SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Fiat Panda Hydrogen

Fiat sa rozhodol vstúpiť do vodíkovej éry svojim najmenším modelom Panda. Ekologické vozidlo využíva vodík na výrobu elektrickej energie a tá poháňa predné kolesá prostredníctvom elektromotora. Na rozdiel od podobných vodíkových automobilov, Panda Hydroge

n nemá batérie.

Priestorovo nenáročný pohon
Prototyp Panda Hydrogen má ukázať snahu koncernu Fiat využívať alternatívne zdroje paliva a prispieť k čistejšiemu ovzdušiu. Ekologický automobil vznikol s podporou domácich výrobcov, pretože všetky súčiastky a špeciálne diely pochádzajú z Talianska.
Fiat si vybral malú Pandu so zámerom ukázať, že priestorovo náročný systém pohonu sa vmestí aj do malého automobilu bez toho, aby obmedzoval priestor pre posádku. Stalo sa tak vďaka absencií ťažkých a priestorovo náročných batérií. Elektrická energia sa tak priamo dodáva do elektromotora bez potreby uskladnenia.
Palivové články (generátor elektrické energie) dodávajú elektrickú energiu „on line“ priamo pod prednú kapotu, kde ju elektromotor premení na pohyb. Zjednodušene sa dá povedať, že na celom systéme sú najdôležitejšie tri palivové články schopné premeniť vodík na elektrickú energiu.
Klasickú nádrž na benzín nahradila vodíková, postavená s kompozitných materiálov, pretože vodík je v nej uložený pod tlakom 350 bar. Panda Hydrogen s elektromotorom výkonu 60 kW dosiahne maximálnu rýchlosť 130 km/h. Dojazd na jednu nádrž vodíka sa pohybuje okolo 200 km a dotankovanie paliva netrvá viac než 5 minút.

Až o pätnásť rokov
Fiat vyvíja ekologické automobily už niekoľko rokov, stačí si spomenúť na Seicento “Elettra H2 Fuel Cell” predstavené v roku 2001. Použitie vodíkových modelov v sériovej výrobe je však stále ďaleko, lebo v tomto roku začína výroba malej skupiny ekologických modelov Fiat Panda Hydrogen, ktorá sa postupne rozrastie. Sériová výroba však začne najskôr o pätnásť až dvadsať rokov.

Fiat Panda Hydrogen prejde na jedno natankovanie vodíka 200 km a dosiahne maximálnu rýchlosť 130 km/h. Počas jazdy produkuje iba vodnú paru a do sériovej výroby sa dostane najskôr za pätnásť rokov.

Interiér ekologickej verzie Hydrogen je takmer zhodný s bežným modelom. Klasickú radiacu páku však nahradil otočný ovládač automatického prevodového systému.




Vďaka priestorovej nenáročnosti pohonu (bez batérií) zostal priestor v interiéri nezmenený.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 718
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 170
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 521
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 102
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 952
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 277
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 473
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 566
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 279
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 991
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon