SME
Štvrtok, 4. marec, 2021 | Meniny má KazimírKrížovkyKrížovky

Peugeot 407 Coupé - z levieho kráľa sa stal predátor

Vozidlá s karosériou typu kupé majú v histórii značky Peugeot tradíciu, ktorá impozantne vyvrcholila donedávna vyrábaným 406 Coupé. Teraz sa na trhu objavil jeho nástupca - Peugeot 407 Coupé.

Vozidlá s karosériou typu kupé majú v histórii značky Peugeot tradíciu, ktorá impozantne vyvrcholila donedávna vyrábaným 406 Coupé. Teraz sa na trhu objavil jeho nástupca - Peugeot 407 Coupé, s cieľom pokračovať v dobre rozbehnutej štafete.




Leví kráľ
Už prvý kontakt nám stačil na to, aby sme sa presvedčili, že každé kupé značky Peugeot je samostatný model a nie iba limuzína s dvomi dverami. Karoséria navrhnutá dizajnérskym štúdiom Pininfarina síce koncepčne vychádza zo sedanu 407, ale má inak spracovanú čelnú masku s novými reflektormi a nárazníkom. Množstvo rozdielov možno nájsť aj v zadnej časti. Zvonku si elegantné kupé zachováva všetky atribúty luxusných štvormiestnych kupé.


Okrem klinovitého bočného profilu a širokých dverí sa s tradíciou snúbi aj tvar batožinového priestoru a bezrámové sklá vo dverách. Na horšiu využiteľnosť kufra (400 l) a ťažšie nakladanie sa majiteľ sťažovať nesmie, lebo si kúpil kupé. Škoda, že výrezy v nárazníku sú iba imitáciou skutočných rebier na prístup vzduchu k brzdám, totiž pri testovanom motore 3,0i V6 s výkonom 155 kW (211 k) by im lepšie chladenie neuškodilo.


Interiér prekypuje luxusnou výbavou a neobyčajne citlivou kombináciou materiálov. Zvlášť prístrojová doska potiahnutá kožou stojí za pohľad. Dojem z interiéru je výborný aj napriek tlačidlami prehustenému stredovému panelu a bežnému, nie športovému volantu.


Zadné dve sedadlá v kupé, často označované ako núdzové, poskytujú dostatok miesta na nohy a ramená. Hlava vyšších pasažierov sa dostane do kontaktu so strechou prípadne zadným sklom. Nevedno, čím to je, ale 407 Coupé si dokáže aj odporcu takýchto áut omotať okolo prsta.


Čeľuste


Spočiatku sme mali dojem, že Peugeot postavil Coupé pre starších zámožnejších pánov hľadajúcich športovo vyzerajúce, ale pohodlné auto. Stačí však dravo vyzerajúce kupé popchnúť do slabín a razom sa zmení na čiperné auto.


Po prepnutí podvozka do športového režimu získa vodič lepšiu kontrolu nad autom a je vyslovene škoda, že stabilizačný systém sa dá vypnúť iba do rýchlosti 50 km/h. Automatická prevodovka zostrojená v spolupráci s Porsche si s benzínovým šesťvalcom mimoriadne dobre rozumie. Spotreba iba ojedinele klesne pod desať litrov. Bežný priemer sa pohybuje od 12,2 do 13,9 l/100 km. Keby producent voľného pokračovania kultového hororu Čeľuste nemohol z dôvodu ochrany zvierat siahnuť po živej hlavnej postave, plechová náhrada je na dosah. Otázka znie, či lev prevtelený do žraloka požerie všetky konkurenčné ryby, otvorená papuľa mu však rozhodne nechýba.



Hodnotenie

+ -
vzhľad spotreba
interiér volant
spracovanie miesto na hlavu vzadu
nastaviteľný podvozok

Peugeot 407 Coupé 3,0i V6

Cena modelu od 1 170 000 Sk
Cena testovanej verzie 1 590 000 Sk
Spotreba v teste 9,4 - 14,5 l/100 km


Motor
Typ benzínový šesťvalec do V
Uloženie priečne
Zdvihový objem 2946 cm3
Výkon 211 kw/k
Pri otáčkach 6000 ot./min.
Krútiaci moment 290 Nm
Pri otáčkach 3750 ot./min.
Kilogramový výkon 7,63 kg/k
Litrový výkon 71,6 k/l
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ kupé
Počet dverí 2
Súčiniteľ odporu vzduchu Cx 0,31
Pneumatiky 235/45 R18
Prevodovka
Typ automatická
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá predné
Podvozok
Predná náprava dvojité trojuholníkové ramená
Zadná náprava viacprvková
Svetlosť podvozka 110 mm
Priemer otočenia 12 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2725 mm
Dĺžka 4815 mm
Širka 1868 mm
Výška 1395 mm
Pohotovostná hmotnosť 1610 kg
Užitočná hmotnosť 410 kg
Batožinový priestor základný 400 l
Objem palivovej nádrže 67 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 8,7 s
Maximálna rýchlosť 235 km/h
Spotreba
mesto 15 l/100 km
mimo mesto 7,3 l/100 km
kombinácia 10,2 l/100 km

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Získaj náskok pred štartom
  2. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  3. Desať dôvodov, prečo študovať na Trnavskej univerzite
  4. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  5. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  6. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  7. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  8. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  9. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  10. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  1. Veolia dostala exkluzívne do správy projekt SKY PARK
  2. AS EUBA vyhlasuje protest proti novele zákona o VŠ
  3. Firmy sa spojili s učiteľmi, rozhodli sa pomôcť chudobným žiakom
  4. Počas pandémie vzrástli obavy z právnych sporov
  5. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  6. A new, multifunctional centre will revive the Danube embankment
  7. BILLA má nový vernostný program pre deti – „SuperOsma“
  8. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  9. WESTech je distribútorom Dell Technologies na Slovensku
  10. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 19 361
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 15 692
  3. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať? 10 804
  4. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými? 7 969
  5. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 499
  6. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia 7 244
  7. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou 7 079
  8. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 6 884
  9. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami 6 535
  10. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 457
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Polícia opätovne zadržala Moniku Jankovskú.

Zadržanie súvisí s kauzou Fatima.

4 h
Ivan Mikloš

Dovoz vakcíny dostal vládu do najväčšej krízy.

3 h

Neprehliadnite tiež

Volvo C40 Recharge

V ponuke bude len v plne elektrickej verzii.

3. mar
Škoda Kamiq Scoutline

Namiesto terénnych schopností vie zaujať výbavou.

2. mar
Hyundai Bayon

Zároveň ponúka najväčší kufor v triede.

2. mar

Volvo končí produkciu áut so spaľovacím motorom, vrátane hybridov.

2. mar