SME
Sobota, 13. august, 2022 | Meniny má Ľubomír

Mitsubishi L200 – prvá jazda

Medzi terénnymi úžitkovými vozidlami to poriadne vrie, pretože na trh prišli nové modely, troch významných výrobcov takmer súčasne. Okrem značiek Nissan a Toyota predstavilo svoju novinku L200 aj Mitsubishi. My máme za sebou prvé kilometre.

"Príchodom novej generácie modelu L200 vznikla vznikla nová trieda SUT – Sport Utility Truck"


Medzi terénnymi úžitkovými vozidlami to poriadne vrie, pretože na trh prišli nové modely, troch významných výrobcov takmer súčasne. Okrem značiek Nissan a Toyota predstavilo svoju novinku L200 aj Mitsubishi. Kompletne nový dizajn karosérie nachádza inšpiráciu v prototype Mitsubishi Pajero Evo známe zo súťaží Rallye Paríž Dakar. Hlavným cieľom návrhárov karosérie bolo zlepšenie aerodynamiky, čo sa citeľne prejavilo na znížení spotreby paliva a nižšej úrovni hluku v kabíne. Kedysi čisto pracovné vozidlá sú dnes obľúbené aj na šport a oddych, preto dali konštruktéri dôraz na komfort a vnútorný priestor, ktorý narástol na úkor úložnej plochy. Terénny pick-up sa tak razom zmenil na športovo úžitkový truck novej triedy SUT. Základná koncepcia vozidla s nosným rámom a vynikajúcou priechodnosťou zostala zachovaná. Všetky modely majú štandardne ABS , dva airbagy, klimatizáciu a komfortnejšiu kabínu.




Najpredávanejší model svojej kategórie v Európe má svoje korene v roku 1946, kedy Mitsubishi predstavilo svoj prvý pick-up. Modelová rada L200 sa vyrába od roku 1978.


Dizajn pracovných vozidiel bol doposiaľ čisto účelový, čo sa príchodom modelu L 200 mení. Vo svojej podstate však aj zaoblený pick-up L200 ostáva terénnym autom určeným na prácu šport a oddych. Dĺžka karosérie (5m) zostala na rozdiel od stále sa predlžujúcej konkurencie nezmenená, pretože sa zmenil pomer medzi dĺžkou kabíny a úložným priestorom, ktorý je teraz kratší. Už po prvom praktickom zblížení s modelom L200 je nám jasné, že interiér a komfort jazdy nabral nebývalú úroveň. Napriek inováciám si pracovisko vodiča zachovalo správne ergonomické rozmiestnenie prvkov pre pohodlné ovládanie auta v teréne. V ponuke sú zatiaľ tri verzie kabíny pre dvoch, štyroch alebo piatich pasažierov.


Tri karosérie , jeden motor
Na Slovensko sa budú dovážať iba verzie karosérie Club Cab (štyri miesta) a Double Cab (päť miest). O jednoduchú dvojmiestnu verziu, vo svete najpredávanejšiu, nie je na Slovensku záujem. Celkovo si na našom trhu terénne pracovné autá kupujú veľké firmy a nie živnostníci, prípadne drobní farmári, ktorí vo svete predstavujú hlavnú klientelu. V ponuke bude zatiaľ jediný naftový štvorvalcový motor 2,5 D-ID s výkonom 100 kW (136k) a krútiacim momentom 314 Nm. Odhliadnuc od vyššieho výkonu je najväčšou a citeľnou zmenou oproti predchodcovi zníženie spotreby o dva litre na sto kilometrov v každom režime jazdy. Priemerná spotreba sa teraz pohybuje okolo 8,6 l/100 km. V blízkej budúcnosti pribudne silnejšia verzia s výkonom 118 kW/160 k a krútiacim momentom 400 Nm.



Technika
Základom nového Mitsubishi L200 je opäť rám s novým profilom, kvôli lepšej tuhosti v ťažkom teréne. V závislosti od verzie a ceny sú na výber dve verzie pohonu všetkých kolies. Lacnejší, pracovný variant Invite so systémom Easy Select 4WD nemá medzinápravový diferenciál ani trakčnú kontrolu ale má uzávierku zadnej nápravy, ktorá sa pri prekročení 12 km/h samočinne vypína. Naopak model L200 Intese Super Select 4WD s medzinápravovým diferenciálom a viskóznou spojkou sa správa suverénne aj na cestách a vo vysokých rýchlostiach. Okrem trakčnej kontroly môže mať L200 ako prvý 4WD Pick up na svete aj stabilizačný systém. Antiblokovací systém ABS je v obidvoch vozidlách súčasťou štandardnej výbavy.


Dizajn pôsobí trochu rozporuplne, najmä oblé zakončenie kabíny a spojenie s ložnou plochou. Naopak predná maska má vďaka podobnosti so športovým prototypom Pajero EVO niečo do seba. Trend skrášľovania „drsných“ automobilov je nezvratný.


Nový prístup je napohľad zrejmý aj v interiéri, kde dostali priestor nové tvary, kvalitnejšie materiály a farby. Modrý podklad prístrojového panelu je však príliš hravý. Citeľne viac miesta je na zadných sedadlách za ktorými je elektricky otvárateľné zadné okno.




Vďaka dobre pripravenému areálu v Horných Pršanoch (Banská Bystrica) sme mohli novinku vyskúšať v ťažkých podmienkach. Práve obratnosť v teréne je silnou stránkou auta, nevynímajúc najmenší polomer otáčania vo svojej triede (5,9 m).


Lacnejšia verzia pohonu Easy Select so 100 % uzávierkou zadnej nápravy má v teréne svoje prednosti, najmä pri krížení náprav. Drahší pohon Super Select zasa dominuje na cestách so šmykľavým povrchom. Dojmy z jazdy v terénne sú nad očakávanie dobré. V minulosti sme totiž jazdili aj s predchádzajúcimi modelmi.





 

Technické údaje

Model Mitsubishi L200 Double Cab
Motor
Typ radový štorvalec
Uloženie pozdĺžne
Zdvihový objem 2477 cm3
Výkon 100/136 kw/k
Pri otáčkach 4000 ot./min.
Krútiaci moment 314 Nm
Pri otáčkach 2000 ot./min.
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ Pick-up 4WD
Počet dverí 4
Súčiniteľ odporu vzduchu Cx 0,46
Prevodovka
Typ Manuálna/Automatická
Počet stupňov 5/6
Poháňané kolesá všetky (easy select, Super Select)
Podvozok
Predná náprava lichobežníkové ramená, nezávislé, vinuté pružiny
Zadná náprava tuhá, listové perá nad nápravou
Svetlosť podvozka 205 mm
Priemer otočenia 11,8 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu bubnové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 3000 mm
Dĺžka 5000 mm
Širka 1750 mm
Výška 1775 mm
Pohotovostná hmotnosť 1880 kg
Užitočná hmotnosť 970 kg
Max. hmotnosť prívesu 2700 l
Objem palivovej nádrže 75 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 14,6 s
Maximálna rýchlosť 167 km/h
Spotreba
mesto 10,7 l/100 km
mimo mesto 7,4 l/100 km
kombinácia 8,6 l/100 km



Parametre pre jazdu v teréne

Model Predchádzajúca L200 Nová L200
Predný nájazdový uhol 35,9° 33,4°
Prejazdový uhol 23,2° 26,7°
Zadný nájazdový uhol 27,6° 27,4°

 

Porovnanie motorov

Motory Predchádzajúca L200 Nová L200
Maximálny výkon 115 k pri 4000 ot./min. 136 k pri 4000 ot./min.
Maximálny krútiaci moment 240 Nm pri 2000 ot./min. 314 Nm pri 2000 ot./min.
Pomer hmotnosť/výkon 15,3 kg/k 13,7 kg/k
0 – 100 km/h 16,8s 14,6s
80-100 km/h 6,9s 6,2s
Maximálna rýchlosť 152 km/h 167 km/h
Spotreba (kombinovaná) 10,6 l/100 km 8,6 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 14 434
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 11 014
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 965
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 620
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 6 257
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 4 742
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 357
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 849
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Na návrhy sulíkovcov sme sa pozreli z vecného a odborného hľadiska.


13 h
Slovensko vs. Lotyšsko, online prenos s MS v hokeji do 20 rokov 2022.

Sledovali ste online prenos z MS v hokeji U20 2022: Slovensko - Lotyšsko.


Sportnet 10 h
Premiér Heger a minister Matovič.

Koaličné rokovania budú pokračovať na budúci týždeň.


8 h
Iránskeho spisovateľa Salmana Rushdieho napadli pred prednáškou v New Yorku.

Autor Satanských veršov je zatiaľ nažive.


9 h

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: My dúchotci
  2. Miroslav Galovič: Cykloleto 2022. Časť 3 - Budatínsky hrad. Exteriér a park.
  3. Maťo Chudík: Nedopovedané príbehy
  4. Tupou Ceruzou: Igor, poď už dole!
  5. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov?
  6. Ján Škerko: Sulík alebo Matovič? Kto to myslí so Slovenskom dobre a kto nie
  7. Marian Nanias: Jadrová energia – Olivia Newton-John - úžasná umelkyňa – úžasná rodina.
  8. Júlia Piraňa Mikolášiková: Herečka Karin Haydu nespáchala poisťovací podvod. Prokurátorka rozhodla po viac ako deviatich rokov
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 610
  2. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 13 980
  3. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 10 728
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 853
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 804
  6. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 7 801
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 652
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 365
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu