SME
Streda, 1. december, 2021 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Peugeot 407 Coupé - z levieho kráľa sa stal predátor

Vozidlá s karosériou typu kupé majú v histórii značky Peugeot tradíciu, ktorá impozantne vyvrcholila donedávna vyrábaným 406 Coupé. Teraz sa na trhu objavil jeho nástupca - Peugeot 407 Coupé.

Vozidlá s karosériou typu kupé majú v histórii značky Peugeot tradíciu, ktorá impozantne vyvrcholila donedávna vyrábaným 406 Coupé. Teraz sa na trhu objavil jeho nástupca - Peugeot 407 Coupé, s cieľom pokračovať v dobre rozbehnutej štafete.




Leví kráľ
Už prvý kontakt nám stačil na to, aby sme sa presvedčili, že každé kupé značky Peugeot je samostatný model a nie iba limuzína s dvomi dverami. Karoséria navrhnutá dizajnérskym štúdiom Pininfarina síce koncepčne vychádza zo sedanu 407, ale má inak spracovanú čelnú masku s novými reflektormi a nárazníkom. Množstvo rozdielov možno nájsť aj v zadnej časti. Zvonku si elegantné kupé zachováva všetky atribúty luxusných štvormiestnych kupé.


Okrem klinovitého bočného profilu a širokých dverí sa s tradíciou snúbi aj tvar batožinového priestoru a bezrámové sklá vo dverách. Na horšiu využiteľnosť kufra (400 l) a ťažšie nakladanie sa majiteľ sťažovať nesmie, lebo si kúpil kupé. Škoda, že výrezy v nárazníku sú iba imitáciou skutočných rebier na prístup vzduchu k brzdám, totiž pri testovanom motore 3,0i V6 s výkonom 155 kW (211 k) by im lepšie chladenie neuškodilo.


Interiér prekypuje luxusnou výbavou a neobyčajne citlivou kombináciou materiálov. Zvlášť prístrojová doska potiahnutá kožou stojí za pohľad. Dojem z interiéru je výborný aj napriek tlačidlami prehustenému stredovému panelu a bežnému, nie športovému volantu.


Zadné dve sedadlá v kupé, často označované ako núdzové, poskytujú dostatok miesta na nohy a ramená. Hlava vyšších pasažierov sa dostane do kontaktu so strechou prípadne zadným sklom. Nevedno, čím to je, ale 407 Coupé si dokáže aj odporcu takýchto áut omotať okolo prsta.


Čeľuste


Spočiatku sme mali dojem, že Peugeot postavil Coupé pre starších zámožnejších pánov hľadajúcich športovo vyzerajúce, ale pohodlné auto. Stačí však dravo vyzerajúce kupé popchnúť do slabín a razom sa zmení na čiperné auto.


Po prepnutí podvozka do športového režimu získa vodič lepšiu kontrolu nad autom a je vyslovene škoda, že stabilizačný systém sa dá vypnúť iba do rýchlosti 50 km/h. Automatická prevodovka zostrojená v spolupráci s Porsche si s benzínovým šesťvalcom mimoriadne dobre rozumie. Spotreba iba ojedinele klesne pod desať litrov. Bežný priemer sa pohybuje od 12,2 do 13,9 l/100 km. Keby producent voľného pokračovania kultového hororu Čeľuste nemohol z dôvodu ochrany zvierat siahnuť po živej hlavnej postave, plechová náhrada je na dosah. Otázka znie, či lev prevtelený do žraloka požerie všetky konkurenčné ryby, otvorená papuľa mu však rozhodne nechýba.



Hodnotenie

+ -
vzhľad spotreba
interiér volant
spracovanie miesto na hlavu vzadu
nastaviteľný podvozok

Peugeot 407 Coupé 3,0i V6

Cena modelu od 1 170 000 Sk
Cena testovanej verzie 1 590 000 Sk
Spotreba v teste 9,4 - 14,5 l/100 km


Motor
Typ benzínový šesťvalec do V
Uloženie priečne
Zdvihový objem 2946 cm3
Výkon 211 kw/k
Pri otáčkach 6000 ot./min.
Krútiaci moment 290 Nm
Pri otáčkach 3750 ot./min.
Kilogramový výkon 7,63 kg/k
Litrový výkon 71,6 k/l
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ kupé
Počet dverí 2
Súčiniteľ odporu vzduchu Cx 0,31
Pneumatiky 235/45 R18
Prevodovka
Typ automatická
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá predné
Podvozok
Predná náprava dvojité trojuholníkové ramená
Zadná náprava viacprvková
Svetlosť podvozka 110 mm
Priemer otočenia 12 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2725 mm
Dĺžka 4815 mm
Širka 1868 mm
Výška 1395 mm
Pohotovostná hmotnosť 1610 kg
Užitočná hmotnosť 410 kg
Batožinový priestor základný 400 l
Objem palivovej nádrže 67 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 8,7 s
Maximálna rýchlosť 235 km/h
Spotreba
mesto 15 l/100 km
mimo mesto 7,3 l/100 km
kombinácia 10,2 l/100 km

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  2. Desať dôvodov, prečo študovať na Trnavskej univerzite
  3. Buďte v najlepšej spoločnosti!?
  4. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  5. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  8. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  9. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  2. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  3. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  4. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  5. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  6. Zmeny v systéme revíznych postupov
  7. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  8. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  9. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  10. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 749
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 188
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 849
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 608
  5. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 602
  6. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 687
  7. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 624
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 2 932
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 614
  10. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne 2 132
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ján Herák oznámil vzdanie sa mandátu 9. júna 2021.

Herák v OĽaNO ďalej pracuje.


11 h
Cestujúci z južnej Afriky čakajú na letisku na výsledok testu na prítomnosť koronavírusu.

Karanténa platí pre všetkých, bez ohľadu na očkovanie či prekonanie ochorenia.


a 5 ďalší 8 h

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


20 h
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


29. nov
Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


28. nov
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov

Blogy SME

  1. INEKO: Vláda v ostatnom čase nerešpektuje výsledky výberových konaní. Verejné inštitúcie sa nezávislejšími stále nestávajú
  2. Rudolf Pado: Ako prišla armáda o majetok a občania o verejný záujem
  3. Iveta Bakitová: Peru - od conquistádorov po Dänikena
  4. Štefan Vidlár: List Ježiškovi
  5. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí
  6. Ján Šeďo: Kedy je to v záujme občanov a kedy nie, alebo existuje morálny kódex poslanca NRSR ?
  7. Michal Hradil: Trochu (kontroverznej) očkovacej matematiky
  8. Marek Strapko: Konšpirátori opäť pošteklili primitívne pudy
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 365
  2. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 872
  3. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 7 252
  4. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 985
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 958
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 391
  7. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 4 073
  8. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 3 978
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu