Preteky okolo Ladožského jazera aj so Slovákmi

V sobotu, 3. júna 2006, štartuje v ruskom Petrohrade jedna z najťažších súťaží OFF ROAD na svete – terénne preteky okolo Ladožského jazera – Ladoga Trophy 2006. Tento rok bude mať premiéru Matador Off Road Trophy Team Slovakia v zložení Štefan Malák a Mi

V sobotu, 3. júna 2006, štartuje v ruskom Petrohrade jedna z najťažších súťaží OFF ROAD na svete – terénne preteky okolo Ladožského jazera – Ladoga Trophy 2006. Tento rok bude mať premiéru Matador Off Road Trophy Team Slovakia v zložení Štefan Malák a Michal Ďurdík na upravenom automobile Nissan Patrol GR 60 2,7 TDI. Vozidlo bude obuté do špeciálnych OFF ROAD pneumatík Wisentta 31x10,5 R 15 M/T.

     Náročné preteky v extrémne ťažkých podmienkach si nevyžadujú len zručnosť pri riadení terénneho vozidla, ale aj kus ľudskej odvahy. Viac ako 200 posádok z 18 krajín sveta sa pokúsi v priebehu 9 dní a 9 etáp prejsť viac ako 1200 kilometrov vo veľmi nebezpečnom a mnohokrát takmer neschodnom teréne plnom nevyspytateľných močiarov. Člen slovenskej posádky Štefan Malák aj vzhľadom na to upozorňuje: Nejde o rýchlostné preteky, priemerná rýchlosť súťažiacich terénnych vozidiel sa niekedy pohybuje v rozmedzí 3 – 4 km/hod.
     O náročnosti trate svedčí aj fakt, že preteky každoročne dokončí len zlomok tých, ktorí sa na začiatku postavia na štart. O cieľoch pred súťažou je teda veľmi ťažké hovoriť. „Ideme najmä skúšať, vidieť a získavať skúsenosti,“ hovorí Malák.
     Zaujímavosťou z doterajších pretekov je aj fakt, že v nich doteraz nikdy nezvíťazil tím, ktorý nepochádza z niektorej z krajín bývalého Sovietskeho zväzu. „Všetko záleží na zručnosti posádky, jej dobrých a zlých momentálnych rozhodnutiach,“ objasňuje situáciu Malák. Dôležitou súčasťou terénnych automobilov na tejto súťaží je navijak, ktorý posádke veľmi často pomáha zvládnuť zložité situácie – nepostrádateľný je pri prevrátení auta, jeho uviaznutí v teréne, či potopení pod hladinu vody. Naša reprezentačná dvojica je vybavená dvojicou navijakov – jedným na prednej časti a druhým na zadnej časti vozidla, pod pravými zadnými dverami.

Samozrejmosťou je aj vybavenie vozidla tzv. šnorchlom – zvýšeným sacím potrubím vzduchu do motora, ktoré má automobil umiestnený až nad strechou a je opatrené špeciálnym vzduchovým filtrom. Vo vozidle bola taktiež prerobená a vymenená elektroinštalácia, ktorá je absolútne vodotesná. Všetky ovládače, ktoré sú pod elektrickým napätím sú umiestnené v kabíne vozidla na strope strešnej časti karosérie tak, aby sa k nim podľa možnosti nedostala voda.

Súťažiace tímy si musia vedieť poradiť v takmer každej situácii. „V prípade ak požiadate o vyprostenie organizátorov súťaže, ste pre tento deň diskvalifikovaný,“ vysvetľuje Malák. V situácii, keď si posádka nedokáže pomôcť sama a nechce prísť o možnosť bodovať, môže o pomoc požiadať len niektorého zo svojich súperov.
Slovenský tím bude v terénnych pretekov okolo Ladožského jazera (jeho rozloha by zabrala približne jednu tretina Slovenska) súťažiť v kategórii TROPHY. Cieľ pretekov je rovnako ako štart v Petrohrade, 11. júna.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  6. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  7. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  8. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  9. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  10. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  1. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  2. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Lídri farmárov? Jeden je spájaný so zločinom. A druhý?
  5. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  6. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  7. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  8. Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom
  9. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  10. Noerr advised on WebSupport deal
  1. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 15 359
  2. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 13 537
  3. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 11 604
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 10 469
  5. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 8 672
  6. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 384
  7. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 904
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 498
  9. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 3 830
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 552

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Farmári prišli opäť protestovať do Bratislavy. Čo ich najviac trápi

Premiér dá ministrom domáce úlohy podľa požiadaviek farmárov.

Dobré ráno

Dobré ráno: Fico nikam neodchádza. Zatiaľ, asi, možno

Toto nie sú žiadne tri kroky dopredu.

Komentár Zuzany Kepplovej

Prijatie farmárov dáva zmysel

Smer a SNS sa pokúšali protestujúcich poľnohospodárov odsunúť. Nepodarilo sa.

Neprehliadnite tiež

Honda v Európe do troch rokov skončí s výrobou áut

Britské médiá za tým vidia frustráciu z brexitu, automobilka to odmieta.

Honda

Aj Porsche čelí možnej pokute v súvislosti s emisným škandálom

Vyšetrovatelia majú podozrenie, že spoločnosť spáchala administratívny priestupok.

Ilustračné foto.

BMW rozširuje ponuku výkonných SUV o modely X3 M a X4 M

Pod kapotou sa nachádza zatiaľ najsilnejší radový šesťvalec značky.

Ostrý Ford Focus ST dostal motor z Mustangu

Pôjde o jedinú verziu s benzínovým štvorvalcom.

Ford Focus ST