NÁVRAT Z ČÍNY

Legendárny motocykel Jawa Pionier sa vracia

Legendárny motocykel sa vracia. Od druhej polovice júla si Česi budú môcť v obchodoch opäť kúpiť Jawu 555 Pionier. Opavská spoločnosť otoscoot totiž stavila na obľubu retro štýlu a malú motorku vzkriesila.

Legendárny motocykel sa vracia. Od druhej polovice júla si Česi budú môcť v obchodoch opäť kúpiť Jawu 555 Pionier. Opavská spoločnosť Motoscoot totiž stavila na obľubu retro štýlu a malú motorku vzkriesila. Tá sa však už nevyrába v Česku, ale v Číne. A namiesto pôvodného českému motora ju poháňa Honda Monkey.

Firme Motoscoot sa podarilo v uplynulých dňoch získať globálnu európsku homologáciu. Nič tak už nebráni tomu, aby sa motorka začala predávať. Od nápadu postaviť New Pionýr až k jeho zhotoveniu, otestovaniu a príprave vlastnej výroby pritom ubehol iba polrok. Opavskej firme sa pre projekt podarilo získať aj týneckú Jawu. Od nej prenajali svetovo preslávenú ochrannú známku.

A prečo začali vyrábať motorku v Číne ? "Nikto na svete nedokáže zhotovovať motocykle tak lacno," vysvetlil majiteľ firmy Motoscoot Pavel Brída, ktorý bude predávať motocykel ako v pôvodne červenej farbe, tak v ďalších 5 nových. Retromotocykel vyrába čínska firma TMEC. Spolu s Motoscootom a Jawou je tak tretím členom aliancie pomenovanej podľa prvých písmen názvu firiem - JMT.

Motoscoot nechá tento rok zhotoviť dve série New Pionýr. Prvá, limitovaná symbolickým počtom 555 kusov, bude vernou kópiou svojej historickej predlohy, a to vrátane vtedy používanej červenej farby so zlatými kočiarovými linkami, mosadzným štítkom a certifikátom pôvodu. Druhá séria v 5 farebných prevedeniach bude určená bežným zákazníkom.

Ak sa pôvodný pionier predával začiatkom 60. rokov minulého storočia za 2 200 Kč, v prepočte 2 952 Sk, pri vtedajšej priemernej mzde 1 429 Kč, terajšia cenová relácia bude v tomto ohľade ešte o niečo výhodnejšia. New Pionýr v nelimitovanej sérii bude možné kúpiť v distribučnej sieti za čiastku nie veľmi presahujúcu 20 000 Kč.

Retropionier je predurčený pre trhy v Európe, v Ázii, na Novom Zélande. Už teraz je v ponuke tiež pre japonských zákazníkov, čo je úplne unikátne, vzhľadom k špičkovej úrovni motocyklovej produkcie tejto krajiny.

"Pařezom", ako sa ľudovo pôvodnému jednosedadlovému pionierovi hovorilo, sa začala v Jawe štvrť storočia trvajúca výroba malých motocyklov. Posledný nadväzujúci typ pôvodného modelového radu - Mustang - sa prestal vyrábať v Považských strojárňach v Považskej Bystrici, kam bola produkcia premiestnená, v roku 1982.

Za viac ako 25 rokov sa vo vtedajšom Československu vyrobilo vyše 100 000 malých motocyklov značky JAWA. Celkovo však firma od svojho založenia v roku 1929, podľa vlastných zdrojov, vyrobila viac ako 2 milióny motocyklov všetkých typov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 17 315
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 639
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 573
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 258
  5. Kam do tepla v januári? 1 876
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 829
  7. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 715
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 629
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 480
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 922

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

KOMENTÁRE

Babiš rovná sa ANO, ANO rovná sa Babiš

Kdesi na konci tunela sa predsa len čosi črtá.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.