejme netušila , že o XC90 bude taký veľký záujem a pôvodnú ročnú produkciu 50.000 kusov bude musieť zvýšiť na 90.000 kusov. S cieľom ostať medzi najpredávanejšími vozidlami tejto kategórie musí XC90 podstúpiť ľahkú modernizáciu.
Vozidlo dostalo novú masku chladiča, nové nárazníky s farebne zladenými kontaktnými plochami, zmenené predné reflektory a elegantnejšie štylizované zadné svetlá. Na dverách batožinového priestoru nad výklenkom pre evidenčnú tabuľku pribudla chrómovaná okrasná lišta. Výroba modernizovaného modelového roku 2007 sa začína v letných mesiacoch tohto roka.

Ponuka motorov pre Volvo XC90 sa v uplynulých rokoch kontinuálne rozširovala. K najčerstvejším prírastkom patrí motor V8 s objemom 4,4 litra a výkonom 232 kW (315 k) a päťvalcový turbodiesel D5 so vstrekovaním Common-Rail najnovšej generácie a filtrom pevných čiastočiek (sadzí), ktorý dosahuje výkon 136 k (185 k) a maximálny krútiaci moment 440 Nm.

K doterajším pohonným jednotkám v rámci modelového roku 2007 pribudol nový radový šesťvalcový benzínový motor, ktorý už bol predstavený v novej generácii limuzíny Volvo S80. Celohliníkový motor disponuje výkonom 175 kW (238 k), krútiaci moment dosahuje vrcholnú hodnotu 320 Nm. Pohonný agregát, využívajúci najmodernejšie technické prvky a riešenia ako CPS (Cam Profile Switching = prepínateľné profily vačiek), VCT (Variable Cam Timing = variabilné časovanie ventilov) a VIS (Variable Intake System = variabilné nasávacie potrubie), spotrebou neprekračuje porovnateľné päťvalcové motory.

Pohon agregátov namiesto klinového remeňa zabezpečujú ozubené kolesá na zadnom konci kľukového hriadeľa. Alternátor tvorí jeden celok s blokom motora a takisto je poháňaný priamo. Aj prídavný tlmič torzných kmitov, ktorý kompenzuje charakteristické vibrácie dlhého kľukového hriadeľa radového šesťvalcového motora, je uložený v kľukovej skrini.
Vďaka kompaktným rozmerom môže byť radový šesťvalec bez problémov uložený v karosérii naprieč, čím sa optimálne využívajú deformačné zóny a minimalizuje riziko, že pri čelnom náraze motor vnikne do priestoru kabíny posádky.

Sú to predovšetkým nové dynamické bi-xenónové reflektory, ktoré zabezpečujú optimálnu viditeľnosť pri nočnej jazde v zákrutách. Riadiaci mikroprocesor permanentne analyzuje relevantné parametre a ovláda reflektory, ktoré sa môžu vychyľovať do každej strany o 15 stupňov. Pri jazde cez deň so zapnutými svetlami sa systém automaticky vypína.

Ďalším novým bezpečnostným prvkom je systém BLIS (Blind Spot Information System), využívajúci miniatúrne kamery vo vonkajších spätných zrkadlách. Kamery snímajú oblasť mŕtveho uhla zrkadiel a výstražné svetlá upozorňujú vodiča, ak sa v tomto priestore nachádza nejaký objekt, ktorý nie je viditeľný v spätnom zrkadle.
Ako zvláštne príslušenstvo pre vozidlá, vybavené navigačným systémom sa od jesene 2006 bude dodávať miniatúrna televízna kamera, uľahčujúca parkovanie.

Zdokonalením prešiel aj navigačný systém Volvo RTI (Road and Traffic Information). Nová generácia využíva digitálne mapové dáta na pevnom disku, vďaka čomu navigačný systém pracuje rýchlejšie, ľahšie sa ovláda a poskytuje viac doplnkových informácií.
Volvo XC90 modelového roku 2007 sa začne predávať už koncom mája 2007.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  2. Od mája sa mení definícia kilogramu
  3. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  4. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  5. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  6. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  7. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  8. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  9. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  10. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  1. Pivovar Šariš rozdá regiónu 16-tisíc eur
  2. RECENZE autokamery Mio MiVue J60 WIFI - youtuber Bazim hodnotí!
  3. Od mája sa mení definícia kilogramu
  4. Spready a poplatky pri obchodovaní
  5. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  6. Gemerský expres priblíži nádherný kraj
  7. Takto sa môžete najlepšie chrániť pred výtlkmi
  8. Dokonalá záhrada? Nezabudnite na prísun vody
  9. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  10. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  1. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 23 357
  2. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 9 527
  3. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 9 245
  4. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 6 308
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 5 001
  6. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 4 467
  7. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 210
  8. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto 4 124
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 798
  10. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 1 531

Hlavné správy zo Sme.sk

Café Európa: Ako sa zmení Ukrajina a čo čakať od Zelenského (video)

Diskusia o ukrajinských prezidentských voľbách.

Volodymyr Zelenskyj.

Fotografie boli detailné. Novinári hovoria o tom, ako ich sledovali

Možno skúšali odsledovať, kto by bol najľahšia obeť, hovorí Zuzana Petková.

Zuzana Petková
Peter Tóth
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Uvedomuje si štát, aká bola hlboká Kočnerova nora?

Nevieme, či sledovanie novinárov bol ojedinelý prípad.

Šéfredaktorka SME Beata Balogová.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Swift Sport je hot hatch zo starej školy (test)

Nízka hmotnosť a vyšší výkon sú zaručeným receptom na zábavu.

Toyota Proace City

Volkswagen T-Cross je viac ako len zdvihnuté Polo (test)

Okrem dizajnu boduje konečne aj cenou.

Volkswagen T-Cross

Elektrické dodávky Renault EZ-FLEX vyrazia skúšobne do ulíc

Koncept využíva diely zo starších modelov.

Na niektorých cestách sa tvoria kolóny, vodiči hlásia zdržanie do štyridsať minút

Nehoda je hlasená za odbočkou na Medzibrod smerom do Podbrezovej.

Ilustračné foto