"Už pri výrobe modelov Cayenne a Carrera GT náš závod v Lipsku pôsobivo dokázal, že môže vyrábať luxusné autá v najvyššej kvalite," uviedol dnes v Lipsku šéf Porsche Wendelin Wiedeking. Vďaka výrobe modelu Panamera sa vo fabrike v Lipsku vytvorí 600 nových pracovných miest. Približne ďalších 600 miest očakáva Wiedeking u dodávateľov v regióne. Karosérie bude dodávať Volkswagen (VW). V jeho závode v Hannoveri sa tým zabezpečí 500 pracovných miest. Koncern chce v Sasku investovať 120 miliónov EUR, v prepočte 4,7 miliardy SKK, a celkovo 1 miliardu EUR do výroby "štvrtého výrobného radu". V septembri sa má začať výstavba novej výrobnej haly s rozlohou 25 000 štvorcových metrov (m2).
V závode Porsche v Lipsku sa v súčasnosti už montuje terénne vozidlo Cayenne. Model Panamera by mal prísť na trh v roku 2009. Motory sa budú vyrábať, ako aj pre ostatné modely Porsche, v sídle koncernu v Stuttgarte. Do roku 2009 tam vznikne 400 nových pracovných miest.
Dcérska spoločnosť koncernu Volkswagen, Audi, chce do výroby nového modelu Q5 v Ingolstadte investovať v najbližších rokoch 300 miliónov EUR. "Sme veľmi radi, že Audi Q5 sa bude vyrábať v Ingolstadte po tom, čo sme mohli s podnikovou radou zabezpečiť, že výroba bude možná pri konkurencieschopných nákladoch," uviedol šéf Audi Martin Winterkorn.
Výrobu auta by malo zabezpečovať 1 700 zamestnancov. Štart výroby sa plánuje na rok 2008. Profitovať z toho bude aj závod v Neckarsulme. "Väčšieho brata", Q7, vyrába Audi v závode materského koncernu Volkswagen v Bratislave. Automobilka iba prednedávnom oznámila, že nový model Audi A5 sa bude vyrábať v Ingolstadte a športové auto R8 v Neckarsulme.
Predseda celopodnikovej rady Audi Peter Mosch a viceprezident odborového zväzu IG-Metall Berthold Huber sú spokojní: "Toto rozhodnutie je dôkazom toho, že predsa len sa môžu v Ingolstadte a teda v Nemecku vyrábať vysokohodnotné a konkurencieschopné autá, napriek všeobecnému bedákaniu o vysokých nákladoch na prácu," vyhlásil Huber.