Toyota chce zvýšiť predaj značky Lexus

Japonský automobilový koncern Toyota chce marketingovou ofenzívou oživiť predaj svojej luxusnej značky Lexus v Európe.

"Rozpočet na marketing pre Lexus v tomto roku zdvojnásobíme na 80 miliónov EUR (v prepočte 3 miliardy SKK)," uviedol pre dnešné vydanie nemeckého denníka Financial Times Deutschland šéf pre odbyt v Európe Thierry Dombreval.

"Vďaka tomu budeme môcť ešte vylepšovať imidž značky." Už v minulom roku sa suma zvýšila o 25 %. Toyota zintenzívňuje svoju snahu dostať luxusnú značku viac do povedomia kupujúcich, ktorí sa orientujú na drahé značky ako BMW, Mercedes a Audi. "Bude to trvať, kým sa dostaneme tak ďaleko," zdôraznil Dombreval.

Pre výrobcov zameraných na masový trh, ako napr. Opel, Volkswagen alebo Ford je Toyota v Európe už silnou konkurenciou. V Spojených štátoch dosiahol koncern aj so značkou Lexus už vyšší predaj. "Na trhu v USA nebola dlho žiadna taká drahá značka, to nám otváralo cestu," zdôvodnil Dombreval dobrú pozíciu Lexusu v USA.

V Európe je však konkurencia v tomto segmente veľmi silná. Do konca roka chce Toyota zvýšiť predaj Lexusu v celej Európe z minuloročných 25 000 kusov na 45 000, povedal šéf pre Európu Šiniči Sasaki v piatok novinárom. V Nemecku chcú Japonci predať 5 100 áut luxusného modelu. Do roku 2010 by sa malo v Európe predať takmer 100 000 Lexusov, uviedol Dombreval.

Napriek plánom expanzie koncernu s jeho značkami Toyota a Lexus sa nerozhodlo o novom európskom závode, konštatoval Sasaki. Ak by však zosilnel dopyt európskych zákazníkov po väčších motoroch V6 alebo V8, Toyota bude potrebovať novú fabriku na ich výrobu. Inak má dostatočný priestor na to, aby produkciu zvýšila v existujúcich závodoch.

Dohromady chce koncern v Európe v tomto roku dosiahnuť hranicu 1 milión predaných áut. V 1. štvrťroku zvýšila Toyota svoj predaj v Európe o 4 % na 278 680 áut a dosiahla tak podiel na trhu 5,5 %.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 7 849
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 631
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 282
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 2 814
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 222
  6. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 1 437
  7. Ako na refinancovanie hypotéky 1 046
  8. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 1 025
  9. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 007
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 990

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Populista, podvodník ale aj blízky človek. Babiša vnímajú ľudia v Smere rôzne

Marián Kéry zo Smeru považuje Andreja Babiša za populistu, jeho stranícky kolega Číž za blízkeho človeka.

DOMOV

V bašte Smeru deti chorľavejú a starším sa cnie za socializmom

Ľudia tu na ťažkú prácu nedajú dopustiť.

SVET

Minúta po minúte: České voľby pokračujú druhým dňom

Česi rozhodnú o smerovaní krajiny.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.