SME
reklama

Kupujeme ojazdené auto: Daihatsu Cuore

Už od roku 1976 je Daihatsu Cuore jedným z najvýhodnejších a čo sa týka prvých exemplárov, zároveň aj najnepohodlnejších malých áut na trhu. Za cenu nového auta, ktoré je často lacnejšie ako mnohé z ojazdených áut, získate 3,31 metra dlhé dvojdverové Cuor


e s trojvalcovým motorom a štyrmi miestami na sedenie. Okrem toho, že sa pri parkovaní nemusíte spoliehať iba na šťastie, má autíčko najstaršej japonskej automobilky i ďalšie výhody.

Vodič ani spolujazdec sa nemôžu sťažovať na nedostatok priestoru, horšie sú na tom pasažieri na zadných sedadlách, ktorým už nezostalo veľa miesta pre nohy. Aj batožinový priestor je príliš malý, v závislosti od modelu od 128 po 186 litrov. Motor v malom Cuore pracuje veľmi kultivovane. V roku 1985 nastúpila nová modelová generácia s dlhším rázvorom kolies a vylepšenými pohonnými jednotkami. Zároveň sa doň prestáva montovať dvojvalcový motor.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zlepšil sa komfort sedenia i cestovania. V roku 1990 sa začali vyrábať trojvalcové motory s katalyzátorom, väčším objemom a lepším priebehom točivého momentu. O dva roky neskôr absolvovalo Cuore menšie vylepšenie dizajnu vonkajšej karosérie i interiéru. Rok 1994 znamenal kompletnú modelovú zmenu. Mierne narástla karoséria, opäť sa zväčšil objem batožinového priestoru a v zvláštnej výbave pribudol airbag pre vodiča. Od roku 1999 je k dispozícii už štvrtá generácia.

Ponuka motorov sa rozrástla o trojvalcový 1,0 l s výkonom 55 k. Podľa výsledkov hlavnej technickej kontroly spracovaných štatistikou Dekra sú na tom aj staršie exempláre relatívne dobre. V každom prípade je počet automobilov, ktoré si museli prehliadku zopakovať nižší ako priemer. Najčastejšie trpia poruchami v mestskej premávke najviac namáhané brzdy a spojka. Daihatsu Cuore je auto stvorené na jazdu v meste, kde sa naplno prejavia výhody jeho veľkosti, kultivovanosti motorov i čistého dielenského spracovania.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Typické slabé miesta
výfuková sústava, slabnúci účinok bŕzd, vysoký podiel emisií vo výfukových plynoch, poruchy osvetlenia, korózia nosných častí

+
kompaktná a prehľadná karoséria
praktické usporiadanie ovládacích prvkov
nízke vedľajšie výdavky
jednoduché ovládanie
čisté dielenské spracovanie
silný trojvalcový motor
živosť

-
málo priestoru pre pasažierov vzadu a pre batožinu
ťažšie riadenie modelov bez posilňovača
stabilita v zákrutách
pasívna bezpečnosť
pruženie
brzdy

Odporúčané druhy motorov
0,8 l trojvalcový s výkonom 41 k. Pomerne tichý chod, slabé vibrácie motora, temperamentný, kultivovaný. Zaujímavá spotreba 6 až 7 l/100 km.
1,0 l trojvalcový s výkonom 55 k. Agilné jazdné vlastnosti, elastický, kultivovaný. Nízka spotreba 5,5 až 6 l/100 km.

Autor: Martina Skurková

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 416
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 549
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 11 720
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 027
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 744
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 557
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 058
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 222
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  2. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  3. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  4. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  5. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  6. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  7. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  8. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 006
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 675
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 488
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 9 012
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 395
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 393
  7. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 794
  8. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 743
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
reklama
SkryťZatvoriť reklamu