SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky
KEĎ ROZUM ZATIENI CITY

Volkswagen Passat Variant

Vyskúšali sme praktické manažérske kombi s naftovým motorom a unikátnou automatickou prevodovkou DSG.Volkswagen Passat v prevedení sedan oplýva zaujímavým vnútorným priestorom a veľkým kufrom.

Vyskúšali sme praktické manažérske kombi s naftovým motorom a unikátnou automatickou prevodovkou DSG. Volkswagen Passat v prevedení sedan oplýva zaujímavým vnútorným priestorom a veľkým kufrom. Verzia kombi tieto vlastnosti ešte umocňuje a pridáva rodinný rozmer auta, najmä v spojení s naftovým motorom automatickou prevodovkou DSG.

Kombi je viac
Verzie kombi vo väčšine prípadov stoja viac než limuzíny, ponúkajú viac priestoru a v posledných rokoch sú viac „in“. Passat Variant to iba potvrdzuje, pretože podľa nás vyzerá lepšie ako sedan a jazdí rovnako dobre ak nie lepšie.

Vydarená kombinácia
Naftovým motorom TDI z dielne koncernu Volkswagen nemožno uprieť výborný pomer medzi výkonom a spotrebou paliva. Zároveň však použitá technológia so sebou priniesla vyšší hluk a užšie spektrum využiteľných otáčok. Možno to inšpirovalo konštruktérov k vývoju šesťstupňovej automatickej prevodovky DSG, ktorá radí nesmierne rýchlo a k charakteru motora sa vyslovene hodí. Vodič tak môže zabudnúť na neustálu prácu s manuálnou prevodovkou a časové stratu pri zrýchlení. DSG radí aj pod stlačením plynovým pedálom. Motor je teda v neustálom ťahu, čo prináša nemalé výhody pri predbiehaní dlhej kolóny automobilov. Kto chce efektívne využiť prednosti naftového motora TDI, mal by si za prevodovku určite priplatiť a radšej sa uskromniť vo výbave, hoci nejde o maličkosť ale o 89 900 Sk. V konečnom účtovaní má Passat s automatickou prevodovku nižšiu spotrebu a lepšie zrýchlenie ako s manuálnou prevodovkou.

Za veľa peňazí úsporná jazda
Priestranné a bezpochyby imidžové kombi strednej triedy stojí v základnom prevedení 813 400 Sk, čo je možno dobrá informácia pre tých, ktorí chcú Passat za každú cenu. Alternatíva s naftovým motorom bude zrejme najpredávanejšia, pritom nemusí ísť vôbec o nami testovanú prepchatú a pomerne drahú verziu Variant 2,0 TDI DSG Highline za 1 234 000 Sk. V každom prípade je pozoruhodné že tak drahé auto dokázalo v priebehu testu jazdiť za 6,7 l/100 km. Pri svižnej jazde sa priemer zdvihol maximálne na 7,5l/100 km. Nakoľko téma spotreby pri luxusných vozidlách už nie je zanedbateľná, Passat Variant má v rukách silný argument umocnený prevodovkou DSG. Na druhej strane tomuto bestseleru ako by popri všeobecnom nadaní chýbala duša. To je však vec vkusu.

Šiesta generácia Volkswagenu Passat priniesla nové výrazové prostriedky ale neutrálny náboj zostal nedotknutý. Navyše nadčasovosť niektorých detailom ako napríklad predných a zadných svetiel je otázna. Momentálna módna vlna môže rýchlo vyprchať.







Radšej Variant
Vedenie koncernu Volkswagen zrejme veľmi dobre vie, prečo pustilo do výroby aj karosériu kombi. Podľa nás ide o oveľa lepšie využiteľné auto, než limuzína s veľkým kufrom ale úzkym nakladacím otvorom. Navyše interiér je vzdušnejší a vhodný pre rodinu.

Naše hodnotenie
vzhľad - Passat pôsobí teraz sviežejším dojmom, otázne je dokedy mu to vydrží
interiér - výborné sedadlá, ergonómia na úrovni, veľa miesta na sedenie vo všetkých smeroch, kvalita vypracovania
motor - silný a úsporný, vynikne zvlášť s prevodovkou DSG, trochu hlučný
jazdné vlastnosti - podvozok bezpečný a tvrdý na nerovnostiach, presvedčivé brzdy, stabilita pri plne zaťaženom aute
technika- rozhodne to lepšie v triede
výbava - rozsiahla ale značka si ju nechá zaplatiť
úžitok - veľký batožinový priestor, výborný prístup, praktický interiér, nízka spotreba
celkový dojem- výborné auto, za ktoré hovoria fakty, dokonalosť bez náboja

Volkswagen Passat Variant a konkurencia

Vozidlo Motor Verzia

Cena

(Sk)

Výkon

(kW/K)

Spotreba

(l/100 km)

Kufor

(l)

VW Passat Variant 2,0 TDI Highline DSG 1 234 000 103/140 6,6 603
Peugeot 407 SW 2,0 HDi ST Confort Automat 1 122 000 100/136 6,8 451
Toyota Avensis kombi 2,0 D-4D 150 Exlusive manuál 1 018 000 110/150 5,9 520
BMW 320d Touring 2,0 d 320dT manuál 1 217 870 120/163 5,9 460
Mercedes Benz C Touring 220 CDI C Touring 1 299 633 110/150 7,2 470

*výbava vozidiel je odlišná


                               Vyberanie roletového mechanizmu si treba  natrénovať

 

 

Priestorové podmienky sú na pomery triedy nadštandardné





 

Ovládanie všetkých prvkov vrátane autorádia je veľmi prehľadné

 

 

 



Úsporný motor 2,0 TDI je hlučný ale s prevodovkou tvoria ideálny pár






Najodvážnejšie pôsobia koncové svetlá, budú moderné aj po rokoch ?






Volkswagen Passat Variant 2,0 TDI DSG
Cena modelu od 813 400 Sk
Cena testovanej verzie 1 234 000 Sk
Výkon motora 103 kW (140 k)
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,1s
Objem batožinového priestoru 603 l
Spotreba v teste 5,4 – 7,6 l/100 km
Spotreba podľa výrobcu 6,6 l/100 km


Model Volkswagen Passat variant
Motor
Typ 4 valcový dieselový motor
Uloženie priečne
Zdvihový objem 1968 cm3
Výkon 103/140 kw/k
Pri otáčkach 4000 ot./min.
Krútiaci moment 320 Nm
Pri otáčkach 1800 ot./min.
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ kombi
Počet dverí 5
Prevodovka
Typ DSG
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá predné
Podvozok
Svetlosť podvozka 150 mm
Priemer otočenia 11,4 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2709 mm
Dĺžka 4774 mm
Šírka 1820 mm
Výška 1517 mm
Pohotovostná hmotnosť 1532 kg
Užitočná hmotnosť 638 kg
Max. hmotnosť prívesu 2000 l
Objem palivovej nádrže 70 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 10,1 s
Maximálna rýchlosť 203 km/h
Spotreba
mesto 9,2 l/100 km
mimo mesto 5,5 l/100 km
kombinácia 6,6 l/100 km
spotreba v teste 5,4 – 7,6 l/100 km




 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 351
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 489
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 261
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 727
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 400
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 395
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 622
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 497
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 260
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 061
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Lekár Laho: Šéf lekárskej komory spôsobil zdravotníctvu problémy

Odmena 500 eur je pre mladých lekárov motivujúca, vraví Laho.

Lekár Ladislav Laho na archívnej fotografii.
Komentár Petra Schutza

Na prahu fiaska

Destabilizácia vládnutia je na vzostupe druhej vlny to posledné, čo si môžeme dovoliť.

Peter Schutz
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L