FRONTERA MÁ NÁHRADU – FOTOGRAFIE SÉRIOVÉHO MODELU

Opel Antara - nové SUV

Od predstavenia konceptu Antara GTC na autosalóne IAA 2005 vo Frankfurte bolo zrejmé, že neuplynie veľa času a Opel zverejní sériovú podobu moderného SUV. Automobil tejto kategórie totiž vo výrobnom programe značky citeľne chýbal. Prečo? Podiel automobilo

v SUV sa od roku 1998 zdvojnásobil.

Prvou príležitosťou k posúdeniu nového produkčného modelu Antara bolo otvorenie Európskeho designerského centra GM v Rüsselsheime. Verejnosti sa však Antara oficiálne predstaví ako svetová premiéra jesenného autosalónu v Paríži.

K charakteristickým rysom nového modelu patrí vysoká svetlá výška, veľké kolesá a robustné ochranné prvky kompaktnej karosérie. Opel Antara nemá väčšie pôdorysné rozmery ako osobný automobil strednej triedy (dĺžka x šírka x výška: 4,57 x 1,85 x 1,70 m) ale v interiéri ponúka dostatok priestoru. Palubný audiosystém je podobný ostatným modelom Opel, nechýba DVD navigačný prístroj a možnosť prepojenia s mobilným telefónom prostredníctvom technológie Bluetooth.

Po uvedení na trh budú pre Antaru pripravené tri priečne uložené motory so štvorventilovou technikou. Na samom vrchole ponuky stojí benzínový šesťvalec V6 3,2 l (165 kW/224 k) spojený s automatickou prevodovkou s funkciou ActiveSelect.
Už vopred je jasné, že najväčší záujem bude o modely poháňané dvojlitrovým naftovým motorom s výkonom 110 kW/150 k. k naftovému motoru sa štandardne dodáva päťstupňová manuálna prevodovka, prípadne rovnaká automatická prevodovka, ako vo verzii 3.2 V6. Základom v rámci motorizácie bude benzínový štvorvalec, ktorý z objemu 2,4 l ponúka výkon 104 kW/141 k.

Pohon všetkých kolies využíva elektronicky riadený elektro-hydraulický medzinápravový diferenciál s variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu medzi prednú a zadnú nápravu. Systém pohonu pochopiteľne spolupracuje s ABS a elektronickým stabilizačným systémom ESP.

Z moderných technických prvkov má Antara hydraulický brzdový asistent HBA, systém aktívnej ochrany proti prevráteniu ARP (Active Rollover Protection) a zariadenie pre bezpečné schádzanie zo svahu DCS (Descent Control System). Na želanie sa dodáva aj systém stabilizácie prívesu TSA (Trailer Stabilization Assist) dobre známy z modelu Astra.

Antara má vpredu nezávislé zavesenie McPherson, zadné kolesá sú uchytené štvorprvkovými závesmi a brzdy majú ventilované kotúče na všetkých kolesách.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  2. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  3. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  4. Leto nekončí!
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  8. Už aj seniori presadajú do SUV
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 382
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 954
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 198
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 720
  5. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 282
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 062
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 021
  8. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 000
  9. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 908
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 624

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prehrali a odišli k medveďom. Danko nie je prvý, kto sa po porážke stratil

Za medveďmi pravidelne chodil Vladimír Mečiar, po neúspešných voľbách sa trikrát vytratil aj Robert Fico.

KOMENTÁRE

Bojkot zasadania vlády vracia Dankovi v hre vážnosť

Tromfom Danka je teraz jeho nevypočítateľnosť, náladovosť.

PRIMÁR

Strachu sa bude dať zbaviť. Vedci ho zničia pomocou svetla

Objav pomôže obetiam traumatizujúcich zážitkov.

Neprehliadnite tiež

Aké realistické sú plány zakázať autá na benzín a naftu?

Termíny sú zatiaľ orientačné ale dôležité.

Dopravná hádanka: Máte, alebo nemáte pustiť túto električku?

Vypnuté semafory môžu spôsobiť problémy.