SME
Utorok, 23. apríl , 2019

Toyota chce zvýšiť predaj značky Lexus

Japonský automobilový koncern Toyota chce marketingovou ofenzívou oživiť predaj svojej luxusnej značky Lexus v Európe.

"Rozpočet na marketing pre Lexus v tomto roku zdvojnásobíme na 80 miliónov EUR (v prepočte 3 miliardy SKK)," uviedol pre dnešné vydanie nemeckého denníka Financial Times Deutschland šéf pre odbyt v Európe Thierry Dombreval.

"Vďaka tomu budeme môcť ešte vylepšovať imidž značky." Už v minulom roku sa suma zvýšila o 25 %. Toyota zintenzívňuje svoju snahu dostať luxusnú značku viac do povedomia kupujúcich, ktorí sa orientujú na drahé značky ako BMW, Mercedes a Audi. "Bude to trvať, kým sa dostaneme tak ďaleko," zdôraznil Dombreval.

Pre výrobcov zameraných na masový trh, ako napr. Opel, Volkswagen alebo Ford je Toyota v Európe už silnou konkurenciou. V Spojených štátoch dosiahol koncern aj so značkou Lexus už vyšší predaj. "Na trhu v USA nebola dlho žiadna taká drahá značka, to nám otváralo cestu," zdôvodnil Dombreval dobrú pozíciu Lexusu v USA.

V Európe je však konkurencia v tomto segmente veľmi silná. Do konca roka chce Toyota zvýšiť predaj Lexusu v celej Európe z minuloročných 25 000 kusov na 45 000, povedal šéf pre Európu Šiniči Sasaki v piatok novinárom. V Nemecku chcú Japonci predať 5 100 áut luxusného modelu. Do roku 2010 by sa malo v Európe predať takmer 100 000 Lexusov, uviedol Dombreval.

Napriek plánom expanzie koncernu s jeho značkami Toyota a Lexus sa nerozhodlo o novom európskom závode, konštatoval Sasaki. Ak by však zosilnel dopyt európskych zákazníkov po väčších motoroch V6 alebo V8, Toyota bude potrebovať novú fabriku na ich výrobu. Inak má dostatočný priestor na to, aby produkciu zvýšila v existujúcich závodoch.

Dohromady chce koncern v Európe v tomto roku dosiahnuť hranicu 1 milión predaných áut. V 1. štvrťroku zvýšila Toyota svoj predaj v Európe o 4 % na 278 680 áut a dosiahla tak podiel na trhu 5,5 %.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  2. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  3. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  4. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  5. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  6. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  7. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  8. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  9. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru
  10. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým?
  1. Takto sa môžete najlepšie chrániť pred výtlkmi
  2. Dokonalá záhrada? Nezabudnite na prísun vody.
  3. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  4. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  5. Women in business
  6. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  7. Bim Challenge 2019
  8. Čerpacie stanice OMV Slovensko budú otvorené aj počas sviatkov
  9. Z Fondu malých projektov je možné získať až 50-tisíc eur
  10. Grilovacia sezóna je zahájená!
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 22 690
  2. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 10 347
  3. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 9 501
  4. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 7 169
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 6 658
  6. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 292
  7. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 4 285
  8. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 976
  9. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto 2 828
  10. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 1 635