SME

Mitsubishi L200 – prvá jazda

Medzi terénnymi úžitkovými vozidlami to poriadne vrie, pretože na trh prišli nové modely, troch významných výrobcov takmer súčasne. Okrem značiek Nissan a Toyota predstavilo svoju novinku L200 aj Mitsubishi. My máme za sebou prvé kilometre.

"Príchodom novej generácie modelu L200 vznikla vznikla nová trieda SUT – Sport Utility Truck"

Medzi terénnymi úžitkovými vozidlami to poriadne vrie, pretože na trh prišli nové modely, troch významných výrobcov takmer súčasne. Okrem značiek Nissan a Toyota predstavilo svoju novinku L200 aj Mitsubishi. Kompletne nový dizajn karosérie nachádza inšpiráciu v prototype Mitsubishi Pajero Evo známe zo súťaží Rallye Paríž Dakar. Hlavným cieľom návrhárov karosérie bolo zlepšenie aerodynamiky, čo sa citeľne prejavilo na znížení spotreby paliva a nižšej úrovni hluku v kabíne. Kedysi čisto pracovné vozidlá sú dnes obľúbené aj na šport a oddych, preto dali konštruktéri dôraz na komfort a vnútorný priestor, ktorý narástol na úkor úložnej plochy. Terénny pick-up sa tak razom zmenil na športovo úžitkový truck novej triedy SUT. Základná koncepcia vozidla s nosným rámom a vynikajúcou priechodnosťou zostala zachovaná. Všetky modely majú štandardne ABS , dva airbagy, klimatizáciu a komfortnejšiu kabínu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najpredávanejší model svojej kategórie v Európe má svoje korene v roku 1946, kedy Mitsubishi predstavilo svoj prvý pick-up. Modelová rada L200 sa vyrába od roku 1978.

Dizajn pracovných vozidiel bol doposiaľ čisto účelový, čo sa príchodom modelu L 200 mení. Vo svojej podstate však aj zaoblený pick-up L200 ostáva terénnym autom určeným na prácu šport a oddych. Dĺžka karosérie (5m) zostala na rozdiel od stále sa predlžujúcej konkurencie nezmenená, pretože sa zmenil pomer medzi dĺžkou kabíny a úložným priestorom, ktorý je teraz kratší. Už po prvom praktickom zblížení s modelom L200 je nám jasné, že interiér a komfort jazdy nabral nebývalú úroveň. Napriek inováciám si pracovisko vodiča zachovalo správne ergonomické rozmiestnenie prvkov pre pohodlné ovládanie auta v teréne. V ponuke sú zatiaľ tri verzie kabíny pre dvoch, štyroch alebo piatich pasažierov.

SkryťVypnúť reklamu

Tri karosérie , jeden motor

Na Slovensko sa budú dovážať iba verzie karosérie Club Cab (štyri miesta) a Double Cab (päť miest). O jednoduchú dvojmiestnu verziu, vo svete najpredávanejšiu, nie je na Slovensku záujem. Celkovo si na našom trhu terénne pracovné autá kupujú veľké firmy a nie živnostníci, prípadne drobní farmári, ktorí vo svete predstavujú hlavnú klientelu. V ponuke bude zatiaľ jediný naftový štvorvalcový motor 2,5 D-ID s výkonom 100 kW (136k) a krútiacim momentom 314 Nm. Odhliadnuc od vyššieho výkonu je najväčšou a citeľnou zmenou oproti predchodcovi zníženie spotreby o dva litre na sto kilometrov v každom režime jazdy. Priemerná spotreba sa teraz pohybuje okolo 8,6 l/100 km. V blízkej budúcnosti pribudne silnejšia verzia s výkonom 118 kW/160 k a krútiacim momentom 400 Nm.

SkryťVypnúť reklamu

Technika

Základom nového Mitsubishi L200 je opäť rám s novým profilom, kvôli lepšej tuhosti v ťažkom teréne. V závislosti od verzie a ceny sú na výber dve verzie pohonu všetkých kolies. Lacnejší, pracovný variant Invite so systémom Easy Select 4WD nemá medzinápravový diferenciál ani trakčnú kontrolu ale má uzávierku zadnej nápravy, ktorá sa pri prekročení 12 km/h samočinne vypína. Naopak model L200 Intese Super Select 4WD s medzinápravovým diferenciálom a viskóznou spojkou sa správa suverénne aj na cestách a vo vysokých rýchlostiach. Okrem trakčnej kontroly môže mať L200 ako prvý 4WD Pick up na svete aj stabilizačný systém. Antiblokovací systém ABS je v obidvoch vozidlách súčasťou štandardnej výbavy.

Dizajn pôsobí trochu rozporuplne, najmä oblé zakončenie kabíny a spojenie s ložnou plochou. Naopak predná maska má vďaka podobnosti so športovým prototypom Pajero EVO niečo do seba. Trend skrášľovania „drsných“ automobilov je nezvratný.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nový prístup je napohľad zrejmý aj v interiéri, kde dostali priestor nové tvary, kvalitnejšie materiály a farby. Modrý podklad prístrojového panelu je však príliš hravý. Citeľne viac miesta je na zadných sedadlách za ktorými je elektricky otvárateľné zadné okno.

Vďaka dobre pripravenému areálu v Horných Pršanoch (Banská Bystrica) sme mohli novinku vyskúšať v ťažkých podmienkach. Práve obratnosť v teréne je silnou stránkou auta, nevynímajúc najmenší polomer otáčania vo svojej triede (5,9 m).

Lacnejšia verzia pohonu Easy Select so 100 % uzávierkou zadnej nápravy má v teréne svoje prednosti, najmä pri krížení náprav. Drahší pohon Super Select zasa dominuje na cestách so šmykľavým povrchom. Dojmy z jazdy v terénne sú nad očakávanie dobré. V minulosti sme totiž jazdili aj s predchádzajúcimi modelmi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Technické údaje

Model Mitsubishi L200 Double Cab

Motor

Typ radový štorvalec

Uloženie pozdĺžne

Zdvihový objem 2477 cm3

Výkon 100/136 kw/k

Pri otáčkach 4000 ot./min.

Krútiaci moment 314 Nm

Pri otáčkach 2000 ot./min.

Emisná norma EURO IV

Karoséria

Typ Pick-up 4WD

Počet dverí 4

Súčiniteľ odporu vzduchu Cx 0,46

Prevodovka

Typ Manuálna/Automatická

Počet stupňov 5/6

Poháňané kolesá všetky (easy select, Super Select)

Podvozok

Predná náprava lichobežníkové ramená, nezávislé, vinuté pružiny

Zadná náprava tuhá, listové perá nad nápravou

Svetlosť podvozka 205 mm

Priemer otočenia 11,8 m

Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Brzdy vzadu bubnové

Rozmery, hmotnosti, objemy

Rázvor náprav 3000 mm

Dĺžka 5000 mm

Širka 1750 mm

Výška 1775 mm

Pohotovostná hmotnosť 1880 kg

Užitočná hmotnosť 970 kg

Max. hmotnosť prívesu 2700 l

Objem palivovej nádrže 75 l

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 14,6 s

Maximálna rýchlosť 167 km/h

Spotreba

mesto 10,7 l/100 km

mimo mesto 7,4 l/100 km

kombinácia 8,6 l/100 km

Parametre pre jazdu v teréne

Model Predchádzajúca L200 Nová L200

Predný nájazdový uhol 35,9° 33,4°

Prejazdový uhol 23,2° 26,7°

Zadný nájazdový uhol 27,6° 27,4°

 

Porovnanie motorov

Motory Predchádzajúca L200 Nová L200

Maximálny výkon 115 k pri 4000 ot./min. 136 k pri 4000 ot./min.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Maximálny krútiaci moment 240 Nm pri 2000 ot./min. 314 Nm pri 2000 ot./min.

Pomer hmotnosť/výkon 15,3 kg/k 13,7 kg/k

0 – 100 km/h 16,8s 14,6s

80-100 km/h 6,9s 6,2s

Maximálna rýchlosť 152 km/h 167 km/h

Spotreba (kombinovaná) 10,6 l/100 km 8,6 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 513
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 334
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 912
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 155
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 802
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 565
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 437
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 125
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 533
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 538
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 321
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 247
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 041
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 446
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu