SME
Sobota, 4. december, 2021 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Volkswagen Passat Variant

Vyskúšali sme praktické manažérske kombi s naftovým motorom a unikátnou automatickou prevodovkou DSG.Volkswagen Passat v prevedení sedan oplýva zaujímavým vnútorným priestorom a veľkým kufrom.

Vyskúšali sme praktické manažérske kombi s naftovým motorom a unikátnou automatickou prevodovkou DSG. Volkswagen Passat v prevedení sedan oplýva zaujímavým vnútorným priestorom a veľkým kufrom. Verzia kombi tieto vlastnosti ešte umocňuje a pridáva rodinný rozmer auta, najmä v spojení s naftovým motorom automatickou prevodovkou DSG.

Kombi je viac
Verzie kombi vo väčšine prípadov stoja viac než limuzíny, ponúkajú viac priestoru a v posledných rokoch sú viac „in“. Passat Variant to iba potvrdzuje, pretože podľa nás vyzerá lepšie ako sedan a jazdí rovnako dobre ak nie lepšie.

Vydarená kombinácia
Naftovým motorom TDI z dielne koncernu Volkswagen nemožno uprieť výborný pomer medzi výkonom a spotrebou paliva. Zároveň však použitá technológia so sebou priniesla vyšší hluk a užšie spektrum využiteľných otáčok. Možno to inšpirovalo konštruktérov k vývoju šesťstupňovej automatickej prevodovky DSG, ktorá radí nesmierne rýchlo a k charakteru motora sa vyslovene hodí. Vodič tak môže zabudnúť na neustálu prácu s manuálnou prevodovkou a časové stratu pri zrýchlení. DSG radí aj pod stlačením plynovým pedálom. Motor je teda v neustálom ťahu, čo prináša nemalé výhody pri predbiehaní dlhej kolóny automobilov. Kto chce efektívne využiť prednosti naftového motora TDI, mal by si za prevodovku určite priplatiť a radšej sa uskromniť vo výbave, hoci nejde o maličkosť ale o 89 900 Sk. V konečnom účtovaní má Passat s automatickou prevodovku nižšiu spotrebu a lepšie zrýchlenie ako s manuálnou prevodovkou.

Za veľa peňazí úsporná jazda
Priestranné a bezpochyby imidžové kombi strednej triedy stojí v základnom prevedení 813 400 Sk, čo je možno dobrá informácia pre tých, ktorí chcú Passat za každú cenu. Alternatíva s naftovým motorom bude zrejme najpredávanejšia, pritom nemusí ísť vôbec o nami testovanú prepchatú a pomerne drahú verziu Variant 2,0 TDI DSG Highline za 1 234 000 Sk. V každom prípade je pozoruhodné že tak drahé auto dokázalo v priebehu testu jazdiť za 6,7 l/100 km. Pri svižnej jazde sa priemer zdvihol maximálne na 7,5l/100 km. Nakoľko téma spotreby pri luxusných vozidlách už nie je zanedbateľná, Passat Variant má v rukách silný argument umocnený prevodovkou DSG. Na druhej strane tomuto bestseleru ako by popri všeobecnom nadaní chýbala duša. To je však vec vkusu.

Šiesta generácia Volkswagenu Passat priniesla nové výrazové prostriedky ale neutrálny náboj zostal nedotknutý. Navyše nadčasovosť niektorých detailom ako napríklad predných a zadných svetiel je otázna. Momentálna módna vlna môže rýchlo vyprchať.







Radšej Variant
Vedenie koncernu Volkswagen zrejme veľmi dobre vie, prečo pustilo do výroby aj karosériu kombi. Podľa nás ide o oveľa lepšie využiteľné auto, než limuzína s veľkým kufrom ale úzkym nakladacím otvorom. Navyše interiér je vzdušnejší a vhodný pre rodinu.

Naše hodnotenie
vzhľad - Passat pôsobí teraz sviežejším dojmom, otázne je dokedy mu to vydrží
interiér - výborné sedadlá, ergonómia na úrovni, veľa miesta na sedenie vo všetkých smeroch, kvalita vypracovania
motor - silný a úsporný, vynikne zvlášť s prevodovkou DSG, trochu hlučný
jazdné vlastnosti - podvozok bezpečný a tvrdý na nerovnostiach, presvedčivé brzdy, stabilita pri plne zaťaženom aute
technika- rozhodne to lepšie v triede
výbava - rozsiahla ale značka si ju nechá zaplatiť
úžitok - veľký batožinový priestor, výborný prístup, praktický interiér, nízka spotreba
celkový dojem- výborné auto, za ktoré hovoria fakty, dokonalosť bez náboja

Volkswagen Passat Variant a konkurencia

Vozidlo Motor Verzia

Cena

(Sk)

Výkon

(kW/K)

Spotreba

(l/100 km)

Kufor

(l)

VW Passat Variant 2,0 TDI Highline DSG 1 234 000 103/140 6,6 603
Peugeot 407 SW 2,0 HDi ST Confort Automat 1 122 000 100/136 6,8 451
Toyota Avensis kombi 2,0 D-4D 150 Exlusive manuál 1 018 000 110/150 5,9 520
BMW 320d Touring 2,0 d 320dT manuál 1 217 870 120/163 5,9 460
Mercedes Benz C Touring 220 CDI C Touring 1 299 633 110/150 7,2 470

*výbava vozidiel je odlišná


                               Vyberanie roletového mechanizmu si treba  natrénovať

 

 

Priestorové podmienky sú na pomery triedy nadštandardné





 

Ovládanie všetkých prvkov vrátane autorádia je veľmi prehľadné

 

 

 



Úsporný motor 2,0 TDI je hlučný ale s prevodovkou tvoria ideálny pár






Najodvážnejšie pôsobia koncové svetlá, budú moderné aj po rokoch ?






Volkswagen Passat Variant 2,0 TDI DSG
Cena modelu od 813 400 Sk
Cena testovanej verzie 1 234 000 Sk
Výkon motora 103 kW (140 k)
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,1s
Objem batožinového priestoru 603 l
Spotreba v teste 5,4 – 7,6 l/100 km
Spotreba podľa výrobcu 6,6 l/100 km


Model Volkswagen Passat variant
Motor
Typ 4 valcový dieselový motor
Uloženie priečne
Zdvihový objem 1968 cm3
Výkon 103/140 kw/k
Pri otáčkach 4000 ot./min.
Krútiaci moment 320 Nm
Pri otáčkach 1800 ot./min.
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ kombi
Počet dverí 5
Prevodovka
Typ DSG
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá predné
Podvozok
Svetlosť podvozka 150 mm
Priemer otočenia 11,4 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2709 mm
Dĺžka 4774 mm
Šírka 1820 mm
Výška 1517 mm
Pohotovostná hmotnosť 1532 kg
Užitočná hmotnosť 638 kg
Max. hmotnosť prívesu 2000 l
Objem palivovej nádrže 70 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 10,1 s
Maximálna rýchlosť 203 km/h
Spotreba
mesto 9,2 l/100 km
mimo mesto 5,5 l/100 km
kombinácia 6,6 l/100 km
spotreba v teste 5,4 – 7,6 l/100 km




 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tento rok turizmu neprial
  2. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Opäť sme na dobrej vlne
  5. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  6. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  7. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  8. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  9. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  10. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  1. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  2. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  5. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  6. Opäť sme na dobrej vlne
  7. Aj mikulášske balíčku môžu byť zdravé. Zistite ako na to.
  8. 365.bank sa stala bankou roka na Slovensku
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  1. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 17 155
  2. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 15 043
  3. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 8 267
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 811
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 822
  6. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 4 939
  7. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 3 428
  8. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 3 423
  9. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 3 179
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 015
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Herec Daniel Brühl.

Nechce si predstaviť, aké je to byť Johnnym Deppom.


22. nov
Peter Schutz.

Prečo by mala byť vakcína nebezpečnejšia ženám v druhom stave než „v prvom“?


3. dec
Ilustračné foto.

Merajte si saturáciu kyslíka.


3. dec
Jazda dvoch cyklistov vedľa seba bude povolená v skupinách od šiestich cyklistov

Parkovanie na chodníkoch chce štát ukončiť.


19 h

Neprehliadnite tiež

Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu alebo za volantom.


a 1 ďalší 19 h
Toyota Corolla Cross

Prvé autá prídu majiteľom budúci rok na jeseň.


20 h
Opel Astra Sports Tourer

Zväčšil sa rázvor kolies aj objem kufra.


3. dec

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Je Igor nenormálny, alebo si iba vychutnávame dôsledky rozhodnutí primitívneho národa?
  2. Martin Majzlan: Altyn Arashan - Horúce pramene v nebesiach
  3. Anton Lisinovič: Skautík na výprave (19.diel) - Hrad Branč
  4. Zuzana Cascino: Živoriaci živnostník versus boj o život.
  5. Adam Puškár: Nový trestný čin šírenia nepravdivej informácie – cesta k totalite
  6. Vladimír Benčík: Ako Valné zhromaždenie OSN poprelo kresťanské a židovské väzby na Chrámovú horu
  7. Juraj Kumičák: Úvaha o reforme
  8. DagmaRA Sarita Poliaková: V adventnom stíšení ďakujem
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 15 296
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 072
  3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 794
  4. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 642
  5. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 268
  6. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 4 194
  7. Vanda Tuchyňová: Z POD ZADKU“ NÁM BERÚ VLASTNÉ POZEMKY, ROZOBERAJÚ MAJETOK ŽILINY A MESTO SA LEN PRIZERÁ ! 3 520
  8. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 3 174
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu