SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Kupujeme ojazdené auto: Daihatsu Cuore

Už od roku 1976 je Daihatsu Cuore jedným z najvýhodnejších a čo sa týka prvých exemplárov, zároveň aj najnepohodlnejších malých áut na trhu. Za cenu nového auta, ktoré je často lacnejšie ako mnohé z ojazdených áut, získate 3,31 metra dlhé dvojdverové Cuor


e s trojvalcovým motorom a štyrmi miestami na sedenie. Okrem toho, že sa pri parkovaní nemusíte spoliehať iba na šťastie, má autíčko najstaršej japonskej automobilky i ďalšie výhody.

Vodič ani spolujazdec sa nemôžu sťažovať na nedostatok priestoru, horšie sú na tom pasažieri na zadných sedadlách, ktorým už nezostalo veľa miesta pre nohy. Aj batožinový priestor je príliš malý, v závislosti od modelu od 128 po 186 litrov. Motor v malom Cuore pracuje veľmi kultivovane. V roku 1985 nastúpila nová modelová generácia s dlhším rázvorom kolies a vylepšenými pohonnými jednotkami. Zároveň sa doň prestáva montovať dvojvalcový motor.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Zlepšil sa komfort sedenia i cestovania. V roku 1990 sa začali vyrábať trojvalcové motory s katalyzátorom, väčším objemom a lepším priebehom točivého momentu. O dva roky neskôr absolvovalo Cuore menšie vylepšenie dizajnu vonkajšej karosérie i interiéru. Rok 1994 znamenal kompletnú modelovú zmenu. Mierne narástla karoséria, opäť sa zväčšil objem batožinového priestoru a v zvláštnej výbave pribudol airbag pre vodiča. Od roku 1999 je k dispozícii už štvrtá generácia.

Ponuka motorov sa rozrástla o trojvalcový 1,0 l s výkonom 55 k. Podľa výsledkov hlavnej technickej kontroly spracovaných štatistikou Dekra sú na tom aj staršie exempláre relatívne dobre. V každom prípade je počet automobilov, ktoré si museli prehliadku zopakovať nižší ako priemer. Najčastejšie trpia poruchami v mestskej premávke najviac namáhané brzdy a spojka. Daihatsu Cuore je auto stvorené na jazdu v meste, kde sa naplno prejavia výhody jeho veľkosti, kultivovanosti motorov i čistého dielenského spracovania.

Skryť Vypnúť reklamu

Typické slabé miesta
výfuková sústava, slabnúci účinok bŕzd, vysoký podiel emisií vo výfukových plynoch, poruchy osvetlenia, korózia nosných častí

+
kompaktná a prehľadná karoséria
praktické usporiadanie ovládacích prvkov
nízke vedľajšie výdavky
jednoduché ovládanie
čisté dielenské spracovanie
silný trojvalcový motor
živosť

-
málo priestoru pre pasažierov vzadu a pre batožinu
ťažšie riadenie modelov bez posilňovača
stabilita v zákrutách
pasívna bezpečnosť
pruženie
brzdy

Odporúčané druhy motorov
0,8 l trojvalcový s výkonom 41 k. Pomerne tichý chod, slabé vibrácie motora, temperamentný, kultivovaný. Zaujímavá spotreba 6 až 7 l/100 km.
1,0 l trojvalcový s výkonom 55 k. Agilné jazdné vlastnosti, elastický, kultivovaný. Nízka spotreba 5,5 až 6 l/100 km.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 274
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 415
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 179
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 718
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 524
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 447
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 515
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 494
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 269
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 067
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Ilustračné foto.
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.
Leonardo DiCaprio

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L