Vozidlá s karosériou typu kupé majú v histórii značky Peugeot tradíciu, ktorá impozantne vyvrcholila donedávna vyrábaným 406 Coupé. Teraz sa na trhu objavil jeho nástupca - Peugeot 407 Coupé, s cieľom pokračovať v dobre rozbehnutej štafete.
Leví kráľUž prvý kontakt nám stačil na to, aby sme sa presvedčili, že každé kupé značky Peugeot je samostatný model a nie iba limuzína s dvomi dverami. Karoséria navrhnutá dizajnérskym štúdiom Pininfarina síce koncepčne vychádza zo sedanu 407, ale má inak spracovanú čelnú masku s novými reflektormi a nárazníkom. Množstvo rozdielov možno nájsť aj v zadnej časti. Zvonku si elegantné kupé zachováva všetky atribúty luxusných štvormiestnych kupé.
Okrem klinovitého bočného profilu a širokých dverí sa s tradíciou snúbi aj tvar batožinového priestoru a bezrámové sklá vo dverách. Na horšiu využiteľnosť kufra (400 l) a ťažšie nakladanie sa majiteľ sťažovať nesmie, lebo si kúpil kupé. Škoda, že výrezy v nárazníku sú iba imitáciou skutočných rebier na prístup vzduchu k brzdám, totiž pri testovanom motore 3,0i V6 s výkonom 155 kW (211 k) by im lepšie chladenie neuškodilo.
Interiér prekypuje luxusnou výbavou a neobyčajne citlivou kombináciou materiálov. Zvlášť prístrojová doska potiahnutá kožou stojí za pohľad. Dojem z interiéru je výborný aj napriek tlačidlami prehustenému stredovému panelu a bežnému, nie športovému volantu.
Zadné dve sedadlá v kupé, často označované ako núdzové, poskytujú dostatok miesta na nohy a ramená. Hlava vyšších pasažierov sa dostane do kontaktu so strechou prípadne zadným sklom. Nevedno, čím to je, ale 407 Coupé si dokáže aj odporcu takýchto áut omotať okolo prsta.
Čeľuste
Spočiatku sme mali dojem, že Peugeot postavil Coupé pre starších zámožnejších pánov hľadajúcich športovo vyzerajúce, ale pohodlné auto. Stačí však dravo vyzerajúce kupé popchnúť do slabín a razom sa zmení na čiperné auto.
Po prepnutí podvozka do športového režimu získa vodič lepšiu kontrolu nad autom a je vyslovene škoda, že stabilizačný systém sa dá vypnúť iba do rýchlosti 50 km/h. Automatická prevodovka zostrojená v spolupráci s Porsche si s benzínovým šesťvalcom mimoriadne dobre rozumie. Spotreba iba ojedinele klesne pod desať litrov. Bežný priemer sa pohybuje od 12,2 do 13,9 l/100 km. Keby producent voľného pokračovania kultového hororu Čeľuste nemohol z dôvodu ochrany zvierat siahnuť po živej hlavnej postave, plechová náhrada je na dosah. Otázka znie, či lev prevtelený do žraloka požerie všetky konkurenčné ryby, otvorená papuľa mu však rozhodne nechýba.
Hodnotenie
+ - vzhľad spotreba interiér volant spracovanie miesto na hlavu vzadu nastaviteľný podvozok
Peugeot 407 Coupé 3,0i V6
Cena modelu od | 1 170 000 Sk |
Cena testovanej verzie | 1 590 000 Sk |
Spotreba v teste | 9,4 - 14,5 l/100 km |
Motor | ||
Typ | benzínový šesťvalec do V | |
Uloženie | priečne | |
Zdvihový objem | 2946 | cm3 |
Výkon | 211 | kw/k |
Pri otáčkach | 6000 | ot./min. |
Krútiaci moment | 290 | Nm |
Pri otáčkach | 3750 | ot./min. |
Kilogramový výkon | 7,63 | kg/k |
Litrový výkon | 71,6 | k/l |
Emisná norma | EURO IV | |
Karoséria | ||
Typ | kupé | |
Počet dverí | 2 | |
Súčiniteľ odporu vzduchu Cx | 0,31 | |
Pneumatiky | 235/45 R18 | |
Prevodovka | ||
Typ | automatická | |
Počet stupňov | 6 | |
Poháňané kolesá | predné | |
Podvozok | ||
Predná náprava | dvojité trojuholníkové ramená | |
Zadná náprava | viacprvková | |
Svetlosť podvozka | 110 | mm |
Priemer otočenia | 12 | m |
Brzdy vpredu | kotúčové s vnútorným chladením | |
Brzdy vzadu | kotúčové | |
Rozmery, hmotnosti, objemy | ||
Rázvor náprav | 2725 | mm |
Dĺžka | 4815 | mm |
Širka | 1868 | mm |
Výška | 1395 | mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1610 | kg |
Užitočná hmotnosť | 410 | kg |
Batožinový priestor základný | 400 | l |
Objem palivovej nádrže | 67 | l |
Prevádzkové hodnoty | ||
Zrýchlenie | 8,7 | s |
Maximálna rýchlosť | 235 | km/h |
Spotreba | ||
mesto | 15 | l/100 km |
mimo mesto | 7,3 | l/100 km |
kombinácia | 10,2 | l/100 km |