Preteky okolo Ladožského jazera aj so Slovákmi

V sobotu, 3. júna 2006, štartuje v ruskom Petrohrade jedna z najťažších súťaží OFF ROAD na svete – terénne preteky okolo Ladožského jazera – Ladoga Trophy 2006. Tento rok bude mať premiéru Matador Off Road Trophy Team Slovakia v zložení Štefan Malák a Mi

V sobotu, 3. júna 2006, štartuje v ruskom Petrohrade jedna z najťažších súťaží OFF ROAD na svete – terénne preteky okolo Ladožského jazera – Ladoga Trophy 2006. Tento rok bude mať premiéru Matador Off Road Trophy Team Slovakia v zložení Štefan Malák a Michal Ďurdík na upravenom automobile Nissan Patrol GR 60 2,7 TDI. Vozidlo bude obuté do špeciálnych OFF ROAD pneumatík Wisentta 31x10,5 R 15 M/T.

     Náročné preteky v extrémne ťažkých podmienkach si nevyžadujú len zručnosť pri riadení terénneho vozidla, ale aj kus ľudskej odvahy. Viac ako 200 posádok z 18 krajín sveta sa pokúsi v priebehu 9 dní a 9 etáp prejsť viac ako 1200 kilometrov vo veľmi nebezpečnom a mnohokrát takmer neschodnom teréne plnom nevyspytateľných močiarov. Člen slovenskej posádky Štefan Malák aj vzhľadom na to upozorňuje: Nejde o rýchlostné preteky, priemerná rýchlosť súťažiacich terénnych vozidiel sa niekedy pohybuje v rozmedzí 3 – 4 km/hod.
     O náročnosti trate svedčí aj fakt, že preteky každoročne dokončí len zlomok tých, ktorí sa na začiatku postavia na štart. O cieľoch pred súťažou je teda veľmi ťažké hovoriť. „Ideme najmä skúšať, vidieť a získavať skúsenosti,“ hovorí Malák.
     Zaujímavosťou z doterajších pretekov je aj fakt, že v nich doteraz nikdy nezvíťazil tím, ktorý nepochádza z niektorej z krajín bývalého Sovietskeho zväzu. „Všetko záleží na zručnosti posádky, jej dobrých a zlých momentálnych rozhodnutiach,“ objasňuje situáciu Malák. Dôležitou súčasťou terénnych automobilov na tejto súťaží je navijak, ktorý posádke veľmi často pomáha zvládnuť zložité situácie – nepostrádateľný je pri prevrátení auta, jeho uviaznutí v teréne, či potopení pod hladinu vody. Naša reprezentačná dvojica je vybavená dvojicou navijakov – jedným na prednej časti a druhým na zadnej časti vozidla, pod pravými zadnými dverami.

Samozrejmosťou je aj vybavenie vozidla tzv. šnorchlom – zvýšeným sacím potrubím vzduchu do motora, ktoré má automobil umiestnený až nad strechou a je opatrené špeciálnym vzduchovým filtrom. Vo vozidle bola taktiež prerobená a vymenená elektroinštalácia, ktorá je absolútne vodotesná. Všetky ovládače, ktoré sú pod elektrickým napätím sú umiestnené v kabíne vozidla na strope strešnej časti karosérie tak, aby sa k nim podľa možnosti nedostala voda.

Súťažiace tímy si musia vedieť poradiť v takmer každej situácii. „V prípade ak požiadate o vyprostenie organizátorov súťaže, ste pre tento deň diskvalifikovaný,“ vysvetľuje Malák. V situácii, keď si posádka nedokáže pomôcť sama a nechce prísť o možnosť bodovať, môže o pomoc požiadať len niektorého zo svojich súperov.
Slovenský tím bude v terénnych pretekov okolo Ladožského jazera (jeho rozloha by zabrala približne jednu tretina Slovenska) súťažiť v kategórii TROPHY. Cieľ pretekov je rovnako ako štart v Petrohrade, 11. júna.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  3. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  6. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  7. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 311
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 6 091
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 854
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 305
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 197
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 013
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 913
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 784
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 660
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 326

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

S elektronickým receptom riskuje pacient tour po lekárňach

Čítačku kariet, ktorú potrebujú, aby sa pripojili do elektronického systému receptov, stále nemá 40 percent lekárnikov. Termíny už tlačia.

Neprehliadnite tiež

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.