SME

Peugeot 407 Coupé - z levieho kráľa sa stal predátor

Vozidlá s karosériou typu kupé majú v histórii značky Peugeot tradíciu, ktorá impozantne vyvrcholila donedávna vyrábaným 406 Coupé. Teraz sa na trhu objavil jeho nástupca - Peugeot 407 Coupé.

Vozidlá s karosériou typu kupé majú v histórii značky Peugeot tradíciu, ktorá impozantne vyvrcholila donedávna vyrábaným 406 Coupé. Teraz sa na trhu objavil jeho nástupca - Peugeot 407 Coupé, s cieľom pokračovať v dobre rozbehnutej štafete.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Leví kráľ

Už prvý kontakt nám stačil na to, aby sme sa presvedčili, že každé kupé značky Peugeot je samostatný model a nie iba limuzína s dvomi dverami. Karoséria navrhnutá dizajnérskym štúdiom Pininfarina síce koncepčne vychádza zo sedanu 407, ale má inak spracovanú čelnú masku s novými reflektormi a nárazníkom. Množstvo rozdielov možno nájsť aj v zadnej časti. Zvonku si elegantné kupé zachováva všetky atribúty luxusných štvormiestnych kupé.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem klinovitého bočného profilu a širokých dverí sa s tradíciou snúbi aj tvar batožinového priestoru a bezrámové sklá vo dverách. Na horšiu využiteľnosť kufra (400 l) a ťažšie nakladanie sa majiteľ sťažovať nesmie, lebo si kúpil kupé. Škoda, že výrezy v nárazníku sú iba imitáciou skutočných rebier na prístup vzduchu k brzdám, totiž pri testovanom motore 3,0i V6 s výkonom 155 kW (211 k) by im lepšie chladenie neuškodilo.

Interiér prekypuje luxusnou výbavou a neobyčajne citlivou kombináciou materiálov. Zvlášť prístrojová doska potiahnutá kožou stojí za pohľad. Dojem z interiéru je výborný aj napriek tlačidlami prehustenému stredovému panelu a bežnému, nie športovému volantu.

Zadné dve sedadlá v kupé, často označované ako núdzové, poskytujú dostatok miesta na nohy a ramená. Hlava vyšších pasažierov sa dostane do kontaktu so strechou prípadne zadným sklom. Nevedno, čím to je, ale 407 Coupé si dokáže aj odporcu takýchto áut omotať okolo prsta.

SkryťVypnúť reklamu

Čeľuste

Spočiatku sme mali dojem, že Peugeot postavil Coupé pre starších zámožnejších pánov hľadajúcich športovo vyzerajúce, ale pohodlné auto. Stačí však dravo vyzerajúce kupé popchnúť do slabín a razom sa zmení na čiperné auto.

Po prepnutí podvozka do športového režimu získa vodič lepšiu kontrolu nad autom a je vyslovene škoda, že stabilizačný systém sa dá vypnúť iba do rýchlosti 50 km/h. Automatická prevodovka zostrojená v spolupráci s Porsche si s benzínovým šesťvalcom mimoriadne dobre rozumie. Spotreba iba ojedinele klesne pod desať litrov. Bežný priemer sa pohybuje od 12,2 do 13,9 l/100 km. Keby producent voľného pokračovania kultového hororu Čeľuste nemohol z dôvodu ochrany zvierat siahnuť po živej hlavnej postave, plechová náhrada je na dosah. Otázka znie, či lev prevtelený do žraloka požerie všetky konkurenčné ryby, otvorená papuľa mu však rozhodne nechýba.

SkryťVypnúť reklamu

Hodnotenie

+ -

vzhľad spotreba

interiér volant

spracovanie miesto na hlavu vzadu

nastaviteľný podvozok

Peugeot 407 Coupé 3,0i V6

Cena modelu od 1 170 000 Sk

Cena testovanej verzie 1 590 000 Sk

Spotreba v teste 9,4 - 14,5 l/100 km

Motor

Typ benzínový šesťvalec do V

Uloženie priečne

Zdvihový objem 2946 cm3

Výkon 211 kw/k

Pri otáčkach 6000 ot./min.

Krútiaci moment 290 Nm

Pri otáčkach 3750 ot./min.

Kilogramový výkon 7,63 kg/k

Litrový výkon 71,6 k/l

Emisná norma EURO IV

Karoséria

Typ kupé

Počet dverí 2

Súčiniteľ odporu vzduchu Cx 0,31

Pneumatiky 235/45 R18

Prevodovka

Typ automatická

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Počet stupňov 6

Poháňané kolesá predné

Podvozok

Predná náprava dvojité trojuholníkové ramená

Zadná náprava viacprvková

Svetlosť podvozka 110 mm

Priemer otočenia 12 m

Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením

Brzdy vzadu kotúčové

Rozmery, hmotnosti, objemy

Rázvor náprav 2725 mm

Dĺžka 4815 mm

Širka 1868 mm

Výška 1395 mm

Pohotovostná hmotnosť 1610 kg

Užitočná hmotnosť 410 kg

Batožinový priestor základný 400 l

Objem palivovej nádrže 67 l

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 8,7 s

Maximálna rýchlosť 235 km/h

Spotreba

mesto 15 l/100 km

mimo mesto 7,3 l/100 km

kombinácia 10,2 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 99 417
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 164
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 891
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 114
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 231
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 899
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 689
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu