SME

Opel Antara - nové SUV

Od predstavenia konceptu Antara GTC na autosalóne IAA 2005 vo Frankfurte bolo zrejmé, že neuplynie veľa času a Opel zverejní sériovú podobu moderného SUV. Automobil tejto kategórie totiž vo výrobnom programe značky citeľne chýbal. Prečo? Podiel automobilo

v SUV sa od roku 1998 zdvojnásobil.

Prvou príležitosťou k posúdeniu nového produkčného modelu Antara bolo otvorenie Európskeho designerského centra GM v Rüsselsheime. Verejnosti sa však Antara oficiálne predstaví ako svetová premiéra jesenného autosalónu v Paríži.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

K charakteristickým rysom nového modelu patrí vysoká svetlá výška, veľké kolesá a robustné ochranné prvky kompaktnej karosérie. Opel Antara nemá väčšie pôdorysné rozmery ako osobný automobil strednej triedy (dĺžka x šírka x výška: 4,57 x 1,85 x 1,70 m) ale v interiéri ponúka dostatok priestoru. Palubný audiosystém je podobný ostatným modelom Opel, nechýba DVD navigačný prístroj a možnosť prepojenia s mobilným telefónom prostredníctvom technológie Bluetooth.

Po uvedení na trh budú pre Antaru pripravené tri priečne uložené motory so štvorventilovou technikou. Na samom vrchole ponuky stojí benzínový šesťvalec V6 3,2 l (165 kW/224 k) spojený s automatickou prevodovkou s funkciou ActiveSelect.
Už vopred je jasné, že najväčší záujem bude o modely poháňané dvojlitrovým naftovým motorom s výkonom 110 kW/150 k. k naftovému motoru sa štandardne dodáva päťstupňová manuálna prevodovka, prípadne rovnaká automatická prevodovka, ako vo verzii 3.2 V6. Základom v rámci motorizácie bude benzínový štvorvalec, ktorý z objemu 2,4 l ponúka výkon 104 kW/141 k.

SkryťVypnúť reklamu

Pohon všetkých kolies využíva elektronicky riadený elektro-hydraulický medzinápravový diferenciál s variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu medzi prednú a zadnú nápravu. Systém pohonu pochopiteľne spolupracuje s ABS a elektronickým stabilizačným systémom ESP.

Z moderných technických prvkov má Antara hydraulický brzdový asistent HBA, systém aktívnej ochrany proti prevráteniu ARP (Active Rollover Protection) a zariadenie pre bezpečné schádzanie zo svahu DCS (Descent Control System). Na želanie sa dodáva aj systém stabilizácie prívesu TSA (Trailer Stabilization Assist) dobre známy z modelu Astra.

Antara má vpredu nezávislé zavesenie McPherson, zadné kolesá sú uchytené štvorprvkovými závesmi a brzdy majú ventilované kotúče na všetkých kolesách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 752
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 430
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 111
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 159
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 772
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 641
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 622
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 007
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  2. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  3. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  4. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  5. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  6. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  7. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  8. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 38 481
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 721
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 388
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 819
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 341
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 090
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 476
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 508
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu