Toyota chce zvýšiť predaj značky Lexus

Japonský automobilový koncern Toyota chce marketingovou ofenzívou oživiť predaj svojej luxusnej značky Lexus v Európe.

"Rozpočet na marketing pre Lexus v tomto roku zdvojnásobíme na 80 miliónov EUR (v prepočte 3 miliardy SKK)," uviedol pre dnešné vydanie nemeckého denníka Financial Times Deutschland šéf pre odbyt v Európe Thierry Dombreval.

"Vďaka tomu budeme môcť ešte vylepšovať imidž značky." Už v minulom roku sa suma zvýšila o 25 %. Toyota zintenzívňuje svoju snahu dostať luxusnú značku viac do povedomia kupujúcich, ktorí sa orientujú na drahé značky ako BMW, Mercedes a Audi. "Bude to trvať, kým sa dostaneme tak ďaleko," zdôraznil Dombreval.

Pre výrobcov zameraných na masový trh, ako napr. Opel, Volkswagen alebo Ford je Toyota v Európe už silnou konkurenciou. V Spojených štátoch dosiahol koncern aj so značkou Lexus už vyšší predaj. "Na trhu v USA nebola dlho žiadna taká drahá značka, to nám otváralo cestu," zdôvodnil Dombreval dobrú pozíciu Lexusu v USA.

V Európe je však konkurencia v tomto segmente veľmi silná. Do konca roka chce Toyota zvýšiť predaj Lexusu v celej Európe z minuloročných 25 000 kusov na 45 000, povedal šéf pre Európu Šiniči Sasaki v piatok novinárom. V Nemecku chcú Japonci predať 5 100 áut luxusného modelu. Do roku 2010 by sa malo v Európe predať takmer 100 000 Lexusov, uviedol Dombreval.

Napriek plánom expanzie koncernu s jeho značkami Toyota a Lexus sa nerozhodlo o novom európskom závode, konštatoval Sasaki. Ak by však zosilnel dopyt európskych zákazníkov po väčších motoroch V6 alebo V8, Toyota bude potrebovať novú fabriku na ich výrobu. Inak má dostatočný priestor na to, aby produkciu zvýšila v existujúcich závodoch.

Dohromady chce koncern v Európe v tomto roku dosiahnuť hranicu 1 milión predaných áut. V 1. štvrťroku zvýšila Toyota svoj predaj v Európe o 4 % na 278 680 áut a dosiahla tak podiel na trhu 5,5 %.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štefánka by Pulitzer
  2. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  5. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  6. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  7. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  10. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  1. Na Slovensku sa vydáva najviac učiteľských preukazov
  2. Prihlásili ste sa ako dobrovoľník na Olympiádu v Tokiu?
  3. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  4. Štefánka by Pulitzer
  5. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  6. Konferencia - EU support for research
  7. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  8. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  9. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  10. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 24 507
  2. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 17 745
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 8 912
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 6 943
  5. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 6 440
  6. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 5 284
  7. Štefánka by Pulitzer 5 173
  8. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 4 335
  9. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 538
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 2 948