v SUV sa od roku 1998 zdvojnásobil.
Prvou príležitosťou k posúdeniu nového produkčného modelu Antara bolo otvorenie Európskeho designerského centra GM v Rüsselsheime. Verejnosti sa však Antara oficiálne predstaví ako svetová premiéra jesenného autosalónu v Paríži.
K charakteristickým rysom nového modelu patrí vysoká svetlá výška, veľké kolesá a robustné ochranné prvky kompaktnej karosérie. Opel Antara nemá väčšie pôdorysné rozmery ako osobný automobil strednej triedy (dĺžka x šírka x výška: 4,57 x 1,85 x 1,70 m) ale v interiéri ponúka dostatok priestoru. Palubný audiosystém je podobný ostatným modelom Opel, nechýba DVD navigačný prístroj a možnosť prepojenia s mobilným telefónom prostredníctvom technológie Bluetooth.
Po uvedení na trh budú pre Antaru pripravené tri priečne uložené motory so štvorventilovou technikou. Na samom vrchole ponuky stojí benzínový šesťvalec V6 3,2 l (165 kW/224 k) spojený s automatickou prevodovkou s funkciou ActiveSelect.
Už vopred je jasné, že najväčší záujem bude o modely poháňané dvojlitrovým naftovým motorom s výkonom 110 kW/150 k. k naftovému motoru sa štandardne dodáva päťstupňová manuálna prevodovka, prípadne rovnaká automatická prevodovka, ako vo verzii 3.2 V6. Základom v rámci motorizácie bude benzínový štvorvalec, ktorý z objemu 2,4 l ponúka výkon 104 kW/141 k.
Pohon všetkých kolies využíva elektronicky riadený elektro-hydraulický medzinápravový diferenciál s variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu medzi prednú a zadnú nápravu. Systém pohonu pochopiteľne spolupracuje s ABS a elektronickým stabilizačným systémom ESP.
Z moderných technických prvkov má Antara hydraulický brzdový asistent HBA, systém aktívnej ochrany proti prevráteniu ARP (Active Rollover Protection) a zariadenie pre bezpečné schádzanie zo svahu DCS (Descent Control System). Na želanie sa dodáva aj systém stabilizácie prívesu TSA (Trailer Stabilization Assist) dobre známy z modelu Astra.
Antara má vpredu nezávislé zavesenie McPherson, zadné kolesá sú uchytené štvorprvkovými závesmi a brzdy majú ventilované kotúče na všetkých kolesách.