S ISTOTOU NA BALKÁN

Škoda Octavia 4x4 1,9 TDI

Po úspechu prvej generácie Octavie s pohonom všetkých kolies nebolo pochýb o výrobe verzie 4x4 aj v novej podobe. S príchodom druhej generácie sa však niektoré veci úplne zmenili. Napríklad filozofia verzie s pohonom všetkých kolies, ktorá je teraz v pon


Po úspechu prvej generácie Octavie s pohonom všetkých kolies nebolo pochýb o výrobe verzie 4x4 aj v novej podobe. S príchodom druhej generácie sa však niektoré veci úplne zmenili. Napríklad filozofia verzie s pohonom všetkých kolies, ktorá je teraz v ponuke ako samostatný model so samostatným vybavením a dvomi motormi.


V tejto súvislosti nám navonok chýba viditeľné odlíšenie od ostatných modelov. Vyšší podvozok si totiž voľným okom všimne málokto. Modelu Octavia 4x4 chýbajú iné nárazníky, plastové prvky odolnejšie voči poškodeniu na poľných cestách alebo výraznejšie lemy blatníkov. Octavia 4x4 so základnou cenou 854 990 Sk by mala majiteľovi navonok priniesť viac odlišnosti, ktoré tu chýbajú. Spracovanie detailov karosérie a úroveň aerodynamického hluku patria v špičke v triede.

Priestor a kvalita
Interiéru vládne slušná kvalita, zaujímavé tvary ale tiež málo odlišností od bežnej Octavie s pohonom prednej nápravy. Na dlhej ceste do Čiernej Hory príjemne prekvapili pohodlné predné sedadlá. Vzadu má nová Octavia citeľnejšie viac miesta než predchodkyňa. Akurát zadné operadlá by mohli byť vyššie o pár centimetrov. Vďaka „Jumbo boxu“ medzi prednými sedadlami a prídavným výduchom ventilácie pre priestor vzadu, je dlhá cesta v horúčave príjemnejšia. Deliaca plechová stena s mrežou vstavaná kvôli odpočtu DPH nerezonuje a v porovnaní s inými autami tiež neobmedzuje využitie interiéru. Pri tritisíc kilometrov dlhom teste nám v aute nechýbal patričný komfort a dostatok odkladacích priestorov. V tejto cenovej kategórii však volant s plastovým vencom a autorádio s kazetovou mechanikou pôsobí komicky. Na druhej strane Octavia stále potvrdzuje, že po stránke ergonómie a techniky patrí na vrchol triedy.


V istej stope
Elektronicky riadený pohon všetkých kolies má presne také vlastnosti, aké sa od takéhoto auta vyžadujú, teda na diaľniciach a rovných cestách iba minimálne ovplyvňuje spotrebu a komfort. Na druhej strane mimo bežnej komunikácie na štrku, blate a mokrej tráve výdatne, pomáha. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou je Octavia 4x4 na šmykľavom povrchu stabilnejšia a reakcia pohonu vyváženejšia. V minulosti sa presun krútiaceho momentu menil trochu necitlivo, teraz je to citeľne lepšie. Stabilizačný systém ESP pri prechode šmykľavých úsekov pribrzďuje pretáčajúce sa kolesá, čím zo 60 % nahrádza uzávierku.. S podvozkom a pohonom 4x4 bude asi každý mimoriadne spokojný.


Viac výkonu nezaškodí
Spojenie osvedčeného motora 1,9 TDI a verzie 4x4 poteší milovníkov rodinnej jazdy, pretože agregát s výkonom 77 kW vykazuje slušnú spotrebu a dlhú životnosť. Svižné tempo na diaľnici už motor nezvláda tak suverénne ako prejazd terénom. Na dlhé rýchle presuny v pulze bude lepší benzínový motor 2,0 FSI alebo avizovaný príchod dvojlitrového motora TDI pre verziu 4x4. Pri vysokých rýchlostiach sa motor 1,9 TDI citeľne namáha, ale ani vtedy nestratí zmysel pre nízku spotrebu. Pri bežnej jazde takéto veľké auto s pohonom všetkých kolies spotrebovalo iba 5,9 l/100 km. Rýchly presun po chorvátskych autostrádach zvýšil spotrebu na 6,5 l/100 km.





Dlhú jazdu k Jadranu sme si spestrili testom na rozbitej štrkovej ceste. Nová Octavia 4x4 drží stopu podstatne lepšie, než predchodkyňa. Pre dokonalejšie vyžitie za volantom chýbalo pod kapotou pár koní naviac.


Autorádio sa prehľadne a jednoducho ovláda, kazetový prehrávač pôsobí v tejto triede prinajmenšom komicky. Samozrejme v ponuke sú aj CD prehrávače, záleží od výberu.




V batožinovom priestore objemu 580 l sa cestovná batožina doslova stratí. Typická silná stránka Octavie je vo verzii 4x4 doplnená o odpočet DPH. Ideálne auto na rodinnú dovolenku.


Technické prevedenie rolety v batožinovom priestore predčí aj drahé značky, pretože na jej odistenie sa dá zvládnuť aj lakťom, teda s plnými rukami. Stačí zatlačiť na predpísanom mieste.








Naše hodnotenie

vzhľad klasika bez výraznejšieho optického odlíšenia od iných verzií, vyššia svetlosť podvozka jej dodáva potrebnú ľahkosť
interiér príkladná ergonómia, kvalitné materiály, dobré odkladacie priestory, nechutný plastový veniec volantu, pohodlné sedadlá
motor úsporný rodinný agregát, vo vyšších rýchlostiach mu verzia 4x4 dáva zabrať, hlučný v mestskej premávke
jazdné vlastnosti vynikajúci podvozok, komfortný a bezpečný aj pri zaťaženom vozidle, dobré brzdy, príliš citlivé ABS na štrku
technika na úrovni, inteligentný pohon všetkých kolies, ABS a ESP v štandarde verzie 4x4
výbava vzhľadom na cenu by mohla byť rozsiahlejšia, klimatizácia a bezpečnostné prvky sú v cene, možný odpočet DPH, trochu zvláštne - autorádio s kazetovou mechanikou
úžitok veľký batožinový priestor, praktické a reprezentačné auto zároveň,
celkový dojem model 4x4 je po technickej stránke ideálne ako pracovné i rodinné auto do horských oblastí, vysoká technická úroveň ale aj cena, lacnejšie prevedenie 4x4 možno príde nastupujúcom modelovom roku, lepší by bol motor 2,0 TDI


Škoda Octavia 4x4 1,9 TDI
Cena modelu 4x4 od : 854 990Sk
Cena testovanej verzie 717 540 Sk (bez DPH ) N1
Výkon motora 77 kW (105 k)
Zrýchlenie 0-100 km/h 12,9 s
Objem batožinového priestoru 580 l
Spotreba v teste 6,5 l/100 km



Model Škoda Octavia 4x4
Motor
Typ vznetový preplňovaný, s nastavit. geometriou
lopatiek turbodúchadla
Uloženie priečne
Zdvihový objem 1896 cm3
Výkon 77 kw/k
Pri otáčkach 4000 ot./min.
Krútiaci moment 250 Nm
Pri otáčkach 1900 ot./min.
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ päťmiestna, dvojpriestorová
Počet dverí 5
Súčiniteľ odporu vzduchu Cx 0,3
Prevodovka
Typ Manuálna
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá všetky
Podvozok
Predná náprava

zavesenie McPherson so spodnými trojuholníkovými ramenami
a priečnym skrutným stabilizátorom

Zadná náprava viacprvkové zavesenie s pozdĺžnymi a priečnymi ramenami
a priečnym skrutným stabilizátorom
Svetlosť podvozka 163 mm
Priemer otočenia 10,2 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2578 mm
Dĺžka 4572 mm
Širka 1769 mm
Výška 1495 mm
Pohotovostná hmotnosť 1460-1615 kg
Užitočná hmotnosť 660 kg
Max. hmotnosť prívesu 1600 l
Objem palivovej nádrže 55 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 12,9 s
Maximálna rýchlosť 181 km/h
Spotreba
mesto 7,7 l/100 km
mimo mesto 4,9 l/100 km
kombinácia 5,9 l/100 km

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 637
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 785
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 767
  4. Ako sme jazdili v socializme 2 651
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 847
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 761
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 304
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 256
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 196
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 803

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako sa Slovák z Terchovej stal veľkým reformátorom u Márie Terézie

Adam František Kollár, vedec a knihovník bol jedným z popredných osvietenských reformátorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.