SME
reklama

Fiat Panda Hydrogen

Fiat sa rozhodol vstúpiť do vodíkovej éry svojim najmenším modelom Panda. Ekologické vozidlo využíva vodík na výrobu elektrickej energie a tá poháňa predné kolesá prostredníctvom elektromotora. Na rozdiel od podobných vodíkových automobilov, Panda Hydroge

n nemá batérie.

Priestorovo nenáročný pohon
Prototyp Panda Hydrogen má ukázať snahu koncernu Fiat využívať alternatívne zdroje paliva a prispieť k čistejšiemu ovzdušiu. Ekologický automobil vznikol s podporou domácich výrobcov, pretože všetky súčiastky a špeciálne diely pochádzajú z Talianska.
Fiat si vybral malú Pandu so zámerom ukázať, že priestorovo náročný systém pohonu sa vmestí aj do malého automobilu bez toho, aby obmedzoval priestor pre posádku. Stalo sa tak vďaka absencií ťažkých a priestorovo náročných batérií. Elektrická energia sa tak priamo dodáva do elektromotora bez potreby uskladnenia.
Palivové články (generátor elektrické energie) dodávajú elektrickú energiu „on line“ priamo pod prednú kapotu, kde ju elektromotor premení na pohyb. Zjednodušene sa dá povedať, že na celom systéme sú najdôležitejšie tri palivové články schopné premeniť vodík na elektrickú energiu.
Klasickú nádrž na benzín nahradila vodíková, postavená s kompozitných materiálov, pretože vodík je v nej uložený pod tlakom 350 bar. Panda Hydrogen s elektromotorom výkonu 60 kW dosiahne maximálnu rýchlosť 130 km/h. Dojazd na jednu nádrž vodíka sa pohybuje okolo 200 km a dotankovanie paliva netrvá viac než 5 minút.

Až o pätnásť rokov
Fiat vyvíja ekologické automobily už niekoľko rokov, stačí si spomenúť na Seicento “Elettra H2 Fuel Cell” predstavené v roku 2001. Použitie vodíkových modelov v sériovej výrobe je však stále ďaleko, lebo v tomto roku začína výroba malej skupiny ekologických modelov Fiat Panda Hydrogen, ktorá sa postupne rozrastie. Sériová výroba však začne najskôr o pätnásť až dvadsať rokov.

Fiat Panda Hydrogen prejde na jedno natankovanie vodíka 200 km a dosiahne maximálnu rýchlosť 130 km/h. Počas jazdy produkuje iba vodnú paru a do sériovej výroby sa dostane najskôr za pätnásť rokov.

Interiér ekologickej verzie Hydrogen je takmer zhodný s bežným modelom. Klasickú radiacu páku však nahradil otočný ovládač automatického prevodového systému.




Vďaka priestorovej nenáročnosti pohonu (bez batérií) zostal priestor v interiéri nezmenený.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 29 818
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 415
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 906
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 254
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 077
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 834
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 780
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  2. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  3. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  4. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  5. Martin Borecky: Rakovina
  6. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  7. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  8. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 078
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 435
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 881
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 450
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 366
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 265
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu