SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Preteky okolo Ladožského jazera aj so Slovákmi

V sobotu, 3. júna 2006, štartuje v ruskom Petrohrade jedna z najťažších súťaží OFF ROAD na svete – terénne preteky okolo Ladožského jazera – Ladoga Trophy 2006. Tento rok bude mať premiéru Matador Off Road Trophy Team Slovakia v zložení Štefan Malák a Mi

V sobotu, 3. júna 2006, štartuje v ruskom Petrohrade jedna z najťažších súťaží OFF ROAD na svete – terénne preteky okolo Ladožského jazera – Ladoga Trophy 2006. Tento rok bude mať premiéru Matador Off Road Trophy Team Slovakia v zložení Štefan Malák a Michal Ďurdík na upravenom automobile Nissan Patrol GR 60 2,7 TDI. Vozidlo bude obuté do špeciálnych OFF ROAD pneumatík Wisentta 31x10,5 R 15 M/T.

     Náročné preteky v extrémne ťažkých podmienkach si nevyžadujú len zručnosť pri riadení terénneho vozidla, ale aj kus ľudskej odvahy. Viac ako 200 posádok z 18 krajín sveta sa pokúsi v priebehu 9 dní a 9 etáp prejsť viac ako 1200 kilometrov vo veľmi nebezpečnom a mnohokrát takmer neschodnom teréne plnom nevyspytateľných močiarov. Člen slovenskej posádky Štefan Malák aj vzhľadom na to upozorňuje: Nejde o rýchlostné preteky, priemerná rýchlosť súťažiacich terénnych vozidiel sa niekedy pohybuje v rozmedzí 3 – 4 km/hod.
     O náročnosti trate svedčí aj fakt, že preteky každoročne dokončí len zlomok tých, ktorí sa na začiatku postavia na štart. O cieľoch pred súťažou je teda veľmi ťažké hovoriť. „Ideme najmä skúšať, vidieť a získavať skúsenosti,“ hovorí Malák.
     Zaujímavosťou z doterajších pretekov je aj fakt, že v nich doteraz nikdy nezvíťazil tím, ktorý nepochádza z niektorej z krajín bývalého Sovietskeho zväzu. „Všetko záleží na zručnosti posádky, jej dobrých a zlých momentálnych rozhodnutiach,“ objasňuje situáciu Malák. Dôležitou súčasťou terénnych automobilov na tejto súťaží je navijak, ktorý posádke veľmi často pomáha zvládnuť zložité situácie – nepostrádateľný je pri prevrátení auta, jeho uviaznutí v teréne, či potopení pod hladinu vody. Naša reprezentačná dvojica je vybavená dvojicou navijakov – jedným na prednej časti a druhým na zadnej časti vozidla, pod pravými zadnými dverami.

Samozrejmosťou je aj vybavenie vozidla tzv. šnorchlom – zvýšeným sacím potrubím vzduchu do motora, ktoré má automobil umiestnený až nad strechou a je opatrené špeciálnym vzduchovým filtrom. Vo vozidle bola taktiež prerobená a vymenená elektroinštalácia, ktorá je absolútne vodotesná. Všetky ovládače, ktoré sú pod elektrickým napätím sú umiestnené v kabíne vozidla na strope strešnej časti karosérie tak, aby sa k nim podľa možnosti nedostala voda.

Súťažiace tímy si musia vedieť poradiť v takmer každej situácii. „V prípade ak požiadate o vyprostenie organizátorov súťaže, ste pre tento deň diskvalifikovaný,“ vysvetľuje Malák. V situácii, keď si posádka nedokáže pomôcť sama a nechce prísť o možnosť bodovať, môže o pomoc požiadať len niektorého zo svojich súperov.
Slovenský tím bude v terénnych pretekov okolo Ladožského jazera (jeho rozloha by zabrala približne jednu tretina Slovenska) súťažiť v kategórii TROPHY. Cieľ pretekov je rovnako ako štart v Petrohrade, 11. júna.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  2. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  3. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  4. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  7. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  8. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  9. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  10. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 165
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 309
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 068
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 714
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 628
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 492
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 377
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 494
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 271
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 086
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Ilustračné foto.
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.
Leonardo DiCaprio

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L