SME
Sobota, 24. júl, 2021 | Meniny má VladimírKrížovkyKrížovky

Fiat Panda Hydrogen

Fiat sa rozhodol vstúpiť do vodíkovej éry svojim najmenším modelom Panda. Ekologické vozidlo využíva vodík na výrobu elektrickej energie a tá poháňa predné kolesá prostredníctvom elektromotora. Na rozdiel od podobných vodíkových automobilov, Panda Hydroge

n nemá batérie.

Priestorovo nenáročný pohon
Prototyp Panda Hydrogen má ukázať snahu koncernu Fiat využívať alternatívne zdroje paliva a prispieť k čistejšiemu ovzdušiu. Ekologický automobil vznikol s podporou domácich výrobcov, pretože všetky súčiastky a špeciálne diely pochádzajú z Talianska.
Fiat si vybral malú Pandu so zámerom ukázať, že priestorovo náročný systém pohonu sa vmestí aj do malého automobilu bez toho, aby obmedzoval priestor pre posádku. Stalo sa tak vďaka absencií ťažkých a priestorovo náročných batérií. Elektrická energia sa tak priamo dodáva do elektromotora bez potreby uskladnenia.
Palivové články (generátor elektrické energie) dodávajú elektrickú energiu „on line“ priamo pod prednú kapotu, kde ju elektromotor premení na pohyb. Zjednodušene sa dá povedať, že na celom systéme sú najdôležitejšie tri palivové články schopné premeniť vodík na elektrickú energiu.
Klasickú nádrž na benzín nahradila vodíková, postavená s kompozitných materiálov, pretože vodík je v nej uložený pod tlakom 350 bar. Panda Hydrogen s elektromotorom výkonu 60 kW dosiahne maximálnu rýchlosť 130 km/h. Dojazd na jednu nádrž vodíka sa pohybuje okolo 200 km a dotankovanie paliva netrvá viac než 5 minút.

Až o pätnásť rokov
Fiat vyvíja ekologické automobily už niekoľko rokov, stačí si spomenúť na Seicento “Elettra H2 Fuel Cell” predstavené v roku 2001. Použitie vodíkových modelov v sériovej výrobe je však stále ďaleko, lebo v tomto roku začína výroba malej skupiny ekologických modelov Fiat Panda Hydrogen, ktorá sa postupne rozrastie. Sériová výroba však začne najskôr o pätnásť až dvadsať rokov.

Fiat Panda Hydrogen prejde na jedno natankovanie vodíka 200 km a dosiahne maximálnu rýchlosť 130 km/h. Počas jazdy produkuje iba vodnú paru a do sériovej výroby sa dostane najskôr za pätnásť rokov.

Interiér ekologickej verzie Hydrogen je takmer zhodný s bežným modelom. Klasickú radiacu páku však nahradil otočný ovládač automatického prevodového systému.




Vďaka priestorovej nenáročnosti pohonu (bez batérií) zostal priestor v interiéri nezmenený.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  2. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  3. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  4. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny
  5. Od Česka až po Jadran
  6. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu?
  7. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie
  8. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci
  9. Deti často nie sú na letnú škôlku alebo tábor vhodne pobalené
  10. Pätnásť miest v Rakúsku na letné potulky
  1. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  2. Riziko úrazov je počas letných prázdnin vyššie
  3. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  4. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  5. Tatravagónka Poprad ponúka stabilnú prácu a kariérny rast
  6. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. Svet bude fungovať na dátach a tie sú pre Slovensko priorita
  9. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  10. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  1. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 11 283
  2. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 7 280
  3. Vedci skúmali slovenskú magnéziovú minerálku. Výsledok prekvapí. 6 205
  4. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 877
  5. Pätnásť miest v Rakúsku na letné potulky 4 799
  6. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 3 957
  7. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 3 508
  8. Od Česka až po Jadran 3 284
  9. Nový Volkswagen Polo GTI prináša radosť z jazdy s dvojlitrom! 2 529
  10. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 2 515
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Eduard Heger.

Pred parlamentom boli stovky ľudí.


3 h
Milan Lasica počas klaňačky na svojom poslednom koncerte so súborom Bratislava Hot Serenaders 18. júla 2021 v Štúdiu L+S.

Teraz by som bol rád, keby sme o Milanovi Lasicovi spolu mlčali, hovorí.


23. júl
Predseda vlády SR Eduard Heger.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 392-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 534 obetí.


a 3 ďalší 23 h
Publicista Matúš Ritomský.

Môžeme si povedať pravdu alebo emocionálne vydierať.


22. júl

Neprehliadnite tiež

Suzuki S-Cross vs. Ssangyong Korando

Novšie auto nemusí byť vždy presvedčivejšie.


23. júl
Mercedes-Benz C 220 d

Vynovený naftový motor nadchol nízkou spotrebou.


22. júl
Kia Stinger

Predajcovia sa skladových zásob zbavujú so zľavami.


21. júl
Audi RS3

Na stovku zrýchli za 3,8 sekundy.


20. júl