SME

Mercedes-Benz A170 CDI Long – hviezda v segmente malých

Vstup renomovanej nemeckej značky Mercedes-Benz s automobilom svojho najmenšieho segmentu na trh nebol ani trochu ľahký, ale po problémoch so sobím testom na severe Európy skôr komplikovaný...


Vstup renomovanej nemeckej značky Mercedes-Benz s automobilom svojho najmenšieho segmentu na trh nebol ani trochu ľahký, ale po problémoch so sobím testom na severe Európy skôr komplikovaný. Po tom, čo najmenší mercedes triedy A predviedli v roku 1993 ako štúdiu a po veľkej reklamnej kampani, po ktorej sa len tak hrnuli objednávky na malú triedu A, prišla pri uvádzaní na trh spomínaná nemilá komplikácia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Na krátky čas bola zastavená výroba a začalo sa intenzívne intenzívne pracovať. Konštrukčné zmeny na podvozku a zvýšenie aktívnej a pasívnej bezpečnosti, naviac po prvý raz u malého auta zavedenie elektronického stabilizačného systému ESP ako sériového vybavenia vrátili automobilu jazdnú istotu a zákazníkom dôveru. A najmenší mercedes triedy A sa začal predávať, dobre predávať. Za približne tri a pol roka sa ho predalo vyše 550-tisíc a prišla prvá väčšia modernizácia.

SkryťVypnúť reklamu

S ňou aj nová predĺžená verzia á-čka označená ako Long. Predĺžený rázvor osí náprav o 17 cm zväčšil nielen vnútorný priestor na zadných sedadlách tak, že teraz je tu „kráľovsky“ veľa miesta, ktorý ešte umocňuje dojem z rovnej podlahy, ale zlepšil aj smerovú stabilitu zväčšeného á-čka. Práve tento automobil s výkonnejším z dvoch turbodieselov pod prednou kapotou sme mali možnosť vyskúšať v redakčnom teste.


„Nášmu“ testovanému A170 CDI Long pracovalo pod kapotou stádo 95 koní napájaných naftou cez priame vstrekovanie systémom Common Rail, ktoré svoj výkon na hnacie kolesá prenášali prostredníctvom manuálnej 5-stupňovej prevodovky s ručným radením. Bol vo výbave Classic, z vyššej výbavy mal elektrické ovládanie predných i zadných okien, elektrické nastavovanie vonkajších zrkadiel, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, mechanickú klimatizáciu, kožou obšitý veniec volantu, autorádio s CD-prehrávačom, hliníkové disky kolies, predné hmlové svetlomety a iné.

SkryťVypnúť reklamu

S touto výbavou bola jeho cena 961 960 korún, základná cena bez dodatočnej výbavy modelu A170 CDI v osobnej verzii je 735 260 korún, ako úžitková verzia bez DPH 597 770 Sk. Najlacnejší A140 s benzínovým motorom sa predáva za 634 250 Sk, v úžitkovej verzii bez DPH za 515 650 Sk.  


Najmenší Mercedes-Benz triedy A na rozdiel od svojich väčších a starších súrodencov nemá klasický pohon s motorom vpredu a pohonom kolies zadnej nápravy, ale naprieč motor uložený pod krátkou a prudko sa zvažujúcou prednou kapotou poháňa predné kolesá. Noví majitelia, ale aj my počas testu sme si na pohon, ktorý dnes používa väčšina áut, u malého mercedesa rýchlo privykli a pochvaľovali ho ako výborný. Automobil sa len pri ostrej jazde v zákrutách prejavoval ako mierne nedotáčavý.

SkryťVypnúť reklamu

Výkon 70 kW/95 k je aj pre ťažšiu predĺženú verziu celkom postačujúci, dostatočne dynamický v premávke, aj pri predbiehaní v hustejšej premávke. Veľkú podporu v takýchto situáciách má v krútiacom momente, ktorého maximum 180 Nm dosahuje v rozmedzí otáčok od 1800 do 3600, čo v jazde znamená, že vodič nie je nútený často preraďovať. Vyrovnaná jazda má vplyv potom aj na spotrebu, ktorá v bežnom režime jazdy nepresiahne priemer šesť litrov na 100 km.
Ak by vás posadili do á-čka so zaviazanými očami a potom nechali hádať, v interiéri akého auta sedíte, ťažko by ste určili, že v najmenšom mercedese.


Interiér automobilu s dĺžkou 3776 mm, šírkou 1719 mm, výškou 1589 mm a rázvorom 2593 je totiž tak priestranný, že sa v ňom cítite, a to bez nadsadzovania, ako v slušne veľkej limuzíne. A-čko je pre päť dospelých cestujúcich. Ak však chcete dať prednosť nákladu, nekončí to základným priestorom 390 litrov, ktorý je pre túto triedu rekordný.  Postupne totiž možno sklápať alebo vybrať druhý rad sedadiel a zväčšiť priestor pre náklad na 1930 litrov, prípadne aj sklopiť operadlo spolujazdca. A je tu ešte niečo - sendvičová koncepcia podlahy automobilu. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zvyšuje tuhosť karosérie a chráni pri možnej nehode, kedy sa motor podsunie pod podlahu. Výhodou tohto riešenia je aj to, že posádka sedí vyššie a vodič z vyššej pozície aj vďaka veľkým zaskleným plochám lepšie orientuje v premávke. Ak k tomu prirátame kvalitu sedenia v anatomicky tvarovaných sedadlách s dlhou sedacou a vysokou operadlovou časťou, vodič i posádka sa ani na dlhých cestách cítia príjemne.


TECHNICKÉ ÚDAJE


Mercedes-Benz A 1,7 CDI Classic Long


Motor
Kvapalinou chladený preplňovaný vznetový radový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva systémom Common Rail, uložený vpredu naprieč. Preplňovanie turbodúchadlom, medzichladič stlačeného vzduchu. Ventilový rozvod DOHC. Zdvihový objem 1689 cm3, vŕtanie a zdvih 80,0 x 84,0 mm. Kompresný pomer 19,0:1. Najväčší výkon 70 kW/95 k pri otáčkach 4200 min-1. Najvyšší krútiaci moment 180 Nm pri otáčkach 1600 - 3200 min-1. Blok a hlava valcov z ľahkej zliatiny.  Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Pohon vačkového hriadeľa ozubeným remeňom. Štyri ventily v každom valci. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka s tanierovou pružinou. Päťstupňová prevodovka s ručným radením. Prevodové stupne 3,27 - 1,92 - 1,26 - 0,88, 0,70, R 3,29. Stály prevod 3,61.


Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Všetky kolesá nezávisle zavesené, predné na spodných priečnych ramenách a tlmičových vzperách McPherson, zadné na vlečených ramenách. Pruženie vpredu i vzadu vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku. Vpredu kotúčové, vzadu bubnové. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 195/50 R 15.


Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 3776/1719/1589 mm, rázvor náprav 2593 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1505/1450 mm. Pohotovostná/užitočná hmotnosť 1190/445 kg. Objem batožinového priestoru 390/1930 dm³. Objem palivovej nádrže/rezerva 54/6 l.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 180 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 12,1 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 6,3/4,1/4,9 l/100 km.


Karoséria
Samonosná oceľová. Päťdverová päťmiestna typu hatchback.


Cena 961 960 Sk


Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 11,9 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  6,6/9,2 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 9,8/12,5 s
Max.  rýchlosť 180 km/h
Spotreba počas testu 6,4 l/100 km  


 


Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:


Audi A2 1,4 TDI
Zdvih. objem 1422 cm³
Výkon 55 kW/75 k
Krút. mom. 195/2200 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 12,3 s
Max. rých. 173 km/h
Spotreba mesto 5,6 l/100 km
mimo mesta 3,5 l/100 km
kombinovaná 4,3 l/100 km
Cena 727 800 Sk                                  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mitsubishi Space Star 1,9 DI-D Comfort
Zdvih. objem 1870 cm³
Výkon 75 kW/102 k
Krút. mom. 215/1700 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 12,0 s
Max. rých. 185 km/h
Spotreba mesto 7,2 l/100 km
mimo mesta 4,6 l/100 km
kombinovaná 5,5 l/100 km
Cena 697 400 Sk                                   


Renault Scénic 1,9 dCi Expression
Zdvih. objem 1870  cm³
Výkon 75 kW/102 k
Krút. mom. 200/1500 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 12,8 s
Max. rých. 173 km/h
Spotreba mesto 7,7 l/100 km
mimo mesta 4,9 l/100 km
kombinovaná 5,9 l/100 km
Cena 785 200 Sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 084
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 752
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 159
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 198
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 204
  6. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 131
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 042
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 965
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Ministerstvo vnútra nechce ukázať ich výstupy.


16
Mestský úrad Čadca.

Najväčšieho dlžníka domáci zrejme nepoznajú.


1
Pápež Lev XIV. pred inauguračnou omšou.

Lev XIV. sľúbil, že vynaloží všetko úsilie.


11
Predseda Hlasu Matúš Šutaj Eštok.

Prečítajte alebo vypočujte si najdôležitejšie správy.


  1. Elena Antalová: Prečo vzdávajú vďaky len Červenej armáde?
  2. Martin Fronk: Park svätej Anny: Tam, kde spí čas a duša ticho dýcha
  3. Soňa Kallová: Slovenská železničná spoločnosť zvýšila cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%.
  4. Viktor Pamula: Stojím za Viktorom Vinczem.
  5. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  6. Adriana Kerestešová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  7. Jozef Varga: Poklony Fica diktátorom platíme z nášho spoločného...
  8. Mária Romaňáková: Prestáva sa čítať malým deťom?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 782
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 882
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 615
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 175
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 768
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 641
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 157
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 6 855
  1. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  2. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  3. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  4. Tupou Ceruzou: Pandemická
  5. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  6. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  7. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  8. Tupou Ceruzou: Krížovka
reklama
SkryťZatvoriť reklamu