SME
Štvrtok, 11. august, 2022 | Meniny má Zuzana

Mercedes-Benz A170 CDI Long – hviezda v segmente malých

Vstup renomovanej nemeckej značky Mercedes-Benz s automobilom svojho najmenšieho segmentu na trh nebol ani trochu ľahký, ale po problémoch so sobím testom na severe Európy skôr komplikovaný...


Vstup renomovanej nemeckej značky Mercedes-Benz s automobilom svojho najmenšieho segmentu na trh nebol ani trochu ľahký, ale po problémoch so sobím testom na severe Európy skôr komplikovaný. Po tom, čo najmenší mercedes triedy A predviedli v roku 1993 ako štúdiu a po veľkej reklamnej kampani, po ktorej sa len tak hrnuli objednávky na malú triedu A, prišla pri uvádzaní na trh spomínaná nemilá komplikácia.


Na krátky čas bola zastavená výroba a začalo sa intenzívne intenzívne pracovať. Konštrukčné zmeny na podvozku a zvýšenie aktívnej a pasívnej bezpečnosti, naviac po prvý raz u malého auta zavedenie elektronického stabilizačného systému ESP ako sériového vybavenia vrátili automobilu jazdnú istotu a zákazníkom dôveru. A najmenší mercedes triedy A sa začal predávať, dobre predávať. Za približne tri a pol roka sa ho predalo vyše 550-tisíc a prišla prvá väčšia modernizácia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

S ňou aj nová predĺžená verzia á-čka označená ako Long. Predĺžený rázvor osí náprav o 17 cm zväčšil nielen vnútorný priestor na zadných sedadlách tak, že teraz je tu „kráľovsky“ veľa miesta, ktorý ešte umocňuje dojem z rovnej podlahy, ale zlepšil aj smerovú stabilitu zväčšeného á-čka. Práve tento automobil s výkonnejším z dvoch turbodieselov pod prednou kapotou sme mali možnosť vyskúšať v redakčnom teste.


„Nášmu“ testovanému A170 CDI Long pracovalo pod kapotou stádo 95 koní napájaných naftou cez priame vstrekovanie systémom Common Rail, ktoré svoj výkon na hnacie kolesá prenášali prostredníctvom manuálnej 5-stupňovej prevodovky s ručným radením. Bol vo výbave Classic, z vyššej výbavy mal elektrické ovládanie predných i zadných okien, elektrické nastavovanie vonkajších zrkadiel, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, mechanickú klimatizáciu, kožou obšitý veniec volantu, autorádio s CD-prehrávačom, hliníkové disky kolies, predné hmlové svetlomety a iné.

SkryťVypnúť reklamu

S touto výbavou bola jeho cena 961 960 korún, základná cena bez dodatočnej výbavy modelu A170 CDI v osobnej verzii je 735 260 korún, ako úžitková verzia bez DPH 597 770 Sk. Najlacnejší A140 s benzínovým motorom sa predáva za 634 250 Sk, v úžitkovej verzii bez DPH za 515 650 Sk.  


Najmenší Mercedes-Benz triedy A na rozdiel od svojich väčších a starších súrodencov nemá klasický pohon s motorom vpredu a pohonom kolies zadnej nápravy, ale naprieč motor uložený pod krátkou a prudko sa zvažujúcou prednou kapotou poháňa predné kolesá. Noví majitelia, ale aj my počas testu sme si na pohon, ktorý dnes používa väčšina áut, u malého mercedesa rýchlo privykli a pochvaľovali ho ako výborný. Automobil sa len pri ostrej jazde v zákrutách prejavoval ako mierne nedotáčavý.

SkryťVypnúť reklamu

Výkon 70 kW/95 k je aj pre ťažšiu predĺženú verziu celkom postačujúci, dostatočne dynamický v premávke, aj pri predbiehaní v hustejšej premávke. Veľkú podporu v takýchto situáciách má v krútiacom momente, ktorého maximum 180 Nm dosahuje v rozmedzí otáčok od 1800 do 3600, čo v jazde znamená, že vodič nie je nútený často preraďovať. Vyrovnaná jazda má vplyv potom aj na spotrebu, ktorá v bežnom režime jazdy nepresiahne priemer šesť litrov na 100 km.
Ak by vás posadili do á-čka so zaviazanými očami a potom nechali hádať, v interiéri akého auta sedíte, ťažko by ste určili, že v najmenšom mercedese.


Interiér automobilu s dĺžkou 3776 mm, šírkou 1719 mm, výškou 1589 mm a rázvorom 2593 je totiž tak priestranný, že sa v ňom cítite, a to bez nadsadzovania, ako v slušne veľkej limuzíne. A-čko je pre päť dospelých cestujúcich. Ak však chcete dať prednosť nákladu, nekončí to základným priestorom 390 litrov, ktorý je pre túto triedu rekordný.  Postupne totiž možno sklápať alebo vybrať druhý rad sedadiel a zväčšiť priestor pre náklad na 1930 litrov, prípadne aj sklopiť operadlo spolujazdca. A je tu ešte niečo - sendvičová koncepcia podlahy automobilu. 

SkryťVypnúť reklamu

Zvyšuje tuhosť karosérie a chráni pri možnej nehode, kedy sa motor podsunie pod podlahu. Výhodou tohto riešenia je aj to, že posádka sedí vyššie a vodič z vyššej pozície aj vďaka veľkým zaskleným plochám lepšie orientuje v premávke. Ak k tomu prirátame kvalitu sedenia v anatomicky tvarovaných sedadlách s dlhou sedacou a vysokou operadlovou časťou, vodič i posádka sa ani na dlhých cestách cítia príjemne.


TECHNICKÉ ÚDAJE


Mercedes-Benz A 1,7 CDI Classic Long


Motor
Kvapalinou chladený preplňovaný vznetový radový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva systémom Common Rail, uložený vpredu naprieč. Preplňovanie turbodúchadlom, medzichladič stlačeného vzduchu. Ventilový rozvod DOHC. Zdvihový objem 1689 cm3, vŕtanie a zdvih 80,0 x 84,0 mm. Kompresný pomer 19,0:1. Najväčší výkon 70 kW/95 k pri otáčkach 4200 min-1. Najvyšší krútiaci moment 180 Nm pri otáčkach 1600 - 3200 min-1. Blok a hlava valcov z ľahkej zliatiny.  Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Pohon vačkového hriadeľa ozubeným remeňom. Štyri ventily v každom valci. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

SkryťVypnúť reklamu

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka s tanierovou pružinou. Päťstupňová prevodovka s ručným radením. Prevodové stupne 3,27 - 1,92 - 1,26 - 0,88, 0,70, R 3,29. Stály prevod 3,61.


Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Všetky kolesá nezávisle zavesené, predné na spodných priečnych ramenách a tlmičových vzperách McPherson, zadné na vlečených ramenách. Pruženie vpredu i vzadu vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku. Vpredu kotúčové, vzadu bubnové. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 195/50 R 15.


Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 3776/1719/1589 mm, rázvor náprav 2593 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1505/1450 mm. Pohotovostná/užitočná hmotnosť 1190/445 kg. Objem batožinového priestoru 390/1930 dm³. Objem palivovej nádrže/rezerva 54/6 l.

SkryťVypnúť reklamu

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 180 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 12,1 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 6,3/4,1/4,9 l/100 km.


Karoséria
Samonosná oceľová. Päťdverová päťmiestna typu hatchback.


Cena 961 960 Sk


Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 11,9 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  6,6/9,2 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 9,8/12,5 s
Max.  rýchlosť 180 km/h
Spotreba počas testu 6,4 l/100 km  


 


Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:


Audi A2 1,4 TDI
Zdvih. objem 1422 cm³
Výkon 55 kW/75 k
Krút. mom. 195/2200 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 12,3 s
Max. rých. 173 km/h
Spotreba mesto 5,6 l/100 km
mimo mesta 3,5 l/100 km
kombinovaná 4,3 l/100 km
Cena 727 800 Sk                                  

SkryťVypnúť reklamu

Mitsubishi Space Star 1,9 DI-D Comfort
Zdvih. objem 1870 cm³
Výkon 75 kW/102 k
Krút. mom. 215/1700 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 12,0 s
Max. rých. 185 km/h
Spotreba mesto 7,2 l/100 km
mimo mesta 4,6 l/100 km
kombinovaná 5,5 l/100 km
Cena 697 400 Sk                                   


Renault Scénic 1,9 dCi Expression
Zdvih. objem 1870  cm³
Výkon 75 kW/102 k
Krút. mom. 200/1500 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 12,8 s
Max. rých. 173 km/h
Spotreba mesto 7,7 l/100 km
mimo mesta 4,9 l/100 km
kombinovaná 5,9 l/100 km
Cena 785 200 Sk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  5. Prehľad a automatizácia
  6. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  7. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  1. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  2. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  3. Trenčín potrebuje nový impulz!
  4. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  5. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  6. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  7. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  8. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 13 351
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 11 187
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 8 472
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 437
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 6 866
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 028
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 934
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 608
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Fondee: Eva Hlavsová z Fondee: Češky sú v porovnaní so Slovenkami voči investovaniu skeptickejšie, ukázal prieskum
  2. Marek Kytka: Naša nová draftová jednotka Theo Kiss ? Jeho ukážkový gól
  3. Lucia Žárska: Aký dopad môže mať spor medzi Taiwanom a Čínou na akciové trhy?
  4. Jozo Peric: Česká národná banka po sérii zvyšovania ponechala úrokové sadzby
  5. Olívia Lacenová: Okolo čínskej ekonomiky sa pomaly uťahuje slučka...
  6. Věra Tepličková: A zasa ten spln...
  7. Jan Pražák: Vražedná polyamorie
  8. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 10. časť
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 961
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 14 828
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 604
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 754
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 213
  6. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 4 958
  7. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 340
  8. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 3 110
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu