Vozidlá s karosériou typu kupé majú v histórii značky Peugeot tradíciu, ktorá impozantne vyvrcholila donedávna vyrábaným 406 Coupé. Teraz sa na trhu objavil jeho nástupca - Peugeot 407 Coupé, s cieľom pokračovať v dobre rozbehnutej štafete.
Leví kráľ
Už prvý kontakt nám stačil na to, aby sme sa presvedčili, že každé kupé značky Peugeot je samostatný model a nie iba limuzína s dvomi dverami. Karoséria navrhnutá dizajnérskym štúdiom Pininfarina síce koncepčne vychádza zo sedanu 407, ale má inak spracovanú čelnú masku s novými reflektormi a nárazníkom. Množstvo rozdielov možno nájsť aj v zadnej časti. Zvonku si elegantné kupé zachováva všetky atribúty luxusných štvormiestnych kupé.
Okrem klinovitého bočného profilu a širokých dverí sa s tradíciou snúbi aj tvar batožinového priestoru a bezrámové sklá vo dverách. Na horšiu využiteľnosť kufra (400 l) a ťažšie nakladanie sa majiteľ sťažovať nesmie, lebo si kúpil kupé. Škoda, že výrezy v nárazníku sú iba imitáciou skutočných rebier na prístup vzduchu k brzdám, totiž pri testovanom motore 3,0i V6 s výkonom 155 kW (211 k) by im lepšie chladenie neuškodilo.
Interiér prekypuje luxusnou výbavou a neobyčajne citlivou kombináciou materiálov. Zvlášť prístrojová doska potiahnutá kožou stojí za pohľad. Dojem z interiéru je výborný aj napriek tlačidlami prehustenému stredovému panelu a bežnému, nie športovému volantu.
Zadné dve sedadlá v kupé, často označované ako núdzové, poskytujú dostatok miesta na nohy a ramená. Hlava vyšších pasažierov sa dostane do kontaktu so strechou prípadne zadným sklom. Nevedno, čím to je, ale 407 Coupé si dokáže aj odporcu takýchto áut omotať okolo prsta.
Čeľuste
Spočiatku sme mali dojem, že Peugeot postavil Coupé pre starších zámožnejších pánov hľadajúcich športovo vyzerajúce, ale pohodlné auto. Stačí však dravo vyzerajúce kupé popchnúť do slabín a razom sa zmení na čiperné auto.
Po prepnutí podvozka do športového režimu získa vodič lepšiu kontrolu nad autom a je vyslovene škoda, že stabilizačný systém sa dá vypnúť iba do rýchlosti 50 km/h. Automatická prevodovka zostrojená v spolupráci s Porsche si s benzínovým šesťvalcom mimoriadne dobre rozumie. Spotreba iba ojedinele klesne pod desať litrov. Bežný priemer sa pohybuje od 12,2 do 13,9 l/100 km. Keby producent voľného pokračovania kultového hororu Čeľuste nemohol z dôvodu ochrany zvierat siahnuť po živej hlavnej postave, plechová náhrada je na dosah. Otázka znie, či lev prevtelený do žraloka požerie všetky konkurenčné ryby, otvorená papuľa mu však rozhodne nechýba.
Hodnotenie
+ -
vzhľad spotreba
interiér volant
spracovanie miesto na hlavu vzadu
nastaviteľný podvozok
Peugeot 407 Coupé 3,0i V6
Cena modelu od 1 170 000 Sk
Cena testovanej verzie 1 590 000 Sk
Spotreba v teste 9,4 - 14,5 l/100 km
Motor
Typ benzínový šesťvalec do V
Uloženie priečne
Zdvihový objem 2946 cm3
Výkon 211 kw/k
Pri otáčkach 6000 ot./min.
Krútiaci moment 290 Nm
Pri otáčkach 3750 ot./min.
Kilogramový výkon 7,63 kg/k
Litrový výkon 71,6 k/l
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ kupé
Počet dverí 2
Súčiniteľ odporu vzduchu Cx 0,31
Pneumatiky 235/45 R18
Prevodovka
Typ automatická
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá predné
Podvozok
Predná náprava dvojité trojuholníkové ramená
Zadná náprava viacprvková
Svetlosť podvozka 110 mm
Priemer otočenia 12 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2725 mm
Dĺžka 4815 mm
Širka 1868 mm
Výška 1395 mm
Pohotovostná hmotnosť 1610 kg
Užitočná hmotnosť 410 kg
Batožinový priestor základný 400 l
Objem palivovej nádrže 67 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 8,7 s
Maximálna rýchlosť 235 km/h
Spotreba
mesto 15 l/100 km
mimo mesto 7,3 l/100 km
kombinácia 10,2 l/100 km