SME

Škoda Octavia 4x4 1,9 TDI

Po úspechu prvej generácie Octavie s pohonom všetkých kolies nebolo pochýb o výrobe verzie 4x4 aj v novej podobe. S príchodom druhej generácie sa však niektoré veci úplne zmenili. Napríklad filozofia verzie s pohonom všetkých kolies, ktorá je teraz v pon

Po úspechu prvej generácie Octavie s pohonom všetkých kolies nebolo pochýb o výrobe verzie 4x4 aj v novej podobe. S príchodom druhej generácie sa však niektoré veci úplne zmenili. Napríklad filozofia verzie s pohonom všetkých kolies, ktorá je teraz v ponuke ako samostatný model so samostatným vybavením a dvomi motormi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V tejto súvislosti nám navonok chýba viditeľné odlíšenie od ostatných modelov. Vyšší podvozok si totiž voľným okom všimne málokto. Modelu Octavia 4x4 chýbajú iné nárazníky, plastové prvky odolnejšie voči poškodeniu na poľných cestách alebo výraznejšie lemy blatníkov. Octavia 4x4 so základnou cenou 854 990 Sk by mala majiteľovi navonok priniesť viac odlišnosti, ktoré tu chýbajú. Spracovanie detailov karosérie a úroveň aerodynamického hluku patria v špičke v triede.

SkryťVypnúť reklamu

Priestor a kvalita

Interiéru vládne slušná kvalita, zaujímavé tvary ale tiež málo odlišností od bežnej Octavie s pohonom prednej nápravy. Na dlhej ceste do Čiernej Hory príjemne prekvapili pohodlné predné sedadlá. Vzadu má nová Octavia citeľnejšie viac miesta než predchodkyňa. Akurát zadné operadlá by mohli byť vyššie o pár centimetrov. Vďaka „Jumbo boxu“ medzi prednými sedadlami a prídavným výduchom ventilácie pre priestor vzadu, je dlhá cesta v horúčave príjemnejšia. Deliaca plechová stena s mrežou vstavaná kvôli odpočtu DPH nerezonuje a v porovnaní s inými autami tiež neobmedzuje využitie interiéru. Pri tritisíc kilometrov dlhom teste nám v aute nechýbal patričný komfort a dostatok odkladacích priestorov. V tejto cenovej kategórii však volant s plastovým vencom a autorádio s kazetovou mechanikou pôsobí komicky. Na druhej strane Octavia stále potvrdzuje, že po stránke ergonómie a techniky patrí na vrchol triedy.

SkryťVypnúť reklamu

V istej stope

Elektronicky riadený pohon všetkých kolies má presne také vlastnosti, aké sa od takéhoto auta vyžadujú, teda na diaľniciach a rovných cestách iba minimálne ovplyvňuje spotrebu a komfort. Na druhej strane mimo bežnej komunikácie na štrku, blate a mokrej tráve výdatne, pomáha. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou je Octavia 4x4 na šmykľavom povrchu stabilnejšia a reakcia pohonu vyváženejšia. V minulosti sa presun krútiaceho momentu menil trochu necitlivo, teraz je to citeľne lepšie. Stabilizačný systém ESP pri prechode šmykľavých úsekov pribrzďuje pretáčajúce sa kolesá, čím zo 60 % nahrádza uzávierku.. S podvozkom a pohonom 4x4 bude asi každý mimoriadne spokojný.

Viac výkonu nezaškodí

Spojenie osvedčeného motora 1,9 TDI a verzie 4x4 poteší milovníkov rodinnej jazdy, pretože agregát s výkonom 77 kW vykazuje slušnú spotrebu a dlhú životnosť. Svižné tempo na diaľnici už motor nezvláda tak suverénne ako prejazd terénom. Na dlhé rýchle presuny v pulze bude lepší benzínový motor 2,0 FSI alebo avizovaný príchod dvojlitrového motora TDI pre verziu 4x4. Pri vysokých rýchlostiach sa motor 1,9 TDI citeľne namáha, ale ani vtedy nestratí zmysel pre nízku spotrebu. Pri bežnej jazde takéto veľké auto s pohonom všetkých kolies spotrebovalo iba 5,9 l/100 km. Rýchly presun po chorvátskych autostrádach zvýšil spotrebu na 6,5 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Dlhú jazdu k Jadranu sme si spestrili testom na rozbitej štrkovej ceste. Nová Octavia 4x4 drží stopu podstatne lepšie, než predchodkyňa. Pre dokonalejšie vyžitie za volantom chýbalo pod kapotou pár koní naviac.

Autorádio sa prehľadne a jednoducho ovláda, kazetový prehrávač pôsobí v tejto triede prinajmenšom komicky. Samozrejme v ponuke sú aj CD prehrávače, záleží od výberu.

V batožinovom priestore objemu 580 l sa cestovná batožina doslova stratí. Typická silná stránka Octavie je vo verzii 4x4 doplnená o odpočet DPH. Ideálne auto na rodinnú dovolenku.

Technické prevedenie rolety v batožinovom priestore predčí aj drahé značky, pretože na jej odistenie sa dá zvládnuť aj lakťom, teda s plnými rukami. Stačí zatlačiť na predpísanom mieste.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Naše hodnotenie

vzhľad klasika bez výraznejšieho optického odlíšenia od iných verzií, vyššia svetlosť podvozka jej dodáva potrebnú ľahkosť

interiér príkladná ergonómia, kvalitné materiály, dobré odkladacie priestory, nechutný plastový veniec volantu, pohodlné sedadlá

motor úsporný rodinný agregát, vo vyšších rýchlostiach mu verzia 4x4 dáva zabrať, hlučný v mestskej premávke

jazdné vlastnosti vynikajúci podvozok, komfortný a bezpečný aj pri zaťaženom vozidle, dobré brzdy, príliš citlivé ABS na štrku

technika na úrovni, inteligentný pohon všetkých kolies, ABS a ESP v štandarde verzie 4x4

výbava vzhľadom na cenu by mohla byť rozsiahlejšia, klimatizácia a bezpečnostné prvky sú v cene, možný odpočet DPH, trochu zvláštne - autorádio s kazetovou mechanikou

SkryťVypnúť reklamu
reklama

úžitok veľký batožinový priestor, praktické a reprezentačné auto zároveň,

celkový dojem model 4x4 je po technickej stránke ideálne ako pracovné i rodinné auto do horských oblastí, vysoká technická úroveň ale aj cena, lacnejšie prevedenie 4x4 možno príde nastupujúcom modelovom roku, lepší by bol motor 2,0 TDI

Škoda Octavia 4x4 1,9 TDI

Cena modelu 4x4 od : 854 990Sk

Cena testovanej verzie 717 540 Sk (bez DPH ) N1

Výkon motora 77 kW (105 k)

Zrýchlenie 0-100 km/h 12,9 s

Objem batožinového priestoru 580 l

Spotreba v teste 6,5 l/100 km

Model Škoda Octavia 4x4

Motor

Typ vznetový preplňovaný, s nastavit. geometriou

lopatiek turbodúchadla

Uloženie priečne

Zdvihový objem 1896 cm3

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výkon 77 kw/k

Pri otáčkach 4000 ot./min.

Krútiaci moment 250 Nm

Pri otáčkach 1900 ot./min.

Emisná norma EURO IV

Karoséria

Typ päťmiestna, dvojpriestorová

Počet dverí 5

Súčiniteľ odporu vzduchu Cx 0,3

Prevodovka

Typ Manuálna

Počet stupňov 6

Poháňané kolesá všetky

Podvozok

Predná náprava zavesenie McPherson so spodnými trojuholníkovými ramenami

a priečnym skrutným stabilizátorom

Zadná náprava viacprvkové zavesenie s pozdĺžnymi a priečnymi ramenami

a priečnym skrutným stabilizátorom

Svetlosť podvozka 163 mm

Priemer otočenia 10,2 m

Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením

Brzdy vzadu kotúčové

Rozmery, hmotnosti, objemy

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rázvor náprav 2578 mm

Dĺžka 4572 mm

Širka 1769 mm

Výška 1495 mm

Pohotovostná hmotnosť 1460-1615 kg

Užitočná hmotnosť 660 kg

Max. hmotnosť prívesu 1600 l

Objem palivovej nádrže 55 l

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 12,9 s

Maximálna rýchlosť 181 km/h

Spotreba

mesto 7,7 l/100 km

mimo mesto 4,9 l/100 km

kombinácia 5,9 l/100 km

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 462
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 327
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 902
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 807
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 561
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 425
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 135
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 741
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 533
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 310
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 242
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 039
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu