SME

Dodávkové trojčatá - Jumper, Ducato a Boxer

Šéfovia automobiliek Fiat a PSA, Sergio Machione a Jean-Martin Folz, predstavili slávnostne vo fabrike Sevel v Atessa (Taliansko) najnovší výsledok ďalšej etapy ich vzájomnej spolupráce v oblasti vývoja a výroby ľahkých úžitkových vozidiel.

Šéfovia automobiliek Fiat a PSA, Sergio Machione a Jean-Martin Folz, predstavili slávnostne vo fabrike Sevel v Atessa (Taliansko) najnovší výsledok ďalšej etapy ich vzájomnej spolupráce v oblasti vývoja a výroby ľahkých úžitkových vozidiel.
Prvý spoločný kontrakt podpísali ešte v roku 1978 a pred štyrmi rokmi (2002) ho predĺžili až do roku 2017. Dohoda definuje spôsob vývoja a výroby dvoch nových skupín ľahkých úžitkových vozidiel. Prvá skupina pozostávajúca z ďalšej generácie trojičiek Fiat Ducato/Citroen Jumper/Peugeot Boxer sa práve začína vyrábať v Talianskej Atesse.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Druhá skupina, nástupcovia modelov Fiat Scudo/Citroen Jumpy/Peugeot Expert, bude sa vyrábať vo francúzskom Valenciennes, kde zároveň vyrábajú taktiež veľké MPV značiek Fiat, Lancia, Citroen a Peugeot.
Minulý rok bola podpísaná aj ďalšia dohoda medzi oboma koncernmi, v ktorej sa zaviazali k vývoju a výrobe tretej skupiny ľahkých úžitkových vozidiel – malých dodávkových automobilov. Vyrábať by sa mali v Turecku.

Do novej generácie trojčiat Fiat Ducato/Citroen Jumper/Peugeot Boxer, preinvestovali oba koncerny viac ako 1,1 miliardy Euro. Nástupcovia úspešných úžitkových vozidiel, z ktorých sa predalo 2 milióny kusov, ponúkajú väčší úložný priestor, dôkladne premyslenú kabínu, vyššie výkony, viac komfortu a tradične nízke prevádzkové náklady. Zákazníci si budú môcť vybrať z 3 rázvorov, 4 dĺžok a 3 výšok karosérie, 7 objemov nákladného priestoru a dvoch úrovní užitočného zaťaženia (1000 a 2000 kg).

Pod netradične futuristicky tvarovanou prednou kapotou bude pracovať jeden zo štyroch prepĺňaných naftových štvorvalcov s priamym vstrekovaním paliva typu common-rail o výkone od 74 (101 k) do 115 kW (156 k), ktoré sa budú kombinovať s 5 alebo 6-stupňovými prevodovkami. Nové úžitkové trojičky vybavia výrobcovia všetkými najmodernejšími elektronickými a bezpečnostnými systémami. Budú mať napríklad kotúčové brzdy na všetkých 4 kolesách, podľa trhu aj ABS, EBD, ASR a ESP ale aj predné, bočné a okenné airbagy.
V dohľadnej dobe vám niektoré z týchto troch vozidiel predstavíme podrobnejšie aj spolu s prvými dojmami z testovacích jázd. Už začiatkom júna by sme totiž mali jazdiť s modelom Citroen Jumper.


SkryťVypnúť reklamu

Autor: Karol Michalovič

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 513
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 334
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 912
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 155
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 802
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 565
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 437
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 125
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 533
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 538
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 321
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 247
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 041
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 446
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu