SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

VC Malajzie: z bitky dvoch vyťažil tretí

Očakávaný trojboj tímov Ferrari - McLaren - Williams vo formule 1 sa po dvoch veľkých cenách stenčil na duel červených z Maranella proti modro-bielym williamsom


. V nedeľňajšej horúcej Grand Prix Malajzie vypadli pre poruchu motorov obidve vozidlá McLaren-Mercedes (Fín Räikkönen aj Škót Coulthard), a tak o prvenstvo bojovali stajne Ferrari a Williams. Tím Ferrari tohto roku na okruhu v Sepangu pri hlavnom meste Kuala Lumpur nepredĺžil víťaznú šnúru od zaradenia pretekov do programu MS (1999 - Irvine, 2000 a 2001 M. Schumacher), musel sa skloniť pred rýchlymi a spoľahlivými autami Williams. Nemec Ralf Schumacher si zapísal štvrté víťazstvo v kariére, Kolumbijčan Montoya prispel k dvojnásobnému triumfu Williamsu vo formule 1 po šiestich rokoch. Štyrmi bodmi za 3. miesto si Michael Schumacher (Nem., Ferrari) udržal vedúce postavenie v hodnotení jazdcov.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Obhajca titulu majstra sveta si v sobotňajšej kvalifikácii vyjazdil pole position, ale hneď zaňho sa zaradili Montoya, Barrichello, R. Schumacher, Räikkönen, Coulthard, a tak sa dala čakať tlačenica v prvej zákrute po štarte. Schumi I na rovine prekrižoval dráhu Montoyovi, ten musel vyjsť do vonkajšej stopy. V pravotočivej zákrute sa "ťukli" a od tejto kolízie sa odvíjal ďalší priebeh. Na aute M. Schumachera sa zlomil predný spojler, musel zájsť do boxu na výmenu. Vinu za kolíziu „prišil" riaditeľ pretekov Montoyovi, musel si v depe odstáť 10-sekundovú penalizáciu. Tak sa na čelo pretekov dostal Brazílčan Barrichello a na ľahkom Ferrari zbieral sekundy, aby mohol zvládnuť taktiku dvoch pitstopov. Za ním jazdiaci R. Schumacher na Williamse s väčším množstvom paliva plánoval iba jednu zastávku v boxe. Montoya sa po ťažkostiach v úvode zaradil na 7. miesto, M. Schumacher až na samý koniec štartového poľa - obaja spustili prudkú stíhačku. V 15. kole skončil v depe frustrovaný vicemajster sveta Coulthard, vypadol tak ako v Austrálii. O deväť kôl neskoršie sa zadymilo z motora jeho kolegu Räikkönena, ktorý bol na druhej pozícii a bolo po nádejach. Na čele sa vymieňali Barrichello s R. Schumacherom, no keď v 40. kole zradil motor brazílskeho pilota, Schumi II si bez problémov došiel po víťazstvo. Osamotený Montoya kontroloval 2. miesto, v poslednom kole sa M. Schumacher dostal pred Angličana Buttona na Renaulte a z posledného miesta sa dostal na stupeň víťazov!

Skryť Vypnúť reklamu

Jenson Button musel v závere spomaliť kvôli poruche so zavesením kolies, na bodované miesta sa dostali aj obaja jazdci Sauberu - Nemec Heidfeld a nováčik tohto ročníka Massa z Brazílie. Naproti tomu v tíme Jordan sa Japonec Sato ospravedlňoval kolegovi Talianovi Fisichellovi, že mu v druhom kole nárazom v zákrute zničil zadný spojler a tým aj šance na lepší výsledok. S ôsmym miestom sa neuspokojil ani bývalý majster sveta Jacques Villeneuve, jeho BAR trpí detskými chorobami, nestačí konkurencii.

Hlasy v cieli:

Ralf Schumacher: "Perfektné preteky. Náš tím urobil výbornú prácu, auto išlo veľmi dobre najmä v druhej časti pretekov, keď už bola trať viac zjazdená. Až ma to prekvapilo, aké bolo vozidlo rýchle. Mal som aj šťastie, vyťažil som z kolízie jazdcov predo mnou. Taký je šport, pred dvoma týždňami profitovali z mojej havárie iní."

Skryť Vypnúť reklamu

Juan Pablo Montoya: "Do prvej zákruty som musel ísť z vonkajšej stopy, keďže Michael križoval po štarte doprava. Mám dojem, že som mu nechal dosť priestoru. Predsa však prišlo ku kolízii. Z môjho pohľadu šlo o obyčajnú zrážku v pretekoch. Desaťsekundová penalizácia bola pre mňa neférová. Pod vplyvom udalostí na predchádzajúcej Veľkej cene Austrálie sa funkcionári rozhodli zasiahnuť tvrdšie a ja som sa stal obeťou. Vtedy neurobili nič, tak sa do toho pustili teraz."

Michael Schumacher: "Na kolíziu v prvej zákrute sa možno pozerať z dvoch strán - keby mi bol Juan Pablo nechal viac priestoru, nemuselo k nej prísť. Nerobil by som z toho však veľkú drámu. Trest pre Montoyu bol prísny, už sa stali vážnejšie havárie a vtedy funkcionári nekonali. Výmena predného spojlera po kolízii ma stála dosť času, ale aj tak to boli zaujímavé preteky."

Skryť Vypnúť reklamu

Výsledky - Veľká cena Malajzie (56 kôl, 310,408 km):
1. R. Schumacher (Nem., BMW-Williams) 1:35:36,792 h (priem. rých. 197,680 km/h), 2. Montoya (Kol., BMW-Williams) +39,7 s, 3. M. Schumacher (Nem. Ferrari) 1:01,7 min, 4. Button (V. Brit., Renault) 1:09,7, 5. Heidfeld (Nem., Sauber-Petronas) +1 kolo, 6. Massa (Braz., Sauber-Petronas) +1 kolo.

Ďalšie poradie: 7. McNish (V. Brit., Toyota) +1 kolo, 8. Villeneuve (Kan., BAR-Honda) +1 kolo, 9. Sato (Jap., Jordan-Honda) +2 kolá, 10. De la Rosa (Šp., Jaguár-Cosworth) +2 kolá, 11. Frentzen (Nem., Arrows-Cosworth) +2 kolá, 12. Salo (Fín., Toyota) +3 kolá, 13. Fisichella (Tal., Jordan-Honda) +3 kolá.

Nedokončili: 9. kolo - Trulli (Tal., Renault) techn. porucha, 9 - Panis (Fr., BAR-Honda), 15 - Coulthard (V. Brit., McLaren-Mercedes) motor, 20 - Bernoldi (Braz., Arrows-Cosworth) hodiny, 24 - Räikkönen (Fín., McLaren-Mercedes) motor, 29 - Yoong (European-Minardi) tech. porucha, 30 - Irvine (V. Brit., Jaguár-Cosworth) tech. porucha, 34 - Webber (European-Minardi) tech. porucha, 40 - Barrichello (Braz., Ferrari) motor.

Skryť Vypnúť reklamu

Najrýchlejšie kolo: Montoya 1:38,049 min.

Poradie MS po dvoch pretekoch zo 17-dielneho seriálu: 1. M. Schumacher 14 bodov, 2. Montoya 12, 3. R. Schumacher 10, 4. Räikkönen 4, 5. Irvine 3, 6. Button 3, 7. Webber a Heidfeld 2, 9. Salo a Massa 1.

Poradie MS konštruktérov: 1. Williams 22, 2. Ferrari 14, 3. McLaren 4, 4. Jaguár a Renault 3, 5. Sauber 3, 7. Minardi 2, 8. Toyota 1.
V nedeľu 31. marca sa jazdí Veľká cena Brazílie na okruhu Interlagos v Sao Paulo.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 577
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 743
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 426
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 380
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 822
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 050
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 504
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 447
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 227
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 088
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Premiér Igor Matovič a minister obrany Jaroslav Naď.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Rozprávky SME

Najmúdrejšia sestra (číta Robert Roth)

Klasické rozprávky (nielen) pre vaše deti.

Rozprávky SME | podcast

Neprehliadnite tiež

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N