SME

Volkswagen Passat Variant

Vyskúšali sme praktické manažérske kombi s naftovým motorom a unikátnou automatickou prevodovkou DSG.Volkswagen Passat v prevedení sedan oplýva zaujímavým vnútorným priestorom a veľkým kufrom.

Vyskúšali sme praktické manažérske kombi s naftovým motorom a unikátnou automatickou prevodovkou DSG. Volkswagen Passat v prevedení sedan oplýva zaujímavým vnútorným priestorom a veľkým kufrom. Verzia kombi tieto vlastnosti ešte umocňuje a pridáva rodinný rozmer auta, najmä v spojení s naftovým motorom automatickou prevodovkou DSG.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kombi je viac

Verzie kombi vo väčšine prípadov stoja viac než limuzíny, ponúkajú viac priestoru a v posledných rokoch sú viac „in“. Passat Variant to iba potvrdzuje, pretože podľa nás vyzerá lepšie ako sedan a jazdí rovnako dobre ak nie lepšie.

SkryťVypnúť reklamu

Vydarená kombinácia

Naftovým motorom TDI z dielne koncernu Volkswagen nemožno uprieť výborný pomer medzi výkonom a spotrebou paliva. Zároveň však použitá technológia so sebou priniesla vyšší hluk a užšie spektrum využiteľných otáčok. Možno to inšpirovalo konštruktérov k vývoju šesťstupňovej automatickej prevodovky DSG, ktorá radí nesmierne rýchlo a k charakteru motora sa vyslovene hodí. Vodič tak môže zabudnúť na neustálu prácu s manuálnou prevodovkou a časové stratu pri zrýchlení. DSG radí aj pod stlačením plynovým pedálom. Motor je teda v neustálom ťahu, čo prináša nemalé výhody pri predbiehaní dlhej kolóny automobilov. Kto chce efektívne využiť prednosti naftového motora TDI, mal by si za prevodovku určite priplatiť a radšej sa uskromniť vo výbave, hoci nejde o maličkosť ale o 89 900 Sk. V konečnom účtovaní má Passat s automatickou prevodovku nižšiu spotrebu a lepšie zrýchlenie ako s manuálnou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu

Za veľa peňazí úsporná jazda

Priestranné a bezpochyby imidžové kombi strednej triedy stojí v základnom prevedení 813 400 Sk, čo je možno dobrá informácia pre tých, ktorí chcú Passat za každú cenu. Alternatíva s naftovým motorom bude zrejme najpredávanejšia, pritom nemusí ísť vôbec o nami testovanú prepchatú a pomerne drahú verziu Variant 2,0 TDI DSG Highline za 1 234 000 Sk. V každom prípade je pozoruhodné že tak drahé auto dokázalo v priebehu testu jazdiť za 6,7 l/100 km. Pri svižnej jazde sa priemer zdvihol maximálne na 7,5l/100 km. Nakoľko téma spotreby pri luxusných vozidlách už nie je zanedbateľná, Passat Variant má v rukách silný argument umocnený prevodovkou DSG. Na druhej strane tomuto bestseleru ako by popri všeobecnom nadaní chýbala duša. To je však vec vkusu.

SkryťVypnúť reklamu

Šiesta generácia Volkswagenu Passat priniesla nové výrazové prostriedky ale neutrálny náboj zostal nedotknutý. Navyše nadčasovosť niektorých detailom ako napríklad predných a zadných svetiel je otázna. Momentálna módna vlna môže rýchlo vyprchať.

Radšej Variant

Vedenie koncernu Volkswagen zrejme veľmi dobre vie, prečo pustilo do výroby aj karosériu kombi. Podľa nás ide o oveľa lepšie využiteľné auto, než limuzína s veľkým kufrom ale úzkym nakladacím otvorom. Navyše interiér je vzdušnejší a vhodný pre rodinu.

Naše hodnotenie

vzhľad - Passat pôsobí teraz sviežejším dojmom, otázne je dokedy mu to vydrží

interiér - výborné sedadlá, ergonómia na úrovni, veľa miesta na sedenie vo všetkých smeroch, kvalita vypracovania

motor - silný a úsporný, vynikne zvlášť s prevodovkou DSG, trochu hlučný

SkryťVypnúť reklamu
reklama

jazdné vlastnosti - podvozok bezpečný a tvrdý na nerovnostiach, presvedčivé brzdy, stabilita pri plne zaťaženom aute

technika- rozhodne to lepšie v triede

výbava - rozsiahla ale značka si ju nechá zaplatiť

úžitok - veľký batožinový priestor, výborný prístup, praktický interiér, nízka spotreba

celkový dojem- výborné auto, za ktoré hovoria fakty, dokonalosť bez náboja

Volkswagen Passat Variant a konkurencia

Vozidlo Motor Verzia Cena

(Sk)

Výkon

(kW/K)

Spotreba

(l/100 km)

Kufor

(l)

VW Passat Variant 2,0 TDI Highline DSG 1 234 000 103/140 6,6 603

Peugeot 407 SW 2,0 HDi ST Confort Automat 1 122 000 100/136 6,8 451

Toyota Avensis kombi 2,0 D-4D 150 Exlusive manuál 1 018 000 110/150 5,9 520

SkryťVypnúť reklamu
reklama

BMW 320d Touring 2,0 d 320dT manuál 1 217 870 120/163 5,9 460

Mercedes Benz C Touring 220 CDI C Touring 1 299 633 110/150 7,2 470

*výbava vozidiel je odlišná

                               Vyberanie roletového mechanizmu si treba  natrénovať

 

 

Priestorové podmienky sú na pomery triedy nadštandardné

 

Ovládanie všetkých prvkov vrátane autorádia je veľmi prehľadné

 

 

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Úsporný motor 2,0 TDI je hlučný ale s prevodovkou tvoria ideálny pár

Najodvážnejšie pôsobia koncové svetlá, budú moderné aj po rokoch ?

Volkswagen Passat Variant 2,0 TDI DSG

Cena modelu od 813 400 Sk

Cena testovanej verzie 1 234 000 Sk

Výkon motora 103 kW (140 k)

Zrýchlenie 0-100 km/h 10,1s

Objem batožinového priestoru 603 l

Spotreba v teste 5,4 – 7,6 l/100 km

Spotreba podľa výrobcu 6,6 l/100 km

Model Volkswagen Passat variant

Motor

Typ 4 valcový dieselový motor

Uloženie priečne

Zdvihový objem 1968 cm3

Výkon 103/140 kw/k

Pri otáčkach 4000 ot./min.

Krútiaci moment 320 Nm

Pri otáčkach 1800 ot./min.

Emisná norma EURO IV

Karoséria

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Typ kombi

Počet dverí 5

Prevodovka

Typ DSG

Počet stupňov 6

Poháňané kolesá predné

Podvozok

Svetlosť podvozka 150 mm

Priemer otočenia 11,4 m

Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením

Brzdy vzadu kotúčové

Rozmery, hmotnosti, objemy

Rázvor náprav 2709 mm

Dĺžka 4774 mm

Šírka 1820 mm

Výška 1517 mm

Pohotovostná hmotnosť 1532 kg

Užitočná hmotnosť 638 kg

Max. hmotnosť prívesu 2000 l

Objem palivovej nádrže 70 l

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 10,1 s

Maximálna rýchlosť 203 km/h

Spotreba

mesto 9,2 l/100 km

mimo mesto 5,5 l/100 km

kombinácia 6,6 l/100 km

spotreba v teste 5,4 – 7,6 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 461
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 404
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 050
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 781
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 625
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 575
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 027
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  2. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  3. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  4. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  5. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  6. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  7. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  8. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 39 469
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 694
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 369
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 809
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 318
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 081
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 467
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 503
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu