n nemá batérie.
Priestorovo nenáročný pohon
Prototyp Panda Hydrogen má ukázať snahu koncernu Fiat využívať alternatívne zdroje paliva a prispieť k čistejšiemu ovzdušiu. Ekologický automobil vznikol s podporou domácich výrobcov, pretože všetky súčiastky a špeciálne diely pochádzajú z Talianska.
Fiat si vybral malú Pandu so zámerom ukázať, že priestorovo náročný systém pohonu sa vmestí aj do malého automobilu bez toho, aby obmedzoval priestor pre posádku. Stalo sa tak vďaka absencií ťažkých a priestorovo náročných batérií. Elektrická energia sa tak priamo dodáva do elektromotora bez potreby uskladnenia.
Palivové články (generátor elektrické energie) dodávajú elektrickú energiu „on line“ priamo pod prednú kapotu, kde ju elektromotor premení na pohyb. Zjednodušene sa dá povedať, že na celom systéme sú najdôležitejšie tri palivové články schopné premeniť vodík na elektrickú energiu.
Klasickú nádrž na benzín nahradila vodíková, postavená s kompozitných materiálov, pretože vodík je v nej uložený pod tlakom 350 bar. Panda Hydrogen s elektromotorom výkonu 60 kW dosiahne maximálnu rýchlosť 130 km/h. Dojazd na jednu nádrž vodíka sa pohybuje okolo 200 km a dotankovanie paliva netrvá viac než 5 minút.
Až o pätnásť rokov
Fiat vyvíja ekologické automobily už niekoľko rokov, stačí si spomenúť na Seicento “Elettra H2 Fuel Cell” predstavené v roku 2001. Použitie vodíkových modelov v sériovej výrobe je však stále ďaleko, lebo v tomto roku začína výroba malej skupiny ekologických modelov Fiat Panda Hydrogen, ktorá sa postupne rozrastie. Sériová výroba však začne najskôr o pätnásť až dvadsať rokov.
Fiat Panda Hydrogen prejde na jedno natankovanie vodíka 200 km a dosiahne maximálnu rýchlosť 130 km/h. Počas jazdy produkuje iba vodnú paru a do sériovej výroby sa dostane najskôr za pätnásť rokov.
Interiér ekologickej verzie Hydrogen je takmer zhodný s bežným modelom. Klasickú radiacu páku však nahradil otočný ovládač automatického prevodového systému.
Vďaka priestorovej nenáročnosti pohonu (bez batérií) zostal priestor v interiéri nezmenený.